E11 - Výfukový systém a ladené zvody

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 22. Augusta 2008, 22:59

Zakladám novú tému, ale hádžem link aj do starej, kvôli neaktuálnym údajom v starej téme.

Cieľom je dať sem nové a čerstvé skúsenosti s ladenými zvodmi na tento malý, šikovný motor. Neviem ani, kde začať, lebo je toho dosť a mnoho veci to ovplyvňuje. V každom prípade, niektorí viete, že som mal ladený výfuk na zakázku od AMA Modra, ktorý bol a stále aj je krásny výrobok z nereze, špičkové zvary (takmer ako stroj), pekná práca a rýchla dodávka (auto som nemal po dobu max 48h). Zadanie chalanom v Modre bolo jednoduché: nie príliš hlasný výfuk, japan style, zachovať katalyzátor, vyrobiť nerezový stredový tlmič a zachovať v koncovom tlmiči možnosť legálne prejsť emisnú kontrolu (vďaka obmedzenému prúdeniu kyslíka, t.j. nie príliš veľkej diery v koncovom tlmiči).

Výsledok, pre osvieženie pamäte:
Obrázok

Obrázok

Keďže moje znalosti a praktické skúsenosti s výfukmi v tej dobe neboli bohvieaké, a nepoznal som iných majstrov (Mistr JaFer), nemal som ako vedieť, že chalani na objem 1332 cc predimenzovali hrúbku potrubia 50mm, pretože bohato by stačilo 46-48mm, ani že koncový tlmič má pomerne jednoduchú koncepciu a svojím vnútorným priemerom je kapacitne vhodný skôr pre dvojlitre a podobne. Napriek týmto relatívne zánovným poznatkom musím povedať, že zvuk po vypečení systému (cca 2-3tis. km) bol naozaj decentný a nie príliš hlučný. Avšak vďaka mierne predimenzovanému potrubiu a koncovému tlmiču bol vo vnútri auta viac dunivý zvuk/hluk, než by sa na 1.3ku patrilo. Pri všetkej súčasnej kritike musím povedať, že auto bolo aj tak veľmi dobre spravené oproti "vytuneným" autám mladých chlapcov, ktorí sa mi napr. doma preháňajú pod oknami na vozoch typu Fiesta 1.1, Fabia 1.2 s tučnými klackami od "popredných tunerských" výrobcov. To dunenie a pseudošportový hluk s absolútnym neúčinkom na ťah a výfukový systém je dosť smiešne a aj napriek miernemu súčasnému sklamaniu (pochopíte neskôr) som rád, že som to mal a stále mám lepšie než tieto "superšporty".

Ďalšia osobná skúsenosť na Civicu EG9 VTi 160ps hovorí tiež o tom, že dobre si zvážte, kto vám čo rozpráva o priemeroch výfukového potrubia. Zverte auto jednoznačne odborníkom a bavte sa o tom vždy s viacerými. Odstránenie katalyzátora, nové zvody (ktorých je pre Hondy na výber habadej, pre 4EFE takmer žiadne), športová koncovka a piechodné potrubia spravili z tohto auta závodného netvora. Je to zážitok, na ktorý sa nezabúda. Napriek tomu, 60 mm široké potrubia "zdunili" hluk v interiéri aj v exteriéri a mierne to kazilo radosť z jazdy a športového výkonu auta, lebo sme vedeli, že "dá sa to auto spraviť aj lepšie". V súčasnosti sa maká na 50 až 54mm potrubí, ktoré zvuk zbrutálni, prietok plynov vylepší a odstráni neželaný hluk točiacich sa výfukových plynov v predimenzovaných trubkách. Zvýši to pohodlie najmä pri bežnej prevádzke auta.

No ale naspäť ku Corolle E11. Za mnohé odborné rady sa chcem poďakovať Jančimu, alias JaFerovi, ktorého 8 ročné skúsenosti s výrobou výfukových systémov si snáď budete môcť vypočuť na ďalšom zraze. JA + Aspire sme totiž k milému JaFerovi priniesli dva kusy EE111, jednu v Linea Terra a druhú v STD výbave, obe v rovnakej farbe a motorizácii. Na mojej, samozrejme, sa robili "iba" zvody typu 4-2-1 a náhrada za katalyzátor v podobe inoxovej rúry. V súčasnosti som auto ešte bez katalyzátoru nevyskúšal, ale keď bude čas, vymením to a podám report. Aspire si dal spraviť komplet systém. Tu sú fotky:

Moje auto kedysi s originálnymi zvodmi (dosť chabé výrobné riešenie, keďže výplach valcov sa príšerne ovplyvňoval, viď foto zvodov):

Obrázok

Obrázok

Náhrada za katalyzátor s prírubami:
Obrázok

Moje nové zvody:
Obrázok

Obrázok

No a tu sa dostávam k zvyšku.... S JaFerom som sa videl v máji a počas augusta asi 3x a vždy sme sa dosť dlho bavili o výfukoch a naposledy sme rozoberali aj prácu chalanov z Modry. Je jasné, že majú za sebou kopec dobrých projektov, ale "priekopnícky" prvá ladená E11 1.4ka teda u nich nedopadla až tak slávne. Dôvod? Už spomínané predimenzované trubky, stredový tlmič (dnes to trochu ľutujem...) a predimenzovaný koncový tlmič. Prečo to všetko píšem? Nuž preto, lebo sme mali perfektnú možnosť s Aspirem porovnať dve rovnaké autá, vyladené dvomi ľuďmi. Musím skloniť hlavu pred JaFerom, že jeho robota je špičková. Nemá možno tak dokonalé zvary ako AMA, trvá mu to dlhšie (pretože nepracuje vo veľkých priestoroch s 3 hydraulickými zdvihákmi a tímom ľudí), ale výsledok je úžasný. Non-stop som mal chuť sa voziť v "tej druhej" Corolle, pretože má prekrásny zvuk (nie zrovna ako motorky závodné, ale oveľa krajší, ostrejší, stredy a výšky sú oveľa výraznejšie, má to grády) a zároveň je to decentné.

Rozdiely? Aspire má zvody identické ako ja, pridaný bol pletenec (aj u mňa), tiež si ponechal katalyzátor (bez možnosti vyňatia), AVŠAK: nemá stredový tlmič, ale rezonátor, potrubie bolo vzhľadom na potreby zvodov 4-2-1 vyladené do hrúbky 48mm a koncový tlmič je menší, primeraný výkonu, objemu, toku plynov, a má zložitejšiu konštrukciu. Výsledok? Ideálna hluková hladina v kabíne, príjemný, a veľmi návykový závodný zvuk, ktorý nie je vôbec hlučný, ale proste úžasný...

Aspire a jeho E11:

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Sušenie vyzrážanej vody :)

Obrázok

No a Výkon?
Mnohí sa asi pýtate, že aký bol teda ten tajomný výsledok týchto úprav? Ak si pamätáte, mnoho sa tu teoretizovalo, ale ako vidíte, priekopnícke lastovičky v SR sa podujali na testovanie motoru 4EFE a jeho limitov. Vhodné je pripomenúť, že ani jeden nemáme ešte upravené nasávanie, lebo nie je čas a nechávame si dostatok priestoru na kvalifikované prerábky, úvahy, nech to stojí za to. Zvody? Áno, pomohlo to, autá idú (nielen subjektívne, ale myslím že aj objektívne) lepšie do otáčok, aj moje auto jemne zmenilo zvuk, trochu stíchlo, viac nepokojne bruní :), veľa sa pravdepodobne zmení po obmene nasávania, rovnako ako v prípade vyhodenia katalyzátora, kde sa očakáva nárast výkonu zhruba o 7% (na E11 ma veľmi úzke vstupy a obmedzenú priechodnosť).

No a Ktoré auto je lepšie?
Nuž objektívne: zvuk má lepší Aspire, víťaz storočia, kvalita spracovania je 1:1, subjektívne sme mali obidvaja pocit, že moje auto značne lepšie ťahalo už od spodku a to som si všimol aj cestou domov, že zvody spravili svoje. V horných otáčkach sa obe autá správali rovnako, moja vytrénovaná zverenkyňa nerobila hanbu :) no ale mne sa kvôli zvuku veľmi ťažko presadalo :). Jeden z podobne kvalitných zážitkov bol Elvisov silvertop, ale ten mal značne dosr... riešenie výfuku a nechcem vedieť, čo by z toho auta bolo, ak by sa na ňom spravilo všetko ako sa patrí. Takto malo len holé potrubie a tlmiče, ale drnčalo to pekne...

Čo ďalej?
nuž čakám na rezonátor a už sa teším na vyhodenie "zlého" a "bakaného" stredového tlmiča, vymontovanie katalyzátoru a ... potom som zvedavý.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa Rasťo » Sobota, 23. Augusta 2008, 08:27

Pekne... :)
No a teraz Andy tá zákerná otázka - nebolo by lacnejšie zbaviť sa 4E a hodiť tam 4A motor??? - viem že rýpem... ;-)
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
MIREKK
začiatočník
Príspevky: 161
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Apríla 2006, 11:07
Bydlisko: SN
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa MIREKK » Nedeľa, 24. Augusta 2008, 12:37

No fakt pekne Andy a nevies cim to zvaral to je dost dolezite lebo nerez ti nezhrdzavie ale prave ten zvar je dost haklive miesto aspon take mam skusenosti ked mi minuly rok opravily koncovy tlmic s nerezom tak prave na tom zvare to teraz hrdzavie. Skoda ze tu na vychode nie je asi nikto kto by mi nieco take spravil lebo moj vyfuk je fakt v dost biednom stave aj ked aj rozpocet nie je bohvie aky ale vzdy sa nieco najde na opravy.
Este k silvertopu ano ma velmi dobry zvuk aj ked mam viac menej seriovy vyfuk.
http://www.4age.net
ex car:Toyota Corolla E9 Gti 3D Hatchback, engine:4AGE 20 valve

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 24. Augusta 2008, 20:24

Rasťo napísal:Pekne... :)
No a teraz Andy tá zákerná otázka - nebolo by lacnejšie zbaviť sa 4E a hodiť tam 4A motor??? - viem že rýpem... ;-)
asi ano rasto, ale nan by ta zmena isla taktiez! :D takze peniaze neusetrim ziadne, iba ak par starosti. Mna osobne zaujima, co sa da z tejto 1.3 spravit. Fajryho 4AFE som mal moznost poriadne poprehanat a az taky velky rozdiel to nebol. 4AGE je uz ine café.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 24. Augusta 2008, 20:27

MIREKK napísal:No fakt pekne Andy a nevies cim to zvaral to je dost dolezite lebo nerez ti nezhrdzavie ale prave ten zvar je dost haklive miesto aspon take mam skusenosti ked mi minuly rok opravily koncovy tlmic s nerezom tak prave na tom zvare to teraz hrdzavie. Skoda ze tu na vychode nie je asi nikto kto by mi nieco take spravil lebo moj vyfuk je fakt v dost biednom stave aj ked aj rozpocet nie je bohvie aky ale vzdy sa nieco najde na opravy.
Este k silvertopu ano ma velmi dobry zvuk aj ked mam viac menej seriovy vyfuk.
myslim ze CO2 ale nie som si isty. A ak ti mam pravdu povedat, Miro, podla mna to tvoje auto by brutalne zmenilo charakteristiku, kebyze na to das PORIADNY vyfuk, cize diery na spravnych miestach... Islo to pekne, ale stale som citil markantny rozdiel oproti ex-elvisovej 007. Ten origo GTi to podla mna dusi :)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Stano_NO
panic
Príspevky: 43
Dátum registrácie: Pondelok, 24. Septembra 2007, 11:32
Bydlisko: Hruštín, okr. Námestovo

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa Stano_NO » Pondelok, 25. Augusta 2008, 12:16

Nerez sa zvára v ochrannej atmosfére argónu - zváranie TIG/WIG. Keď zváračovi povieš, že chceš zvárať nerez, tak bude vedieť čo s tým :) .
Inak Andy pridávam sa aj ja k slovám uznania. Síce na mojej 1,3 nemám žiadnu úpravu, ale som na ňu veľmi hrdý - malý motor, na svoj objem s dobrým výkonom. Určite, že sa s tým dá niečo spraviť a som rád, že sa nájdu nadšenci, ktorý tento šikovný motor hneď neodpíšu, ale vedia sa s ním s trpezlivosťou pohrať. Mňa najbližšie čaká oprava dierky v kolene na výfukovom potrubí - minule som si ľahol pod auto a našiel som ju tam - ďúročku jednu malinkú !!! :).
Toyota Corolla E11 - sedan, 1332 cm3, 63 kW

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa wakkee » Pondelok, 25. Augusta 2008, 16:01

Pekna dokumentarna praca Andula :) Aka bola cca financna narocnost komplet potrubia? Zvazujem aj ja nieco podobne na mojho japonca. Vies mi pripadne posunut kontakt na JaFer-a?
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 26. Augusta 2008, 00:04

dik za support :) ved dam info neskor, ked budu novinky. Ohladne penazi, je to velmi individualne, pretoze zalezi od konstrukcie motora a narocnosti, ine peniaze stoja zvody na Golf2, ine na boxery, francuzov atd.. Nechcem zbytocne nacenovat JaFerovu pracu, aby to neznelo záväzne, v Modre mi vsak kedysi zbrucha nacenili zvody na rádovo "-násť" tisíc, u JaFera to tolko nebolo, E11 je jednoducha. Napr. na hondy a nejake zname modely/motory (4AGE) by som sa pozrel aj na nete vzdy na ceny. Na hondy sa dobre nakupuje, je toho vela, CNC vyrobky, strojovo zvarane a lestene, kvalitky za dobre ceny.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 26. Augusta 2008, 01:59

tak s jaferom som dohodnuty na september, bude to kompletka! :-) andy, dakujem, ze si ma prebral ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 26. Augusta 2008, 09:21

Kua že by som sa aj ja pridal s Kačenkou a 4A-GE???? - najš chlapec ukáže čo v ňom je u skutočne vysokootáčkových motorov... :lol:
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
MIREKK
začiatočník
Príspevky: 161
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Apríla 2006, 11:07
Bydlisko: SN
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa MIREKK » Štvrtok, 28. Augusta 2008, 00:06

Rasto ty si zohnal 4AGE to mas teda dobre kontakty :o . Aj ja by som potreboval neake veci.

Andy to auto ma viac slabin nie len vyfuk ale keby som mal 100 litrov tak to je stale malo do zimy chcem stihnut podvozok dufam ze si potom nevybijem vsetky zuby :D. No takze ak by som chcel potrubie mimo zvodov ktore ma silver dost dobre mam sa drzat tych cien v ktorych sa pohybuju znackove potrubia na celiky alebo mr2? Som to dnes trosku omrkol na nete v jednom ceskom shope maju apexi a hks napriklad varianta hks sport na Rastovu mr2 stoji nieco cez 17 ceskych aj s dopravou. Takze zhruba taku cenu mozem cakat ze mi povie ak by som chcel?
http://www.4age.net
ex car:Toyota Corolla E9 Gti 3D Hatchback, engine:4AGE 20 valve

Používateľov profilový obrázok
aspire
začiatočník
Príspevky: 242
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Apríla 2008, 19:04
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa aspire » Pondelok, 1. Septembra 2008, 14:33

Vidim ze ked som sa vrtatil z dovolenky tak Andy vsetko pekne opisal :D Moju STD este caka prestriekanie (snad to podari podla vzoru od Andyho :D ) a hned sa pustime do nasavania :mrgreen: . Ozaj ten zvuk je nadherny, presiel som s korolkou cez cele slovensko tam a spet a ani raz som nezatuzil menit :mrgreen: . Ozaj s medziplynom na konci obce strasim babky a deti :twisted:
Nie je dôležitá rýchlosť ale Zábava :-D

Mitsubishi Grandis 2,4L - All for Family
Ex : Corolla E11 - 1.4 86 PS

Používateľov profilový obrázok
aspire
začiatočník
Príspevky: 242
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Apríla 2008, 19:04
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa aspire » Pondelok, 1. Septembra 2008, 19:59

Este jeden postreh : dnes som sa vratil z vychodu pricom som absolvoval cca 420km za cca 4,5 hodky s jednou prestavickou na kavicku :shock: . Nesiel som takto prvykrat ked som mal stary vyfuk a zvody priemerna spotreba bola cca 6,5 - 6,8litrov na 100km, teraz pri ceste na vychod 6,15 pri ceste naspet rovnych 6 :?: , styl jazdy rovnaky ako predtym, policajtov tiez :D kufor plny asi cca 60kg cize akoby sme boli dvaja. Neviem cim to je, prepocet robim stale rovnako :D , teraz vsak mozem plyn lepsie davkovat, citim kedy uz musim podratit alebo kedy to mozem vytocit na max, predtym to nebolo az tak jasne. Cestou vobec nesetrim ziadan passat :mrgreen: a na niektorych usekoch im nakladam. Je pravda ze ked jazdim len kratke trasy tak spotreba skoci na cca 7,5 - 8. Dufam ze vsetci ktory sa do toho pustite budete spokojni, rozhodne si myslim ze to motoru len pomohlo.
To ze Andymu ide motor lepsie do otacok prikladam poctu najazdenych km na mojej toyke cize celkovemu opotrebeniu motora aj ked stale v perfektnej kondicii :D .
Nie je dôležitá rýchlosť ale Zábava :-D

Mitsubishi Grandis 2,4L - All for Family
Ex : Corolla E11 - 1.4 86 PS

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 1. Septembra 2008, 21:07

to s tou spotrebou je zaujimave. som zvedavy, ako naratas potom tie kratke trasy. mne sa nic nemeni, drzim sa svojich 7-7.5L nonstop. Chcel by som vediet kolko mililitrov z toho su celodenno-nocne svetla

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
liner
panic
Príspevky: 87
Dátum registrácie: Nedeľa, 14. Mája 2006, 19:43
Bydlisko: BA

Re: E11 - Výfukový systém a ladené zvody

Príspevok od používateľa liner » Pondelok, 1. Septembra 2008, 23:50

dole klobuk , vyzera to krasne , drzim palce pri pokracovani ladenia auticka
ex: corolla E111 zlutej dabel

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných