Znizene sportove pruziny
Moderátor: Leňulka
Re: Znizene sportove pruziny
ale keby len HR, rovnake cisla su aj pri inych vyrobcoch, ako som spominal napr. Monroe.
Len Kayaba nerobi predne na ST202, keby robil, tak by som hned na zaciatku nespekuloval nad H&R.
aj tie Eibachy, co su teraz u teba Ondrik, bohvie ci nie su na AT200.. lebo teraz ked som pozeral kade tade po Eibachoch, tak mi ponuka len AT200ku..
Takze teraz som vlastne uplne na zaciatku.. znova vyber pruzin...
zapozicanie mi neriesi problem celkovo, iba docasne, ja potrebujem nejake pruziny kupit...
a co sa tyka tych H&R pruzin, viem si dobre predstavit, ze by fantasticky fungovali s KONI tlmicmi, co ma nahodene stefan-celica.
Len Kayaba nerobi predne na ST202, keby robil, tak by som hned na zaciatku nespekuloval nad H&R.
aj tie Eibachy, co su teraz u teba Ondrik, bohvie ci nie su na AT200.. lebo teraz ked som pozeral kade tade po Eibachoch, tak mi ponuka len AT200ku..
Takze teraz som vlastne uplne na zaciatku.. znova vyber pruzin...
zapozicanie mi neriesi problem celkovo, iba docasne, ja potrebujem nejake pruziny kupit...
a co sa tyka tych H&R pruzin, viem si dobre predstavit, ze by fantasticky fungovali s KONI tlmicmi, co ma nahodene stefan-celica.
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Znizene sportove pruziny
A preco chces rezat tu piestnicu?? Ona ti nebuchne vo vnutri tlmica o spodok a ked uz bude fuc, nazad nedas.
Ak sa da, reklamuj, ked ti ten otoč chodi dobre nema preco tu strunu skrutit do seba.
A Weitec tie struny nerobi, ja pucim tie iste uz na druhom aute +Koni
Ak sa da, reklamuj, ked ti ten otoč chodi dobre nema preco tu strunu skrutit do seba.
A Weitec tie struny nerobi, ja pucim tie iste uz na druhom aute +Koni
Naposledy upravil/-a tofak v Utorok, 6. Augusta 2013, 15:09, upravené celkom 1 krát.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
Re: Znizene sportove pruziny
ondro,ale ja som mal 1.8 a tiež mi to preskakovalo
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Znizene sportove pruziny
no.. dlho som cital, velmi zaujimave skusenosti zo vsetkych stran. Mozem potvrdit, ze aj typci v Zlatych klasoch naozaj vedia co robia, a ze sa aj zvyknu skracovat piestnice. Otazku by som polozil este inak (nechce sa mi to pozerat v katalogu): Su jednotne tlmice pre AT200/ST202? Napriklad pri E11 boli dve varianty, ktore mali mierne odlisne parametre a konkretne dlhsiu piestnicu. Tie varianty s dlhsou piestnicou boli urcene na vychodne trhy ako tzv. Rough Road Package pre horsie cesty. Casto sa stalo, ze si niekto pomylil referenciu a stretol som sa uz aj s tym, ze sa vdaka "kratkej" pruzine a "dlhej" piestnici ozyval pri prepruzeni nejaky buchot od tlmica.
Neviem co je to vsak v Stevovom pripade. Ja osobne som s H&R spokojny na 3 autach (E11 som menil ja, Lexus som tak uz kupil), aj ked to jedno nejazdi aktualne (E9). Cudoval by som sa, ak by si to nemecki inzinieri zle zratali, nejde mi to k povahe ich vyrobkov, ale mozno to uz inzinieroval nejaky Turek, kto vie.
Zaraza ma rozdielnost udavanych dostupnosti u roznych vyrobcov. Podla vami zhrnutych udajov by som sa priklonil k problemu s vahou (+100kg), co ale nekoresponduje s Adovym tvrdenim, ze aj jemu to robilo na AT200. V normalnom pripade by som na zaklade mojich viacrocnych skusenosti nebral dostupnost/nedostupnost u roznych vyrobcov uplne smerodajne, pretoze napr. aftermarketovi vyrobcovia zvyknu robit pre E10 a E11 rovnake znizene pruziny odlisene jedine podla tuhosti v zavislosti od vahy (typicky priklad je, ze pre diesel a GTi verzie boli vzdy tuhsie pruziny predne). Avsak ak si pozriete KYB katalog alebo OEM cisla vyrobcu, tak E11 a E10 ma ine pruziny a ine referencie. V praxi sme to potom pozerali na pruzinach a dospeli sme k tomu, ze aftermarketovi tuneri spravili urcite zjednodusujuce opatrenia, aby dany vyrobok sedel na obe verzie. Boli tam male odchylky, ale nedochadzalo k tak vaznemu nekomfortu, ako popisuje Stevo. Tam musi byt problem inde.
Zameral by som sa urcite aj na spravnost montaze. To, ze pismena budu hore nohami by som neriesil - dolezite je namontovat pruzinu na spravnu stranu (v pripade ze su obe predne odlisne) a najma spravnym smerom. To sa vsak neda generalizovat - je nesmierne dolezite novu pruzinu zlozit presne v tom smere, ako bola ta stara (dlha, OEM) namontovana uz od vyroby. Vdaka tomu sa nepomylis. Na smer pismen sa treba vysrat. Preto by som na 100% skontroloval este raz tie predne pruziny a spravnost ich vinutia vzhladom k osi tlmica a vzhladom na dosadacie plochy v tanieroch (miskach) pruzin. No a zamysli sa aj nad dlzkou tej piestnice povodnej, ci naozaj nie su nejake male nuansy v ich dlzkach ako som spominal v pripade E11.
Neviem co je to vsak v Stevovom pripade. Ja osobne som s H&R spokojny na 3 autach (E11 som menil ja, Lexus som tak uz kupil), aj ked to jedno nejazdi aktualne (E9). Cudoval by som sa, ak by si to nemecki inzinieri zle zratali, nejde mi to k povahe ich vyrobkov, ale mozno to uz inzinieroval nejaky Turek, kto vie.
Zaraza ma rozdielnost udavanych dostupnosti u roznych vyrobcov. Podla vami zhrnutych udajov by som sa priklonil k problemu s vahou (+100kg), co ale nekoresponduje s Adovym tvrdenim, ze aj jemu to robilo na AT200. V normalnom pripade by som na zaklade mojich viacrocnych skusenosti nebral dostupnost/nedostupnost u roznych vyrobcov uplne smerodajne, pretoze napr. aftermarketovi vyrobcovia zvyknu robit pre E10 a E11 rovnake znizene pruziny odlisene jedine podla tuhosti v zavislosti od vahy (typicky priklad je, ze pre diesel a GTi verzie boli vzdy tuhsie pruziny predne). Avsak ak si pozriete KYB katalog alebo OEM cisla vyrobcu, tak E11 a E10 ma ine pruziny a ine referencie. V praxi sme to potom pozerali na pruzinach a dospeli sme k tomu, ze aftermarketovi tuneri spravili urcite zjednodusujuce opatrenia, aby dany vyrobok sedel na obe verzie. Boli tam male odchylky, ale nedochadzalo k tak vaznemu nekomfortu, ako popisuje Stevo. Tam musi byt problem inde.
Zameral by som sa urcite aj na spravnost montaze. To, ze pismena budu hore nohami by som neriesil - dolezite je namontovat pruzinu na spravnu stranu (v pripade ze su obe predne odlisne) a najma spravnym smerom. To sa vsak neda generalizovat - je nesmierne dolezite novu pruzinu zlozit presne v tom smere, ako bola ta stara (dlha, OEM) namontovana uz od vyroby. Vdaka tomu sa nepomylis. Na smer pismen sa treba vysrat. Preto by som na 100% skontroloval este raz tie predne pruziny a spravnost ich vinutia vzhladom k osi tlmica a vzhladom na dosadacie plochy v tanieroch (miskach) pruzin. No a zamysli sa aj nad dlzkou tej piestnice povodnej, ci naozaj nie su nejake male nuansy v ich dlzkach ako som spominal v pripade E11.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Znizene sportove pruziny
Please please, PLEASE, do a search.kracken napísal:aha:
http://www.6gc.net/forums/index.php?s=d ... opic=87546
este som to nestihol nastudovat, len som hodil link...
This has been covered mutiple times, and very recently as well.
Your Springs either aren't seated properly in the strut, or there arrow at the top is not facing the correct direction.
Search, and you'll find out what Im talking about.
Edit, just noticed the noise isn't cause by turning.
This clunking, could be cause by worn out top mounts.
Mne toto pride ako presne to, o com hovorim. Dobre skontrolovat sipky (aj ked pises ze podla manualu si to robil..)... mne sa zda ze by mali k motoru ukazovat + dobre skontrolovat sadnutie pruzin, ci nie su hore nohami a podla otlackov na povodnych pruzinach by si mal vediet, ci plocha strana pruziny ide dole (tusim tak je to) a gulata strana pruziny sa dotyka hornej misky. Jednoznacne tam mas problem s tym, ze to preskakuje pri otacani, takze nieco zle sedi a zle toci pruzinou.
EDIT: teraz som pozeral par fotiek starych a ta plocha cast pruziny (akoby zabrusena) by mala byt hore v pripade prednych tlmicov. Na zadnej naprave v dolnej casti by mala byt buzirka, lebo spodne tri vinutia sa mozu dotknut pri prepruzeni. Ale zas nevidim to tam dobre na tych foto vsetko kua a progresivne vinute su pruziny smerom zhora nadol (uzke oka hore, siroke dole). Na celice to vsak moze byt inak.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Znizene sportove pruziny
na T18 ide na predku gulata cast dole a plocha cast hore. pri montazi je to ocividne a opacne by to skladal snad len kaskader
Re: Znizene sportove pruziny
hmm... mozem s cistym svedomim napisat, ze tlmice su bohuzial poskladane dobre...
postupovane bolo podla manualu m380...
spodne casti pruzin su gulate, pruzina presne sadla do taniera, ma na to take vybratie aby sa netocila.
horna miska nema taketo vybratie, je na nej sipka s napisom OUT, je to presne zlozene tak, ako to uvadza manual.. t.j. sipkou vonku..
tlmice su Kayaba, na ST202 robi vyrobca iba jeden typ, hladane a preverovane v roznych katalogoch, tlmice su spravne.
horna miska je priskrutkovana spravnym momentom..
podla US fora, kde uvadza aj odpoved od H&R o tomto probleme pravdepodobne vedia, ale nespravili s tym nic...
Informacie nie su sprostredkovane, mal som tlmice v ruke, sam osobne som to kontroloval...
Hold, asi nespravny vyber pruzin, co uz...
postupovane bolo podla manualu m380...
spodne casti pruzin su gulate, pruzina presne sadla do taniera, ma na to take vybratie aby sa netocila.
horna miska nema taketo vybratie, je na nej sipka s napisom OUT, je to presne zlozene tak, ako to uvadza manual.. t.j. sipkou vonku..
tlmice su Kayaba, na ST202 robi vyrobca iba jeden typ, hladane a preverovane v roznych katalogoch, tlmice su spravne.
horna miska je priskrutkovana spravnym momentom..
podla US fora, kde uvadza aj odpoved od H&R o tomto probleme pravdepodobne vedia, ale nespravili s tym nic...
Informacie nie su sprostredkovane, mal som tlmice v ruke, sam osobne som to kontroloval...
Hold, asi nespravny vyber pruzin, co uz...
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Znizene sportove pruziny
pokus sa to teda predsalen nejak reklamovat, ked o tom ti buzeranti vedia, tak sa to na 99% nebude dat odstranit.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Znizene sportove pruziny
ja to vidím na iný výrobok...ušetríš si kopec času a energie..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Znizene sportove pruziny
Inak ked uz ste sa bavili o tych tainoch, tak tu nemaju to co potrebujes?
http://tuning.autodoplnky.cz/tein/pruziny/smid-4304/
Ale tiez by som to skusil reklamovat.
http://tuning.autodoplnky.cz/tein/pruziny/smid-4304/
Ale tiez by som to skusil reklamovat.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Znizene sportove pruziny
ja si dokonalejsiu kombinaciu ako seriove pruziny a KONI tlmice na nase slovenske cesty ani neviem predstavitkracken napísal: a co sa tyka tych H&R pruzin, viem si dobre predstavit, ze by fantasticky fungovali s KONI tlmicmi, co ma nahodene stefan-celica.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Znizene sportove pruziny
No tu musim po mojich skusenostiach na Carina2+ Micra+Starlet nesuhlasit, Koni(zlte stelovanie hore hribikom)+origos struny na predok sa neda kombinovat (zadok je ok).
Kedze predne Koni su kratsie, musis original struny stiahnut, cim ich moc napruzis a ked das dole auto zo zdvihaka vyzera potom ako "kombajn" kedze svojou vahou nedokaze tak napnute struny uz stlacit.
A teraz to co sa nema karboska -1 zavit na origo strunach az potom to vyzera normalne, ale robil som to len na Starlete a funguje to bez problemov, ale tam je ten druhy zavit vinuty len mierne do hora.
Kedze predne Koni su kratsie, musis original struny stiahnut, cim ich moc napruzis a ked das dole auto zo zdvihaka vyzera potom ako "kombajn" kedze svojou vahou nedokaze tak napnute struny uz stlacit.
A teraz to co sa nema karboska -1 zavit na origo strunach az potom to vyzera normalne, ale robil som to len na Starlete a funguje to bez problemov, ale tam je ten druhy zavit vinuty len mierne do hora.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- Sebastian
- začiatočník
- Príspevky: 150
- Dátum registrácie: Sobota, 31. Mája 2008, 22:01
- Bydlisko: Banska Bystrica-Nemce
Re: Znizene sportove pruziny
Ahojte.Nejdem zakladat novu temu ked sa tyka tejto.
Nasiel som sportove pruziny na Celicu 6gen s motorom 1,8l
Pasovali by aj na moju 2,0GT?
Konkretne ide o pruziny Eibach EW8242001 a EW8242002
Dakujem Vam vopred za rady.
http://www.webkat.at/webkat/bilder1/083 ... 42.140.PDF
Nasiel som sportove pruziny na Celicu 6gen s motorom 1,8l
Pasovali by aj na moju 2,0GT?
Konkretne ide o pruziny Eibach EW8242001 a EW8242002
Dakujem Vam vopred za rady.
http://www.webkat.at/webkat/bilder1/083 ... 42.140.PDF
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Znizene sportove pruziny
pasovat by mohli, iked 1.8 je mozno kusok lahsia na predok .-) ja odporucam komplet set tlmice pruziny .-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Sebastian
- začiatočník
- Príspevky: 150
- Dátum registrácie: Sobota, 31. Mája 2008, 22:01
- Bydlisko: Banska Bystrica-Nemce
Re: Znizene sportove pruziny
Lenze na komplet nemam. Zatial.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných