Rodinné auto

všetko o tomto modeli
Jalan-Aajav
panic
Príspevky: 119
Dátum registrácie: Streda, 14. Decembra 2011, 16:05

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Jalan-Aajav » Utorok, 20. Mája 2014, 15:19

som to trosku prepisal lebo som zistil ze maju LEN benzin... nezerie vela? a to je kolko? 20l + travu pri ceste? :mrgreen:
Naposledy upravil/-a Jalan-Aajav v Utorok, 20. Mája 2014, 15:24, upravené celkom 1 krát.
Toyota Aygo 3D 1.0/50kW/68k 2011
Toyota Verso 2.0/92kW/123k 2014
Suzuki GS500U 38kW/51k 2006
Suzuki GSF650SA 65kW/85k 2010

Jalan-Aajav
panic
Príspevky: 119
Dátum registrácie: Streda, 14. Decembra 2011, 16:05

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Jalan-Aajav » Utorok, 20. Mája 2014, 15:24

takze som sa ani moc nemylil 25 mesto, 18 medzimesto...
Toyota Aygo 3D 1.0/50kW/68k 2011
Toyota Verso 2.0/92kW/123k 2014
Suzuki GS500U 38kW/51k 2006
Suzuki GSF650SA 65kW/85k 2010

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa grexos » Utorok, 20. Mája 2014, 15:51

chmelo dava do 15l co viem
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
Bebo
Toyota guru
Príspevky: 1015
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 14:36
Bydlisko: MT

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Bebo » Utorok, 20. Mája 2014, 16:29

Jalan-Aajav napísal:ale vidim tam zaujimave informacie... do takeho kolosu fakt davaju iba benzinovy motor? a iba automat? amici!!! naftu to nepozna, radit to nevie...
Naftove "sialenstvo" je len v Europe a kedze Sienna nie je pre tento trh urcena, diesel nie je ani v ponuke. Pri velkosti toho auta, vykone motora co tam je a automate sa mi ta spotreba zda primerana (samozrejme ak to mas pouzivat ako daily car a jazdit 80% mesto, tak to nie je bohvieco). No a k tomu automatu: ono to vobec nie je o tom, ci niekto vie alebo nevie radit ;-)
Toyota RAV4 Hybrid AWD Selection
Toyota Previa 2,4 XL

Jalan-Aajav
panic
Príspevky: 119
Dátum registrácie: Streda, 14. Decembra 2011, 16:05

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Jalan-Aajav » Utorok, 20. Mája 2014, 20:49

naftove sialenstvo? n.j. europa ma sfetovane vysoke spotrebne dane na paliva, a ta na naftu je o nieco menej sfetovana (asi pre to, ze na naftu jazdia aj polnohospodarske stroje). logicky dosledok - v europe je dopyt po naftovych motoroch.

na naftovom motore nie je nic sialene, je to motor dokonca efektivnejsi ako bezninovy, kedze dokaze z mensieho mnozstva menej energeticky hodnotneho paliva dostat vacsi vykon.

ad automat. to ze v usa je vacsina aut s automatom neznamena ze vsetci americania nevedia radit... iba vacsina... americanka dokazale prejst s autom z pozicovne z budapesti do viedne. NA JEDNOTKE. lebo nedevela radit :) dovidenia motor, auto bolo na odpis.
Toyota Aygo 3D 1.0/50kW/68k 2011
Toyota Verso 2.0/92kW/123k 2014
Suzuki GS500U 38kW/51k 2006
Suzuki GSF650SA 65kW/85k 2010

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Srandista » Utorok, 20. Mája 2014, 21:39

Ano, naftove sialenstvo... Ako inak sa da nazvat situacia, kedy si clovek kupi moderny naftovy motor s DPF, ktory je velmi nachylny na spravne pouzivanie, a potom 90% ciest najazdi po meste (najlepsie s najazdom 15t km rocne), a to len preto, aby mal pekne ciselko na palubaku? To sa nijako racionalne obhajit neda, ale hla, v Europe je takych ludi pozehnane...

Ad efektivita. Ano, naftovy motor je efektivnejsi, ale s tym mensim mnozstvom paliva, co takto povedat aj B, ked uz hovoris A? Nafta je totiz hustejsia/tazsia, a tak pochopitelne liter nafty da viacej energie. Keby sme chceli byt uplne objektivny, z rovnakeho mnozstva (vahy) by sme dostali skoro rovnake mnozstvo energie. Co ale urcite dostaneme z mensieho mnozstva paliva je rozhodne viac klata-klata, a uprimne, bez toho sa dokazem uplne kludne obist...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Bebo
Toyota guru
Príspevky: 1015
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 14:36
Bydlisko: MT

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Bebo » Utorok, 20. Mája 2014, 22:12

Ja som nenapisal, ze na naftovom motore je nieco sialene - narazal som na to, ze nikde inde na svete nie je podiel dieselov na trhu tak velky, ako v Europe. Osobne som mal 3 naftove auta a malo to urcite vyhody. Dost vela ale jazdim po meste (a predpokladam, ze vacsina europskych majitelov/uzivatelov aut tiez) a tam teda ziadnu vyhodu nevidim. Mam absolutne na salame, na ake palivo kto jazdi (ziadny druh paliva neodsudzujem), rovnako ako nikoho nezaujima, ze ja si uz diesel v zivote nekupim.

Je mi tiez jasne, ze pri cenach benzinu v Amerike, Kanade a pod. nikoho spotreba netrapi a ludia si tam kvoli nej nepotrebuju nekupovat 1,4TSI, 1,6HDi a pod.

No, ked niekto v zivote nejazdil s manualom, je pravdepodobne, ze s tym bude mat problem. Pred rokmi som mal Previu 1. gen. s automatom a ked som nechal kamosa sa na nej previezt, skoro sme si rozbili huby o celne sklo - predtym nikdy s automatom nejazdil a pri prvom brzdeni skocil na brzdu lavou nohou. A aj neskor som si vsimol, ze vacsina ludi ma pri prvej jazde s automatom tendenciu stale pouzivat lavu nohu. Kazdy trh ma svoje specifika, na ktore su ludia zvyknuti, to je cele. Inak to s tou Americankou si pamatam :D .
Toyota RAV4 Hybrid AWD Selection
Toyota Previa 2,4 XL

Používateľov profilový obrázok
Bebo
Toyota guru
Príspevky: 1015
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 14:36
Bydlisko: MT

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Bebo » Utorok, 20. Mája 2014, 22:20

klata-klata :mrgreen: , to si vystihol :D
Toyota RAV4 Hybrid AWD Selection
Toyota Previa 2,4 XL

Jalan-Aajav
panic
Príspevky: 119
Dátum registrácie: Streda, 14. Decembra 2011, 16:05

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa Jalan-Aajav » Streda, 21. Mája 2014, 08:46

nafta je skutocne hustejsia/tazsia, ale to vobec neznamena ze jeden liter nafty obsahuje vacsie mnozstvo energie.
ja sa v tom nevyznam, ale kedysi mi vysvetloval otec (ktory je organicky chemik) ze v chemickych vazbach frakcnej zmesi menej prchavych a tazsich uhlovodikov obsiahnutych v nafte je menej energie ako v chemickych vazbach frakcnej zmesi prchavejsich a lahsich uhlovodikov obsiahnutych v benzine... vyssi vykon pri mensej spotrebe ktory maju naftove motory je dany prave jedho vyssou ucinnostou.

tomu klata-klata nerozumiem... ma to byt narazka na zvuk diesla?
Toyota Aygo 3D 1.0/50kW/68k 2011
Toyota Verso 2.0/92kW/123k 2014
Suzuki GS500U 38kW/51k 2006
Suzuki GSF650SA 65kW/85k 2010

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa kuki » Streda, 21. Mája 2014, 09:02

Juuuu, jak ja lubim, ked sa debata zvrhne v tlejuci flame a este k tomu na temu, ktora je mi srdcu blizka. Az sa mi prsty trasu.
Jalan-Aajav napísal:na naftovom motore nie je nic sialene, je to motor dokonca efektivnejsi ako bezninovy, kedze dokaze z mensieho mnozstva menej energeticky hodnotneho paliva dostat vacsi vykon.
Dovolim si oponovat. Naftovy motor ako taky je praveze uplne sialeny. To, ze je o cosi efektivnejsi mu neberiem, ale je to zaroven jeho JEDINA vyhoda. A za aku cenu? Ako tu bolo uz napisane, je ovela komplikovanejsi ako hladky benzin, a este stale komplikovanejsi ako turbobenzin. Vsetko je dotiahnute do extremu, vstrekovacie tlaky, citlivost na kvalitu nafty a podobne. Dokopy to znamena, ze je tam toho viac, co sa moze pokazit, a je to aj nachylnejsie sa kazit. Turbo, dvojhmota a vstreky su asi najznamejsi triumvirat. Ktore z toho sa ti pokazi na atmosferickom benzine? Mhm, presne! A potom este DPF. Bud sa mu podriadis, a potom robis zbytocne 15km jazdy, ked sa regeneruje (cim setris cas aj pniaze :roll: ), alebo sa na to vykasles a potom jeho zivot skonci podstatne rychlejsie. A za celu tuto komplexnost pohonneho ustrojenstva samozrejme platis nemaly bonus pri kupe auta. Tak ci onak zivot DPF raz skonci. A kedze je to draha hracka, tak sa tato situacia neriesi novym DPF ale nahradou. V podobe trubky. A tym sa krasne dostavame k ekologickej stranke veci. Exhalaty z diesloveho motora su omnoho skodlivejsie ako tie z benzinu. Je dokazane, ze pevne castice, ktore produkuje diesel, sa pri vdychnuti vedia superne zahniezdovat v plucach. A jeden sa potom nestiha cudovat, ze kazdy druhy ma rakovinu.

Podciarknime a scitajme. Pri kupe diesloveho auta zaplatim viac, dostanem motor, ktory je nachylnejsi na poruchy a komplikovanejsi na servis. Ked sa nieco pokazi, tak je oprava fest draha, lebo sa jedna o drahe komponenty. Pri jazde pocuvam krasne kata-kata a rozdavam rakovinu kade chodim. Ale vyhodou je, ze sa vozim o cosi lacnejsie. Dobry obchod!

Dieslovy motor je teda uplne sialenstvo! Nikdy nemal vzniknut a uz vobec nie sa rozsirit do osobnych aut! Moja najoblubenejsia myslienka je ta, ze moja zena alebo deti mozno raz zomru na rakovinu len preto, aby vela inych ludi mohlo usetrit par Eur pri tankovani. Skutocne skvely napad, ktory moze vymysliet iba tvor tak debilny ako je clovek. Je to zufala snaha cloveka udrzat veci v pohybe za kazdu cenu. Doslova za kazdu.
Jalan-Aajav napísal:americanka dokazale prejst s autom z pozicovne z budapesti do viedne. NA JEDNOTKE. lebo nedevela radit :) dovidenia motor, auto bolo na odpis.
Priatelia, nechcem Vam kazit radost, ale ta americanka bola HOAX. Inak automat je u mna zapisany tiez ako super vynalez. Krsny kupil novu Jettu 1.4 TSI. S DSG. Ty vole sak to DSG usetri 0,1 litra paliva na 100 km a setrenie je hlavny a jediny ciel kazdeho z nas, nie? A toto DSG sa sak normalne ze splati samo. Uz za 38 rokov :idea: A strasna haluz bola, ked jedneho dna zacalo v aute cosi chrastit. Prislo sa na to, ze to chrasti prevodovka. Ako z nej v servise vypustali olej, isli s nim aj piliny. Neskor sa ukazalo, ze tie piliny patrili kedysi tusim druhemu prevodovemu stupnu. Prevodovka KO, treba novu. Auto malo vtedy 3,5 roka tusim a ani nie 50 tkm :idea: No nasmial sa krsny veru do sytosti, ked mu povedali, ze nove DSG daju za ludovych 4900 Eur plus montaz.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
spilona
nula
Príspevky: 6
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Októbra 2014, 22:18

Re: Rodinné auto

Príspevok od používateľa spilona » Utorok, 30. Júna 2015, 14:46

zajímavé info o automatex...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných