Trasenie a Alu-disky

všetko o tomto modeli
danytn
panic
Príspevky: 24
Dátum registrácie: Piatok, 28. Novembra 2008, 16:56

Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa danytn » Piatok, 23. Januára 2009, 17:07

Caute ,prosím vas neviete niekto poradit co mam spravit ,aby netraslo autom pri 2stupni medzi 1800 az 2400 otackami ??? robí to aj pri neutrale a uz nechal rozobrat auto nic ziadny mechanik nezistil ?? Su nove sviecky ,filter paliv.,??
A chcel by som vediet ci sa daju neako prihlasit 17 alu-disky ?? V Toyote mi povedali ze nie ?? dakujem

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa liguere » Pondelok, 26. Januára 2009, 07:56

trasenie - za jazdy ci aj ked stoji na tom neutrale? mozno uz niektory silentblok "nefunguje"
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

danytn
panic
Príspevky: 24
Dátum registrácie: Piatok, 28. Novembra 2008, 16:56

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa danytn » Štvrtok, 29. Januára 2009, 18:22

ked stoji na mieste ,pokial ide auto na neutrali nic sa nedeje! a sem tam malinlo kolisu otacky??

Používateľov profilový obrázok
macushik
nula
Príspevky: 1
Dátum registrácie: Sobota, 28. Júna 2008, 15:01
Bydlisko: Liptovské Revúce
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa macushik » Sobota, 9. Mája 2009, 13:44

No servus, tie alu disky si kukni na http://www.etopwheels.sk
Ale idu tam len 15" a 16". Ja som si dal 16tky a v pohode mi ich potom zapisali aj do TP. Inak 17ky tam das asi len "neoficialne"
:-)
Toyota Paseo 1.5 5E-FE

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa Rasťo » Sobota, 9. Mája 2009, 19:20

Môj skromný tip - silentbloky motora - možno bude stačiť vymeniť ten predný...teda jedine ak sa Ti nechveje volant - to by bolo skôr nevyvážením kolies...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa shuster » Štvrtok, 21. Mája 2009, 09:03

Ja som pozeral v konfiguratore na ETOPe, ze da daju dat poniektore aj 17-tky na Paseo.
Najma tie najhorisie - Dezenty ;-)
Z AEZ sa daju len Tacany - tie sa mi nempacia. Dalej - DOTZ Shuriken a DOTZ Touge Graphite.
Ale strasne blbe rozmery su homologizovane: 225/35R17. To neviem ktory debilko vymyslel. Optimalnejsie su 205/40R17, aj ked sa trosku zvysi polomer kolesa. Ale aj tak mi tachac ukazuje viac ako skutocnost.
Co som pozeral na nete, tak na Pasea davaju prave 205/40R17.

Skoda ze niesu 17-tky AEZ Xylo alebo DOTZ Brands Hatch.

Nepozna niekto konfigurator na O.Z.-ty?
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa Rasťo » Štvrtok, 21. Mája 2009, 09:19

OZ Racing je seriózna firma - tam sa nekupuje na základe konfigurátora - tak už človek musí vedieť čo chce a čo môže - nečakaj že Ti oficiálny dovozca OZ Racing na SK vydá nejaký certifikát - aj ETOP to má robené tak, že neviem na základe čoho im vôbec niekto nejaké certifikáty uznáva...to už rovno môže vydávať certifikáty aj predajca pneu...
PS: - osobne by som na paseo viac ako 15 palce nedával - auto stratí na dynamike...ale ak Ti ide o to, aby to len vypadalo dobre, keď to už dobre jazdiť nebude, tak budiž...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa shuster » Štvrtok, 21. Mája 2009, 10:40

Guru si tu sice ty, ale dynamika nieje o polomere disku ale skor o sirke gumy pokial vonkajsi obvod kolesa ostane rovnaky.
Akurat u tej mojej konfiguracie je malicko vacsi obvod.

Btw. ohladne zapisu do technicaku, si to ja budem musiet zariadit asi inymi cestickami, lebo su s tym furt problemy u nas na slovensku.
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa Rasťo » Štvrtok, 21. Mája 2009, 11:16

Nie dynamika je o momente sily ktorá sa prenáša cez hmotu na vozovku - čím väčší priemer disku, tým väčšia hmotnosť. Čo si myslíš že ľahšie roztočíš? - 15 kg koleso, alebo 7 kg koleso??? Teraz to vynásob x4 - samo pri rovnakom obvodovom priemere. Šírka gumy je len o veľkosti kontaktnej plochy s vozovkou a o zväčšení adhézie...
Paseo je podvozkovo Corolla, takže so 16-tkami mám skúsenosť - bolo sakra cítiť keď som ich tam nahodil...samo sú to blatové ťažké Borbety - ako všetko kde je v zliatine namiesto horčíka použitá meď. Bolo veľmi zaujímavé porovnať jazdné vlastnosti na G6R pri použití týchto Borbetov a TTE 16 palcových diskov - tipni si s čím sa to auto správalo rozumnejšie na ceste - akcelerácia a brzdenie...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa shuster » Štvrtok, 21. Mája 2009, 11:42

Asi preto chcem disky z lahkych zliatin, aby boli aj lahsie. Je jasne ze kov je tazsi ako guma, ale o co je tam viacej kovu o to menej zase gumy ;-)
Co sa tyka hmotnosti, aj tak to najlepsie budem vediet ked si odvazim plechovy disk s gumou a porovnam do s liatym diskom s gumou. Dusik je asi tazsi, co? Ked to nafukam s dusikom :-D

Navyse sirka gumy nieje len o adhezii ale aj o valivom treciom odpore ;-)
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa Rasťo » Štvrtok, 21. Mája 2009, 13:17

Tak myslím že hmotnosť Pneumixu je zanedbateľná... ;-)
Finta je v tom, že Ty budeš mať gro hmoty na kolese uložené na veľkom priemere - koleso, ktorého hmota je uložená blízko stredu sa dynamicky bude správať inak ako koleso, ktorého hmota je skoro na jeho obvode... ;-)
Keď budeš kupovať koleso, tak bacha na to aké zliatiny sa používajú! - firmy ako AEZ, Ronal a podbne nepoužívajú žiadnu "ľahkú" zliatinu - hliník v zliatine tvorí len okolo 15-20% - nehovoriac o tom, že horčík (Mg) tam nie je žiadny. To, že takéto kolesá nazývajú diskami z "ľahkých zliatin" je skôr výsmech zákazníkom a klamlivý reklamný ťah...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa shuster » Štvrtok, 21. Mája 2009, 14:54

Chcel som povodne AEZ xylo, ale luce prilis trcia.
Dufam ze O.Z. budu fakt z lahsich zliatin uz ked su take drahe.

Inac Rasto, kludne daj dajake znacky alebo typy diskov o krtorych vies, alebo si myslis, ze su dobre nech si to preklepnem aj ja.
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa ondrik » Štvrtok, 21. Mája 2009, 15:00

tu mas hmotnosti roznych diskov roznych rozmerov:

Kód: Vybrať všetko

http://www.wheelweights.net/
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa shuster » Štvrtok, 21. Mája 2009, 15:09

Uf, hruuza stranka, ale maju tam aj hmotnosti
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: Trasenie a Alu-disky

Príspevok od používateľa shuster » Streda, 27. Mája 2009, 13:43

Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní