dymivost diesla nad limitom

všetko o tomto modeli
amigo
panic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:20

dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa amigo » Piatok, 6. Augusta 2010, 20:50

Zdravim vsetkych od toyoty a prosim o radu, popripade o navod na vyriesenie problemu. (Servis Toyota si nechavam nakoniec)
Dnes som isiel na STK a ani v zlom sne ma nenapadlo, ze ma kolik vykopne hned po prvom ukone, EMISIE.
Meral podstivo, opakovane 10x a vysledok stale medzi 3,5 a 4,5 dymivost, malo byt 1,7 max. Rozptyl v norme 0,43.
Sledoval som vyfuk, dymit zacal vzdy az pri cca 3500 otackach, nebol to ziadny extra dym, ale bol proste tam a bol vidiet.
Nikdy som si ten dym nevsimol, mozno som 3500 otacok ani nikdy neprekrocil, nechodim 160km/h, nie je kde.
Mam toyotu avensis 2.0 D-4D [1CD-FTV], 85 kw, 150 000 km podstivych, servisne prehliadky v Toyote, r.v. 2004. Auto ide plynule od nuly ma vyborny tah, ma stabylny volnobeh, neklepe, v zime, hlavne tuto zimu nad cca -10 horsi start (nie našupu) 2-3 krat po 5 sekund tocit, ale na emisiach nepreslo.
Zaujimalo by ma, ci pri 150.000 km je dovod mysliet na nove vtrekovace, ci cerpadlo, alebo lepsi nejaky prijatelnejsi variant, mozno nejaka drobnost.
Dakujem za kazdu radu, za kazdy nazor, ktory mi pomoze odstranit toto prekvapko.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa Rasťo » Piatok, 6. Augusta 2010, 21:37

Jeemanenko. Jeden z najhorších motorov od Toyoty - hneď po 1ZZ-FE. Dobrá rada - rýchlo to predaj kým to nezačne haprovať. Ale ku problému:
Finta je v tom, že dízel je "čmoud". Jeho emisie sú ani nie tak CO2 a podobné "neviditeľné plyny", ako pevné častice - sadze. Tieto sa rady usadzujú vo výfukovom systéme. Pri bežnej jazde to nikdy nezistíš - možno len keď na to na dvojke, alebo trojke poriadne dupneš pred reálne rýchlejším benzínom, tak jeho šofér začne nadávať, lebo pre ten čierny kúdol nevidí... :lol:
Jednoduchá rada - so zohriatym motorom to na mieste pár krát poriadne vytoč nad 5 tisíc, potom prejdi bežnú trasu ktorú denne jazdíš o rýchlostný stupeň nižšie (naj trvale nad 3 tisíc otáčok - samo nie 100 km!!!) a potom po dojazde motor zas povytáčaj na mieste a nechaj na voľnobehu vychladiť nejakých 5 minút turbo! Na EK by si mal prejsť bez problémov - proste tie sadze z výfuku vymetieš, lebo o inom to fakt nie je...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

amigo
panic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:20

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa amigo » Sobota, 7. Augusta 2010, 01:11

Toto samozrejme vyskusam, za to nic nedam a keby to zabralo, tak by to bolo to najjjjjj riesenie. Ze by to bol len bordel vo vyfuku ? Podla coho usudzujes, ze je toto nevydareny motor ? viem ze 93kw sa poklada za najlepsi, ale o najhorsom som pocul, ze je nejaky benzin, co zere vela oleja. Dik za bleskovu odpoved, dam vediet ako to dopadlo.

Používateľov profilový obrázok
hanz
začiatočník
Príspevky: 254
Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa hanz » Sobota, 7. Augusta 2010, 09:02

1ZZ motor co pominal rasto je ten benzin co zerie vela oleja.

nenechaj sa vyplasit, 1CDFTV sa povazuju za tie robustnejsie (najporuchovejsi je vraj D-CAT - kolko ludi tolko nazorov).

Celkovo su diesle vacsie casovane bomby ako benziny, ale skusil by som to co ti radil rasto, trochu ho "prefuknut" par km nad 160 kmh tiez urcite neuskodi, vtedy sa motor tak nejako "samocisti". Ked to nepomoze tak predat :)
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE

amigo
panic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:20

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa amigo » Pondelok, 9. Augusta 2010, 15:09

Takze Rasto tvoj patent nezabral, bol som dnes na diagnostike v Toyote, merania boli velmi podobne ako na STK.
Verdikt znie: chyteny 1. a 4. vtrekovac.
Co som si zistil cenu vstrekovacov, tak v Kezmarku sa daju zohnat najlacnejsie a to 380 euro s dph.
Krat styri je to celkom slusna cena, chvilku budu musiet este vydrzat.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 9. Augusta 2010, 15:17

Hmmm... To je mi ľúto že to nebol tento prípad... :(
Zas sa potvrdilo čo som písal tu: viewtopic.php?f=25&t=5274 a vôbec ma neteší, že to brutálne znižuje reputáciu Toyotovej kvality... :?
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

amigo
panic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:20

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa amigo » Pondelok, 9. Augusta 2010, 17:19

Este mam poslednu sancu ako oddialit tuto investiciu, moc tomu neverim, ale stoji to za pokus.
Kupil som "diesel injection cleaner" a po vyjazdeni jednej nadrze by sa mali trysky precistit a tym aj zlepsit rozstrek, co v konecnom dosledku odstrani to nedokonale spalovanie nafty.

supertenerak
panic
Príspevky: 42
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 20:59

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa supertenerak » Piatok, 13. Augusta 2010, 21:34

Preco najporuchovejsi? Mam na d4D 2.0l 230 000km a zatial bez investicii.A keby mal ten motor nohy,tak ma urcite dokope ako psa pretoze z nim zaobchadzam velmi nesetrne.Je neuveritelne pruzny a vykonny a prakticky bez turbodiery.Trochu viac zerie,to je vsetko.Myslim si ze tento motor je oproti konkurencii na vysokej priecke v oblasti spolahlivosti a dovolim si povedat ze patri medzi spicku vo svojej triede.Suseda mam mechanika tak vidim ako sa trapi z fordami,volkswagenami,renaultmi,peugeotmi,bmw,seatmi a podobnymi "tiezautami". ;-)

supertenerak
panic
Príspevky: 42
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 20:59

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa supertenerak » Piatok, 13. Augusta 2010, 21:52

A este jeden dotaz,investicia do vstrekov sa da oddialit pridavanim aditiv do nafty,spravne si sa rozhodol.Ja to tak robim uz treti rok a funguje to.Zivotnost vstrekov inac uzko suvisi z kvalitou nafty,a pokial viem tak na Slovensku je ta kvalita biedna tak ako aj cely tento chudobny stat.Tak sa potom necudujme ze odchadzaju vstreky,ktore su v dnesnej dobe ovela citlivejsie na kvalitu nafty ako boli tie predtym.Jednou z nevyhod vstrekov denso je aj to,ze japonci nechcu pustit na trh nahradne diely cimz sa stavaju tieto vstreky neopravitelnymi.Vsetky ostatne vstreky od inych znaciek sa totizto opravit daju.Skus potom este,ked nepomozu ani aditiva,sa nakontaktovat na poliakov.Oni myslim ze maju tie ceny najnizsie,kolega mi raz spominal ze 1ks cca 250eur plusminus.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa Rasťo » Piatok, 13. Augusta 2010, 23:24

Mal si šťastie - nič iné. Ja zas nepoznám jediného D4D-čkára bez vážnych trablov s motorom.
Aj na SK sú firmy, ktoré vedia Densácke vstreky čeknúť a zreparovať - za výrazne nižšiu cenu ako kúpa nového vstreku.
Sa mi páči akí ste všetci odborníci, ale na otázku kompatibility vstrekovačov ako takých, mi odpovedať neviete ani jeden... :?
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

supertenerak
panic
Príspevky: 42
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 20:59

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa supertenerak » Sobota, 14. Augusta 2010, 17:45

Pre pana jana,nestras.To aby som zhanal kupca.Cital som tvoje prispevky Rasto a normalne som sa zlakol.Nebudem sa hadat pretoze som v tychto veciach novacikom,viem len ze v Polsku pri Krosne jeden sukromnik opravuje a repasuje vstreky,cerpadla a turba na vsetky mozne znacky aut.Investoval neskutocne peniaze do pristrojov.No a vzdy ked sa ho opytam ze ci vie opravit denso vstrek,tak mi odpovie ze jedine denso vstrek mi neopravy ani on ,a ani nikdo iny kym japonci nepustia nan nd.A vravel mi ze ked sa bude dat opravit,tak on o tom bude vediet medzi prvymi.To iste mi povedali v Kezmarku aj v Prievidzi. :?:

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa Rasťo » Sobota, 14. Augusta 2010, 18:00

Zase sa neplaš. Možno práve to, že sa k tomu motoru správaš drsne a poriadne ho vytáčaš, tak paradoxne ten motor vydrží dlhšie. Čo sa týka tej nafty, tak fakt bezsírnu a žiadnu BIO a podobné ekošplechy.
Na tie vstreky sa budem musieť opýtať Ľuboša - viem že on niečo riešil s nejakou firmou z dolniakov.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

amigo
panic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:20

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa amigo » Pondelok, 16. Augusta 2010, 14:33

Aj motory 4D4 predpokladam ze presli nejakym vyvojom a motor z 2004 je urcite iny ako motor prvej genereracie. Pisem to preto, lebo vseobecne ste ich tu nahadzali do jeneho vreca a to moze byt zavadzajuce. Horsie uz je, ze sa stava zvykom, ze cim novsi je produkt tym horsia kvalita, lebo je technicky este nezvladnuty, alebo nedozrety.
Ako zistim, ktora je bezsirna nafta ? Ked myslite tu od Shellu za 1.4 euro, tak aky vyznam ma mat diesel ? Diesel bol vzdy lacnejsi o par korun od benzinu (niekedy aj o polovicu) a to davalo pristor na lacnejsie vozenie oproti benzinu. Druha pozitivna vec dieselov bola, ze dieslove motory pri spravnom zaobchadzani vydrzali aj dvojnasobok km oproti benzinovym, ale vidim, ze dnes je to uz v passe.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 16. Augusta 2010, 19:58

Hej hej - podobne ako ZZ motory prešli vývojom a zadierajú sa jedna radosť...je to jedna generácia šmejdov od Toyoty a toto mi nikto nevyhovorí.
Ako zistíš čo tankuješ? - toto hádam nemyslíš vážne...na stojane je zväčša napísané "sulfur free" - teda ak tanktuješ bezsírnu naftu.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

amigo
panic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:20

Re: dymivost diesla nad limitom

Príspevok od používateľa amigo » Pondelok, 16. Augusta 2010, 22:21

Chod na hociktoru pumpu a ked sa chces strapnit tak sa spytaj pri plateni, aku predavaju naftu. Vacsinov ani nevedia, ze byva letna, prechodna a zimna a nie este ci je bezsirna. To som zazil raz v oktobri, ked som isiel z Ba do Tatier, kde uz zacinalo mrznut a spytal som sa ci uz dostali zimnu, nechapali co to trepem. Ani nemohli, ked donedavna dievcata predavali gombiky. Tankujem vacsinov na Jet (lukoil) a "sulfur free" som nikde napisane nevidel. Ale ani na Schell. Preto ta blba otazka.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných