Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
MartinTS
nula
Príspevky: 5
Dátum registrácie: Streda, 7. Decembra 2016, 10:20

Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa MartinTS » Streda, 7. Decembra 2016, 10:43

Zdravím chalani,

pred letom (resp. v lete 2017) som zvažoval kúpu ostrej verzie Corolly - teda Corollu TS.

Viem, že možno sem prispievam veľmi skoro, nakoľko leto je až o pol roka, ale chcel by som sa vopred informovať, ako postupovať pri kúpe tejto jazdenky. Skrátane - chcem byť pripravený.

Posnažím sa svoje otázky ohľadom tejto rakety akosi zostručniť.

1. otázka - ako postupovať pri kúpe tejto jazdenky?

• aké sú bežné alebo zriedkavé vady na motoroch 1.8 VVTL-i (dočítal som sa o pár z nich, ale lepšie by bolo zhrnutie)
• na čo sa sústrediť pri testovacej jazde (skúsiť spomínaný lift, či to naberie iný charakter?)

2. otázka - kupovať jazdenku je niekedy lotéria, aké sú najdrahšie položky pri týchto motoroch?

• zaujíma ma najmä, aký „typ servisu“ zaťaží najviac moju peňaženku

3. otázka - ak sa náhodou pokúsim zjednávať cenu, aká je podľa Vás optimálna?

• momentálne som si všimol 2 kusy na jednom známom autobazári a ceny sa pohybujú okolo 4000€

4. otázka - v prípade, že už mala menený motor, nie je to snáď vada, či? (v tomto som úplný laik)


Pre začiatok mám len tieto 4 otázky, za akúkoľvek odpoveď vopred ďakujem.


Prajem príjemný deň.

S pozdravom,

Martin


P.S.: Nikto múdry z neba nespadol, preto poprosím vynechať ofenzívne odpovede. 8)

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa Srandista » Streda, 7. Decembra 2016, 14:19

Ahoj.
Nevidim dovod, aby ti tu niekto daval ofensivne odpovede. Pride mi, ze sme tu docela fajn komunita a na rozumne otazky sa snazime davat rozumne odpovede. A tvoje otazky sa rozhodne medzi rozumne radia. Takze sa ti teda pokusim pokial mozno fundovane odpovedat.

1. Naozaj siroko rozsirena vada postihujuce velke mnozstvo motorov 2ZZ-GE je ta okolo liftovych srobov. Je na ne pocas "liftovania" vyvyjany enormny tlak, a ak sa nemenia/nekontroluju, zvyknu sa zalomit, a v takych pripadoch to ma dopad na saci vackovy hriadel, u ktoreho sa vydru samotne vacky pre lift (cize tie vyssie). Ak je vacka chytena, nic ine ako jej vymena ti nezostava, plus sa bohuzial dodava len ako par oboch vaciek. Ak aj nie, tak bych odporucil okamzite vymenit liftove sroby, nachadzaju sa pod ventildeklom tu, su to tie v zltych kruzkoch. Sroby potom odporucam menit co 20000 km.

Potom sa zameraj hodne na olej, na jeho dostatok a stav. 2ZZ je extremne nachylne na nedostatok oleja a aj kratkodoby nedostatok mava pre motor fatalne nasledky. Toto je este znasobene tym, ze ako snad kazdy japonec nema auto senzor hladiny oleja, ale len senzor tlaku oleja. No a ked sa ti na palubke ukaze ta cervena olejnicka (pocas jazdy), tak to uz je vacsinou po motore. Plus sa u tohoto motoru odporuca menit aj regulator tlaku oleja. V Toyote na teba mozno budu cumiet ako na blazna, ale z Japonska ide informacia, ze by sa mal menit cca co 60000 km.

Dalej, mozno som len paranoik, ale s chladiacou sustavou som si uzil svoje, takze urcite odporucam skontrolovat dost vody v expanzke. Ja som sice mal problem s dierou v chladici, ale potom sa na to nabalovali dalsie veci, takze vodu a olej kontrolujem v podostate pred kazdou jazdou... Vravim, paranoik...

Samozrejme nie je na skodu skontrolovat ani rozvody. Ano, v idealnom svete by mala byt rozvodova retaz dozivotna, ale kedze nezijeme v idealnom svete, a v tom nedokonalom svete moze natiahnutie retaze sposobit jej preskocenie a destrukciu motora, je na mieste toto jej opotrebenie skontrolovat. Ja som svoje rozvody napr. musel menit, pretoze uz sa blizili tolerancii, ktora je opat stanovena Toyotou.

Co sa prechodu do liftu tyka, mal by byt plynuly, ale znatelny. To znamena ziadne trhnutie (to je urcite nieco zle), ale zaroven mas jasne zazanmenat, ze si sa do liftu dostal. K tomuto musi dochadzat presne v 6200 otackach, ak sa tak deje skorej, alebo neskor, nieco nie je v poriadku. Skratka vykon konstantne rastie, az kym nedojdes v 6200 do liftu a vtedy plynulym prechodom zacne vykon rast strmsie. Rozdiel je samozrejme okrem toho velmi vyrazne poznat aj na zvuku.

2. Nuz, u tohoto auta dobre plati tvrdenie, ze pokial chce clovek opicu, musi mat na banany. Najviac ti zatazi penazenku pochopitelne servis motoru. Je holt fakt, ze to nebola ziadna masova vyroba, na vrakacoch tieto motory taktiez neprehrabuju vidlami (skorej teda ziadne nemaju), a temer vsetko, co sa motoru tyka sa musi objednavat u Toyoty. Rozvody su retaz, takze ziadna lace cca 300€, par vaciek tak za 500€, chladic 300€, atd. Aspon ze tie liftove sroby stoja tak po Eure.

Okrem motoru potom zalezi, aku kvalitu kupujes. Za take lepsie brzdy na cele auto aj s pancierovymi hadicami som par rokov dozadu dal asi 500€. Pneu je samozrejme individualna zalezitost, ja som za svoje obe sady tohoto roku dal asi 750€, na to chcem hodne rychlo zabudnut... Bacha, na to auto obujes minimalne 15", mensie skrz predne brzdy uz na auto nedas, vyskusane v praxi.

Okrem motora je to ale normalna, 10 rocna Corolla, takze ostatne zalezitosti by mali byt relativne dobre dostupne, a servisaci by to mali vediet v pohode opravovat. Len teda ten motor... U mna to teda dopada tak, ze jazdim za servisakom 300 km na druhy koniec republiky, pretoze v autorizakoch je 2ZZ nieco ako Yeti. Vsetci o nom poculi, ale nikto ho este nevidel...

3. Tu VELMI zalezi na tom, ci chces 3 alebo 5 dverove auto. U trojdveraku mozes skusit zjednavat az niekam ku 3000€, za taku cenu tu nedavno predaval TSku kamos. 5 dverove su cenene viac, tam bych kludne cakal cenu tak aj o 1000-1500€ viac. Osobne dufam, ze viac uz klesat nebude, nech to raz za nieco aj predam...

4. Nuz, za vadu by som to nepovazoval. Ked je totiz predchadzajuci motor neopravitelny, co s nim, okrem vymeny? Bez motora take auto nikto sudny predavat nebude. Samozrejme je na mieste zistit, preco bol motor meneny. A potom tiez kolko km mal ten vymeneny motor v dobe vymeny nabehane. Inak teda, nie je to uplne bezna vec, ale v inzeratoch som uz par krat spominanu TSku po vymene motora videl. Tych aut na trhu nie je tolko, takze ked sa nejake take ukaze, tak to clovek zaznamena. Az budem predavat moju, tak ta informacia v inzerate samozrejme bude tiez...

