Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa somorastik » Nedeľa, 4. Marca 2012, 16:27

Dakujem za odpovede chalani.
Treba nastavenie tých podtlakov na karburátore (zníženie spotreby-terza je vysoká 8,3l/km mimo mesto) nejaký špecializovaný autoservis? Alebo čo by mohlo byť na vine vysokej spotrebe?

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 5. Marca 2012, 07:02

Asi sa niekto babral v karburátore v štýle "dodáme viac paliva a bude väčší výkon"... :? Karbec Ti na SK asi nenastaví nikto...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa somorastik » Pondelok, 5. Marca 2012, 07:58

Do riti s tým budú problémy. Teraz som s autom v Brne, možno tu by to niekdo zvládol.
Stále rozmýšlam či by sa nedalo prerobiť to auto na vstrekovanie, z toho čo som čítal je to dosť jebačka treba vymeniť riadiacu jednotku a asi aj hlavu motora.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 5. Marca 2012, 08:37

Hlava sa dá použiť pôvodná - do čriev motora netreba nijako šahať...horšie by to bolo s káblovačkou - s tým spojená samozrejme výmena ECU. V podstate musíš:
- zohnať sanie + škrtiacu klapku so vstrekmi, vedeniami paliva a pod...njlepšie to priamo zobrať z nejakého KO motora.
- zohnať novú káblovačku s ECU - najlepšie z toho istého auta ako to sanie
- prekáblovať - najväčšia piplačka, lebo nakoniec prídeš aj tak na to, že musí ísť motor von z auta.
- odobrať z Tvojho motora všetok karburátorový sersam a namontovať tam nové sanie.
- pozapájať prívod paliva, elektrické káble od riadiačky a vymyslieť čo so zvyšnými podtlakmi...celkom babračka a kopa vymýšľania čo na čo slúži...

Si si istý že radšej neprehodíš celý motor za FE??? - bolo by to o hodne jednoduchšie...
Ešte by som byť Tebou skúsil na nete nájsť nejaký návod na nastavenie toho karbca - ak si pamätám, tak tam boli nejaké dva nastavovacie prvky - jeden bol na voľnobeh a druhý na sýtosť zmesy...
Inak prúser môže byť aj v podtlakoch - ak je nejaká hadička KO, alebo niekotrý z tých valčekov - ventilov nefunkčný, tak spotreba pôjde isto do neba...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa somorastik » Pondelok, 5. Marca 2012, 09:36

Ďakujem za rýchlu odpoveď. S hadičkami podtlakov môže byť aký problém? Upchaté prasknuté? Čím to vlastne v servise merajú a o čo tam ide?
Celkový swap motora ako si písal (600-700e) by bola pre mna drahá záležitosť. Mne by stačilo keby to malo normálnu spotrebu aj s karburátorom (6,5l/100km na diaľku?)
O závodenie a brutálny výkon mi nejde.
Našiel som toto, v blízkej dobe kúpim a potom čo budú skontrolované podtlaky to tam založím.

http://www.ebay.co.uk/itm/CARB-new-REPL ... 500wt_1202

Ten manuál na nastavenie vôbec neviem nájsť, skúsim nejaké anglické fóra.
Príjemný začiatok týždňa tojoťáci :)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 5. Marca 2012, 09:47

V tom F-kovom motore podtlaky regulujú a kontrolujú všetko - od sytiča až po rovnomrnosť behu otáčok na voľnobehu. Ak je niektorá hadička prasknutá, alebo zapchatá, je zle. Detto ak niektorý podtlakový ventílik nefunguje (to sú tie valčeky medzi hadičkami).
Ešte pár otázok:
Máš v poriadku termostat? - ten vie tiež narobiť paseku v spotrebe - ak ostáva stále otvorený, tak sa motor nedokáže poriadne ohriať a je stále zopnutý sytič = vyššia spotreba.
Máš v poriadku Lambdu? - teda ak tam vôbec je...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa somorastik » Pondelok, 5. Marca 2012, 15:12

Ten termostat ma ani nenapadlo kontrolovať. Ked som išiel v zime (-5 až -10?) plne naložený tak bola ručička na palubovke stále v strede medzi hot a cold. Ručička je stále v strede.
Ako skontorlujem či je v poriadku a kde presne na motore ho nájdem?

