Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Moderátor: AndyGTP
-
- panic
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Čaute a ďakujem za pripomienky, trocha mi to uzrejmilo pár vecí.
Ten weber by bolo asi ozaj problematické nastaviť a založiť.
Našiel som ešte takýto náhradný karburátor: vychádza to na 170 € aj s dopravou, čo by som ešte vedel naškrabať.
http://www.ebay.co.uk/itm/CARB-new-REPL ... 500wt_1202
Len či sa to oplatí neviem. Som si skoro istý že na tom karburátore je odídená jedna tá vákuová pumpička, ktoru som zakrúžkoval v predchadzajucich prispevkoch.
Spotreba 8,3l/100km sa mi zdá celkom dosť, ale auto bolo plne naložené, 4 ľudia plus totalne plný kufor.
V kopci je to dosť slabé aj ked je to menej naložené.
Na veľkú výmenu motora ozaj nemám peniaze a za tých 600-700 euro by sa dalo kúpiť už aj niečo iné.
Otáčky to drží teraz výborne, odkedy som vymenil filter a prestriekal karburátor čističom karburátorov tak stúpli z 900 na 1100 voľnobežné.
Karburátor mal začiernenú klapku ale vyčistil som to tym sprejom.
Možno sa niečo rozladilo a strieľa zpäť z motora vyfukove plyny?
Motor (a teda aj karburator) má najazdené cez 270 000km, ako vrčí uplne krásne žiadny problém len ten výkon v kopci.
Čo sú to tie podtlaky?
Ďakujem za odpovede a rasťo ďakujem za ponuku s pomocou vymeny motora, ale asi sa cez leto pohrám len s karosériou.
Ten weber by bolo asi ozaj problematické nastaviť a založiť.
Našiel som ešte takýto náhradný karburátor: vychádza to na 170 € aj s dopravou, čo by som ešte vedel naškrabať.
http://www.ebay.co.uk/itm/CARB-new-REPL ... 500wt_1202
Len či sa to oplatí neviem. Som si skoro istý že na tom karburátore je odídená jedna tá vákuová pumpička, ktoru som zakrúžkoval v predchadzajucich prispevkoch.
Spotreba 8,3l/100km sa mi zdá celkom dosť, ale auto bolo plne naložené, 4 ľudia plus totalne plný kufor.
V kopci je to dosť slabé aj ked je to menej naložené.
Na veľkú výmenu motora ozaj nemám peniaze a za tých 600-700 euro by sa dalo kúpiť už aj niečo iné.
Otáčky to drží teraz výborne, odkedy som vymenil filter a prestriekal karburátor čističom karburátorov tak stúpli z 900 na 1100 voľnobežné.
Karburátor mal začiernenú klapku ale vyčistil som to tym sprejom.
Možno sa niečo rozladilo a strieľa zpäť z motora vyfukove plyny?
Motor (a teda aj karburator) má najazdené cez 270 000km, ako vrčí uplne krásne žiadny problém len ten výkon v kopci.
Čo sú to tie podtlaky?
Ďakujem za odpovede a rasťo ďakujem za ponuku s pomocou vymeny motora, ale asi sa cez leto pohrám len s karosériou.
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Podtlaky to je tá hadičková džungľa naložená na motore. Každý má svoju špecifickú funkciu, takže radšej žiadne neodborné zásahy...
Čo sa týka tých karbcov...vyprdni sa na to. Ak by si aj tak do toho šiel, priprav sa fakt na to, že ten motor budeš musieť v podstate komplet oholiť a riešiť veľa problémov - a nie len s podtlakmi. Vyladenie karburátorov je navyše pomerne komplikovaná záležitosť. Aby si nedopadol tak, že Ti výkon stúpne tak o dva klokany a päť králikov a spotreba o 5L/100km.
4A-F má konštrukčne svoje výkonnostné limity. Definujú ich objem a tvar spaľovacieho priestoru valcov, uhol pod akým sú zovreté ventily a max otáčky, ktoré sú zas limitované konštrukciou pohyblicých častí. F-kové motory boli robené na spotrebu a nie na výkon, takže aj ich konštrukcia je iná ako u G-čkových motorov (nie len hlavy sú iné - aj bloky motorov a pohyblivé časti). Preplňovanie vzhľadom ku karbcu neprichádza moc do úvahy a atmosféricky môžeš urobiť čo? - nechať prebrúsiť vačkové hriadele, čo Ti zdvihne max krúťáku z 3900 ot/min vyššie, ale v nízkych otáčkach to auto umrie - bude Ťa to tlačiť do vyšších otáťok a tým pádom pôjde hore spotreba. Úprava spaľovacieho priestoru - najtuzzingovejšie zbrúsenie hlavy je volovina ako voda v koši, lebo aj 1mm môže znamenať to, že štartovať budeš na 10x a nehovorím o možnosti stretu ventilov s piestami. Dodanie viac paliva zas nič nevyrieši, lebo je to zbytočné - ten motor to proste nebude vedieť hlavne pri vyšších otáčkach spáliť. Aby to vedel spáliť, musel by si sa zbaviť rozdeľovača a to sme už v úplne inej lige za úplne iné peniaze.
Podtrhnuté a sčítané - z toho motora kdejakými úpravami vytiahneš max o 10% výkonu viac ako máš teraz a bude Ťa to stáť zbytočne veľa úsilia a peňazí.
Daj ten motor niekomu skúsenému zgenerálkovať hlavne čo sa týka podtlakov - tie robia veľké zázraky. A karburátor nemeň za žiadne weber-y - budeš sklamaný.
Čo sa týka tých karbcov...vyprdni sa na to. Ak by si aj tak do toho šiel, priprav sa fakt na to, že ten motor budeš musieť v podstate komplet oholiť a riešiť veľa problémov - a nie len s podtlakmi. Vyladenie karburátorov je navyše pomerne komplikovaná záležitosť. Aby si nedopadol tak, že Ti výkon stúpne tak o dva klokany a päť králikov a spotreba o 5L/100km.
4A-F má konštrukčne svoje výkonnostné limity. Definujú ich objem a tvar spaľovacieho priestoru valcov, uhol pod akým sú zovreté ventily a max otáčky, ktoré sú zas limitované konštrukciou pohyblicých častí. F-kové motory boli robené na spotrebu a nie na výkon, takže aj ich konštrukcia je iná ako u G-čkových motorov (nie len hlavy sú iné - aj bloky motorov a pohyblivé časti). Preplňovanie vzhľadom ku karbcu neprichádza moc do úvahy a atmosféricky môžeš urobiť čo? - nechať prebrúsiť vačkové hriadele, čo Ti zdvihne max krúťáku z 3900 ot/min vyššie, ale v nízkych otáčkach to auto umrie - bude Ťa to tlačiť do vyšších otáťok a tým pádom pôjde hore spotreba. Úprava spaľovacieho priestoru - najtuzzingovejšie zbrúsenie hlavy je volovina ako voda v koši, lebo aj 1mm môže znamenať to, že štartovať budeš na 10x a nehovorím o možnosti stretu ventilov s piestami. Dodanie viac paliva zas nič nevyrieši, lebo je to zbytočné - ten motor to proste nebude vedieť hlavne pri vyšších otáčkach spáliť. Aby to vedel spáliť, musel by si sa zbaviť rozdeľovača a to sme už v úplne inej lige za úplne iné peniaze.
Podtrhnuté a sčítané - z toho motora kdejakými úpravami vytiahneš max o 10% výkonu viac ako máš teraz a bude Ťa to stáť zbytočne veľa úsilia a peňazí.
Daj ten motor niekomu skúsenému zgenerálkovať hlavne čo sa týka podtlakov - tie robia veľké zázraky. A karburátor nemeň za žiadne weber-y - budeš sklamaný.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
-
- panic
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Okej, tak dať nastaviť podtlaky, to v zásade znamená čo? Premerajú tlak v tých hadičkách alebo čo?
Ja som si vravel že keby som kúpil ten originál karburátor ako som dal link, tak ho len prehodím a motor bude fičať, no ale asi nie.
Na tom karburátore som nevidel žiadne nastavovacie prvky hmm.
Ja som si vravel že keby som kúpil ten originál karburátor ako som dal link, tak ho len prehodím a motor bude fičať, no ale asi nie.
Na tom karburátore som nevidel žiadne nastavovacie prvky hmm.
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Ale to na linku je normálny štandardný 4A-F-kový karbec - akurát je čiestý a má záslepky aby sa nezaprasil... A aj origo karbec má hejblátka na nastavovanie milióna vecí, len sú poschovávané za tými podtlakmi.
Čo sa týka podtlakov - sú fakt dôležité a sú v nich aj ventily - také valčeky - tie zvyknú odésť a vtedy to robí hlúposti.
Čo sa týka podtlakov - sú fakt dôležité a sú v nich aj ventily - také valčeky - tie zvyknú odésť a vtedy to robí hlúposti.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
-
- panic
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Ked sa pozreš tak na 5tej stránke som dal fotku karburatoru, no a zakružkoval som tam ten podtlak, a ten je voľný(vracia sa rýchlo, nie ako ten druhý ktorý pomaly), preto to asi robí blbosti.
Nahrada sa moc nedá zohnať, dačo som našiel ale to už sa oplatí radšej kúpiť ten nový karbec. Volá sa to "Choke Pull off"
Kdo by to vedel dobre nastaviť tie podtlaky? Okolie BB
Nahrada sa moc nedá zohnať, dačo som našiel ale to už sa oplatí radšej kúpiť ten nový karbec. Volá sa to "Choke Pull off"
Kdo by to vedel dobre nastaviť tie podtlaky? Okolie BB
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
No s obrázkom Ti moc nepomôžem - som rád že mi táto služobná hajtra zobrazí aspoň text...obrázky sú adminom deny...
Podtlaky nastavovať netreba - treba ich skontrolovať - hlavne ventily... Kto by Ti ich dal dokopy veru netuším...som už dlhý čas z autokolotoča von...
Podtlaky nastavovať netreba - treba ich skontrolovať - hlavne ventily... Kto by Ti ich dal dokopy veru netuším...som už dlhý čas z autokolotoča von...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
-
- panic
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Chalani ďakujem za odpovede.
Ešte riešim jeden problém vzpery zadných dverí, ako by sa dali nahradiť?
Niečo z feldy? Alebo nejakeho dostupnejšieho modelu.
Ešte riešim jeden problém vzpery zadných dverí, ako by sa dali nahradiť?
Niečo z feldy? Alebo nejakeho dostupnejšieho modelu.
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
preco to chces nahradzat a nie kupit nove na E9 ?
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
-
- panic
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
No ved ak to bude pasovať a za rozumnu cenu kupim aj nove!
Ja len neviem čo na čo sedí, ak sedia z E9 tak by som kupil. Nemal tu niekdo veci z E9?
Ja len neviem čo na čo sedí, ak sedia z E9 tak by som kupil. Nemal tu niekdo veci z E9?
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Vsak znanas na AE92 = E9 nie ? aku mas kasnu ?
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
-
- panic
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
No karosériu mám liftback model to je AE92.
Toto by malo byť ono:
http://www.toyodiy.com/parts/g_E_198708 ... LMDUW.html
Inak neviem čo myslíš, možno som ťa zle pochopil.
Toto by malo byť ono:
http://www.toyodiy.com/parts/g_E_198708 ... LMDUW.html
Inak neviem čo myslíš, možno som ťa zle pochopil.
-
- panic
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: Utorok, 11. Októbra 2011, 09:57
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Chalani ako sa dávajú na týchto starých AE92 dole zadné bubnove brzdy, chcel by som to rozobrať a nechať podlepiť. Je to tam celé zahrdzavené a vôbec neviem ako to dať dole.
Robil to tu niekto?
Robil to tu niekto?
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Povolis rucnu, do takych malych dvoch dirok na bubne zasrobujes dva vhodne sroby a postupne ich utahujes az ti bubon povoli. To je cela veda. Samozrejme mozes pouzit aj stahovak tiez do tych dierok.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
Hlavne sa nezlakni ono to ide dost tazko ak sa to dlho nerobilo
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE92 1.6 GLi GENERÁLKA
este pred stiahnutim bubnu treba cez otvory zozadu, od tlmica, postelovat brzdove celuste, aby bubon isiel lahsie dole a pakne sa nespriecili.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných