toyota celica st202 GT rozvody

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: toyota celica st202 GT

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 11. Februára 2014, 12:34

No neviem aky kopec otacok mas na mysli, ale pokial to netocis zbytocne, tak su to max dve.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

Re: toyota celica st202 GT rozvody

Príspevok od používateľa Quade33 » Utorok, 11. Februára 2014, 14:45

Tofak, tu ti nejde dat zub na zub, som to mal rozobrane a ked som sa snazil to nasponovat tak sa mi vzdy kluka posunula o zub minimalne. Preto som to rieisl s tym ze som dal na 0.5 na oznaceni kluky namiesto nuly cim som dostal na zub remen ktory som potreboval nasponovat. Po osadeni som ho dosponoval a nebolo to stale na 0, cize musel som improvizovat ze skusim to osadit cele, povolil som hydraulicky sponovak a urobil 4 otacky. Vsetko sedelo ako malo.
Predtym som to skusal podla rysiek a nedalo sa to,preto mi nastaval ten problem s tym ze mi to vobec netahalo a sekalo sem tam co som nechapal. Rady boli pozret znovu rozvody a po rozobrani nesedelo nic.
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: toyota celica st202 GT rozvody

Príspevok od používateľa tofak » Streda, 12. Februára 2014, 08:35

A tu uz prichadzame k vysvetleniu ako som myslel tie otacky. Ked to chces potom skontrolovat, cize vsteko zlozis, nastartujes, motor spravi x otacok a nieco sa ti nezda. Tak to pre istotu vypnes a povies si, ze to ides skontrolovat, nic nerozoberas, remen nezhadzujes, len tocis klukou.
A tu je ten problem, ze tie risky ti uz nesadnu , lebo treba kolko otacok, aby si sa dostal do polohy kde sedia vsetky tri znacky?????? no to presne nevie nikto??? 60??? mozno o trochu menej, ale to sa nechce nikomu tocit, tak je jednoduchsie zas ten remen zhodit a nadstavit nanovo.
A preto pouzivam fixu a ratam, sice to zabere trochu casu, ale.... prve nastartovanie je bez strachu.
Alebo potom treba viac ludi, poznacit vackove kolesa tak aby to ten hore videl, ze su na ryske a drzal, spodok si uz dokrutis aj sam.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: toyota celica st202 GT rozvody

Príspevok od používateľa smutok » Streda, 12. Februára 2014, 08:59

Aby sa motor dostal do TDC na jednom valci (prvom) staci jedno otocenie, ale vtedy mozes mat este nespravne nastavene ventily, tak to otocis este raz a uz si tam kde potrebujes byt.
Neviem preco by som to mal tocit 60 krat, skus mi to vysvetlit.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: toyota celica st202 GT rozvody

Príspevok od používateľa tofak » Streda, 12. Februára 2014, 11:41

Jaj prepac, mas pravdu. Stale som myslel na pripad kde nahadzujes remen a su znacky na remeni a na kolesach + dole, vtedy je treba kooopec otacok na kontrolu. V tomto pripade znacky na kolesach a nepohybujucej sa casti motora stacia max. 2 otacky.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Idaho
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Streda, 27. Septembra 2006, 16:00

Re: toyota celica st202 GT rozvody

Príspevok od používateľa Idaho » Nedeľa, 14. Decembra 2014, 14:59

Osobne nerespektuji značky na řemenech ( originálních ani druhovýrobových ) jelikož už se mi nekolikrát stalo že neseděli :(
Taktéž "počítání zubů" je fajn, ale v nekterých případech nepoužitelné ( hlavne u členitějších rozvodu ). Nevymýšlel bych kraviny a dělal rozvody tak, jak je napsáno v manuálu - na tovární značky kol vuči bloku/hlavám. To že to nevyjde v techel pozicích je logické - předpokládá to natažený řemen tak jak to nezvládnete, takže kliku dám o zub zpátky, natáhnu, dopnu.
Potom x protočím kliku, pokud značky sedí protočím znovu 2x. Pokud sedí zvírám.. Nikde tedy nevidím nutnost používání nějakého fíglu..?
originální i druhovýrobové ND na JPN vozy / import JDM motoru www.jdmengines.cz
_______________________________________
Supra MKIII, 7M GE 202PS přes GTE 270PS, až po 2JZgte 330PS+ - Minulost
Celica GT400 v současné době "in progress" :)

Používateľov profilový obrázok
Quade33
začiatočník
Príspevky: 178
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 23:52
Bydlisko: Senica

Re: toyota celica st202 GT rozvody

Príspevok od používateľa Quade33 » Pondelok, 29. Decembra 2014, 12:37

po najazdeni 7k km som zistil ze rozvody su dobre nastavene co som nadmieru spokojny. Ako som pisal, prv som sa sekol o zub a bolo vykonovo citit trhanie na (vyfukovej) vacke co neslo ani do otacok a celkovo som bol sklamany. Po zisteni dalsich zavad po vymene oleja som to riesil dalsim rozoberanim kde som nakoniec daval ako ste pisali podla znaciek (tovarensky) i ked som musel na kluke (remenici) posuvat o 0,5 aby mi remen dosadol do spravnej polohy a na zub. Par krat som potocil a zistil ze je uz vsetko v poriadku. Nastartoval a uz len jazdil. Rozvody tym padom uz mam nastastie zasebou a som pred dalsou vymenou oleja (10k). Po zime budem riesit olej plus dalsia kontrola ci je vsetko v poriadku a tym myslim ci remen neni popraskany a ci je dostatocne napnuty,kupil som auto od "agresivneho" vodica co sa nanom len zabaval...
Toyota Celica st202 GT - 3sge e56 (olejový chladič + LSD) 8)
Toyota Celica st202 GT - 3sge s54 (non LSD)
Toyota Starlet EP91 - 4e-fe (predaná)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní