AE92 vodný obeh

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa somorastik » Pondelok, 17. Septembra 2012, 17:34

Ahojte Tojoťáci,
Opäť sa na vás musím obrátiť o radu.
Na dlhej ceste do Brna, plne naložený, mi začala tiecť voda a to dosť rapídne. Ale došli sme nakoniec v pohode.
Motor sa ale asi dva razi prehrial až do červeného, ale len na chvíľu.
Voda tečie z trubice 16262
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_198708 ... _1603.html

Je to také gumené koleno, pred jazdou bola v ňom diera tak som ju zalepil, ako najlepšie som vedel, ale to asi nepomohlo. Hadica neviem či bola original, lebo bola celá z takej mäkkej gumy nemala tie vlákna v sebe ako všetky ostatné hadice na vodu, a tú teplotu pri motore asi nezvládla.
Snažil som sa ju zohnať ešte na slovensku, autotechna a autokelly, samozrejme nič, tak som bol v Guffero-e a tam mi ponúkol típek hadicu s vnútorným priemerom 32mm. Ale 32mm bol aj vonkajší priemer tých vývodov na motore. Tak som ju nebral, lebo som sa bál že nebude tesniť.
So zalepenou hadicou som nemal problém, ale pri plnom zaťažení sa to teraz prejavilo, že to začalo tiecť.
Ešte tá mäkká gumená hadica bola riadne nafúknutá, tak típek v autotechne mi povedal či náhodou nemám puknuté tesnenie pod hlavou.

Hadica sa dá originál zohnať tu:
http://www.autond.cz/detail.php?stranka ... =223330409

Cenu by som prežil už.

Ale asi najskôr by som mal dať to tesnenie pod hlavou vymeniť. Neviem ale či len do obyčajného servisu, alebo kde? Lebo to treba momentový kľúč a dodržať postup rozoberania a skladania, kua.

Tak neviem povedzte čo si myslíte, je to staré auto, neviem či sa to oplatí, ale rád by som ho zachoval, lebo si myslím že to je dobré auto.

R.

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 19. Septembra 2012, 15:21

ak ti typek daval 32mm hadicu na 32mm trubku, a bola to viacvrstvova s textilnou vyplnou, tak je to OK. Ale miesto tych spon origo toy by som dal asi nejake lepsie stahovacie pasky ("eskapasky"). Tiez sme tak menili s kamosom jednu vodnu hadicu, na 16mm trubku sme davali 15mm hadicu a natahovali sme to tam hodinu, jak to neslo. Bola to tusim trojvrstvova hadica s dvomi vystuzami...
prdnute tesnenie pod hlavou a nafuknuta hadica - to pocujem prvy raz. Skor by sa to tesnenie prejavovalo "horčicou" na olejovom nalievacom stupliku, tratenim vody z expanzky, a tak... Ale mozno sa mylim
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa tofak » Streda, 19. Septembra 2012, 17:12

Ma pravdu ked prdne tesnenie a spoji chladiaci kanalik s tlakom nad valcom tak voda buble a nafukne hadice, ked sa spoji tlak nad valcom s prechodovou dierou kade tecie nazad olej z hlavy do vane tak ak su dobre tlaky voda sa trati, z vyfuka para a trochu sa nazraza vody aj na vycku motora. Ak su slabe tlaky ide to zle a z oleja sa stane emulzia.
Nepomozu ani kovove hadice a ani odstranenie tesnenia z vycka chladica, aby tam nebol tlak, musis vymenit to tesnenie pod hlavou. To ako sa dotahuju sroby urcite najdes.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 19. Septembra 2012, 17:49

tofak napísal:Ma pravdu ked prdne tesnenie a spoji chladiaci kanalik s tlakom nad valcom tak voda buble a nafukne hadice, ked sa spoji tlak nad valcom s prechodovou dierou kade tecie nazad olej z hlavy do vane tak ak su dobre tlaky voda sa trati, z vyfuka para a trochu sa nazraza vody aj na vycku motora. Ak su slabe tlaky ide to zle a z oleja sa stane emulzia.
Nepomozu ani kovove hadice a ani odstranenie tesnenia z vycka chladica, aby tam nebol tlak, musis vymenit to tesnenie pod hlavou. To ako sa dotahuju sroby urcite najdes.
Diky broňa za poopravenie ;-)
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa somorastik » Streda, 19. Septembra 2012, 21:16

Chalani ďakujem za odpoveďe.
Tá hadica čo tam bola, tak nebola pravdepodobne original, lebo to bola obyčajná guma, neprešívaná textilom.
Objednal som si teraz originál na Toyotu, za normálnu cenu, tu v česku, kde teraz som.
Tie eska pásky, by nemusel byť zlý nápad, lebo tie spony sa tam dávajú poriadne ťažko a tam za motorom je prístup ako ku peniazom.

Neprejavilo by sa prdnute tesnenie pod hlavou aj stratou výkonu?
Ja si myslím že Toyotka solí dobre, nepocítil som stratu výkonu.
Koľko bežne vydrží tesnenie pod hlavou?

Myslíte že by som výmenu zvládol sám? Na to ale treba momentový kľúč ak sa nemýlim.

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa tofak » Štvrtok, 20. Septembra 2012, 13:40

Ak ti nafukuje tu akoze slabu hadicu tak ju vymen a potom uvidis. Ak ti bude potom bublinkovat v nadrzke s vodou ( ktoru tam treba mat :D ) tak je to urcite tesnenie. Na Toyote mi nikdy nepustilo tesnenie pod hlavou tak neviem povedat ake prehriatie vydrzi, ale myslim, ze aj poriadne vyvretie, chvilkove mu na znicenie bude stacit. Ked to vsetko zlozis tak si kukni ci sa olej nemeni na emulziu, alebo ci ti nejde z vyfuku para, alebo ci ti nebublinkuje voda v nadrzke. Ak nic z toho tak to tesnenie vydrzalo to prehriatie a chyba bola len v tej slabej hadici.
Vymenu tesnenia urcite najdes na nete a ak ti nema kto pozicat momentak tak si zisti cenu vymeny a uvidis.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa stefan-celica » Štvrtok, 20. Septembra 2012, 20:36

somorastik napísal:
Myslíte že by som výmenu zvládol sám?
ak mas priestor, dost naradia a skusenosti s nejakymi opravami na motore urcite to zvladnes ;-)
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa tofak » Štvrtok, 20. Septembra 2012, 21:33

Tiez si myslim, ze to neni az taky problem. Aj ked som menil len na Skodovkach a Micre a vsade bez momentaka, utahoval som velkym T ckom z original Goly. Ale na Micru som si najprv myslel, ze potrebujem pozicat torxy, ale nie boli to obycajne hlavicky ale v tvare 1000 hranu v Gole. Inak ak to uz niekto robil a podarilo sa aj bez momentaku, na sesthranne hlavicky pouzi len 6hrannu Golu, ak netreba 1000 hrannych orechov sa stran.
A ak to uz budes robit bez momentaka, tak skrutky riadne okefuj v zavite a jemne namaz olejom. Stalo sa mi ze som jednu odtrhol a ostal trcat len kusocek, ale bola cista a naolejovana, tak sa ju podaril vykrutit len rukou.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa somorastik » Sobota, 22. Septembra 2012, 12:55

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Tu su detaily motora, pri tom háku je taký čierny povlak. Prednedávnom som to umyl že sa pozrem či sa tam znova nazbiera. A je tam, neviem či to dobre vidno.

Hadicu na vodu som vymenil, zatiaľ vyzerá všetko v poriadku.

Keď som nechal auto troška dlhšie bežať tak taký slabučko biely dym šiel, vyprdlo aj kvapku kde tu. Tak neviem či to tesnenie pod hlavou puklo alebo čo.

Pozerám na ebay.com sady tesnení na toyotu a vyzerá to pekne, sú tam aj sedlá ventilov atď. Celkom ma to láka, ale neviem či sa to oplatí.

Auto má cez 270 000km, tak možno aj krúžky rovno?

Neviem či sa to oplatí. Ale chcel by som aby dlho vydržalo

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa tofak » Sobota, 22. Septembra 2012, 14:24

Ak chces aby dlho vydrzalo, len men pravidelne olej a nic nerozoberaj. Ked je motor studeny vzdy ide nieco ako para z vyfuku, vsetko sa zohrieva
a teplom orosi a to sa musi vyparit, ked vtedy pridas aj voda tecie z vyfuku. Tam kde ti slzi olej je gumene tesnenie a urcite je uz mierne zvetrane, ale ak
to len malo slzi tak to nehaj tak a sem tam utri. Motor radsej nerozoberaj, lebo aby sa nieco neprihodilo co ti bude potom luto. Ak sa neprejavuju ziadne simptomy
o com sme ti pisali, tak len veselo jazdi a kontroluj kvapaliny.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa somorastik » Sobota, 22. Septembra 2012, 17:55

Okej chalani ďakujem za rady.
Ako pozrem olej či sa nemení na emulziu ako píšete?

A tú bublinkovajúcu nádržku, myslíte tu bielu vpravo s vodou, Normálne za behu motora ju otvorim a pozrem?

Inak teraz keď otvorím ten štupel na chladiči tak to pukne ako ked vytiahnete korok z fľašky. Takže myslím že ten potrebný tlak tam je.

Ako často meníte olej?

Inak típek od nás z Bystrice, mal takúto tojotu ale myslím 1.3, a za celú svoju karíeru na tom aute menil olej, filtre a mal na ňom najazdených cez 500 000km. To dokáže asi len TOYOTA.

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa tofak » Sobota, 22. Septembra 2012, 21:26

Olej bude zrazu ako kava s mliekom a este belsi. Ak to bude bublinkovat, to budes aj pocut, ak ju otvoris a vytiahnes tu hadicku z vody tak uz nebude bublinkovat.
Menim po 7000 km Valvoline 5W50, ale pri dnesnych cenach b to najazdim za rok :(
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa somorastik » Sobota, 22. Septembra 2012, 21:36

A tú farbu oleja pozrem kde?

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa smutok » Nedeľa, 23. Septembra 2012, 06:42

Pokial ti slzi tesnenie pod krytom ventilov, kludne ho vymen, tam nemas co pokazit.
Pokial sa rozhodnes menit tesnenie pod hlavou, tao na ebay sa vykasli, mam uz neprijemnu skusenost s takym tesnenim.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: AE92 vodný obeh

Príspevok od používateľa tofak » Nedeľa, 23. Septembra 2012, 08:51

Farbu oleja pozres na odmerke oleja, mala by byt hneda ak si nedavno menil, alebo cierna :) urcite nie kavova.
Pri tom tesneni pod vykom ventilov som narazal na to, ze musi byt clovek opatrny, aby zbytocne nepoodpajal co netreba, aby mu tam nic
nespadlo a tak. Myslel som niekoho, kto to robi prvy krat a ma iniciativnu naladu. Jasne ze je to jednoduche a pri takom nepatrnom slzeni by som to nehal
tak.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných