No, pozeram, ze od novembra som sem nijak neprispel, tak skusim zhrnut udalosti poslednych 2 mesiacov (v zime bol pokrok totiz nulovy).
Ani neviem, kde zacat, lebo na aute sa dlho nic nerobilo, ani nehybalo sa nic smerom dopredu. V aprili sme auto previezli k chalanom z Radical Performance na doladenie, nakolko auto startovalo, ale nemalo vyfuk, tiekla voda atd atd. Vid predosle prispevky.
Skusim zhrnut prace, ktore chalani za 2-3 vikendy spravili (auto tam stalo dlhsie, ale len kvasilo a nic sa na nom nerobilo). Pomyselny deadline aspon na ciastocnu prevadzkyschopnost bol 4.6.2011 - Toyota zraz.
1. dorobili vyfukove potrubie. Rezonator dodal JaFer (postou), koncovka je z Ebayu, ale je mimoriadne a hnusne hlucna a este som sa aj osral. Neviem ako svatosvate prehlasuju, ze je to cista 304 stainless steel a potom dojde Tofacik s magnetikom (mne by to nenapadlo..) a povie mi, ze telo koncovky je z nejake pa-zmesi? NIKDY VIAC! myslel som si, ze usetrim cas a lakalo ma, ze tieto vyfuky maju vzdy decibel killer (štupel), ale prd je mi to platne, ked inlet (vstup) je asi 7.5cm + vnutro vyfuku je tucne a siroke ako na 2.5L turbo, kdezto na AE86 je vyfuk dimenzovany na 55mm priemer. Zase to budem musiet dat prerobit odbornikovi... Som nastvany, lebo som myslel, ze taketo riesenie bude lepsie, nez nalozit auto na vozik a odviezt to jancimu do Bojnej na profi upravy. Smrt Ebayu. Zvody som zobral od nasho driftera Robiho, lebo povodny 4AGE motor uz predal a tieto mu ostali skladom aj s paskou na zvody.. tak ma presvedcil...
2. namontovali sanie vzduchu, lacna siska, samovyroba (hlinikova rura)
3. vymenili vsetky zostavajuce silentbloky na zadnej naprave, ocistili a natreli ju, nech to aspon nejak vyzera + dokoncil sa nastrek podvozku (este som nebol pod autom, tak snad to neodflinkali)
4. vyriesili uchyt baterie systemom "gurtna + protismykove podlozky samolepiace"
5. vymenili predne loziska kolies a axialne tiahla riadenia (čapy riadenia)
6. velmi dlho sa babrali s odstranenim netesnosti chladenia motora.. ale nie je to dokonale. Musim podakovat bratovi Ryousukemu, ktory zapozical starsi ale pomerne funkcny chladic do AE86, nakolko hlinikove, pseudoracing, z Ebayu su velmi drahe (kvoli postovnemu) a Toyota (overoval som to cez X zdrojov) uz dany chladic vobec nevyraba. Nakoniec sa mi podarilo cez 1 dodavatela objednat nejaku alternativu od Nissens, kompromis pre dve rozne OEM cisla, ale stale na to cakam.. Vodu to pusta uz menej, ale aj tak to nie je dokonale.
7. dost dlho maturovali nad netesnostou motora. Na volnobeh v garazi sa nic neprejavovalo, ale pri skusobnej jazde sa dost roztiekol ten motor. Skoro som zinfarktoval a uz som auto hadzal do Dunaja. Vlasto tam totiz robil KOMPLET pretesnenie a skoro uplnu GO motora (nove piesty - bez vybrusu, kruzky, vybrus kluky a jej osadenie, nove klukove loziska, ocistenie hlavy - bez vybrusu), takze to, ze z motora sa rinie olej jak malemu decku sopel, som fakt necakal. Nakoniec poriadne dotiahli dekel ventilov a na 90% sa to vyriesilo, ale aj tak sa mi nepaci, ze ten motor stale slzi.. tak neviem este cez ake gufera, alebo kde presne, vyzera to ze okolo vodnej pumpy niekde a podobne.
8. nedostraneny problem zostava variabilny volnobeh. Tomu autu NIECO je, ale nikto nevie zatial, ze CO. Ked sa zohreje, lietaju tomu otacky a hanbil som sa jak pes s tym jazdit. Lieta to systemom od 1500 do 2500 a pri tom hluku sa to naozaj neda vydrzat. Skusali vsetko mozne, volnobeh atd, vymenili tam snimac skrtiacej klapky z predokolky 4AGE AE82 (povodny bol zly), mozno nejake hadicky podtlaky nie su zapojene, ale nevieme ake, tak mudri nejsme zatial... treba to ladit.
9. Elektrina... nebudem rozpisovat nadavky a invektivy elektrikara smerom k madarskym lakyrnikom zo sladkovicova, ale ze tak boli nehorazne zasrate konektory, ze na kazdom zvazku kablovom a kazdom konektore (vsetko mechanicke, silove spoje, skoro nic neni cez relatka) bol odpor velky a tym padom VSETKO v aute fungovalo na heslo. Cize to, ze ja v garazi som sa tesil, ze smerovky idu, tak potom uz nesli. Svetla isli, potom uz nie. Stierace isli len raz a potom uz nikdy (az teraz)... a podobne. Perlicka: cestou domov som isiel v noci a
zhasinali mi svetla!!!! bzucalo relatko, skripalo, kvililo, proste hroza... Ani najvacsiemu nepriatelovi neprajem zazit takuto pekelnu cestu domov. 3x som sa skoro zabil ked pred protiiducim autom vam zhasne cele vozidlo..
10. natiahli sa niektore kable na novo (kostra baterie, kable na poloch) + mam novy vystup a kabelaz pre elektricky ventilator so spinacom v kabine, pod volantom. Toto je jedna z najdolezitejsich a najbeznejsich uprav na AE86. Klasicka vrtula na motore pohanana remenom sa premontuje na styl "sahary" na radiator / chladic a bude elektricky ovladana zvnutra od vodica.
Zaver.... je to trochu zvlastne, ale ked to konecne jazdi, tak som neni spokojny. Zhltlo to uz neumerne vela financii, co by ma az tak nestvalo, avsak o niektorych viem, ze boli vyhodene peniaze. Ale co uz, clovek sa uci stale...
Aktualny stav je taky, ze auto mam na parkovisku odstavene, zda sa mi, ze
nie je uplne vodotesne (urcite aspon v podbehoch a zadnych kapsach - pri jazdeni v megaburke v Paddocku den pred zrazom sa mi tam dostalo dost vody a musel som ju odsavat handrou). Problematicke miesta budu urcite predne dvere: aj tesnenia nie su 100%ne, aj dvere "lezia" moc na prahu dveri a nema kade voda odtekat cez spodok. Dalej celne sklo (nemam listy okolo okna, lebo su zle porobene, nedaju sa namontovat) a mozno aj zadne dvere (musim to dlhsie pozorovat nejak).
Po prvych jazdach sme zistili dalsie nedostatky:
- diferencial funguje, ale casom si vyziada urcite udrzbu, ma uz obmedzenejsiu svornost
- kardan ma vytlcene lozisko, bude to chciet vacsi servisny zasah, mozno aj vycentrovanie a repas
- spojku som nemenil (financie..) takze lamela sa pri velkom namahani uz pretaca, ale da sa s tym jazdit
Treba este doriesit:
- spominana netesnost motora...
- cakam na ten chladic, auto sa totiz brutalne prehrieva (vrie voda.. tak uvidime ci je to len chladicom a chybajucou saharou...)
- prednu masku... Kouki vyzera otrasne (treba ju zrepasovat) a povodna Zenki je rozlamana, takze je to otazne
- predne smerovky: nezohnatelny material, takze musim nieco vyspekulovat
- niekedy potom este geometriu spravit...
Pozitiva?
- podvozok ide fakt dobre, takze kombinacia Koni + Apex + Urethane je prijemne tvrda a auto pekne skacka na ceste
- pri troche cviku sa to auto da pomerne lahko poslat do boku
Vdaka Cahirovi vzniklo par peknych fotiek po TTS zraze 2011:
![Obrázok](https://lh3.googleusercontent.com/-HLxllcNtWL0/TfhpjDgik8I/AAAAAAAAFfo/Rr6Mii_T4Z0/s640/5797725558_2eecd0b252_o.jpg)