Strana 3 z 4

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 00:10
od používateľa Gabriel Nagy
a blitz kit na 2ZZ je kua drahy...

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 00:16
od používateľa vintrc
baky, pověz o těch nedostatcích víc, zajímá mne to :)

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 00:16
od používateľa baky
gabo velmi spravne ... ale ten blitz aj kua prepracovany

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 00:26
od používateľa baky
vintrc neviem ci su to overene fakty ale podla uvazenia je to mechanika cez remen takze ten kompresor ma strop uz hned po zalození podla mna ... kdezto z turbom laborujes das vacsie mensie ake chces. a otazka chladenia vzduchu pri greddy neni vobec doriesena a CAI tak nezachladi ako IC(ktory ma ten blitz) ... a navyse kompresor mi neni sympaticky :)

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 00:42
od používateľa stenky
neviem kolko ten Greddy tlaci ale ak uvazime objem mtora 1.8l a ak som spravne pochopil ze v kite je eaton m62 s objemom 1l pri rozumnom tlaku do 0.4-0.5 bar by ma tento kompresor stihat s motorom kludne do 10000rpm, pri 0.8bar do 8600rpm. ak ma byt jedina nevyhoda IC tak ho teba domontovat :) a to nevravim ze pri rovnakom tlaku ma vzduch tlaceny kompresorom nizsie teploty ako vzduch tlaceny turbom. vseobecne vzate kompresor sa aj ovela jednoduchsie ladi. ak mas raz dobre zvoleny drive ratio kluka kompresor neriesis ziadne pretlaky, ich ventilacia, wastegate a vselijake surge a porobne. ak uz teba kompresor si vystaci s jednym BOV (da s aj be zneho ale o tom inokedy)
osobne by som nad kompresorom bez IC ani neuvazoval. ak plnit tak aj chadit treba. ak nie koli vyssiemu vykonu tak pri kompresii co ma 2zz + preplanie teba dbat na prevenciu proti detonaciam -> znizit teplotu vzduchu na minimum.
tak ako mozes menit turbo, vacsie mensie fialove ruzove, mozes menit aj kompresor. otazne je naco ti to treba? ak ches vyssli tlak das mensiu kladku a ides, nemusis menit cele turbo. len s tou kladkou teba dbat na max prevadzkove otacky kompresora (riziko nenvratneho znicenia rotorov) a ci motor zvyseny tlak zvladne.

clovek co chce kompesor musi vediet co chce a do coho ide. na turbo to mat nikdy nebude co sa cisel tyka ale o vyhodach a nevyhodach kazdeho systemu sa da docitat snad vsade.

ak svoje tvrdenie o tom ze ten greddy kit je zly zakladas len na tvojej osobnej nesympatii ku kompresorom a na tom ze nema IC ktory sa da dorobit, tak to potom nieje bohvie co. ja uz som cakal ze sa daco dozviem daku zakulisnu klebetu ze sa im rozpadavaju loziska alebo ze maju nafigu mapy a motor odchadza na detonacie ale tak nic no :) aspon nie dneska :) ostatne Greddy sa uz mozno nevyraba hlavne koli tomu ze je v predaji skoro 6 rokov na auta z ktorych uz ani jedno nieje v predaji. kit sa predava stale, ziadne staihnutie z trhu koli chybe alebo podobne, koli comu by sa dalo tvrdit ze boli "zle"

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 00:46
od používateľa vintrc
Máte pravdu..s turbem, si můžeš víc pohrát, pokud chceš z auta dostat maximum...ale pokud chceš jen a pouze požitek z jízdy a přihlížíš k životnosti auta a jeho částí, myslím, že kompresor postačí :)

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 00:54
od používateľa stenky
pozri, kompresor nikdy na turbo mat nebude iked aj medzi kompresormi je niekolko druhov a kazdy sa sprava inac. stale sa vsak kompresory montuju do aut. uz len samotnych "positive displacement" kompresorov je niekolko druhov s roznymi ucinnostami a vlastnostami.
Lotus tiez stale cpe do elise a exige 2ZZ aj s kompresorom.
vsetko je to o osobnej preferencii vodica. tato otazka sa neda generalizovat na toto je zle a toto dobre. oboje je dobre ale ako to uz pri autach byva, kazde v inom a neexistuje univerzalne ultimatne riesenie ktore vsetkym natrhne prdel ;)

sorry ak pisem ako madar ale kombinacia tma+notebook klavesnica+ rychle pisanie mi moc neide :D

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 00:57
od používateľa baky
stenky si pán ... napisal si to ako z velkej knihy .. nejdem tu očiernovať kompresor .. pred dvomi ci tromi rokmi ked som sa previezol na okompresorovanej celice bol som z toho v prdeli ... ale dnes uz sme zase niekde inde .... inak s tymi kladkami menit ich to ti ma nenapadlo je tam vobec taka moznost? IC je na tom greddy nemozne lebo menis tam cele sacie potrubie v ktorom je ten "šnek" (neviem si to absolutne predstavit ako by sa to dalo) ... a ide o to ze pomer ceny greddy kitu a turbo kitu su na rovnakej urovni ale z turba vyzenies o par hp viac .. a kedze je blbost davat na kompresor seriove sanie ( lebo v kite sanie nie je) tak to mas hned 300 eur navyse ... a za to si uz vyberies aj lepsie turbo a ostane ti este na kavu a blaa blaaa podme spat je uz vela hodin ....... :)

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 01:05
od používateľa stenky
ak sa udrzis pod limitom maximalnych otacok komprsora pri maximalnych otackach motora tak zmena kladky je ta najjednoduchsie cesta ako kompresoru zvysit tlak(bezna prax na minicooperoch s). je to obycajna pumpa. ak do 1.8l motora za ten isty cas nacpes 3.6l vzduchu mas pretlak 1bar(ak neratam srtaty v potrubi, bez IC alebo s malym IC co by zvladalo uchladit do 0.5 bar su ajtak minimalne)

sacia aj tlakova cast kompresora sa na sacie potrubie pripaja prirubami, domontovat IC na tlakovu cast by mala byt otazka vhodne zvoleneho chladica, jeho umiestneie a trocha custom pipingu. samozrejme ze to cenu kitu zvysuje... a nie malo.
a ak clovek nepresunie klapku perd kompesor ale ponecha ju v casti s pretlakom, treba tam dat BOV


edit: kam utekas ked sa s tebou vadim???!!! :D ale nie ja som rad ze je tu po dlhej obe daka podnetna debata a vobec nechem aby to sklzo do vecnej hadky turbo vs kompresor. ta debata by mohla trvat roky a neviest nikam :) je to taka chicken-egg situacia :)

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 10:53
od používateľa baky
kde tam vidis filter? mirec ho ma prerobeny lebo povodne je vzadu za motorom pri turbe ale na tej zltej ho absolutne nevidno ...

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 14:24
od používateľa baky
az do takych extremov nejdem :) ak klakne motor potom pride na rad tuning motora :) teraz mu len troska prifukneme nejake bary :)

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 16:33
od používateľa Ado
a ešte k tomu kompresoru,tlači teoreticky od 0 otáčok,takže vyplýva z toho že treba turbokompresor :D :D

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 16:42
od používateľa Gabriel Nagy
ano, to je tiez riesenie .-)

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 20:24
od používateľa miro81
8george8 - ten filter ako už aj baky písal, spm dal preložiť na miesto pôvodného filtra, lebo pôvodný je úplne na h...o umiestnený - za kolesom rovno pri motore, takže za 10 minút bude neskutočne špinavý a navyše saje horúci vzduch priamo z motora...

P.S. Trošku som konzultoval s Jessiem z Turbokits a tiež s nemeckými "pacientami" a tak som zvýšil turbotlak na 8 PSI...paráda, olej ani teraz nevystúpi nad 90-100 'C (počas jazdy na diaľnici), akurát mapu musím trochu upraviť a mierne pridať palivo. Inak zimný benzín na Shell stojí za .... normálne mi začali kolísať na voľnobehu otáčky, keďže neprehára tak ako letný, už som chcel upraviť mapu špeci na zimu, našťastie OMV je OK :)

Re: Dojmy z "oturbenej" Celici VVTi po 10.000 km

Napísané: Utorok, 18. Januára 2011, 22:33
od používateľa patres
ja som poslednych par krat tankoval na shellke a slovnaftke a tiez mi prdia otacky...na OMW take problemy nemam...