Land Cruiser V8 - technika, popis, parametre

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
toudy
panic
Príspevky: 31
Dátum registrácie: Piatok, 19. Januára 2007, 16:13
Kontaktovať používateľa:

Land Cruiser V8 - technika, popis, parametre

Príspevok od používateľa toudy » Streda, 20. Februára 2008, 08:52

Oznacenie modelu je J200
Motor: V8 4,5L 32V DOHC
-pohon rozvodov: retaz
-biturbo s VGT, chladene vodou, 2xvodou chladene EGR, 2 EGR ventily
-2 solenoidove skrtacie klapky
-vysokotlake palivove cerpadlo HP4
-9otvorove vstrekovace, priemer jednej dierky je 0,113mm
-hlavne olejove cerpadlo 2rotorove trochoidne
-vyrovnavacie olejove cerpadlo-sluzi len pre dvojicu turb, sys. zamedzuje zadrzovaniu oleja v turbe pri jazde v naklone
-palivovy filter so spätnym ohrevom paliva vracajuci sa do nadrze (len pre niektore trhy)
-vodny chladic paliva umiestneny medzi valcami, chladic paliva vzduchovy umiestneny pod podlahou (v rame)
-elektro-hydr zaves motoa-znizuje vibracie pri volnobehu a pri jazde, tzv. VSV
-vykon 210kW/3600RPM, verzie s upchavkou do vyfuku len 195kW/3600RPM
-toc. moment 650Nm/1600~2800RPM2xvodou chladene EGR,
je aj benzin V8 4,7l...no fuj.

Prevodovka:
-iba automaticka, 6st pre diesel, 5st. pre benzin

4WD system:
-rozvodovka prebrata z LC120
-medzinapravovy dif. TORSEN LSD, staly pohon 4x4
-pomer prenosu sily (p:z): 41%:59%-normalne podmienky, ak rychlost prednych kolies>rychlost zadnych kolies je pomer 30%:70%, a naopak 53%:47%, uzavrety dif. 50%:50%
-moznost volby rezimov pohonu:H4F (high-Free), H4L (high-Lock), L4F (low-Free), L4L (low-Lock)

Podvozok:
-pevnostny ram

Brzdy:
-kotucove brzdy na 4 kolesach
-novy system Multi Terrain ABS
-novy system CRAWL, automaticky udrzuje konstantnu nizku rychlost, pre povrchy ako kamene, smyklava vozovka, 3 rezimy min 1km/h az max. 5km/h,-len pre benzin 4,7l motor
-prebraty system z LC120-Hill-start tzv. HAC
-prebraty system z LC120-DownHill-start tzv. DAC

Pruzenie:
-novy system KDSS (vynite pruziny s kineticko dynamickym systemom
-novy system hydro-pneumatickeho pruzenia s adaptivnym variabilnym ovladanim pruzenia AVS
-zlepseny system nastavenia vysky vozdila AHC

System KDSS a system AVS, AHC NIE JE mozne kombinovat spolu.

KDSS:
-sys. optimalizuje nastavenia stabilizatorov bez zasahu vodica
-2 ovladacie valca stabilizatorov spjene vysoko tlakovym potrubim so zasobnikmi
-prevadzkovy tlak systemu je 2,9MPa

AHC/AVS:
-je pocitacom riadene nastavnie vysky AHC (6 urovni z toho 3 automaticke a 3 rucne) a sys. AVS na ovladanie sily utlmu a nastavnia tuhosti pruzin
-rozsah zdvihu na prednej naprave -60mm az +70mm
-rozsah zdvihu na zadnej naprave -40mm az +80mm
Zavisi to od zvolenej urovne ovladaca AHC a rychlosti vozdila
-tlak plynu v prednych zasobnykoch 2,26MPa, v zadnych 1,9MPa
-v pomocnom zasobniku plynu v predu je tlak az 13,5MPa, v zadnom az 10MPa
-dobra rada: zmenou pozicie snimaca polohy o 1mm sa zmeni hodnota zdvihu vozidla o 5mm

Sytemy KDSS a AHC/AVS maju vsetky dolezite komponenty uchytene na rame, a nie su extra chranene proti poskodeniu. V terene je zranitelst systemu znacna. Takze prve co treba spravit je to cele zakryt poriadnym plechom.

RSCA:
-ochrana posadky pri bocnom naraze a prevratenia vozidla

PCS:
-prednarazovy bezpecnostny system-aktivuje napinanie bezp. pasov
D-4D, 5A/T, chip, ARB, SS, OME, SW 12000, SW 9500, CB, GY Wrangler MTR
skype: toudyvalu

Používateľov profilový obrázok
fajry
administrátor
Príspevky: 3405
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
Kontaktovať používateľa:

Re: Land Cruiser V8 - technika, popis, parametre

Príspevok od používateľa fajry » Nedeľa, 18. Mája 2008, 23:15

ta tu je nieco o novom V8 diesli

Toyota Land Cruiser V8 D-4D: Trochu iné sumo
http://autoviny.zoznam.sk/cl/100216/249 ... u-ine-sumo
Subaru Forester (III/SH) 2.0D
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný