E10 Sadze pod vekom hlavy

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
Compact E10
panic
Príspevky: 82
Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:26

E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa Compact E10 » Pondelok, 14. Júna 2010, 07:59

Nazdar chalani. Kupil som Corollu E10 na zaciatku roka teraz ma 265 tisic (poctivych) s menenym motorom ktory ma teraz priblizne 180 tisic. Doteraz som na nej nabehal cca 15tisic kilometrov.Motor: 4E-FE 55kW 16V. Vcera ma tak napadlo ze idem pozret pod veko hlavy ako to tam vyzera a naskytol sa my hnusny pohlad, veko som dal dole a zospodu same hnusne sadze, skoro som odpadol. Pripajam foto.
Obrázok
A takto to vyzeralo v motore. Ten som sa snazil aspon ako tak ocistit ale tam to islo tazko robil som to len tak z handrickov.
Obrázok
Taketo cierne sracky som z toho vyberal.
Obrázok
Hned ked som to videl tak ma to zarazilo ze preco sa tam tie sadze vytvorily. Podla mna byvaly majitel motora ktory bol meneny lial do auta velmi zly olej a preto sa tam toto vytvorilo, alebo tam niekto nevymenil vzduchovy filter a motor si tahal sracky. Ked som predcasom pretesnoval olejovu vanu tak spodok motora bol v poriadku, klukovka, olejove cerpadlo ziadne sadze.
Pripajam este priblizenu foto pri vacke.
Obrázok
No tak som hento zasrane veko hned hodil do krabice a vzal som veko z druheho motora a trosku ho vycistil. Hned to vyzeralo inak.
Obrázok
Ocistene veko som nahodil na motor a uvidim co sa stane ked to po par tisic kilometroch otvorim znovu.
Aky nato mate nazor chalani? Mna to strasne nasralo co tam niekto nalial madit olej alebo co to fakt neviem. Ako som pisal motor 4E-FE, 180 000 nabehane. Inak motor ide v poriadku len ked ho nastartujem tak na sytic pri tych 2000-1500 za studena robi ten motor celkom hluk podla mna su to zle nastavene ventily ale ku kontrolovaniu som sa este nedostal, ale ked sa motor zohreje tak celkom stichne iba ma taky slabo klepkajuci(podla mna prirodzeny) zvuk. Olej som mu menil chvilu potom ako som auto kupil. Presne Valvoline Durablend FE 5W-30.
Dik za odpovede.
Toyota Corolla E10 4E-FE 16V, 55kW

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 14. Júna 2010, 21:27

Lukas, dobre, ze si to ocistil, ale myslim, ze najlepsie urobis, ak pockas par tisic km, on by sa s novym olejom mohol ten motor podstatne ocistit. Resp. skus skratit interval vymeny. Kazdopadne dobry humus, ale ako si aj sam napisal: kludne ten sajrajt tam mohol lietat z nasavania, co mas tu hadicku z nasavania naspat do veka hlavy. Aj vzduchac nemeneny, aj nemeneny olej, vsetko dokopy. Zatim nic nerob, len jazdi a skrat interval vymeny.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Compact E10
panic
Príspevky: 82
Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:26

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa Compact E10 » Utorok, 15. Júna 2010, 12:20

Tak tak Andy to aj spravim. Po par tisicoch to otvorim znovu a pozrem ci som to nesposobil vlastne ja ale to fakt pochybujem, neverim tomu ze ten Valvoline 5W-30 tomu mohol az tak uskodit. Ved 5W-30 SAE viskozita je predpisany olej do tychto nasich krabic. Najradsej by som dal dole hlavu vycistil to poriadne, spravil by som ventily a vymenil rovno aj rozvody. Ale nato nemam financne prostriedky a chyba my jeden hviezdicovy nastavec nato aby som hlavu uvolnil. Takze zatial to budem robit ako hovoris Andy skratim to na 5-7 tisic a uvidim co to spravi. Dik za radu
Toyota Corolla E10 4E-FE 16V, 55kW