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa grexos » Pondelok, 5. Marca 2012, 16:59

samorastik ja myslim ze ho mas ok. ak by bol zly tak by rucicka nebola v normale. resp mne to robi na e9 teraz ze len ked je nad 10 stupnov alebo v zapche tak sa dokaze dostat do polky.
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 6. Marca 2012, 08:01

Inak ešte jedna vec ma napadla - na kapote zvnútra by si mal mať nalepený Vacuum hosing diagram - schému podtlakov - keď pôjdeš podľa nej, dajú sa podtlaky pekne skontrolovať, prípadne vymeniť...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa somorastik » Utorok, 6. Marca 2012, 16:45

Okej pozrem sa na to.
Pre buduce generacie tu som našiel ten diagram:

Obrázok

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa exo_t » Štvrtok, 8. Marca 2012, 00:31

vôbec netuším kde si to našiel, ale vďaka za to - to presne odpovedá tomu chaosu čo mám na motore ja (2E). U mňa je ale problém asi v samotnom karbe (po obdobiach pojazdný / nepojazdný / trochu pojazdný) idem pitvať samotný karburátor, som zvedavý či nájdem čo hľadám (zapchatý kanál / vzdušník / tryska voľnobehu).
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa Legon » Štvrtok, 8. Marca 2012, 09:27

Mna ta moja sialene hneva :( mam ju s katalizatorom takze o dost viac podtlakovych bazmekov a momentalne ako keby utal cca pred 4 tyzdnami som ju pred manzelkou chvalil isla skoro ako nova po cca tyzdni super jazdenia akoby utal opat dusenie :( a nic som nemenil, predvcerom som otocil ten moj jeden podozrivy podtlak ale nic extra to nespravilo :(

Vazne ma hneva este vymenim ten vzduchac a termostat a uvidi sa co bude ... Normalne uvazujem o Swape za 4efe uchytenie by malo sediet, prevodovky su tiez totozne, zohnat kabelaz a dat to do ruky nejakemu odbornikovy nech to spravy, nalepku na rozvody s nazvom 2E si uz spravim aj sam ...

ale ak dobre spravis ten karbec tak vec ze budes musiet spravit aj mne :P

somorastik
panic
Príspevky: 80
Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa somorastik » Štvrtok, 8. Marca 2012, 18:15

exo_t určite to pofoť aj ked to budeš vyberať z motora a rozoberať.
Ja som tiež rozmyšlal nad tým že to vyčistím ale poriadne sa k tomu neviem dokopať.

Musim spraviť dačo s tymi podtlakmi, ako sa to kontroluje? Stačil by aj nejaky obyčajny kompresor to tam prefuknuť nejako?

Je 270 000km na karburátor veľa? Lebo ak mi to má takto žrať tak ho radšej celý vymením.

A ten termostat, neviem, nikdy sa mi auto neprehrialo ale zase ani velmi neochaldilo, ručka je stále podozrivo v strede, je to ok?

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa tofak » Štvrtok, 8. Marca 2012, 18:35

O rucicke v strede snivame viacerí. A ak nik s tym karbcom nic nerobil, tak po tolko km ho urcite treba vycistit. Inak aj prehmatat podtlaky, cize hadicky postiskat, ze kde je ten maly valcek by sa zislo a ten potom precistit, napr. jednym vlasom z bike lanka.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA

Príspevok od používateľa exo_t » Štvrtok, 8. Marca 2012, 20:47

Mno ak bude takéto pičasie aj cez víkend, tak sa ktomu asi nedostanem... karbec mám dole, podtlaky už viem pozapájať pomaly naspamäť. V sobotu to snáď vyjde a rozoberiem ten karbec... Inak ešte k tej foto karbu, ktorú si dávnejšie sem dal - vec ktorú si označil za nefunkčnú, je "vypínač" sýtiču - choke breaker. Tá klapka, na ktorú cez tiahlo ten podtlak pôsobí je sytič - ak je privretá, do prvej komory ide menej vzduchu a tým dôjde k obohateniu zmesi... ale podtlak - nepodtlak, sytič by sa mal vypnúť aj sám, je tam bimetalický prvok ktorý sa roztiahne (vyzerá to ako pero zo starého budíka) a klapka sa otvorí. Vyhrievanie toho "pera" je elektrické, zabezpečí že sytič sa sám otvorí a prestane sýtiť :) Ak chceš overiť či to funguje tak odpoj 4 - pinový konektor čo ide do karbu a spoj ohmmetrom červený kábel a kostru... odpor by mal byť tuším 20 ohm...

Dlhodobá jazda so sytičom sa prejavuje práve vysokou spotrebou, preto ma to napadlo. Inak, aký máš voľnobeh?

EDIT: a ešte dodám toľko, že ma už prešla trpezlivosť s tými "digitálnymi podtlakmi" a kadejakými ventilčekmi kvality čo sa tvária že suplujú riadiacu jednotku. Ak ani po oprave voľnobehu to nebude stabilné a spoľahlivé v každom režime, celý ten zázrak pôjde von...
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 21 neregistrovaných