Zatial teda tolko, keby ta este nieco zaujimalo, tak sa kludne pytaj.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
MartinTS
nula
Príspevky: 5
Dátum registrácie: Streda, 7. Decembra 2016, 10:20

Re: Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa MartinTS » Streda, 7. Decembra 2016, 14:38

Srandista - ďakujem Ti za takú rozsiahlu a rozumnú odpoveď.

Ešte na začiatok svojej odpovede chcem uviesť, že vždy a všade sa nájdu tzv. „vyrývači“, preto som uviedol, nech taký (alebo podobný) typ človeka sa radšej zdrží odpovede.

1. O tých liftových šroboch som už počul, že môžu urobiť poriadnu šarapatu.
Ak na palubovke vybehla tá olejnička (a motor prežil), zrejme sa to dalo vymazať cez diagnostiku, takže by nebolo naškodu to napichnúť na počítač, že?

S tými rozvodmi súhlasím, aj tie „doživotné“ treba kontrolovať, alebo lepšie uvedené - venovať im pozornosť.

2. Toyota je považovaná za značku, ktorá má fakt spoľahlivé atmosférické motory, takže nejakého drahého servisu sa nebojím, len pre zaujímavosť som sa opýtal.
A pre takú opičku veľmi rád zaobstarám banány. :)

Čo sa týka kolies, plánoval by som potom poriešiť nejaké 17" - aj tie základné šestnástky sa mi páčia, ale sedemnástky vyzerajú lepšie.

3. Veľmi rád by som bral tú trojdverovú verziu, nakoľko som mladý a trojdverák u mňa vzbudzuje trochu športovejší dojem.
Pod pojmom mladý nerozumej vodiča, ktorý sa hrá na vodiča a je čerstvým majiteľom VP. :)

4. Takže vlastne mi ostáva zistiť, prečo bol motor vymenený.


Ešte mám takú dodatočnú otázku.

Je vo výbave Corolly zahrnutý aj tempomat? Nie aby som ho potreboval, keďže ju budem preháňať pravdepodobne 70% okresky, 30% mesto, ale potrebujem v tom mať jasno.

Ozaj, Tvoja Corollka je na českých značkách?

Ďakujem za odpoveď.

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa Srandista » Streda, 7. Decembra 2016, 15:44

1. ak na palubke vybehla olejnicka, tak sa to nezapisuje do ECU. Tam sa zapisuju len chyby, ktore rozsvietia kontrolku motora. Ale naozaj, olejnicky sa neboj, naozaj neverim, ze by motor prezil nedostaok motora, a ak by aj nahodou hej, tak by si klepajuci motor velmi lahko spoznal. Ak to napichens na beznu diagnostuku, tak dostanes jedine chyby, ktore sa zapisali do ECU pri tom, ako zasvietila kontrolka motora. Ale samozrejme napichnutim na diagnostiku nic nepokazis.

2. Ano, Toyota je povazovana za spolahlivu znacku, ale poruchy sa vyskytnut mozu. U mna aj umrel motor, ale to je asi len moja vynimocna smola. Ak nebudes mat probelm s vackami, a budes sa o motor prikladne starat hlavne co sa oleja tyka, nemuselo by ta nic neprijemne (a drahe) stretnut. Len upozornujem, ze ked uz ta nieco postretne, byva to drahsie ako na 1.9 TDI.

S vacsimi kolesami ti neporadim, mam 2 sady 16", 17" v technicaku mam, ale v nejakom WTF rozmere. Kazdopadne, kupu novych koleis neriesim, takze ak 17", tak to bude na tebe.

3. Jasne, je to kazdeho osobna preferencia. Ja som potreboval rodinnejsie auto, preto 5 dveri. Aspon vyhoda pre teba, teraz vies, ze mozes tlacit cenu nizsie ako 4000€. Aj ked teda na druhej strane, predajcovia na Slovensku asi budu vyuzivat toho, ze tam vladne Ficodan, ktora u TSky robi 900€ a dovoz zo zahranicia je teda v tomto pripade tazko nerentabilny. Takze asi budu moct viac tlacit na cenu.

Tempomat TSky nemaju, a neda sa ani domontovat. Na Corollach/Aurisoch prisiel tempomat az s elektrickym plynom, a TSka funguje s klasickym lankom.

A ano, moja Corolla je na ceskych znackach, a aj na nich zostane. Kupoval som ju v CR v dobe, kedy som tu uz byval, a tak sa mi nechcelo riesit prehlas na Slovensko, aj ked by som to stihol este tesne pred zavedenim Ficodane. A teraz by uz pripadne prehlasovanie duplom nedavalo zmysel. Skoro 1000€ si viem predstavit utratit aj daleko lepsie, ako za poznavacky.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
MartinTS
nula
Príspevky: 5
Dátum registrácie: Streda, 7. Decembra 2016, 10:20

Re: Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa MartinTS » Streda, 7. Decembra 2016, 15:58

1. Rozumiem.

2. To mi je jasné, pozeral som aj po V-TEC motoroch od Hondy, ale Toyota mi je sympatickejšia.
Hondu by som skôr bral ako dieselovú variantu, keďže tie motory majú veľmi podarené.

Inak mám akúsi averziu voči 1.9 TDI, nakoľko si to tiež kupujú mladí a moc s tým machrujú, čo sa mi nepáči.

3. Myslím, že ak budú dostupné trojdverové Corollky tu na Slovensku, tak by nemal byť problém zjednať cenu.
Ozaj, ak by si o niekom náhodou vedel, kto pred letom plánuje predať či už Celicu TS alebo Corollu TS, môžeš mi to, prosím, podsunúť.

Ešte predtým, než som sa vlastne vopred rozhodol pre Corollu TS, ma zaujímali aj ostré Celici, ale tam už je cena 5000€ a vyššie, ako som tak prezeral tie autobazáre.

Pozeral som aj po tejto Corollke, ale tá cena mi trochu viac bije do očí, nemá fotky interiéru a leto je ešte ďaleko.

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa Srandista » Streda, 7. Decembra 2016, 16:53

Toto konkretne auto uz sa rozoberalo na CZ fore tu. Uprimne si myslim, ze ta cena je prestrelena, a na to, ze typek vymenil motor, neponuka dostatok informacii k tomu inzeratu.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
MartinTS
nula
Príspevky: 5
Dátum registrácie: Streda, 7. Decembra 2016, 10:20

Re: Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa MartinTS » Streda, 7. Decembra 2016, 18:20

To sme dvaja čo si myslíme, že cena je prestrelená.

A ďakujem za ten odkaz, zase som trochu poštudoval a viacmenej je to stále to isté - problém s vačkami, resp. s tými „lift bolts“.

skfree
panic
Príspevky: 40
Dátum registrácie: Utorok, 21. Októbra 2008, 15:14

Re: Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa skfree » Piatok, 9. Decembra 2016, 18:38

Ja len doplnim, ze tempomat sa na TS namontovat da. Sam som ho mal, plyn je s lankom a tempomat je nejaky Bosch, ovladanie packami na lavej strane volantu. Ma to On, Off, Hold a pridavanie +/- po 1km/h-2kmh. Preradenie, brzda ho automatisch vypnu. Tuknutie do On zasa nastavi na povodnu rychlost. Jazdil som casto PP-BA, na 4-5ke s tym nebol absolutne problem. Nastavil som pri 140kmh a prebral sa v hlavnom meste :).

Používateľov profilový obrázok
MartinTS
nula
Príspevky: 5
Dátum registrácie: Streda, 7. Decembra 2016, 10:20

Re: Corolla E12 TS - zvažovanie kúpy

Príspevok od používateľa MartinTS » Piatok, 9. Decembra 2016, 18:42

Dával si si ho namontovať, alebo si už auto kúpil s tou dodatočnou montážou? :)

Ďakujem za odpoveď.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných