Dochladzovanie turba
Moderátor: Elvis
- Avensis
- Toyota guru
- Príspevky: 1160
- Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
- Bydlisko: RV
- Kontaktovať používateľa:
Dochladzovanie turba
Oplatí sa prečítať
Citujem:
Motor s rozpáleným turbodúchadlom nikdy hneď nevypínajte
Vypnutie prepĺňaného motora bezprostredne po rýchlej jazde je to najhoršie, čo môžete svojmu autu urobiť.
Downsizing, efektivita, zlepšovanie momentovej charakteristiky – pojmy, ktoré dnes v súvislosti s modernými motormi počúvame stále častejšie. Kto chce uspieť, nemôže sa zvyšovaniu špecifického výkonu svojich agregátov vyhýbať. A často sa jedinou cestou k dosiahnutiu tohto cieľa stáva prepĺňanie.
Všimli ste si, ako radikálne v poslednom období stúpol podiel prepĺňaných motorov? To, čo bolo kedysi výsadou rýchlych športových áut, dnes nájdete aj v malých rodinných hatchbackoch. Pravdou je aj to, že v dobách nedávno minulých mali ľudia pred pojmom "turbo" rešpekt. Dnes je vzrušenie z prítomnosti turba pod kapotou minulosťou a už dávno neplatí, že prepĺňanie má motor len kvôli dosahovaniu maximálnych možných výkonov. Mnohokrát ide skôr o vyhladenie výkonových kriviek a vylepšenie celkového prejavu motora. S rozšírením prepĺňania však stúpa aj počet vodičov, ktorí nemajú so zásadami používania turbodúchadlom prepĺňaných motorov žiadne skúsenosti.
Neustále ma prekvapujú názory, že moderné motory už prehnane citlivý prístup nepotrebujú a sú stavané tak, aby znášali čokoľvek. Ktosi mi dokonca tvrdil, že vodné chladenie turbodúchadla všetky problémy dávno vyriešilo. Nie je to pravda! Aj to najmodernejšie turbodúchadlo je citlivá súčiastka a tak ako celý zvyšok auta, aj ono sa musí používať podľa určitých zásad.
Najcitlivejšou súčiastkou turbodúchadla sú ložiská a rotor, ktorý má na jednej strane turbínové a na druhej kompresorové koleso. Výfukové plyny poháňajú turbínové koleso spojené hriadeľom s kompresorovým kolesom. To na druhej strane nasáva zo sania čerstvý vzduch a po stlačení plní valce motora. Takto stlačený vzduch sa dokáže zohriať na 180 °C, preto pred vstupom do valcov často prechádza cez medzichladič stláčaného vzduchu.
Pohromou je náhle vypnutie rozpáleného motora
Ložiská rotora turbodúchadla sú mazané motorovým olejom, ktorý vytvára medzi hriadeľom rotora a klznou plochou ložiska tenký olejový film. Pri normálnom tlaku v olejovom okruhu olej stíha ložiská rotora chladiť aj pri jeho maximálnych otáčkach (150 – 250 000 min-1). Okrem mazania ich zároveň ochladzuje, v niektorých prípadoch sú dokonca chladené aj vodou z chladiaceho okruhu motora (napr. motory Renault 2.0 dCi, VW 1.2 TSI...).
Keď sa motor po vypnutí zastaví, roztočený rotor turbodúchadla zastavuje pozvoľna, čo znamená, že sa stále točí, aj keď olejové čerpadlo už dávno stojí a olej prestane v okruhu prúdiť. Toto sú pre ložiská rotora najrizikovejšie chvíle. Každé turbodúchadlo je však konštruované tak, aby zastavenie motora prežilo bez ujmy. Horšia situácia nastane, keď tesne pred vypnutím motora pridáte plyn, čím rotor turbodúchadla roztočíte na vyššie otáčky a dlhšie sa točí "na sucho".
Najhoršou situáciou je, keď bol motor krátko pred vypnutím vystavený zaťaženiu (napr. jazda max. rýchlosťou, stúpanie do prudkého kopca, jazda po okruhu). Vtedy je turbodúchadlo doslova žeravé. Vypnutím motora zastavíte prúdenie oleja okolo horúcich ložísk, kde sa tenký film stojatého oleja takmer okamžite spečie a vytvorí tvrdý karbón, ktorý dovtedy chránené ložiská jednoducho poškodí. Vodou chladené ložiská znášajú takéto momenty lepšie, ani tie však nedokážu takéto surové zaobchádzanie tolerovať večne.
S prepĺňaným motorom musíte vedieť jazdiť
Aj prepĺňaný motor dokáže spoľahlivo slúžiť dlhé roky, podmienkou je len jeho správne používanie. Najmä pri referentských služobných autách mladým vodičom často na výdrži auta nezáleží, preto s ním jazdia ako o život aj keď nemusia a po jazde ich rozpálené motory snáď zo zásady okamžite vypínajú. Atmosférický agregát v Dacii Sandero si s tým poradí, prepĺňané Clio 1.2 TCe už toľko šťastia mať nemusí. Stretol som sa s prípadmi, keď bolo turbodúchadlo služobnej Octavie zrelé "na odpis" už po 30 000 km.
Ak už jazdíte na prepĺňanom aute, počkajte, kým sa jeho motor zohreje na prevádzkovú teplotu (voda aj olej) a až potom ho zaťažujte naplno. Naopak, po jazde do prudkého kopca, alebo pri zastavení na diaľničnom odpočívadle nechajte motor pred vypnutím chvíľku vychladnúť pri voľnobežných otáčkach (1 -2 min). Ešte optimálnejšie je turbodúchadlo chladiť tesne pred koncom jazdy znížením jeho zaťaženia, ak sa však nedá, nútený voľnobeh je účinným náhradným riešením. Dodržiavaním týchto jednoduchých zásad ušetríte techniku a v konečnom dôsledku aj peniaze, či už svoje, alebo služobné.
Pískanie neveští nič dobré
Neprirodzené pískanie turbodúchadla býva obyčajne spôsobené mechanickým poškodením jeho rotora (napríklad nasatím drobnej nečistoty), ktorý stratí pôvodnú vyváženosť a začne nadmerne zaťažovať ložiská uloženia rotora. Počas veľmi krátkeho času vzniknú v takto poškodenom turbe vôle a rotor začne nebezpečne kmitať. V extrémnych prípadoch sa vôľa zväčší natoľko, že rotor príde do kontaktu so skriňou turbodúchadla, čím sa jeho lopatky okamžite zničia. K takýmto prípadom však často nedochádza, pretože ak je vôľa veľká, skôr sa stane, že turbo už nedokáže vyvinúť potrebný tlak a spotrebováva toľko oleja (dostáva sa okolo ložísk do sania), že každého aspoň priemerne inteligentného vodiča takýto stav donúti pristúpiť k náprave.
Olej v saní robí obrovské škody
Keď je už turbodúchadlo "chytené" a motor začína spaľovať olej, ktorý sa do sania dostáva okolo jeho ložísk, radikálne sa znižuje jeho životnosť. Olej sa nedokáže v spaľovacích priestoroch dokonale spáliť, vytvára karbónové usadeniny, zaťažuje katalyzátor a čo je možno ešte horšie, usádza sa na povrchu piestov, čím na povrchu vytvára akúsi tepelne izolačnú vrstvu a zhoršuje ich chladenie.
Častou príčinou je zanedbaný vzduchový filter
Mnohí motoristi podceňujú úlohu vzduchového filtra a jeho pravidelné výmeny. Práve tento filter sa však stará o to, aby sa do sania k turbodúchadlu dostával čistý vzduch bez mechanických nečistôt. Ak jazdíte v prašnom prostredí, filter sa upchá pred pravidelnou výmennou a podtlak, ktorý vzniká tesne za filtrom spôsobuje jeho zvýšené mechanické namáhanie, prípadne deformácie a následné nasávanie neprefiltrovaného vzduchu. Stačí minimálny úlomok, ktorý sa dostane na lopatku rotora roztočeného na 200 000 otáčok a bez problémov z nej kúsok odlomí. V priebehu milisekundy rotor stratí vyváženie a nastanú problémy, o ktorých som písal vyššie.
Životne dôležité výmeny oleja
Pre bezproblémové dlhodobé fungovanie turbodúchadla je životne dôležitý dobrý stav motorového oleja. Musí byť čistý, nezriedený palivom (nekontaminovaný) a v žiadnom prípade nesmie byť plný karbónových usadením. Prepĺňané motory preto majú zvyčajne prísnejšie stanovené intervaly výmen oleja. Občas však narazíme na prílišné šetrenie medzi výmenami a variabilné servisné intervaly, ktoré sa v praxi často podpisujú pod zhoršený stav turbodúchadiel. Ak sa totiž olej plný mechanických nečistôt dostane k ložiskám turbodúchadla, je to začiatok ich postupného konca.
P.S.
Ja som to "pochytil" (dochladzovanie) keď mi na Cecilke zapne ventilátor (turbo nemám) tak počkám kým vypne aj po jazde nikdy nevypínam hneď motor, viem že atmosfére to neublíži až tak ako oturbenému dieslu, ale svedomie mi to nedovolí
Citujem:
Motor s rozpáleným turbodúchadlom nikdy hneď nevypínajte
Vypnutie prepĺňaného motora bezprostredne po rýchlej jazde je to najhoršie, čo môžete svojmu autu urobiť.
Downsizing, efektivita, zlepšovanie momentovej charakteristiky – pojmy, ktoré dnes v súvislosti s modernými motormi počúvame stále častejšie. Kto chce uspieť, nemôže sa zvyšovaniu špecifického výkonu svojich agregátov vyhýbať. A často sa jedinou cestou k dosiahnutiu tohto cieľa stáva prepĺňanie.
Všimli ste si, ako radikálne v poslednom období stúpol podiel prepĺňaných motorov? To, čo bolo kedysi výsadou rýchlych športových áut, dnes nájdete aj v malých rodinných hatchbackoch. Pravdou je aj to, že v dobách nedávno minulých mali ľudia pred pojmom "turbo" rešpekt. Dnes je vzrušenie z prítomnosti turba pod kapotou minulosťou a už dávno neplatí, že prepĺňanie má motor len kvôli dosahovaniu maximálnych možných výkonov. Mnohokrát ide skôr o vyhladenie výkonových kriviek a vylepšenie celkového prejavu motora. S rozšírením prepĺňania však stúpa aj počet vodičov, ktorí nemajú so zásadami používania turbodúchadlom prepĺňaných motorov žiadne skúsenosti.
Neustále ma prekvapujú názory, že moderné motory už prehnane citlivý prístup nepotrebujú a sú stavané tak, aby znášali čokoľvek. Ktosi mi dokonca tvrdil, že vodné chladenie turbodúchadla všetky problémy dávno vyriešilo. Nie je to pravda! Aj to najmodernejšie turbodúchadlo je citlivá súčiastka a tak ako celý zvyšok auta, aj ono sa musí používať podľa určitých zásad.
Najcitlivejšou súčiastkou turbodúchadla sú ložiská a rotor, ktorý má na jednej strane turbínové a na druhej kompresorové koleso. Výfukové plyny poháňajú turbínové koleso spojené hriadeľom s kompresorovým kolesom. To na druhej strane nasáva zo sania čerstvý vzduch a po stlačení plní valce motora. Takto stlačený vzduch sa dokáže zohriať na 180 °C, preto pred vstupom do valcov často prechádza cez medzichladič stláčaného vzduchu.
Pohromou je náhle vypnutie rozpáleného motora
Ložiská rotora turbodúchadla sú mazané motorovým olejom, ktorý vytvára medzi hriadeľom rotora a klznou plochou ložiska tenký olejový film. Pri normálnom tlaku v olejovom okruhu olej stíha ložiská rotora chladiť aj pri jeho maximálnych otáčkach (150 – 250 000 min-1). Okrem mazania ich zároveň ochladzuje, v niektorých prípadoch sú dokonca chladené aj vodou z chladiaceho okruhu motora (napr. motory Renault 2.0 dCi, VW 1.2 TSI...).
Keď sa motor po vypnutí zastaví, roztočený rotor turbodúchadla zastavuje pozvoľna, čo znamená, že sa stále točí, aj keď olejové čerpadlo už dávno stojí a olej prestane v okruhu prúdiť. Toto sú pre ložiská rotora najrizikovejšie chvíle. Každé turbodúchadlo je však konštruované tak, aby zastavenie motora prežilo bez ujmy. Horšia situácia nastane, keď tesne pred vypnutím motora pridáte plyn, čím rotor turbodúchadla roztočíte na vyššie otáčky a dlhšie sa točí "na sucho".
Najhoršou situáciou je, keď bol motor krátko pred vypnutím vystavený zaťaženiu (napr. jazda max. rýchlosťou, stúpanie do prudkého kopca, jazda po okruhu). Vtedy je turbodúchadlo doslova žeravé. Vypnutím motora zastavíte prúdenie oleja okolo horúcich ložísk, kde sa tenký film stojatého oleja takmer okamžite spečie a vytvorí tvrdý karbón, ktorý dovtedy chránené ložiská jednoducho poškodí. Vodou chladené ložiská znášajú takéto momenty lepšie, ani tie však nedokážu takéto surové zaobchádzanie tolerovať večne.
S prepĺňaným motorom musíte vedieť jazdiť
Aj prepĺňaný motor dokáže spoľahlivo slúžiť dlhé roky, podmienkou je len jeho správne používanie. Najmä pri referentských služobných autách mladým vodičom často na výdrži auta nezáleží, preto s ním jazdia ako o život aj keď nemusia a po jazde ich rozpálené motory snáď zo zásady okamžite vypínajú. Atmosférický agregát v Dacii Sandero si s tým poradí, prepĺňané Clio 1.2 TCe už toľko šťastia mať nemusí. Stretol som sa s prípadmi, keď bolo turbodúchadlo služobnej Octavie zrelé "na odpis" už po 30 000 km.
Ak už jazdíte na prepĺňanom aute, počkajte, kým sa jeho motor zohreje na prevádzkovú teplotu (voda aj olej) a až potom ho zaťažujte naplno. Naopak, po jazde do prudkého kopca, alebo pri zastavení na diaľničnom odpočívadle nechajte motor pred vypnutím chvíľku vychladnúť pri voľnobežných otáčkach (1 -2 min). Ešte optimálnejšie je turbodúchadlo chladiť tesne pred koncom jazdy znížením jeho zaťaženia, ak sa však nedá, nútený voľnobeh je účinným náhradným riešením. Dodržiavaním týchto jednoduchých zásad ušetríte techniku a v konečnom dôsledku aj peniaze, či už svoje, alebo služobné.
Pískanie neveští nič dobré
Neprirodzené pískanie turbodúchadla býva obyčajne spôsobené mechanickým poškodením jeho rotora (napríklad nasatím drobnej nečistoty), ktorý stratí pôvodnú vyváženosť a začne nadmerne zaťažovať ložiská uloženia rotora. Počas veľmi krátkeho času vzniknú v takto poškodenom turbe vôle a rotor začne nebezpečne kmitať. V extrémnych prípadoch sa vôľa zväčší natoľko, že rotor príde do kontaktu so skriňou turbodúchadla, čím sa jeho lopatky okamžite zničia. K takýmto prípadom však často nedochádza, pretože ak je vôľa veľká, skôr sa stane, že turbo už nedokáže vyvinúť potrebný tlak a spotrebováva toľko oleja (dostáva sa okolo ložísk do sania), že každého aspoň priemerne inteligentného vodiča takýto stav donúti pristúpiť k náprave.
Olej v saní robí obrovské škody
Keď je už turbodúchadlo "chytené" a motor začína spaľovať olej, ktorý sa do sania dostáva okolo jeho ložísk, radikálne sa znižuje jeho životnosť. Olej sa nedokáže v spaľovacích priestoroch dokonale spáliť, vytvára karbónové usadeniny, zaťažuje katalyzátor a čo je možno ešte horšie, usádza sa na povrchu piestov, čím na povrchu vytvára akúsi tepelne izolačnú vrstvu a zhoršuje ich chladenie.
Častou príčinou je zanedbaný vzduchový filter
Mnohí motoristi podceňujú úlohu vzduchového filtra a jeho pravidelné výmeny. Práve tento filter sa však stará o to, aby sa do sania k turbodúchadlu dostával čistý vzduch bez mechanických nečistôt. Ak jazdíte v prašnom prostredí, filter sa upchá pred pravidelnou výmennou a podtlak, ktorý vzniká tesne za filtrom spôsobuje jeho zvýšené mechanické namáhanie, prípadne deformácie a následné nasávanie neprefiltrovaného vzduchu. Stačí minimálny úlomok, ktorý sa dostane na lopatku rotora roztočeného na 200 000 otáčok a bez problémov z nej kúsok odlomí. V priebehu milisekundy rotor stratí vyváženie a nastanú problémy, o ktorých som písal vyššie.
Životne dôležité výmeny oleja
Pre bezproblémové dlhodobé fungovanie turbodúchadla je životne dôležitý dobrý stav motorového oleja. Musí byť čistý, nezriedený palivom (nekontaminovaný) a v žiadnom prípade nesmie byť plný karbónových usadením. Prepĺňané motory preto majú zvyčajne prísnejšie stanovené intervaly výmen oleja. Občas však narazíme na prílišné šetrenie medzi výmenami a variabilné servisné intervaly, ktoré sa v praxi často podpisujú pod zhoršený stav turbodúchadiel. Ak sa totiž olej plný mechanických nečistôt dostane k ložiskám turbodúchadla, je to začiatok ich postupného konca.
P.S.
Ja som to "pochytil" (dochladzovanie) keď mi na Cecilke zapne ventilátor (turbo nemám) tak počkám kým vypne aj po jazde nikdy nevypínam hneď motor, viem že atmosfére to neublíži až tak ako oturbenému dieslu, ale svedomie mi to nedovolí
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"
Yamaha WR
Yamaha XS veterán
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD
ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"
Yamaha WR
Yamaha XS veterán
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD
ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22
Re: Dochladzovanie turba
vždy ked si prečitam taky članok tak sa zamýšlam ako maju to dohladzovanie poriešene auta so systemom štart stop. Však oni vždy pri zastaveni a vyradeni rychlosti vypnu motor a po zošlapnuti spojky automaticky naštartuju. Alebo ak je turbo rozpalene system to registruje a motor necha dochladit??? či je počitane že pri tomto systeme bude turbo odchadzat ako na bežiacom pase
bol by som povdačny keby mi toto niekto vysvetlil
bol by som povdačny keby mi toto niekto vysvetlil
Toyota Corolla E12 1.4 VVTi
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Dochladzovanie turba
nemaju turbo
...ale nie. tam sa skor pocita stym, ze start stop vyuzijes najma v meste v hustej premavke a na semaforoch, tam to turbo predsa nejak moc nezohrejes ci?
...ale nie. tam sa skor pocita stym, ze start stop vyuzijes najma v meste v hustej premavke a na semaforoch, tam to turbo predsa nejak moc nezohrejes ci?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Srandista
- Toyota guru
- Príspevky: 1503
- Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
- Bydlisko: Brno
Re: Dochladzovanie turba
Myslim, ze zrovna Toyotu to az tak netrapi... Je to jeden z poslednych vyrobcov, ktory pouzivaju bezmala vsetky motory atmosfericke. A jedine motory, ktore maju Start-Stop system su atmosfericke urcite (pokial viem, tak su to len hybridne Lexusy, Prius, v buducnosti Auris HSD, Yaris, IQ a ostatne, co maju 1,33l motor)...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Dochladzovanie turba
volakere Porsche Panamera ma aj turbo aj start/stop. v Top Gear 15x3 bola urcite turbo a mala aj SS.....
- Elvis
- Toyota guru
- Príspevky: 1989
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dochladzovanie turba
tento text (tusim pravda.sk ho mala) je celkom dobre napisany, zial 90% ludi na slovensku
a) ani nevie ci ma turbo pod kapotou
b) ak aj tusia, tak ich nikdy nenapadne ze nieco taketo treba dodrziavat
auto so systemom start/stop maju elekricke cerpadlo, ktore dalej prehana olej/vodu v tomto okruhu aby nedochadzalo k neziaducim dosledkom. Ale myslim ze taketo ma napriklad aj Megane RS. Ten po vypnuti motora este veselo chladi vsetko co sa da (ma napriklad aj el. servo ktore funguje samozrejme aj pri vypnutom motore)
a) ani nevie ci ma turbo pod kapotou
b) ak aj tusia, tak ich nikdy nenapadne ze nieco taketo treba dodrziavat
auto so systemom start/stop maju elekricke cerpadlo, ktore dalej prehana olej/vodu v tomto okruhu aby nedochadzalo k neziaducim dosledkom. Ale myslim ze taketo ma napriklad aj Megane RS. Ten po vypnuti motora este veselo chladi vsetko co sa da (ma napriklad aj el. servo ktore funguje samozrejme aj pri vypnutom motore)
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Dochladzovanie turba
je sranda, ze stary rusky buldozer uz mal take elektricke cerpadlo
najprv si premazal motor, potom si nastartoval
Stenky - ano, Panamera ma startstop aj turbo
najprv si premazal motor, potom si nastartoval
Stenky - ano, Panamera ma startstop aj turbo
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- hanz
- začiatočník
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dochladzovanie turba
ja odkedy jazdim na turbodiesloch tak prvych 7 km tomu nedavam nad 2200 otacok a ziadne prudke akceleracie a po jazde na dialnici, alebo mimo mesta vzdy nechavam motor dodychavat..
a na corolle sa mi turbo aj tak porucalo (aj ked si myslim, ze bolo chytene uz predoslym majitelom)
tym dieslom celkovo prestavam rozumiet, vo firme mame octavky, pola, tuaregy, renaluty, ktore dostanu vzdy po vyjazde z garaze zahul do 3500 otacok a tie auta vrcia roky a nic im nie je.
a na corolle sa mi turbo aj tak porucalo (aj ked si myslim, ze bolo chytene uz predoslym majitelom)
tym dieslom celkovo prestavam rozumiet, vo firme mame octavky, pola, tuaregy, renaluty, ktore dostanu vzdy po vyjazde z garaze zahul do 3500 otacok a tie auta vrcia roky a nic im nie je.
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
- Pavo.B.
- panic
- Príspevky: 96
- Dátum registrácie: Piatok, 5. Februára 2010, 14:57
- Bydlisko: Veselí nad Lužnicí ( CZE )
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dochladzovanie turba
ale ne vsem , bratranec ma golfa IV a po 100tis. ( asi urcite stocenych ) pridrene turbo , tak ho zrepasovali ale stejne obcas jednotka vyhotnoti ze je tam neco blbe a turbo "vypne" - krasne pri predjizdeni , v pondeli se jdem podivat po jinem voze - nadesel cashanz napísal:
tym dieslom celkovo prestavam rozumiet, vo firme mame octavky, pola, tuaregy, renaluty, ktore dostanu vzdy po vyjazde z garaze zahul do 3500 otacok a tie auta vrcia roky a nic im nie je.
- Avensis
- Toyota guru
- Príspevky: 1160
- Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
- Bydlisko: RV
- Kontaktovať používateľa:
Re: Dochladzovanie turba
To Elvis: Áno je to s auto pravda
To Pavo: Dúfam že už nekúpi koncern Pritlač ho na japonca
To Pavo: Dúfam že už nekúpi koncern Pritlač ho na japonca
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"
Yamaha WR
Yamaha XS veterán
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD
ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"
Yamaha WR
Yamaha XS veterán
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD
ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22
Re: Dochladzovanie turba
Elvi velmi pekne dakujem toto ma zaujimalo ako funguje takze uz mozem spokojnejsie spavatElvis napísal:tento text (tusim pravda.sk ho mala) je celkom dobre napisany, zial 90% ludi na slovensku
a) ani nevie ci ma turbo pod kapotou
b) ak aj tusia, tak ich nikdy nenapadne ze nieco taketo treba dodrziavat
auto so systemom start/stop maju elekricke cerpadlo, ktore dalej prehana olej/vodu v tomto okruhu aby nedochadzalo k neziaducim dosledkom. Ale myslim ze taketo ma napriklad aj Megane RS. Ten po vypnuti motora este veselo chladi vsetko co sa da (ma napriklad aj el. servo ktore funguje samozrejme aj pri vypnutom motore)
Toyota Corolla E12 1.4 VVTi
Re: Dochladzovanie turba
Ahojte, mam RAV4 D4D 2003 a zacalo mi vypinat turbo pri 3000 otackach Nohu drzim na plyne ale otacky klesnu pod 2500 a potom sa ustalia Chvilu musim ist tak a potom sa turbo znovu zapne az kym otacky nedosiahnu 3000 kde zase vypne Neviete co by to mohlo byt? Dik
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných