Nove vs. Staré auta
-
- panic
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: Pondelok, 28. Mája 2012, 14:18
- Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Nove vs. Staré auta
Zdravim aky je vas nazor na auta, co preferujete, co sa vam viac paci, vyhody nevyhody starsieho/ novsieho rocnika ake mate auto a kolko ste do svojho auta vrazili, dalej co si myslite o upravach, tuningu dobra investicia alebo vyhodene peniaze atd... Proste stare vs nove
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Nove vs. Staré auta
zalezi od moznosti jedinca ...
vo vseobecnosti cim starsie tym lepsie tu narazame na udrzbu a suciastky a z toho opat na moznosti jedinca vacsinou drahsie suciastky ti zabezpecia dlhsiu trvacnost ...
kolko penazi maju ludia v autach tak to nech ti povedia oni, ale nemyslim si ze to ludia zverejnia nejako presne, aj ja som to uz radsej prestal pocitat a to mam omnoho nizsie a aj auto skoro nenarocne na udrzbu.
Tuning, u mna prevazuje performance upravy (aspon by som chcel ) a jazdne vlastnosti, kolotocariny nechavam na mladsie rocniky a ani sa mi to nepaci ...
vo vseobecnosti cim starsie tym lepsie tu narazame na udrzbu a suciastky a z toho opat na moznosti jedinca vacsinou drahsie suciastky ti zabezpecia dlhsiu trvacnost ...
kolko penazi maju ludia v autach tak to nech ti povedia oni, ale nemyslim si ze to ludia zverejnia nejako presne, aj ja som to uz radsej prestal pocitat a to mam omnoho nizsie a aj auto skoro nenarocne na udrzbu.
Tuning, u mna prevazuje performance upravy (aspon by som chcel ) a jazdne vlastnosti, kolotocariny nechavam na mladsie rocniky a ani sa mi to nepaci ...
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Nove vs. Staré auta
to je velmi rozne. rodinu by som radsej vozil v novsom aute koli bezpecnosti. je to sice otravne o tom odvsadial pocuvat ale zazil som havariu a par aj videl a je fakt vidiet ze modernizacia ma v tomto smere nesporne vyhody.
na druhu stranu. stare auta maju svoje caro, jednoduchost (aj ked aj ta sa vlastne uz straca lebo aj auto po 2000 uz su v kategorii starsich vozidiel) ale hlavne starsie auta maju svojho ducha.
Tuning len ak sa jedna o performance alebo jemne doladenie vzhladu. napriklad lip, kolesa...
na druhu stranu. stare auta maju svoje caro, jednoduchost (aj ked aj ta sa vlastne uz straca lebo aj auto po 2000 uz su v kategorii starsich vozidiel) ale hlavne starsie auta maju svojho ducha.
Tuning len ak sa jedna o performance alebo jemne doladenie vzhladu. napriklad lip, kolesa...
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Re: Nove vs. Staré auta
100 ludi, 100 chuti.
Ako pise grex, z hladiska rodiny je lepsie nieco novsie, bezpecnejsie. Ale kedze zijeme v krajine kde su platy ake su tak pre vacsinu ludi kupit si nove auto znamena neskutocny luxus. Samozrejme su nove auta co stoja povedzme 8tis €, ale no... ako bolo v Taxi 1, "ono je jazdit a jazdit"
Len v rychlosti co ma teraz napada:
Nove:
+ moznost individualnej vybavy, farby atd..
+ prvy majitel, sam si auto "zabehnem", viem komplet historiu
+ ziadna starost v najblizsich rokoch ohladom korozie
+ dostupnost nahradnych dielov (otazka je za ake ceny )
+ vyssia bezpecnost
+ spravidla nizsia spotreba
- po podpise zmluvy hned -10%dole, po 3 rokoch hodnota auta cca 50%
- mensia kvalita ako z cias minulych, kvoli kazdej chujovine treba autorizovany servis (vypalena ziarovecka a pod)
+- servis, nie je pravda, ze nove nic nestoji, stale tu su zakladne garancne prehliadky atd, moze to byt v ramci zaruky zadarmo, ale nemusi resp. vedia si vzdy nieco najst. Kvalita autorizovanych servisov dost otazna, niekedy az hrozostrasna. Nevies ci Ti naozaj vymenili to co mali.
Stare:
+ vyrazne nizsia cena oproti novemu
+ konstrukcne jednoduchsie
+ starsie sa robili viac na kvalitu
+ udrzba bez problemov aj u nejakeho znameho mechanika
-nemoznost vybrat si vybavu, farbu atd, treba len "natrafit"
- otazny stav jazdenky resp. vyssia pravdepodobnost oproti novemu, ze nieco bude nefukcne, treba vymenit atd
- vyssia spotreba
+- dostupnost nahradnych dielov, druhovyroba vacsinou funguje
Ja osobne preferujem starsie, moj nejaky taky osobny cenovy psychlogicky strop je okolo 6tis €, v extreme mozno 8tis. Beriem to tak, ze za cenu noveho mozem mat auto o kategoriu vyssie, jednak aj z hladiska triedy/komfortu, vybavy atd. Pre mna je velke plus, ze starsie sa robili viac na kvalitu a su konstrukcne jednoduche - netreba zakazdym autorizak, diagnostiky a pod. Treba trosku hladat a urcite mat aj stastie pri vybere jazdenky, no naklady vidim podobne pri oboch. Zatial co pri novom platim za garancky prip havarijne poistenie a pod, tieto prasule mi vlastne pokryju servis jazdenky po kupe - nejaka vymena oleja, filtrov, rozvodov, inych dielov (ak je treba). Osobne jazdim radsej s o liter vyssou spotrebou ale bez problemov ako o liter menej, ale prispievam pravidelne na servis.
Je to o financiach a prioritach, ak niekto zaraba 400€ tak je pre neho nove auto za 10tis vela, ak niekto berie 3000 mesacne tak nema problem s autom za 20-30tis €.
Ako pise grex, z hladiska rodiny je lepsie nieco novsie, bezpecnejsie. Ale kedze zijeme v krajine kde su platy ake su tak pre vacsinu ludi kupit si nove auto znamena neskutocny luxus. Samozrejme su nove auta co stoja povedzme 8tis €, ale no... ako bolo v Taxi 1, "ono je jazdit a jazdit"
Len v rychlosti co ma teraz napada:
Nove:
+ moznost individualnej vybavy, farby atd..
+ prvy majitel, sam si auto "zabehnem", viem komplet historiu
+ ziadna starost v najblizsich rokoch ohladom korozie
+ dostupnost nahradnych dielov (otazka je za ake ceny )
+ vyssia bezpecnost
+ spravidla nizsia spotreba
- po podpise zmluvy hned -10%dole, po 3 rokoch hodnota auta cca 50%
- mensia kvalita ako z cias minulych, kvoli kazdej chujovine treba autorizovany servis (vypalena ziarovecka a pod)
+- servis, nie je pravda, ze nove nic nestoji, stale tu su zakladne garancne prehliadky atd, moze to byt v ramci zaruky zadarmo, ale nemusi resp. vedia si vzdy nieco najst. Kvalita autorizovanych servisov dost otazna, niekedy az hrozostrasna. Nevies ci Ti naozaj vymenili to co mali.
Stare:
+ vyrazne nizsia cena oproti novemu
+ konstrukcne jednoduchsie
+ starsie sa robili viac na kvalitu
+ udrzba bez problemov aj u nejakeho znameho mechanika
-nemoznost vybrat si vybavu, farbu atd, treba len "natrafit"
- otazny stav jazdenky resp. vyssia pravdepodobnost oproti novemu, ze nieco bude nefukcne, treba vymenit atd
- vyssia spotreba
+- dostupnost nahradnych dielov, druhovyroba vacsinou funguje
Ja osobne preferujem starsie, moj nejaky taky osobny cenovy psychlogicky strop je okolo 6tis €, v extreme mozno 8tis. Beriem to tak, ze za cenu noveho mozem mat auto o kategoriu vyssie, jednak aj z hladiska triedy/komfortu, vybavy atd. Pre mna je velke plus, ze starsie sa robili viac na kvalitu a su konstrukcne jednoduche - netreba zakazdym autorizak, diagnostiky a pod. Treba trosku hladat a urcite mat aj stastie pri vybere jazdenky, no naklady vidim podobne pri oboch. Zatial co pri novom platim za garancky prip havarijne poistenie a pod, tieto prasule mi vlastne pokryju servis jazdenky po kupe - nejaka vymena oleja, filtrov, rozvodov, inych dielov (ak je treba). Osobne jazdim radsej s o liter vyssou spotrebou ale bez problemov ako o liter menej, ale prispievam pravidelne na servis.
Je to o financiach a prioritach, ak niekto zaraba 400€ tak je pre neho nove auto za 10tis vela, ak niekto berie 3000 mesacne tak nema problem s autom za 20-30tis €.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní