Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

II_Toyota
panic
Príspevky: 26
Dátum registrácie: Streda, 22. Decembra 2010, 08:57
Bydlisko: BB

Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Príspevok od používateľa II_Toyota » Pondelok, 16. Januára 2017, 09:32

Zdravím, v zhone som zabudol - respektíve neskontroloval hladinu oleja...
Na to že motor klepe som zvyknutý od kúpi - odjazdených 75 000 km.
Do kopca a po rovine (aj v zákrutách) kontrolka oleja nesvietila.
ALE z kopca v zákrutách preblikla cca 1-2 sekundy (5x v priebehu 10 min.) (je potrebný náklon auta do strany a dolu zároveň).
Keďže bola tma - bola výborne vidieť - cez deň bez zvukovej sig. by to bolo menej badateľné.
Prešiel som ešte po rovine cca 35 km - bez sig. Teplota motora normálna.
Dolial som 2,3 L oleja a dostal som sa presne do stredu medzi risku MIN MAX.
Auto subjektívne rovnaký zvuk aj ťah - ventili klepú ako klepali.
Píšu, že náplň je 3,7 L - je to myslené po hornú risku?
To by znamenalo, že som mal 0,9 L oleja vo vani (25%).
Ďakujem za info.

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Príspevok od používateľa smutok » Pondelok, 16. Januára 2017, 11:57

Ano je to myslene po hornu risku aj s olejovym filtrom.
V podstate motor dokaze bezat aj na 1L oleja pokial sa moc nevytaca, takze nemuselo to sposobit vyraznu ujmu.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

II_Toyota
panic
Príspevky: 26
Dátum registrácie: Streda, 22. Decembra 2010, 08:57
Bydlisko: BB

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Príspevok od používateľa II_Toyota » Pondelok, 16. Januára 2017, 12:47

Zdravím Ťa Smútok - dík za info ohľadne tých rysiek.

Bola to moja zábudlivosť, že som ho tak zaštepil - pri tom tak kydám Shell 10W 40 už roky. S týmto autom je to ohľadne oleja oštara.
Niet s tým čo robiť - oprava by bola drahá keď som to kúpil nieto teraz. Každý voz s touto chybou začne brať olej pri cca 70000 míľ. Ľudia s U.S.A. s tým jazdia - aj do 300 000 - lejú keď nemali repas. Tam je to ako Škodovka u nás. Ale na druhej strane baterku som menil tento rok - bola pôvodná.

Keď som to zbadal dal som do neutrálu - absolútne bez plynu - zjazd. Pri zákrute na pumpu som to stočil v 40 do hodín - aby som si potvrdil prebliknutie - NIČ. Musí tam byť náklon auta - smerom dole. Náklon hore tiež nesignalizuje. Škoda, že nedali kontrolku na hladinu - blbovzdornú - aj so zvukom. Ešte musím skontrolovať aj vodu v chladiči - od kúpi som to neotváral.

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Príspevok od používateľa tofak » Pondelok, 16. Januára 2017, 14:12

Ahoj, ja to kontrolujem pravidelne, hlavne po dlhsej jazde konstantnou vyssou rychlostou.

A ked si ju kupil mala kolko?? lebo moja ked sa zohreje ani neviem ze je nastartovane olej 5W30 plno.

A baterku mam Bosch so stuplikmy ako na zetore a je rakuska, keby nemam garaz tiez by som menil tuto zimu :-)
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Príspevok od používateľa smutok » Pondelok, 16. Januára 2017, 14:31

To je otazka umiestnenia sacieho kosa.
Pokial ides z kopca, tak to male mnozstvo oleja odtecie a uz ho nedokaze v dostatocnom mnozstve nasat a blika ti potom kontrolka tlaku oleja.
S tymi motormi zalezi od rocnika a my sme mali doma dva a oba nabehali nad 200000 km bez spotreby oleja.
Ten motor dokaze jazdit v pohode aj s vysokou spotrebou oleja len budes musiet castejsie menit sviecky a na funkcnost katalizatora mozes rovno zabudnut.
Chladiacu si skontroluj priamo v radiatore. Pri netesnosti v systeme to v expanzke nemusi byt vobec viditelny pokles. Mne takto tekla vodna pumpa a vsimol som si to len kvoli sfarbeniu klinoveho remena. Inak v expanzke hladina moc neklesala.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

II_Toyota
panic
Príspevky: 26
Dátum registrácie: Streda, 22. Decembra 2010, 08:57
Bydlisko: BB

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Príspevok od používateľa II_Toyota » Pondelok, 16. Januára 2017, 14:42

Ahoj - tiež kontrolujem pravidelne cca 5 rokov - komplikácia nastala, že som sa chystal meniť olej - vždy počkám keď je na spodnej ryske - spustím - nalejem dám nový filter.
Práve ten filter som nemal kúpený - tak som zbalil náradie a zabudol som na to.

Keď som ju kúpil - na boku dvier som mal nálepku od oleja - s dátumom ďalšej výmeny.
Ten čo mi ju predal nepovedal, že je to "ciciak". len náhodou som raz vytiahol odmerku - bola úplne suchá - nebol by vydržal do výmeny 100% - dovtedy som sa o to zaujímal zbežne a bolo mi povedané, že olej sa mení naraz - po predpísaných km. Že autá teraz to už majú OK.

Mne to ale žerie ten olej konštantne - či idem MT - ZV alebo MT - BA atď všetko jedno. Viem to - lebo mám upravenú rysku - s jemným delením.

Negarážujem baterka bola Toyota Made in France - podľa šarže 2000 ... Tomu vravím baterka.

Nejde ani tak o peniaze - za tieto auta už nič nedostaneš ale štvalo by ma to keby som ju odrovnal kôli takejto blbosti...

II_Toyota
panic
Príspevky: 26
Dátum registrácie: Streda, 22. Decembra 2010, 08:57
Bydlisko: BB

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Príspevok od používateľa II_Toyota » Pondelok, 16. Januára 2017, 15:02

S košom máš pravdu - záleží od umiestnenia už som si pozrel dokumentáciu.
Uvidím či bude žrať olej len ako žrala...
Víko na chladiči som skontroloval - doplna. Ešte ju budem musieť premerať.

Na to auto nemôžem povedať zlé slovo. Nechalo ma len raz - nie jeho vinou.

Prvý týždeň po kúpe mi odišlo štartovanie - ZNAČKOVÝ SERVIS Toyota - výmena súčiastky 100 EUR - v poriadku.
O týždeň nato v Sobranciach So. 21 00 január idem na prestávku prudšie zaparkujem - pofajčíme.
Po naštartovaní zatriaslo ručičkami a nič - prespanie - odťah do servisu.
Závada - nedotiahnuté kontakty na baterke - nechcel ani peniaze.
Odvtedy to auto ZNAČKOVÝ SERVIS nevidelo.
Samozrejme, že som nevedel, že stačí dotiahnuť kontakty - matky tam mám odvtedy zdvojené.

II_Toyota
panic
Príspevky: 26
Dátum registrácie: Streda, 22. Decembra 2010, 08:57
Bydlisko: BB

Re: Corolla VVTI 1,4 (olej - 3,7L)

Príspevok od používateľa II_Toyota » Pondelok, 16. Januára 2017, 15:08

Pri kúpe mi bolo povedané, že keď naberiem horší benzín rozsvieti sa kontrolka motora...
Samozrejme, že pred kúpil odpojil baterku a kontrolka na čas zhasla.
Asi si povedal, že nech na muchy prídem sám :lol:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných