Rasťo napísal:Ešte k tomu LSD + FWD. Už mi je to v podstate jedno - keď sa niektorý z vás vysype a bude si v hlave niekoľko týždňov situáciu prehrávať, tak mu to snáď dôjde. Príklad - LSD sa po zopnutí (je jedno či má natvrdo nastavený pomer, alebo je helické či viskózne) správa ako auto s uzávierkou diferenciálu. Sadnite si do off roadu s uzávierkou dierákov, nastavte uzávierku predného difu a choďte sa previezť - či auto bude reagovať na krútenie volantom. Samo to, čo chcete urobiť oznámte majiteľovi auta - vám asi poriadne nakladie po rukách...
Howgh - viacej sa k téme nevyjadrujem.
a prave v tomto je rozdiel bezneho a helickeho diffu, helicky sa nezamyka a neblokuje. on len na rozdiel od otvorneho ktory ide cestou najmensieho odporu, nasobi krutiaci moment v kolese ktore je v kontakte nasobkom momentu ktore krutak straca (pri prejazde zakrutou vzdy vonkajsie dostava nasobok krutaku vnutorneho), ak dake koleso strati kontakt uplne tj. ma krutiaci moment 0 tak to druhe dostene presne 0xkludne aj miloin a v takych pripadoch sa sprava ako open diff. ziadne blokovanie sa nekona a dokonca fakt ze vonkajsie koleso pri prejazde zakrutou dostava krutak vzdy a dokonca viac ako ma na rovnej ceste prudko redukuje nedotacavost FWD usporiadania.
Skor pri clutch LSD by som bol na FWD opatrny, tie sa locknu a auto sa sprava uplne inac ako by jeden cakal. Clutch typ jedine do RWD drift kary, tam su lockup diffy popularne. Preto vravim ze je dolezite vediet co ktory diff robi a nehadzat vsetky do jedneho vreca. Je rodiel v torque sensing a speed sensing diferenciali. Torque sensing povoluje relativne rozdiely rychlosti otacajucich sa kolies len prenasa krutak podla poteby (mechnicky) kdezto clutch ked zaznamena kriticky rozdiel relativnych rotacii poloosi lockne sa a ziadna zakruta sa nekona. Clutch v zakrutach zvyknu piskat (gumy) torseny nie. Zato clutch je super ked auto zapadne, tam s torsenom spravits rovnake nic ako s open diffom.
Ostatne Rasto ty by si mal mat na MR2 helicky LSD ak som spravne pochopil.
torseny su drahe (700-1000 eur) hmotnost je vacsia ale kedze samotny diff je maly z toci sa nizsimi rychlostami (radovo 4-5x menej podla final rdive pomeru) je jeho hmotnost skor ako "mrtva vaha" a nie rotacny odpor a strata v hnaciej sustave.
Helicke LSD nam robila priamo toyota, pripadne TRD do niektorych modelov ale tazko sa zhanaju, len treba byt trpezlivy. Aftermarket rorseny podla vsetkeho robi britsky Quaife, Eaton a firma Torsen, ktora ma toto meno trademarkovane, takze ostatne firmy to nenazyvaju "torsenom" ale ATB (automatic torque biasing) diff alebo helical/wormgear diff. (trocha odlisne kontrukcie ale funcia rovnaka).
Vyhnut sa cinskym napodobeninam Quaifu -> OBX ktore maju cca 2/3 az 1/2 ceny ale su zname pripady ked bolo treba poloos z diffu vysekavat majzlikom a rozbrusovat. kvalita spracovania tiez mizerna. proste kopia.