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 15. Júna 2010, 15:55

Compact E10 napísal:Tak tak Andy to aj spravim. Po par tisicoch to otvorim znovu a pozrem ci som to nesposobil vlastne ja ale to fakt pochybujem, neverim tomu ze ten Valvoline 5W-30 tomu mohol az tak uskodit. Ved 5W-30 SAE viskozita je predpisany olej do tychto nasich krabic. Najradsej by som dal dole hlavu vycistil to poriadne, spravil by som ventily a vymenil rovno aj rozvody. Ale nato nemam financne prostriedky a chyba my jeden hviezdicovy nastavec nato aby som hlavu uvolnil. Takze zatial to budem robit ako hovoris Andy skratim to na 5-7 tisic a uvidim co to spravi. Dik za radu
neni zac, podla mna dobra cesta, ako to ocistit. Ten hviezdicovy nastavec je celkom zaujimava vec, ja si to chcem kupit tiez. V podstate Ryousuke mi minule spominal, ze to zohnal u Homolu v predajni naradia, ale jeden ten orech stal asi 8 eur. Kazdopadne musi byt predlzeny. Ja som to mal kedysi pozicane nachvilu od mechanika, ale asi si to pojdem radsej kupit, lebo sa mi to zide urcite. A ten 5W-30 to podla mna nemohol spravit. Osobne si myslim, ze to tam bolo uz predtym. Za taky kratky cas co to mas by si to podla mna nespravil... Aj moja skusenost ked porovnam moju e11 a ocovu nubiru staru, tak ja ked poctivejsie som menil olej, nemam tam take humusy ako on. To iste o Rav4 plati co ma mama.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Compact E10
panic
Príspevky: 82
Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:26

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa Compact E10 » Utorok, 15. Júna 2010, 19:19

Hej ked sa to bude dat zohnat urcite ho kupim aj ja. Mam ten stary 4E-FE v hale na kralovej a uz my z neho chyba len dat dole hlavu aby som ho mal uplne vykastrovany a ulozeny v krabiciach na nahradne diely. Inak pred chvilou som vymenil ten olej a ide to poriadku. Rav 4 ako auto by som k mojej Corolle fakt prijal hlavne ten 2,0 benzin. Paci sa my ten motor.
Toyota Corolla E10 4E-FE 16V, 55kW

Používateľov profilový obrázok
Compact E10
panic
Príspevky: 82
Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:26

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa Compact E10 » Streda, 16. Júna 2010, 17:15

Andy vcera potom ako som sem odpisal som bol vecer este s autom. Stal som na mieste a trochu som motor drzal v otackach a potom som mu zoslapol a kamos co stal za autom namna krici ze pod sem tak som isiel a za autom oblak dymu ako z niakeho stareho diesla. Tak rozmyslam ze co sa mohlo stat. Tak ze pozrem pod to veko ze ci sa nahodov tie sadze odtial nevypaluju. Otvorily sme to, pozeram a motor o 50% cistejsi. Ten olej je velmi dobry dik Andy za neho. Teraz radsej olej vymenim po 2-3 tisic/km aby tie sracky nezanasali motor stale. Pripajam foto.
Obrázok
Toyota Corolla E10 4E-FE 16V, 55kW

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa drgi » Streda, 16. Júna 2010, 18:37

kludne sprav niekolko takych skratenych vymen, samozrejme aj s filtrom, az kym nebude motor cisty. vzhladom na jeho vek asi nebude tak skoro ako novy, ale jemny svetlohnedozlty povlak je uz ok. drzim palce nech ten bordel dostanes z motoru bezbolestne prec.

a tomu kto servisoval to auto pred tebou, treba dat ruky dolamat - vsak ten olej tam nebol meneny hadam od vyroby.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 16. Júna 2010, 19:45

Super, to som velmi rad, ze to ide tak rychlo, normalne pozeram jak puk :shock: presne ako vravi drgi, skratit interval aj s filtrom, za par euro to mas cele, robotu si spravis za 15min sam, takze za par mesiacov mas podla mna cisty motor. Drzim palce.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

andy.gee
panic
Príspevky: 129
Dátum registrácie: Streda, 29. Apríla 2009, 20:36
Bydlisko: BA

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa andy.gee » Piatok, 18. Júna 2010, 16:04

no ocividne sa o ten motor nikto poriadne nestaral a ten dym moze mat viacero pricin .. bud sa zacina vypalovat ten sajrajt z motora alebo konecne tomu niekto slapol na krk a vyleteli aj nejake sadze z katalyzatora

Používateľov profilový obrázok
Compact E10
panic
Príspevky: 82
Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Marca 2010, 17:26

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa Compact E10 » Sobota, 19. Júna 2010, 11:45

Oboje andy.gee tak ti poviem.
Toyota Corolla E10 4E-FE 16V, 55kW

Používateľov profilový obrázok
Pavo.B.
panic
Príspevky: 96
Dátum registrácie: Piatok, 5. Februára 2010, 14:57
Bydlisko: Veselí nad Lužnicí ( CZE )
Kontaktovať používateľa:

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa Pavo.B. » Sobota, 19. Júna 2010, 15:35

toto jsme na CZ foru zazily u 3SGE a u 4AGE silvertopu , vetsinou jde o spatny olej a jeho prepalovani , ja sem nastesti u zadneho motoru na toto nenarazil

Používateľov profilový obrázok
ivo_PN
panic
Príspevky: 94
Dátum registrácie: Pondelok, 11. Januára 2010, 13:43
Bydlisko: Piešťany
Kontaktovať používateľa:

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa ivo_PN » Štvrtok, 14. Októbra 2010, 23:21

Pani prednedavnom som mal moznost vidiet motor z mitsubisgi galant 2,0
po rozobrati (zadrete ojnicne loziska) a bol velice podobne zakarbonovany. Mitsi je ina znacka ako toyota, ja viem, ale niektore vlastnosti maju podobne ako napriklad ze NEZNASAJU OLEJ CASTROL!!!
Viko ventilov som sice nevidel ale hlava bola v hroznom stave.
Mal to chlapik v nemecku, ktory to auto mal od novoty a servisoval ho len v mitsubishi, tam mudri servisaci vymienali olej, a podla svojich tabulek mu tam nalievali nejaky castrol (neviem presne co to bolo) ale stal 22evry liter.
Za necelych 200 tisic km ten motor zabil :evil: :evil: :evil:
Hajzlici v servise tvrdili ze to nieje chyba oleja, ale inej technickej zavady( samozrejme nezistenej) ale my vieme, ze firma
castrol ponuka pekne provizije za predaj ich tovaru ( aj ked je to smejd, drahy smejd).
Preto Vas varujem, ak nechcete aby Vase kvalitne japonske prepracovane motory zomreli strasnou smrtou nedavajte do nich
oleje castrol. Videl som aj Volvo v40 2,0 benzin s roztrhnutym blokom (tiez zadrete loziska). tam to skoncilo trosku tragickejsie- loziska vystrelili z motora aj s kuskom bloku. Direa v motore cca 15cm :mrgreen: a 3 litre oleja na ceste :mrgreen:

Compact E10
skus zistit aky olej tam bol predtym. A mimochodom mozno by si mohol skusit nejaky pripravok pre cistenie motora. Su to take
male flasticky nejakej prisady do oleja... Ja osobne s tym skusenosti nemam ale skus si o tom nieco zistit.

Ja mam tiez dobre skusenosti s olejom valvoline maxlife 10W40
Toyota corolla E9, hatchback, 1,3 12V karburator, r.v91 strieborna metla

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa Rasťo » Piatok, 15. Októbra 2010, 08:49

No...pravda aj nie pravda...
Castrol ako taký nie je vôbec zlý olej. Má ale prímesy, ktoré sa starajú o tzv. "čistenie motora" - v podstate light dekarbonizáciu. Keď máte nové auto a od začiatku ste v pravidelných cykloch do neho liali Castrol, nemal by vzniknúť problém. Horšie je, ak do "castrolového" motora čo i len jeden raz niekto naleje niečo iné a vráti sa nazad ku castrolu. Dôjde k dekarbonizácií, uvoľnení nečistôt spôsobených spálením oleja a motor ide pomaly ale iste do zabudnutia.
Samozrejme sú mnohé riešenia problémov s čiernym olejom a "sadzami" pod vekom hlavy, ale v drvivej väčšine sú to len čiastkové riešenia, ktoré len oddialia smrť motora.
V prvom rade si treba uvedomiť prečo vlastne dochádza ku karbonizácií. Sú dva aspekty:
1. Zle zvolený a použitý olej - to prvé číselko hovorí o viskozite za studena a to druhé číselko o "tepelnej výdrži" za horúca. Takže ak niekto naleje 5W30 to motora ktorý tlačí k múru a jazdí na vyšších otáčkach, tak si svojou vlastnou blbosťou motor posiela do večných lovísk. Detto ak nejaký "expert" v "autorizovanom servse" naleje do motora viac oleja ako treba - pri vyšších otáčkach dôjde ku zvýšeniu tlaku oleja natoľko, že ho začnú prepúšťať guferá ventilov a olej sa dostane do valcov - inak v 90% je tento stav už nezvratný, takže aj keď tam následne nalejete správne množstvo oleja, guferá už budú prepúšťať...
2. Netesnosť motora - u A, E a S motoroch sa bavíme o motoroch s vekom nad 10 rokov - ruku hore kto mal blok na výbruse valcov a prekrúžkovaní (samotné prekrúžkovanie síce pomôže, ale netesnosti len zmenší), výmene gufer ventilov a podobne...Gabo? - nikto? - sa potom nedivte... Všetky - ganatujem vám !!!VŠETKY!!! tieto motory sú dnes už netesné a spaľujú viac či menej oleja, čím vzniká silné zakarbonovanie motora, znečistenie celého sania cez EGR ventil a tým problémy so "sadzami" a čiernym olejom...
Skutočne seriózne odstránenie tohto problému je finančne tak nákladné, že pokiaľ sa nejedná o auto ktoré je "srdcovkou", resp. je predpoklad že jeho cena vekom bude rásť, nemá zmysel sa do toho vôbec púšťať...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
DeMarko
panic
Príspevky: 37
Dátum registrácie: Sobota, 27. Marca 2010, 18:01
Bydlisko: SK

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa DeMarko » Streda, 18. Júla 2012, 22:54

chcel by som sa tiez pozriet pod veko mojho motora, ci tam nemam bordel, ale chcem sa spytat, ci sa musi vymenit aj tesnenie pod vekom? Treba este nejake veci menit alebo to len jednoducho dam dole, vycistim a zamontujem spat? dakujem za odpoved
ex Toyota Avensis 2.0 D4-D ´01 1CD-FTV - 81kW
Toyota Corolla 1.4. 16V XLI ´96 4E-FE - 55kW

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: E10 Sadze pod vekom hlavy

Príspevok od používateľa drgi » Štvrtok, 19. Júla 2012, 07:46

kazde gumenne tesnenie casom stvrdne, preto by sa to pod vekom ventilov malo menit spolu s rozvodmi. ale na mojej corolle som viac krat daval veko dole, bez vymeny tesnenia a v pohode.

inac, ak cez viecko na nalievanie oleja nevidis nejaky extra bordel, ciernotu, ale iba sivy kov ci , zltohnedy povlak, a pravidelne menis olej, tak urcite tam nebudes mat ziaden bordel.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných