Nazdar ,,vospolok,,
Môj názor na šírku pneu v zime a v lete je, že v zime treba obuť
zimnú pneu. no vždi o číslo užšiu ako letnu.
Dôvody: na Slovensku je prevažne zima mokrá ( vela vody, občas nejaký ten sneh na chvílu- a zase voda), a je všeobecne známe, že zimná pneu. má väčšie drážky na odvod vody.
Čím širsia pneu., tým musí odviesť viac vody.Čiže pri rovnakom množstve vody na ceste dostaneš ,,aqaplaning,, skôr na tej širšej pneu.
Široké pneu su určite lebšie na leto a sucho. Aby široká pneu. fungovala potrebuje aj poriadne zaťažiť (hmotnosť na cm2), mapr. pri brzdení- široká vyhráva.
No cez zimu potrebuješ na pneu.(na cestu) pritlačiť aj pri rozbehu. Máš 2 možnosti, buď obuješ užšiu pneu., čím tu istú hmotnosť auta rozložíš na menšiu plochu (viac na cm2) alebo patrične zvíšiš hmotnosť auta.
Príklad: keď ti zlihá zimná pneu. pod kopcom obuješ sneh.reťaze (hmotnosť auta je tá istá, no stičná plocha sa zredukovala na malú pochu reťaze, čím sa rapidne zvíšila hmotnosť na cm2 )
PS: NA LETO ŚIRŚIU PNEU. A NA ZIMU URĆITE ZIMNÚ UŹŚIU PNEUMATIKU, lebo nieje dôležitá len pocha ale aj hmotnost na tej ploche !!!
Na tomto nieje čo riešiť.
Asi takto to podla mňa funguje. No pneu. si každý kupuje sám.
STANLEY 2,0 D-4D T.Avensis, combi, r.v. 2001