Strana 1 z 2

Vycicana baterka

Napísané: Štvrtok, 30. Septembra 2004, 12:31
od používateľa CelicaNR
Rad by som otvoril diskusiu na temu skusenosti ako, kedy, a hlavne preco vedia niektore auta tak nadherne spotrebovavat baterku ked dlhsie stoja. Aspon 1 tyzden.

Ja mam celicu st182 a po takmer 3 tyzdnoch stania mi odisla skoro cela bateria, takze som vobec nenastartoval. Hovorim skoro cela, lebo mam v palubovke budik na bateriu a ukazoval nieco pod 10V (odhadom).

Je podla vas mozne, aby napr. alarm, ktory som mal zapnuty, vedel tak rychlo ztiahnut baterku? Mam 60A bateriu, co je myslim slusny priemer a nic ine mi v aute nefici okrem alarmu. Aspon teda myslim.

Ake su vase nazory na dlhsie statie, prip. ake mate skusenosti.

Dik.

Napísané: Štvrtok, 30. Septembra 2004, 13:15
od používateľa CS
KAMOSOVI ZOZRALO BATERKU AUDIO. MAL TAKY DRBNUTY BLAUPUNKT (BOL V NOM AKTIVNY ZOSIK CI CO) A KTOMU AKTIVNU TUBU.... A ZA PAR DNI BOLA BATERKA FUC....NO FAKT ANI OBAL Z NEJ NEZOSTAL :wink:
NO TO SOM UZ PREHNAL, PROSTE JU UPLNE VYBILO

Napísané: Štvrtok, 30. Septembra 2004, 14:11
od používateľa Tomas
Mne to robil alarm, ale to bolo na Nemeckom chrape(Corsa), baterku som menil kazdy rok.
Nebudes mat poskodenu baterku? Popripade kup si digi voltmeter, v Baumaxe som si kupil taky smejd za 300Sk, na bezne meranie staci a zmeraj si odber a dobijanie.
Doteraz som nenasiel na ziadnej prirucke k alarmu, aky ma odber v pohotovostnom stave a pri poplachu :(

baterka

Napísané: Štvrtok, 30. Septembra 2004, 15:44
od používateľa CelicaNR
Tomas: no kamos mi tvrdil, ze to moze robit aj alarm. Tvrdil mi ze niektore alarmy zeru aj 40w. :shock:

Baterka je necely rok stara, cize dufam, ze starobou to nie je.

No ten voltmeter kupim, ale ked mi ukazes ako to mam zmerat ten odber, budem rad, i ked fyziku som mal na strednej rad :lol:
Mozno na najblizsom stretku by to slo, nie?

Lebo aj ja by som rad vedel, co mi to tam cuca. mozno nejaky japonec skryty pod kapotou kua.. 8)

Napísané: Štvrtok, 30. Septembra 2004, 16:36
od používateľa Tomas
OK, mozeme to pozriet na zraze.

Napísané: Štvrtok, 30. Septembra 2004, 20:12
od používateľa fajry
ahoj,

alarmom by to nemalo byt - iba ak by bol poskodeny. Skor skus zmerat baterku. Aku tam mas? Ak je bezudrzbova, tak by si ju mohol teoreticky reklamovat - samozrejme ak je poskodena. Rodicia maju vo Formane bezudrzbovu bateriu Delphi uz skoro 4roky a stale je OK. Je tam aj radio aj alarm, ...

Ak je "udrzbova" baterka, tak skus skontrolovat vysku kvapaliny a pripadne ju doliat a bateriu dobit.

Asi tolko ma teraz napada.

Napísané: Štvrtok, 30. Septembra 2004, 22:16
od používateľa millo
ahoj
myslim si, že Voltmetrom nezistis aký prudovy odber mas na svojom auticku , skor ampermetrom.Skusim ti popisat sko na to na meraku si nastav meranie na prud(AMPERE) je to vecsinou samostatna dierka na lacnych merakoch ta druha sluzi na meranie odporu a napetia(Volty) a tretia je unoverzalna aki to mas tak odpoj + kontakt a medzi + kont. a +na baterke zapoj seriovo ampermeter vtedy ti ukaze spotrebu pri klude. Nepokusaj sa merat pri startovani alebo zasvietenych svetlach iste ten lacny merak odpalis.
ak budes mat zajem skusit ti to nakreslit lopatisticky.
Vela zdaru! :lol:

baterka

Napísané: Piatok, 1. Októbra 2004, 08:47
od používateľa CelicaNR
Fajry: ta baterka je bezudrzbova. Ono mam dojem, ze mi tam nieco viac cuca ako ma, lebo po par dnoch uz vidim na voltazi, ze to trosku klesne. Reklamovat neviem, asi tazko, kedze zaruka bola tusim pol roka.
A baterka nie je poskodena, vyzera uplne normalne a ako som pisal, nevycuclo ju celu, len asi do polovice.

Millo: no akosi som to jasne z tvojich slov nepochopil. Ten ampermeter chapem a tusim to nie je veda zmerat to na tych kontaktoch. Ale dam vediet, ake hodnoty to bude ukazovat.

Napísané: Piatok, 1. Októbra 2004, 09:48
od používateľa Tomas
Ospravedlnujem sa chalani, myslel som tym voltmetrom multimeter. Millo to napisal spravne.
Pekna nahoda, akurat mi prdla baterka na Honde, ale dalo sa to cakat, mala uz 8 rokov, bola to este origo Panasonic.

Uvidime na zraze, ale podla mna to bude odidena baterka, na Favorite som takto reklamoval dve, skoda, ze to mas uz po zaruke :(

Napísané: Piatok, 1. Októbra 2004, 11:34
od používateľa VVTiMan
Ja mam z baterkou dobre zkusenosti. Koupil sem v zime bezudrzbovou baterku do sve Astry. No a ted v lete me Astra stala v garazi mesic, mozna i vic, a po tom mesici kdy jsem dosel do garaze, tak jsem uplne v klidu nastartoval. Bal sem se toho ale upne pohoda...jo a baterka je od fy> VARTA :) tak tod moje zkusenost....jo a v aute sem nemel zadnej alarm....

Je mozne CelicaNR, ze ti tam asi neco vycucava baterku :roll: ale otazka co :?:

Napísané: Piatok, 1. Októbra 2004, 11:58
od používateľa Neregistrovaný
VVTiMan napísal:Ja mam z baterkou dobre zkusenosti. Koupil sem v zime bezudrzbovou baterku do sve Astry. No a ted v lete me Astra stala v garazi mesic, mozna i vic, a po tom mesici kdy jsem dosel do garaze, tak jsem uplne v klidu nastartoval. Bal sem se toho ale upne pohoda...jo a baterka je od fy> VARTA :) tak tod moje zkusenost....jo a v aute sem nemel zadnej alarm....

Je mozne CelicaNR, ze ti tam asi neco vycucava baterku :roll: ale otazka co :?:

Parada, tiez akurat idem kupovat Vartu, v Yarise mam Bosch Silver a mal som s nou problemy pri nabijani.
Mozes mi prosim napisat ako si spokojny s Astrou? Kamarat ide jednu kupovat. Mna Corsa sklamala, stale sa kazila, Nemci malo investuju do vyvoja malych aut a neviem ako je to v inych triedach. Pocul som, ze Astry a Vectry su v pohode, akurat s Omegami su problemy. Astra je 1.4, r.v. 97, 5D, viac neviem.
Dakujem.

Napísané: Piatok, 1. Októbra 2004, 11:59
od používateľa Tomas
Anonymous napísal:
VVTiMan napísal:Ja mam z baterkou dobre zkusenosti. Koupil sem v zime bezudrzbovou baterku do sve Astry. No a ted v lete me Astra stala v garazi mesic, mozna i vic, a po tom mesici kdy jsem dosel do garaze, tak jsem uplne v klidu nastartoval. Bal sem se toho ale upne pohoda...jo a baterka je od fy> VARTA :) tak tod moje zkusenost....jo a v aute sem nemel zadnej alarm....

Je mozne CelicaNR, ze ti tam asi neco vycucava baterku :roll: ale otazka co :?:

Parada, tiez akurat idem kupovat Vartu, v Yarise mam Bosch Silver a mal som s nou problemy pri nabijani.
Mozes mi prosim napisat ako si spokojny s Astrou? Kamarat ide jednu kupovat. Mna Corsa sklamala, stale sa kazila, Nemci malo investuju do vyvoja malych aut a neviem ako je to v inych triedach. Pocul som, ze Astry a Vectry su v pohode, akurat s Omegami su problemy. Astra je 1.4, r.v. 97, 5D, viac neviem.
Dakujem.


Pardon, to som bol ja :oops:

Napísané: Piatok, 1. Októbra 2004, 13:34
od používateľa Bruni
moja corolla ma este povodnu baterku/r.v. 96-Panasonic/ a snad by ju bolo dobre doliat lebo je tam povazlivo malo elektrolitu.inak s nou problem nemam a to startujem auto aj 30x denne.vybil som ju iba raz ked som zaspal na zraze na sirave s pustenym audio a svetlom vnutri :o))) roztlacili sme auto a fungovalo to v pohode :o)))
aj ked stala 2 tyzdne v dielni,nakopla bez problemov...:o)

Napísané: Piatok, 1. Októbra 2004, 13:38
od používateľa Jimmi
Pokud se nepletu, na vině může být i proražená dioda v alternátoru. Ale určitě nezaškodí změřit si klidový proud z baterky (jak popsali výše: rozpojíš jeden kontakt a mezi vložíš ampérmetr... nastavený na malý rozsah). Z odebíraného proudu lze snadno spočítat, za jak dlouho se spotřebuje významná část kapacity 40Ah. Jo, a pokud už má baterka jen 10V, tak už je prakticky vybitá.
Další možné příčiny: vadná baterka (samovybíjení) ale to by se projevovalo jen na jednom článku, špatný izolační odpor elektroinstalace (někde je slabej šlus).

baterka

Napísané: Piatok, 1. Októbra 2004, 14:58
od používateľa CelicaNR
Jimmi,
no super, ze pises, pretoze som cital ze celicy maju kua problemy s uzemnenim baterie. Moze byt aj to jeden z dovodov?

Tuna origos clanok z US fora:

EARTHING UPGRADE

The Celica has a very weak earthing system, which can be a weak point, especially with high demands being put on the engine. Through a lot of re-search by myself I have found many Japanese owners carryout a simple re-earthing of the engine bay. Using earthing gauge cable cut various lengths, and run them from the battery to the various points shown below :-

(obrazok mi nejde tak lahko vlozit)

This Mod alone will greatly improve your engines top end performance especially if running a lot of equipment such as your radio, heater and lights.