Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné zmesi
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Menil som v Celice chladiacu kvapalinu za Evans a nejak sa to nechce samo ovzdusnit, podla toho kolko som vypustil, este minimalne liter tam musi vojst...
motor som zohrial, termostat sa otvoril, kurenie topi, hadice su vsak tvrde(pri evans by nemali byt) je tam tlak, pyta si to este liter, je niekde nejaky ovzdusnovaci srob na Celice T20 3sge?
motor som zohrial, termostat sa otvoril, kurenie topi, hadice su vsak tvrde(pri evans by nemali byt) je tam tlak, pyta si to este liter, je niekde nejaky ovzdusnovaci srob na Celice T20 3sge?
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
dnes (v nedelu nerobim jedine surne neodkladne veci) som sa rozhodol vymenit chladiacu kvapalinu za Evans
Celica je podla mna jedno uzasne auto a ak chce clovek nieco opravit vymenit ku vsetkemu je "vyborny" ( vyborny v uvodzovkach, pretoze niektore veci su tazsie pripustne) pristup
vymena kvapaliny isla vyborne aj vypustny srob na bloku motora je na pripustnom mieste
- s chladica a okruhu vyslo cca 3,5l
- s bloku vyslo cca 1,3l
- s kurenia s pomocou kompresora cca 1,1l
- v expanzke cca 0,6- 0,7l
- mimo islo maximalne 0,05l pol deci
spolu cca 6,6l
v systeme ma byt 7l neviem ci sa do toho pocita aj objem expanznej nadoby, ak nie, neviem si predstavit kde by sa v systeme skryl cca 1liter chladiacej ak som povolil a vyfukal dufam vsetko co sa dalo
mal som iba 5l preplachu takze som zavrel kurenie a nalial do chladica kolko voslo nastartoval a dolial zbytok, potom som spravil par km rucicka chladiacej kvapaliny sa prvy krat po 5 rokoch pohla so stredu, takmer az k cervenemu, bolo to zaujimave isla hore dole, potom som otvoril kurenie hned klesla, dal som auto do garaze trosku popridaval aby zapli ventilatory, nechal som tam preplach par minut a kedze som ho mal malo, radsej som uz nejazdil a vypustil preplach, vypustil som cca 4,7l a cca 0,1l islo mimo
potom som nalial evans akurat mam problem prispevok vyssie, nechce sa to ovzdusnit spravil som sice iba 10km ale aj tak viac ako liter tam chyba
Celica je podla mna jedno uzasne auto a ak chce clovek nieco opravit vymenit ku vsetkemu je "vyborny" ( vyborny v uvodzovkach, pretoze niektore veci su tazsie pripustne) pristup
vymena kvapaliny isla vyborne aj vypustny srob na bloku motora je na pripustnom mieste
- s chladica a okruhu vyslo cca 3,5l
- s bloku vyslo cca 1,3l
- s kurenia s pomocou kompresora cca 1,1l
- v expanzke cca 0,6- 0,7l
- mimo islo maximalne 0,05l pol deci
spolu cca 6,6l
v systeme ma byt 7l neviem ci sa do toho pocita aj objem expanznej nadoby, ak nie, neviem si predstavit kde by sa v systeme skryl cca 1liter chladiacej ak som povolil a vyfukal dufam vsetko co sa dalo
mal som iba 5l preplachu takze som zavrel kurenie a nalial do chladica kolko voslo nastartoval a dolial zbytok, potom som spravil par km rucicka chladiacej kvapaliny sa prvy krat po 5 rokoch pohla so stredu, takmer az k cervenemu, bolo to zaujimave isla hore dole, potom som otvoril kurenie hned klesla, dal som auto do garaze trosku popridaval aby zapli ventilatory, nechal som tam preplach par minut a kedze som ho mal malo, radsej som uz nejazdil a vypustil preplach, vypustil som cca 4,7l a cca 0,1l islo mimo
potom som nalial evans akurat mam problem prispevok vyssie, nechce sa to ovzdusnit spravil som sice iba 10km ale aj tak viac ako liter tam chyba
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Nieje odvzdusnovak... postav sa predkom do poriadneho kopca, popridavaj, sleduj. malo by sa to samo odvzdusnit... ze to nebude hned, to ani mne na isku, az po cca 150km som sa postavil na kopecek a uz potom to bolo ok....
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Inak Stevo, to mnozstvo, ktore si odtial vybral, klobuk dole. Do objemu by sa mal ratat aj obsah expanzky, takze dostal si rekordne maximum podla mna. Skoda, ze si neposluchol s tym jazdenim, hovoril som ti, ze ak vypustis az tak vela, ze 5L bude malo, tak nejazdi, len to na mieste sprav. Ak by si mal aj podtlakovu plnicku, ta by za teba system odvzdusnila minimalne na 60%, lebo vysaje odvsadial prebytocny vzduch, ktory tam nazenies kompresorom. Cize ty tam mas niekde silnu bublinu, ale ako vravi gabo, treba skusat viac, aj heverovanie auta.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Postup standardny, postavit auto cumakom hore, ci uz do kopca alebo zdvihnut heverom, otvorit chladic a nastartovat motor.
Pokial mas nizku hladinu, tak doliat. Ked mas doliate skoro po vrch, tak jemne stlacat hornu hadcu, zvyknu este vyliezt bubliny, ale pokial mas predok zdvihnuty, tak by to nemalo byt potrebne. Otvor samozrejme aj kurenie na plno a cakaj kym sa bude zohrievat. Mozes aj popridavat trochu aby si urychlil prietok v systeme.
Malo by to byt celkom rychlo, ked uz nebudu ist ziadne bubliny, zastuplovat chladic naliat expanzku po full risku a ist sa povozit. Potom nic neotvarat a nechat auto vychladnut. Ked to bude chladnut, tak si este nieco z expanzky moze potahnut.
Pokial mas nizku hladinu, tak doliat. Ked mas doliate skoro po vrch, tak jemne stlacat hornu hadcu, zvyknu este vyliezt bubliny, ale pokial mas predok zdvihnuty, tak by to nemalo byt potrebne. Otvor samozrejme aj kurenie na plno a cakaj kym sa bude zohrievat. Mozes aj popridavat trochu aby si urychlil prietok v systeme.
Malo by to byt celkom rychlo, ked uz nebudu ist ziadne bubliny, zastuplovat chladic naliat expanzku po full risku a ist sa povozit. Potom nic neotvarat a nechat auto vychladnut. Ked to bude chladnut, tak si este nieco z expanzky moze potahnut.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Vdaka za rady idem hladat poriadny kopec
Andy ja som na preplachu spravil mozno 15km motoru to urcite neublizilo, ta rucicka lietala od polovice skoro k cervenemu 2km pri ceste domov a kurenie bolo zavrete, takze v systeme bolo dost vody nato aby som motor neuvaril
Andy ja som na preplachu spravil mozno 15km motoru to urcite neublizilo, ta rucicka lietala od polovice skoro k cervenemu 2km pri ceste domov a kurenie bolo zavrete, takze v systeme bolo dost vody nato aby som motor neuvaril
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
nasiel som kopec takmer som hore nim nevysiel stal som tam asi 10min. ziadne bublinky vsak nesli, kurenie otvorene, popridaval som plyn, motor uz bol zohriaty, ale neviem ci sa vobec otvoril termostat vonku je dost chladno, ventilatory tiez nezapli, takze bud sa to uz dnes ovzdusnilo po prejdeni cca 160km, alebo dava evans viac naplne a ovzdusnilo sa to uz pri prvom otvoreni kurenia ...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Mne sa to tiezz odvzdusnilo po cca 150km naisto :-):-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
zaujimalo by ma ci evans lepsie chladi ako "voda", alebo iba ponuka vyssiu teplotnu odolnost? To znamena, ze voda v motore vrie pri cca 102°C motor musi byt ochladeny inak vyvrie, evans ma bod varu 180°C to znamena ze teplota bude dajme tomu 110 °C a auto moze v pohode ist dalej pretoze nevyvrie
dufam ze sa nepytam na samozrejmu vec
dufam ze sa nepytam na samozrejmu vec
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
neviem, ci rozumiem tvojej otazke. Komponenty v motore budu mat v priemere nizsiu teplotu, lebo na tych najexponovanejsich miestach budu efektivnejsie chladene, nez vodou. Voda ma vsak vyssiu tepelnu kapacitu. Samotna kvapalina Evans moze mat pri merani teploty o nejakych par stupnov vyssiu hodnotu, ale nie vo vsetkych pripadoch.
Co sa tyka bodu varu, tak vyssi bod varu u Evansu ti moze viac krat zachranit holu rit, pretoze ak dojde k nejakemu fatalnemu zlyhaniu (ventilator, vodna pumpa a ine dovody prehrievania), tak Evans netlakuje ako prevarena voda, a motor vie kratkodobo bez poskodenia zvladnut aj ovela vyssie teploty, daleko za hranicou beznej zmesi, kde evans este stale funguje a odobera teplo, cize "chladi".
Priklad: Ak sa ti pokazi ventilator v zapche a ty si lama, alebo len slepy, nepozorny a neviem co, vsimnes si to az pri vyvreti vody (pri beznej zmesi). Cize vsimnes si to, az ked je vsetko v hlbokej riti. S Evansom ti to zachrani tu nepozornu prdel, bez toho, aby doslo k poskodeniu tesneni a motora.
Co sa tyka bodu varu, tak vyssi bod varu u Evansu ti moze viac krat zachranit holu rit, pretoze ak dojde k nejakemu fatalnemu zlyhaniu (ventilator, vodna pumpa a ine dovody prehrievania), tak Evans netlakuje ako prevarena voda, a motor vie kratkodobo bez poskodenia zvladnut aj ovela vyssie teploty, daleko za hranicou beznej zmesi, kde evans este stale funguje a odobera teplo, cize "chladi".
Priklad: Ak sa ti pokazi ventilator v zapche a ty si lama, alebo len slepy, nepozorny a neviem co, vsimnes si to az pri vyvreti vody (pri beznej zmesi). Cize vsimnes si to, az ked je vsetko v hlbokej riti. S Evansom ti to zachrani tu nepozornu prdel, bez toho, aby doslo k poskodeniu tesneni a motora.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Kubota (japonsky vyrobca traktorov) bude do svojich motorov liat EVANS Coolants
http://evanscoolants.co.uk/news/kubota- ... terless/81
http://evanscoolants.co.uk/news/kubota- ... terless/81
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
to aby som aj do toho nasho nalial Evans
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Takto nejako vyzera chladiaca kvapalina Evans v Celice po viac ako 31 000tis.km
a takto vyzerala bezna chladiaca kvapalina, ked som ju nalieval bola modra a po par tis. km z nej bol takyto sajrajt to poznaju asi viaceri Celicari.
a takto vyzerala bezna chladiaca kvapalina, ked som ju nalieval bola modra a po par tis. km z nej bol takyto sajrajt to poznaju asi viaceri Celicari.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Chladiace kvapaliny EVANS Coolants vs. voda a tradičné z
Pekny rozdiel, vdaka za foto. Ja mam tiez uz cca 32-33tis na tom Evanse, ale takuto fotku som si nespravil
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní