Príspevok
od používateľa kuki » Streda, 6. Júla 2011, 11:05
chapem, preco uvadzas spojitost medzi kompresnym pomerom a oktanovym cislom benzinu. Je to logicke. Ale (napriek tomu, ze s tebou suhlasim) toto asi nebude hlavny dovod pre vyssie oktanove cislo. Ako priklad dam moj motor. Ten ma z celej palety benzinovych motorov, ktore sa do Focusu montovali, najnizsi kompresny pomer (9.0:1). 1.4ka ma pre porovnanie 11.0:1. A takisto ako pre vsetky ostatne motory, aj pre tento Ford udava min. 95ku. Ale sam vyrobca priznal (oficialne!) ze toto je JEDINY motor v ponuke Ford-u, do ktoreho ma zmysel liat 98micku. Cize prave ten s najnizsim kompresnym pomerom je ten, kde 98micka urobi uzitok. Podla vyrobcu (resp. integratora, motor je od Volva), nie podla marketingoveho letaku. Myslim, ze by to mohlo mat nieco spolocne s litrovym vykonom. Zhruba mi to vychdza tak, ze okolo 100 koni na liter uz vyrobca zacne udavat min. 98. Ale do motorov sa nevyznam a len tak tipujem podla aut, ktore poznam a viem o nich, ake palivo vyrobca odporuca. To, ze 100vka neurobila ziadny uzitok ako v Corolle tak vo Focuse, to viem na vlastnej kozi. Prave naopak... A to, ze 98micka urobila vo Focuse obrovsky uzitok, to viem tiez na vlastnej kozi. Vyrobca neklamal...
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One