Nova Corolla 1,6 M/T vs Multidrive S

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

ibi
nula
Príspevky: 2
Dátum registrácie: Streda, 21. Septembra 2016, 13:56

Nova Corolla 1,6 M/T vs Multidrive S

Príspevok od používateľa ibi » Štvrtok, 22. Septembra 2016, 13:51

Dobry den,
som tu novy a chcem kupit novu Corollu 1,6 Valvematic.
Poradte manual alebo automat? Je ten automat spolahlivy, nie je "moc lenive" to auto?
Dakujem

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Nova Corolla 1,6 M/T vs Multidrive S

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 22. Septembra 2016, 14:56

Ja mam 1.6 s variatorom a som s tym spokojny.
Trochu som sa obaval, ze to bude ako elektricka stale na rovnakych otackach ale po skusobnej jazde som zistil, ze je to v pohode.
Mam na tom nabehanych 10000 km a zatial nemam k tej prevodovke ziadne vyhrady.
Spolahlivost sa ukaze casom ale variatory toyota pouziva uz dlhsie a v podstate vacsina automatikych prevodoviek v toyote su variatory tak sa zasadne neobavam zivotnosti. Uvidim ked auto bude mat nabehanych aspon 150000km ako sa bude ta prevodovka chovat.

Inak osobne si myslim, ze najlepsie je ist si to vyskusat a potom uvidis ci je to podla tvojich predstav.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

marcel.tokar
nula
Príspevky: 9
Dátum registrácie: Piatok, 1. Novembra 2013, 16:12

Re: Nova Corolla 1,6 M/T vs Multidrive S

Príspevok od používateľa marcel.tokar » Piatok, 23. Septembra 2016, 09:48

Mal som dva roky manuálnu 1,6Valvematic (teraz ju má otec) a onedlho bude rok čo užívam 1,6MultidriveS.
Za mňa môžem s kľudom povedať, že chyba bola keď som už tú prvú nekúpil s automatom. Jediná vec čo mi na nej vadí je zvukový prejav, ale aj s tým sa človek naučí časom žiť a ovplyvňovať to. Dá sa s tým jazdiť tak aby to nemalo charakteristický skútrový jakot, mne to trvalo tak 5000km. A vraj tie nové multidriveS už japonci ušatí softvérovo vyladili tak, že máš problém poznať, že prevodovka je variátor a nie klasika s hydrodynamickým meničom.
Spotrebu som mal s manuálom za tých 50000km priemernú 6,6 a s multidriveS mám 7,04 pričom mám totožný jazdný profil a nejazdím na spotrebu - benzín mi platí firma.
Lenivé to auto nieje, no, možno trochu zo začiatku. Je to vec nastavenia riadiacej jednotky od výroby, chráni motor ako sústavu. Na 5-6000 mi obe autá pomerne výrazne ožili, akoby ich poliali živou vodou.
S automatom vyrazíš z križovatky takmer vždy rýchlejšie ako s manuálom, z jednoduchého dôvodu - potrebuješ na to menej úkonov. Preložiť nohu z brzdového pedála na plynový. To je všetko. Pri manuále musíš vyšliapnuť spojku, zaradiť jednotku, strihnúť nohami spojku a plyn. A v zákrute v križovatke radiť dvojku, pri automate držíš volant oboma rukami, preradzuje sám - to je bezpečnejšie, či?
Ono závisí aj od toho, kde sa väčšinou pohybuješ. Napríklad posuny v zápchach, tak z nich automat urobí vyslovene relaxačnú záležitosť, žiadne neustále preradzovanie z neutrálu do jednotky, posun o 10 metrov a vyradiť, stop, a zas to isté. Stačí dať nohu z brzdy a auto sa samo pomaly pohne. Piánko.

ibi
nula
Príspevky: 2
Dátum registrácie: Streda, 21. Septembra 2016, 13:56

Re: Nova Corolla 1,6 M/T vs Multidrive S

Príspevok od používateľa ibi » Piatok, 23. Septembra 2016, 10:30

Dakujem Vam....takze je rozhodnute.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných