Toyota Auris 4zz-fe Výmena motora, dôvod? Predchádzajú servis?

všetko o tomto modeli
sparcoxxx
začiatočník
Príspevky: 197
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Februára 2013, 17:23

Toyota Auris 4zz-fe Výmena motora, dôvod? Predchádzajú servis?

Príspevok od používateľa sparcoxxx » Sobota, 6. Februára 2021, 16:42

:arrow: JAPANservis.sk
:arrow: TOYOTAservis.sk
:arrow: LEXUSservis.sk
:arrow: AUTOSERVIS: autoservis : www.facebook.com/JapaneseCustoms

FOTOGALERIA: https://www.facebook.com/media/set/?van ... 6792501742

Toyota Auris 4zz-fe Výmena motora, dôvod? Predchádzajú servis?
Toyota Auris 2008 4zz-fe 1,4cc Výmena motora, dôvod? Predchádzajúci servis?

Rozmýšľali sme či tento príspevok pridať alebo nie, ale prečo nie...? Nešťastný zákazník nám volal so slovami či mu nespravíme jeho Auris... Stojí v autorizovanom servise už niekoľko mesiacov a ževraj treba druhý motor. Po dohode so zákazníkom sme si auto na odťahovke odtiahli k nám do servisu, kde sa u nás zastavil aj zákazník a kúsok nám objasnil situáciu, takže na aute došiel do autorizovaného servisu, kde mu svietila kontrolka motora. Diagnostikovali mu, že je treba vymeniť rozvodovú reťaz a veci okolo toho súhlasil a tu nastal problém... Od tohto okamihu auto už nevedeli naštartovať (žeby nevedeli nastaviť a správne poskladať rozvody? Je to celkom primitívny rozvod)... Ďalší telefón mal zákazník, že sú poškodené ložiská na kľuke a motor je na výmenu... Jeho slová boli: Motor šiel pekne, jedine mi zasvietila oranžová kontrolka, nevydával žiadne zvláštne zvuky a ani neklepal... Povedali, že má dodať motor a mu ho vymenia... Zákazník ako bežný človek, ktorý nemá nejakú extra záľubu v autách ani nejak sa o to nezaujíma, takže sa vôbec do toho nerozumie nevedel čo má robiť a tak nás kontaktoval či sa mu o to nepostaráme... Samozrejme nie je problém... Pravda je, že dodať správny motor nie je až také jednoduché... Veľmi veľa krát sme sa stretli, že rovnaký kód motora, KW, bol prelomový ročník, záleží pre akú krajinu bol vyrábaný a je niekoľko typov motorov, ale vieme aj o takých, kde rovnaký kód motora má 6 typov motorov, kde sú tak veľké zmeny, že sa proste nedajú medzi sebou zameniť... (pár krát sa aj nám osobne stalo, že nám pár motorov ostalo na naše náklady alebo sa museli vrátiť)... Podľa nášho názoru má zákazník doniesť auto do servisu a potom si iba prísť po už opravené... Žiadne také, že si má sám zháňať motor atď... Zákazník toho Aurisu musel zaplatiť prácu a samozrejme aj rozvody a až tak si mohol auto prevziať....

Auris sme si dali na zdvihák a z časti motor rozobratý, dekel len tak hodený na motore, klinový remeň chýbal, skrutky na torpéde pohodené, spučené prahy, demontovaná vaňa, ojničné ložiská chýbali, skrutky atď... Zvyšok všetko v jednej krabici neoznačené, čo, kde, aká skrutka a kam vlastne patrí... Rozobraté ako keby sa vedelo, že sa to už ani nepôjde poskladať... Najväčší šok však nastal, keď sme našli v krabici ojničné ložiská, ktoré boli doslova do*ebané skrutkovačom, smirgľom a to isté aj kľuka, ale iba spodná časť, ktorú bolo vidno:D Keď sme s ňou otočili tak druhá polovica bola krásna lesklá... Myslím, že už z našich príspevkov musíte vedieť ako vyzerajú opotrebované ložiská či pretočené na kľuke alebo predreté... Ak je opotrebovaný kompozit majú na opotrebovanom mieste sfarbenie do medena-zelena-čierna, ak je predreté, tak sú krásne ryhy ako s pravítkom, keďže to ložisko sa točí iba po vlastnej osi... U týchto ložísk na Aurise je kompozit krásny stav nových ložísk akurát sú doškrabané nejakým primitívom, doslova to tak napíšem lebo neviem to slušnejšie povedať... Plus prázdna náplň klimatizácie, pravdepodobne ju odsali a zabudli už naplniť...

Dodali sme zákazníkovi druhý motor, keďže na tom jeho starom sa už vybláznili so skrutkovačom a šmirgľom dosť... Keďže už tie nové rozvody zákazník zaplatil, tak sme ich prehodili z jeho starého motora na „nový“, pri demontovaní vodnej pumpy z jeho starého motora sme našli ďalší zázrak, niekto tam natlačil fakt masaker veľa tmelu, kde tento tmel skončil v chladiacom systéme motora a aj omotaný okolo vodnej pumpy...

Raz sme niekde našli citát “to, že máte pečiatku autorizovaný ešte neznamená, že ste odborník“, týmto netvrdím, že autorizované servisy sú zlé, ba práve naopak je ich veľa dobrých, ale je to všetko o ľuďoch, o prístupe k zákazníkom alebo o vzťahu k autám a tu pravdepodobne ten prístup aj vzťah chýbal... Keďže nemáme v záujme si s nikým robiť zlé vzťahy nebudeme menovať v ktorom servise toto auto bolo... PS: O týždeň sme z toho istého servisu doniesli Yaris a motor rozobratý v krabiciach Takže tiež podobný príbeh..., ale ten až nabudúce..
FaceBook:JapaneseCustoms
špecializovaný servis japonských áut
5rokov mechanik-diagnostik u TOYOTA
TEL:0948 011 923
5xmajster sr dbdragracing
LEXUS LS600HL
Subaru Impreza 2,5Sti,TurboKIT TEIN ,520PS
supra MKIV manual original LHD

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných