motor 4ZZ-FE a olej

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Tiimsvk
nula
Príspevky: 8
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Decembra 2015, 00:50

motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa Tiimsvk » Štvrtok, 31. Decembra 2015, 10:53

Dobry deň prečítal som si niekoľko tém na tento problém čo sa týka papania oleja na type motora 4ZZ-FE. Mám najazdených 193000km a chcel by som aby mi to autíčko ešte niečo vydržalo lebo ho mám kupené 4 mesiace od druhého majiteľa. Pokles oleja som si všimol až po 2000km čo som bol zhrozený, že na riske nebol žiadny olej..... Hneď som išiel kúpiť a dolial som (Používam olej 5W40 od castrol).
Sú nejaké odporúčania ako tento problém zlepšiť? (auto nevyhodim :D ) ak anó koľko taká oprava/zlepšenie stojí? Alebo sa oplatí viac kontrolovať a dolievať? Blíži sa mi aj termín výmeny oleja za necelých 2000km.
Ďakujem za odpovede

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2139
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 31. Decembra 2015, 11:11

Pokial to zere liter na 2000km tak sa priprav na generalku motora. Pripadne skusit vymenit cely motor co moze byt ekonomicky zaujimavejsie ale nezaruci ti to, ze bude v poriadku.
Pokial na to nemas alebo nechces investovat, tak vyber co najlacnejsi olej a kontroluj pravidelne hladinu.
Kludne vyber neaku 10w40 pripadne pokial si z juznej casti slovenska, tak aj 15w40 a vymenaj ho kazdych 10000km.
Mozes to takto riesit kym nebudes mat problem na emisnej koli tomu, ze katalizator zalepeny spalenym olejom uz nebude fungovat.

V provm rade si zisti hlavne aku mas spotrebu oleja. Zdravy motor by nemal zobrat viac ako 1l na 10000km.

Skus sa pozriet na ceske toyotacke forum, tak tato problematika bola viac rozoberana ale aj tu sa coto o tom popisalo.
Kazdopadne zmenou oleja necakaj zaidne zazraky, moze to trochu pomoct ale moze sa to aj zhorsit, zalezi od toho co presne je s motorom.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Tiimsvk
nula
Príspevky: 8
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Decembra 2015, 00:50

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa Tiimsvk » Štvrtok, 31. Decembra 2015, 12:00

čo by obnašala ta generálka motora? pripadne v akých cenových kategóriach by sme sa pohybovali? Lebo záleži dosť od ceny či budem dolievať olej alebo skusim pošetriť a dám opraviť

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2139
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 31. Decembra 2015, 12:09

To ti nepoviem, lebo nikdy som to nepotreboval a vlastne ani priamo nepoznam nikoho kto by to robil.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa sonnicek » Nedeľa, 3. Januára 2016, 21:46

Riešim teraz niečo podobné na mojej E12, 4ZZ-FE, olej auto bralo aj predtym mam ho od cca. 110 tisíc a teraz mám ako ty nieco okolo 192 tisíc a po poslednej výmene oleja mi začalo žrať rapídne olej, predtým to bolo asi 2/3 rysky za 15tisíc na 90% mestkého intervalu pri oleji 0W40 mobil (hustota oleja tak ako smutok vravel sa neodlišuje 5W40-ani 15W40 ale o tom by som mohol písať samostatný článok), možnosti sú teda dve:
1, častý únik oleja od rozvodov, chyba týchto motorov ľudovo nazývané prsia motora (toto riešim aj ja)
2, piestne krúžky, predfaceliftové verzie do roku 2003 mali problém s piestnymi krúžkami riešilo sa to v rámci záruky v toyote ale prejavu sa po vätšom nájazde 160 tisíc + a oprava bola vo výmene. Tam treba počítat nie len piestne krúžky ale aj tesnenie pod hlavu šróby + tesnenie veka ventilov rozpočet závisí od toho či použiješ OE diely alebo OEM náhrady,

Treba ísť postupne najlepšie ked skočíš do servisu a pozrú ti auto zo spodu (mne je jasne viditelné znečistenie od oleja na strane od rozvodov) + sa zmerajú kompresie. Pokial nemáš znečistený motor vonku od oleja tak to budú asi piestne krúžky, ale potom by nemali sedieť kompresie, mne namerali okolo 12-13bar
čiže v norme, postuop opačný pokial budeš mať kompresie tak to bude asi od rozvodov presakovať lebo toto bola ich taká detská choroba a potvrdí ty to každý mechanik ktorému prešlo viacej týchto áut cez ruky. Pri druhej možnosti je náročnejšie na prácu ako na diely pretože to bolo všetko tesnené silikónom.
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

repic22
panic
Príspevky: 18
Dátum registrácie: Štvrtok, 11. Októbra 2012, 19:00

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa repic22 » Pondelok, 4. Januára 2016, 23:40

nazdar tento problem som mal aj ja tie corolly co som cital problemy maju s piestnymi kruzkami u prvovyroby do cca roku 2005.Potom uz zavadu vedeli a odstranili takze novsie corolly cca od 2005 roku ten problem nemali.Ja mam 2002 a papalo tiez cca 5cm ubudlo 1500km trasa.Moje odporucanie je co som spravil vymenil olejovy filter zn mann potom vzduchovy filter zn mann a olej som dal vymenit v servise 15w40 zn mobil.Vsetko mi robili v servise a zatial klopem plna ryska a spotreba mi klesla aj o liter.Priemerna spotreba aj po preratani suhlasi s palubnym pocitacom 7.4 a 7.3 tam to skace tieto 2 cisla a jazdim velmi kratke trasy.Generalku motora by som spravil az po tychto ukonach pretoze si myslim ze dost vydrzia.Uvidime pokial to takto vydrzi zatial som spokojny.

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1309
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa tofak » Utorok, 5. Januára 2016, 08:33

Tu by som mal otazku na Sparcoxxx , kedze 1,6 4AFE nemali problem vydrzat aj cez 500.000 km tento by mohol

400 zvlazdnut a to bez rozoberania vrchu.

Cize nevies ci sa daju tie kruzky na 4ZZFE vymenit cez spodok?? Rozobrat ojnicu , a vytiahnut piest do spodu.

Pre ostatnych: potom netreba menit nic, len kruzky a tesnenie na vani.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Tiimsvk
nula
Príspevky: 8
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Decembra 2015, 00:50

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa Tiimsvk » Streda, 6. Januára 2016, 09:48

Ďakujem za odpovede, myslím, s najväčšou pravdepodobnosťou to budú tie krúžky na piestoch lebo pri psolednej prehliadke pred 3mesiacmi bola spodná časť auta čistá. Ale počkám ešte pár km do vymeny oleja tak potom sa spýtam aj na opravu v servise a uvidím čo mi povedia potom sem postnem odpoveď.

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa sonnicek » Štvrtok, 7. Januára 2016, 20:55

tofak napísal:Tu by som mal otazku na Sparcoxxx , kedze 1,6 4AFE nemali problem vydrzat aj cez 500.000 km tento by mohol

400 zvlazdnut a to bez rozoberania vrchu.

Cize nevies ci sa daju tie kruzky na 4ZZFE vymenit cez spodok?? Rozobrat ojnicu , a vytiahnut piest do spodu.

Pre ostatnych: potom netreba menit nic, len kruzky a tesnenie na vani.
toto ma nikdy nenapadlo ked sa priznám...
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1309
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa tofak » Piatok, 8. Januára 2016, 11:00

Nejdem pisat na com som to robil, ale je treba maly pripravok ( valec ) , kruzky sa nahodia a zhora na piest sa nasunie ten

valec aby boli kruzky na svojom mieste, ten valec s piestom sa len zospodu prilozi k vlozke a kompletmy piest sa potom len

zatlaci do motora, tak postupne vsetky, radsej po jednom nech sa to nepomiesa, samozrejme vsetko na svoje povodne miesto.

Len hacik je v tom ci je tam tolko miesta aby sa piest dal vytiahnut dole.

A nevyhoda je ze vrch ( hlava ) ostane spinavy a neskontrolovany , dalej su uz len vyhody :D
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 25. Apríla 2016, 07:57

Urcite sa to da aj odspodu spravit... na MR2 1.6 to tak kamarat robil. Mne to tiez zerie asi liter na 1500km... ale idem zmenit 5w40 castrol na 10w40 eneos a uvidime. Preco eneos? Lebo je lacnejsi :)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

repic22
panic
Príspevky: 18
Dátum registrácie: Štvrtok, 11. Októbra 2012, 19:00

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa repic22 » Pondelok, 12. Septembra 2016, 21:33

Doporucujem preplach oleja a vymenu za 10w40 pretoze 5w 40 je redsi tym prcha vacej a zbytocne drahy dava sato novym autam nie starymna druhej strane preco ubuda oleja je piestne kruzky co mali problemy corolly do cca 2005.netesnost. Vymena sa neoplati pretoze nove si nemusia sadnut jedina moznost stym zit alebo dat hustejsi olej 10w 40.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3801
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 27. Septembra 2016, 11:09

[quote="sonnicek"]0W40 mobil (hustota oleja tak ako smutok vravel sa neodlišuje 5W40-ani 15W40 ale o tom by som mohol písať samostatný článok) [quote]
No medzi XW40 by nemali byť rozdiely...ale len pri zohriatí na pracovnú teplotu - to je práve to druhé číslo z W. To prvé číslo hovorí o viskozite za studena a verte mi, že ZZ-tká žerú olej práve za studena.

Takže ak máš auto v garáži, tak tam kľudne nalej 15W40 a ak ho parkuješ imrvére von, tak 10W40. No a potom je to o Tvojej schopnosti mať za studena "ľahkú nohu" a motor moc nevytáčať kým sa nezohreje. Ak však na tom jazdíš len mesto do 10 km, tak tam Ti asi nik moc neporadí.
Inak takéto "žravo olejové" šoky po výmene oleja sú spôsobené práve kombináciou krátkych jázd s vytočeným motorom a menenia oleja v predpísanom intervale (po novom už aj viac ako 15t km). Takže ak už to auto máte na mestské jazdenie (aj keď nechápem prečo by niekto kupoval 1,6L na mesto), tak aspoň meňte olej skôr ako v predpísaných intervaloch - je to značne lacnešie ako malá GO motora.
Ja mením v RAV-ke každých 10t km, aj keď je predpísané 15tkm, v Yarise každých 7-8t km, aj keď je tiež predpísané 15t km a v MR-ke a v Kačene vždy na jar, resp. na jeseň - tie majú minimálny nábeh, takže aspoň raz ročne.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
davidosss
panic
Príspevky: 26
Dátum registrácie: Pondelok, 17. Októbra 2016, 10:39

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa davidosss » Piatok, 25. Novembra 2016, 12:46

Nechaj trochen zahriat motor posed 2 minutky v aute rano kam mas nastartovane lebo potom sa ti moze aj s motorom nieco stat turbo´ alebo dac

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: motor 4ZZ-FE a olej

Príspevok od používateľa spider207 » Sobota, 21. Januára 2017, 14:19

Chlapi a co to spravi ak je v 4ZZ-FE predpisany 5W-30 a nalejem tam 10W40 ako pise Rasto? Nemal by som zachovat to co tam je (5W30)?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní