Strana 1 z 1

Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Napísané: Pondelok, 16. Januára 2017, 09:32
od používateľa II_Toyota
Zdravím, v zhone som zabudol - respektíve neskontroloval hladinu oleja...
Na to že motor klepe som zvyknutý od kúpi - odjazdených 75 000 km.
Do kopca a po rovine (aj v zákrutách) kontrolka oleja nesvietila.
ALE z kopca v zákrutách preblikla cca 1-2 sekundy (5x v priebehu 10 min.) (je potrebný náklon auta do strany a dolu zároveň).
Keďže bola tma - bola výborne vidieť - cez deň bez zvukovej sig. by to bolo menej badateľné.
Prešiel som ešte po rovine cca 35 km - bez sig. Teplota motora normálna.
Dolial som 2,3 L oleja a dostal som sa presne do stredu medzi risku MIN MAX.
Auto subjektívne rovnaký zvuk aj ťah - ventili klepú ako klepali.
Píšu, že náplň je 3,7 L - je to myslené po hornú risku?
To by znamenalo, že som mal 0,9 L oleja vo vani (25%).
Ďakujem za info.

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Napísané: Pondelok, 16. Januára 2017, 11:57
od používateľa smutok
Ano je to myslene po hornu risku aj s olejovym filtrom.
V podstate motor dokaze bezat aj na 1L oleja pokial sa moc nevytaca, takze nemuselo to sposobit vyraznu ujmu.

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Napísané: Pondelok, 16. Januára 2017, 12:47
od používateľa II_Toyota
Zdravím Ťa Smútok - dík za info ohľadne tých rysiek.

Bola to moja zábudlivosť, že som ho tak zaštepil - pri tom tak kydám Shell 10W 40 už roky. S týmto autom je to ohľadne oleja oštara.
Niet s tým čo robiť - oprava by bola drahá keď som to kúpil nieto teraz. Každý voz s touto chybou začne brať olej pri cca 70000 míľ. Ľudia s U.S.A. s tým jazdia - aj do 300 000 - lejú keď nemali repas. Tam je to ako Škodovka u nás. Ale na druhej strane baterku som menil tento rok - bola pôvodná.

Keď som to zbadal dal som do neutrálu - absolútne bez plynu - zjazd. Pri zákrute na pumpu som to stočil v 40 do hodín - aby som si potvrdil prebliknutie - NIČ. Musí tam byť náklon auta - smerom dole. Náklon hore tiež nesignalizuje. Škoda, že nedali kontrolku na hladinu - blbovzdornú - aj so zvukom. Ešte musím skontrolovať aj vodu v chladiči - od kúpi som to neotváral.

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Napísané: Pondelok, 16. Januára 2017, 14:12
od používateľa tofak
Ahoj, ja to kontrolujem pravidelne, hlavne po dlhsej jazde konstantnou vyssou rychlostou.

A ked si ju kupil mala kolko?? lebo moja ked sa zohreje ani neviem ze je nastartovane olej 5W30 plno.

A baterku mam Bosch so stuplikmy ako na zetore a je rakuska, keby nemam garaz tiez by som menil tuto zimu :-)

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Napísané: Pondelok, 16. Januára 2017, 14:31
od používateľa smutok
To je otazka umiestnenia sacieho kosa.
Pokial ides z kopca, tak to male mnozstvo oleja odtecie a uz ho nedokaze v dostatocnom mnozstve nasat a blika ti potom kontrolka tlaku oleja.
S tymi motormi zalezi od rocnika a my sme mali doma dva a oba nabehali nad 200000 km bez spotreby oleja.
Ten motor dokaze jazdit v pohode aj s vysokou spotrebou oleja len budes musiet castejsie menit sviecky a na funkcnost katalizatora mozes rovno zabudnut.
Chladiacu si skontroluj priamo v radiatore. Pri netesnosti v systeme to v expanzke nemusi byt vobec viditelny pokles. Mne takto tekla vodna pumpa a vsimol som si to len kvoli sfarbeniu klinoveho remena. Inak v expanzke hladina moc neklesala.

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Napísané: Pondelok, 16. Januára 2017, 14:42
od používateľa II_Toyota
Ahoj - tiež kontrolujem pravidelne cca 5 rokov - komplikácia nastala, že som sa chystal meniť olej - vždy počkám keď je na spodnej ryske - spustím - nalejem dám nový filter.
Práve ten filter som nemal kúpený - tak som zbalil náradie a zabudol som na to.

Keď som ju kúpil - na boku dvier som mal nálepku od oleja - s dátumom ďalšej výmeny.
Ten čo mi ju predal nepovedal, že je to "ciciak". len náhodou som raz vytiahol odmerku - bola úplne suchá - nebol by vydržal do výmeny 100% - dovtedy som sa o to zaujímal zbežne a bolo mi povedané, že olej sa mení naraz - po predpísaných km. Že autá teraz to už majú OK.

Mne to ale žerie ten olej konštantne - či idem MT - ZV alebo MT - BA atď všetko jedno. Viem to - lebo mám upravenú rysku - s jemným delením.

Negarážujem baterka bola Toyota Made in France - podľa šarže 2000 ... Tomu vravím baterka.

Nejde ani tak o peniaze - za tieto auta už nič nedostaneš ale štvalo by ma to keby som ju odrovnal kôli takejto blbosti...

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Napísané: Pondelok, 16. Januára 2017, 15:02
od používateľa II_Toyota
S košom máš pravdu - záleží od umiestnenia už som si pozrel dokumentáciu.
Uvidím či bude žrať olej len ako žrala...
Víko na chladiči som skontroloval - doplna. Ešte ju budem musieť premerať.

Na to auto nemôžem povedať zlé slovo. Nechalo ma len raz - nie jeho vinou.

Prvý týždeň po kúpe mi odišlo štartovanie - ZNAČKOVÝ SERVIS Toyota - výmena súčiastky 100 EUR - v poriadku.
O týždeň nato v Sobranciach So. 21 00 január idem na prestávku prudšie zaparkujem - pofajčíme.
Po naštartovaní zatriaslo ručičkami a nič - prespanie - odťah do servisu.
Závada - nedotiahnuté kontakty na baterke - nechcel ani peniaze.
Odvtedy to auto ZNAČKOVÝ SERVIS nevidelo.
Samozrejme, že som nevedel, že stačí dotiahnuť kontakty - matky tam mám odvtedy zdvojené.

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Napísané: Pondelok, 16. Januára 2017, 15:08
od používateľa II_Toyota
Pri kúpe mi bolo povedané, že keď naberiem horší benzín rozsvieti sa kontrolka motora...
Samozrejme, že pred kúpil odpojil baterku a kontrolka na čas zhasla.
Asi si povedal, že nech na muchy prídem sám :lol: