exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
tak zkontroluj elmg ventil volnoběhu.
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
- exo_t
- začiatočník
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
- Bydlisko: BA v lese
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Ventil voľnobehu voľnobehuje ako má Cez víkend compression test a uvidí sa. Hlavne ma trápi, že z nej zrazu zmizlo pol litra oleja behom pár km. Žeby tesnenie pod hlavou? Voda nemizne, emulziu tiež nikde nevidím. Pomeriam kompresiu a hádam budem múdrejší.
Bohužiaľ medzi časom sa radikálne zmenila situácia a ja musím opustiť aj nedávno získanú garáž, taktiež sa lúčim s projektom rozbehania 4A-GE pomocou ECU od IMF. Uvidím, či si vôbec ponechám auto - to sa rozhodne v najbližšej dobe.
preto musím takto:
viewtopic.php?f=24&t=7431
viewtopic.php?f=21&t=7432
EDIT: linky opravené. Ondrik - diky.
Bohužiaľ medzi časom sa radikálne zmenila situácia a ja musím opustiť aj nedávno získanú garáž, taktiež sa lúčim s projektom rozbehania 4A-GE pomocou ECU od IMF. Uvidím, či si vôbec ponechám auto - to sa rozhodne v najbližšej dobe.
preto musím takto:
viewtopic.php?f=24&t=7431
viewtopic.php?f=21&t=7432
EDIT: linky opravené. Ondrik - diky.
Naposledy upravil/-a exo_t v Štvrtok, 17. Januára 2013, 19:24, upravené celkom 1 krát.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free
momentálne car-free
- ondrik
- Toyota guru
- Príspevky: 2442
- Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
- Bydlisko: PB - Mogoňov
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
exot, ten druhy odkaz si chcel asi dat na vlakno s motorom, nie obidva na ECU...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
- exo_t
- začiatočník
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
- Bydlisko: BA v lese
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Legon - tak nejak ako vravíš. Momentálne ale nemám na výber.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free
momentálne car-free
- exo_t
- začiatočník
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
- Bydlisko: BA v lese
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Dnes som skúsil zmerať kompresné tlaky Corolly, že sa niečo múdre dozviem. Z výsledku som trocha mimo. Ale po poriadku:
Najprv som vybral sviečku - takto vyzerá relatívne nová NGK po asi 1000 - 2000 km v motore.
Začal som štvrtým valcom. Najprv som nenameral nič. Proste - nič, budík zaryto mlčal. Potom som skúsil streknúť do valca 2 ml oleja a opakovane som to skúšal, až som nameral cca 2 bary.
Ostatné valce som nameral hneď, ale hodnoty sú strašne malé. Posúďte sami:
Koncovka merača vyzerala po vytočení zo závitu štvrtého valca takto (prv než som tam strekol olej):
Ešte pridám postup merania: odpojil som vstup do rozdeľovača, vyskrutkoval sviečku. Zatočil som a poriadne zatiahol koncovku merača, pripojil merač. Klapku sytiča som zaistil v otvorenej polohe a meral som s plne otvoreným plynom. Počkal som kým motor pretočí aspoň 5 krát, resp. kým sa ručička ustálila. Následne som vstrekol do valca 2 - 3 ml oleja a test zopakoval. Dával som si pozor či všetko tesní ako má. Robím niekde chybu ja, alebo ten merák meria na prd, alebo mám motor súci do šrotu? BTW Haynes píše že 2E by mal mať tlaky minimálne 9,8 bar.
Najprv som vybral sviečku - takto vyzerá relatívne nová NGK po asi 1000 - 2000 km v motore.
Začal som štvrtým valcom. Najprv som nenameral nič. Proste - nič, budík zaryto mlčal. Potom som skúsil streknúť do valca 2 ml oleja a opakovane som to skúšal, až som nameral cca 2 bary.
Ostatné valce som nameral hneď, ale hodnoty sú strašne malé. Posúďte sami:
Koncovka merača vyzerala po vytočení zo závitu štvrtého valca takto (prv než som tam strekol olej):
Ešte pridám postup merania: odpojil som vstup do rozdeľovača, vyskrutkoval sviečku. Zatočil som a poriadne zatiahol koncovku merača, pripojil merač. Klapku sytiča som zaistil v otvorenej polohe a meral som s plne otvoreným plynom. Počkal som kým motor pretočí aspoň 5 krát, resp. kým sa ručička ustálila. Následne som vstrekol do valca 2 - 3 ml oleja a test zopakoval. Dával som si pozor či všetko tesní ako má. Robím niekde chybu ja, alebo ten merák meria na prd, alebo mám motor súci do šrotu? BTW Haynes píše že 2E by mal mať tlaky minimálne 9,8 bar.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free
momentálne car-free
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Mne merali Lenka a Vita pred GO a mal som 1 - 0.95, 2 - 0.95, 3 - 0.9, 4 - 0.65,
Tak sme sa vtedy dohodli ze sa otvori a podla toho ...
Vtedy som bol este vacsia Lama ako teraz, tak mi mozno aj nieco uslo, ale co sa tyka samotneho merania, tak sa to robilo vtedy tak, ze odpojil sa nejaky konektor na rozdelovaci, vytiahla sviecka, nakrutil ten merac a tocil som s motorom (klucik na polohu startovanie) dokial sa neustalila rucicka.
Tak sme sa vtedy dohodli ze sa otvori a podla toho ...
Vtedy som bol este vacsia Lama ako teraz, tak mi mozno aj nieco uslo, ale co sa tyka samotneho merania, tak sa to robilo vtedy tak, ze odpojil sa nejaky konektor na rozdelovaci, vytiahla sviecka, nakrutil ten merac a tocil som s motorom (klucik na polohu startovanie) dokial sa neustalila rucicka.
- exo_t
- začiatočník
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
- Bydlisko: BA v lese
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
No postup sedí Akurát že u mňa je 6,5 atmosféry najvyššia hodnota
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free
momentálne car-free
- exo_t
- začiatočník
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
- Bydlisko: BA v lese
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Mechanik - amatér sa nezaprie Takže: po opätovnom a dôkladnom dobití baterky som pristúpil k opakovaniu testu. Motor točil o poznanie živšie a zrejme sa priblížil k (ako som zistil) predpísaným 300 to/min., a ja som nameral tieto hodnoty:
1: 10 bar
2: 8 bar
3: 8,5 bar
4: 7,5 bar
Hneď to vyzerá lepšie, ale rozdiel 2,5 bar medzi najlepším a najhorším je veľa. Hodnoty stúpli, ale potvrdilo sa, že štvrtý valec je na tom zle a prvý najlepšie. Tri valce majú menej ako prvý - odišlo tesnenie pod hlavou? Opotrebované krúžky?
1: 10 bar
2: 8 bar
3: 8,5 bar
4: 7,5 bar
Hneď to vyzerá lepšie, ale rozdiel 2,5 bar medzi najlepším a najhorším je veľa. Hodnoty stúpli, ale potvrdilo sa, že štvrtý valec je na tom zle a prvý najlepšie. Tri valce majú menej ako prvý - odišlo tesnenie pod hlavou? Opotrebované krúžky?
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free
momentálne car-free
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Ahoj, ak na tom aute jazdis pravidelne, tak keby odislo tesnenie pod hlavou, to by si si vsimol hned.
Moj nazor na 2E je ten, ze je to maly obsah na to aby vydrzal v podohe (bez citelnej straty kompresie) 300t.km , tocit sa urcite bude, len to uz nebude ono. A este s karbcom to urcite nezere malo a tak sa snazime setrit, cize jazda okolo 2000 ot a niekedy aj menej (ved co uz sa moze stat, ved to nestrpa) a ked treba pridat na 4ke tak bez podradenia, ved to este ide(ked dam plny kotol), cim sa podpaluju ventily a kompresia ide dole, spotreba hore a tak treba jazdit este setrnejsie (to uz je zamotany kruh).
Ak si na nom dlhsie nejazdil, je mozne ze kruzkom trochu treba aby sa odlepili a lepsie tesnili, pojazdi a meraj az potom.
Moj nazor na 2E je ten, ze je to maly obsah na to aby vydrzal v podohe (bez citelnej straty kompresie) 300t.km , tocit sa urcite bude, len to uz nebude ono. A este s karbcom to urcite nezere malo a tak sa snazime setrit, cize jazda okolo 2000 ot a niekedy aj menej (ved co uz sa moze stat, ved to nestrpa) a ked treba pridat na 4ke tak bez podradenia, ved to este ide(ked dam plny kotol), cim sa podpaluju ventily a kompresia ide dole, spotreba hore a tak treba jazdit este setrnejsie (to uz je zamotany kruh).
Ak si na nom dlhsie nejazdil, je mozne ze kruzkom trochu treba aby sa odlepili a lepsie tesnili, pojazdi a meraj az potom.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- exo_t
- začiatočník
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
- Bydlisko: BA v lese
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
tofak, vďaka za postrehy. Ja som s tým motorom nikdy nejazdil v nízkych otáčkach, práve naopak - ten motor do 3000 ot. takmer nefunguje... pri ustálenej jazde som používal tých 2500, pri akejkoľvek akcelerácii hneď o kvalt dole (heel and toe ak bolo treba) a aspoň 3500 otáčok a vyššie. Pravda je, že predomnou mal auto vraj nejaký dôchodca. Ja som na ňom urobil asi 10 tisíc km zatiaľ.
Neviem či by sa tie krúžky odlepili, skúsiť to nemám ako - auto nenaštartuje ani svätý. Ešte som rozmýšľal že ho skúsim roztiahnuť, ale ďalšia vec je, prečo zrazu zmizlo pol litra oleja, keď predtým za desať tisíc si nevzal ani deci.
Neviem či by sa tie krúžky odlepili, skúsiť to nemám ako - auto nenaštartuje ani svätý. Ešte som rozmýšľal že ho skúsim roztiahnuť, ale ďalšia vec je, prečo zrazu zmizlo pol litra oleja, keď predtým za desať tisíc si nevzal ani deci.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free
momentálne car-free
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Toto o tom zmyznuti som uz pocul, najma od ludi ktorym auto dlho stalo bez nastartovania ...
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"
Ak to nedymilo tak len vytieklo(semering kluka), zazraky sa nedeju. Teda ak sa nekradne popri benzine aj olej z motora.
Taky super motor po dedovi (ale 4EFE) mam aj ja, tie na zaciatku zo 10t.km nezral olej, potom prisiel semering a teraz musim castejsie kontrolovat. To je to, ze treba na to myslet, lebo clovek si pameta, ze to kontroloval nedavno, ale zatial presiel???....??? a neroztahuj, ked to hadze iskru, radsej strekni benzin najprv do karbca(mohla ti zaschnut akceleracna a nestrieka) ak nic tak potom priamo do valcov, to musi chytit.
Taky super motor po dedovi (ale 4EFE) mam aj ja, tie na zaciatku zo 10t.km nezral olej, potom prisiel semering a teraz musim castejsie kontrolovat. To je to, ze treba na to myslet, lebo clovek si pameta, ze to kontroloval nedavno, ale zatial presiel???....??? a neroztahuj, ked to hadze iskru, radsej strekni benzin najprv do karbca(mohla ti zaschnut akceleracna a nestrieka) ak nic tak potom priamo do valcov, to musi chytit.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných