Corolla E9 gti 4age problem

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
Ryousuke
začiatočník
Príspevky: 334
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Augusta 2004, 09:38
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa Ryousuke » Utorok, 3. Novembra 2015, 20:25

Caute

Ma niekdo skusenost kde moze byt zadrhel ked sa vam nedrzi otvorena klapka na AFM pri stlaceni plynu? Otvori sa len do urcitej polohy (volnobeh 1200 rpm) akonahle stlacim viac plyn auto ide skapat lebo na tom AFM sa ta klapka viac neotvori. Vacuum leak som nenasiel takze ocividne maly saci tlak je vyvijany na tu klapku aby ju viac otvorilo ale netusim kde sa da toto ovplyvnit. Z tych manualov a studovania tych FAQ som uz magor celkom.
Manualne ak otvaram skrtiacu klapku (throttle body) a zaroven tu na AFM nieje problem to auto dat do hocijakych otacok a motor ide uplne krasne. No a ta klapka na AFM ide uple lahko. Z pruzinou a jej nastavenim som sa este nehral lebo to vyzera na dost zlozite nastavovanie.
Naozaj neviem ci je chyba v AFM ale premyslam ako ho uplne odtial odstranim pretoze ocividne je to uplne najvacssia zloba co kedy toyota vymyslela.
Vdaka za akykolvek tip na lokalizovanie problemu.
85' AE86 GT Coupe silver/black - 2003 - 2016 - Toyota AE86 zavislost :-)
88' Suzuki Swift GTi
88' Mitsubishi Colt GTi
ex. 89' Toyota Corolla E9 gti 4A-GE Tvis


http://go2id.net
http://www.aeu86.org
http://www.club4ag.com

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa libor12 » Streda, 4. Novembra 2015, 12:37

A jak k tomu došlo? Zničeho nic,nebo se problém zhoršoval? Jsou jen 3 možnosti. Netěsná hadice mezi klapkou a váhou. To jsi vyloučil. Druhá možnost je že ta klapka prostě klade velký odpor,ale říkáš že jde volně. A třetí - motor už je tak opotřebovaný,že nevytvoří dostatečný podtlak a váhu neotevře. Změř komprese motoru.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
Ryousuke
začiatočník
Príspevky: 334
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Augusta 2004, 09:38
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa Ryousuke » Streda, 4. Novembra 2015, 17:14

Kupil som to z touto vadou. spominane 2 veci su ok co si pisal ako prve a to 3 to asi tiez nieje mozne pretoze ten motor bol pretesneny a kompresie urcite merali. Da sa pozriet este nieco dalsie ze by tam bolo za chybu? Resp da sa nejak odstranit AFM aby som to dokazal prevadzkovat aj bez neho. Na AE86 je ine AFM cize to asi neodskusam ci je v nom realne chyba. To z AE92 ma totiz jeden nejaky snimac navyse (taky modry - 2 kontakty) to na AE86 nieje.
85' AE86 GT Coupe silver/black - 2003 - 2016 - Toyota AE86 zavislost :-)
88' Suzuki Swift GTi
88' Mitsubishi Colt GTi
ex. 89' Toyota Corolla E9 gti 4A-GE Tvis


http://go2id.net
http://www.aeu86.org
http://www.club4ag.com

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa libor12 » Streda, 4. Novembra 2015, 18:30

Opravdu to není jinak možné. Bud podtlak utíká nebo jej motor není schopen vyvinout. Nic jiného tam není. To že jej někdo přetěsnoval,tomu bych velkou váhu nedával. Ta klapka ve váze musí jít fakt volně. Je v ní navíc teplota vzduchu a mela by mít 7 pinu v konektoru.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
Ryousuke
začiatočník
Príspevky: 334
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Augusta 2004, 09:38
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa Ryousuke » Streda, 4. Novembra 2015, 19:22

Ok skusim niekde zohnat merak na kompresie a overim to. Este premyslam ze skusim schvalne AFM z AE86 ajked je trocha rozdielna ze ci to spravi rozdiel.
85' AE86 GT Coupe silver/black - 2003 - 2016 - Toyota AE86 zavislost :-)
88' Suzuki Swift GTi
88' Mitsubishi Colt GTi
ex. 89' Toyota Corolla E9 gti 4A-GE Tvis


http://go2id.net
http://www.aeu86.org
http://www.club4ag.com

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa tofak » Štvrtok, 5. Novembra 2015, 12:09

Skusim nieco , ked pridam plny plyn tak tlak v sani sa takmer strati az kym motor nedosiahne vysoke otacky ,

cize tu klapku otvara bud pruzina alebo motorcek, lebo vlastne by mala fungovat naopak.

Takze ak dam vzduchovy filter dole , alebo tam dam moc priepustny este to zhorsim.

Skus to rozobrat a vycistit.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa libor12 » Štvrtok, 5. Novembra 2015, 14:46

tofak napísal:Skusim nieco , ked pridam plny plyn tak tlak v sani sa takmer strati az kym motor nedosiahne vysoke otacky ,

cize tu klapku otvara bud pruzina alebo motorcek, lebo vlastne by mala fungovat naopak.

Takze ak dam vzduchovy filter dole , alebo tam dam moc priepustny este to zhorsim.

Skus to rozobrat a vycistit.
Ne,tu klapku skutečně otevírá pouze průtok vzduchu a podtlak. Když přidáš plný plyn,tak podtlak se nejdříve klesne cca k 20kPa a poté se zátěží a zvyšujícími se otáčkami jde nahoru k 0 tedy cca 100kPa -okolní tlak. Jakmile se totiž tlak vyrovná,motor nemá co plnit a to je vlastně i otáčkový limit motoru. I rezonanční přeplnování potřebuje nejdříve podtlak aby vytvořilo přetlak,takže to nechme stranou. Než ten měřák seženeš tak prostě sundej tu gumovou hadici jednoduše otevři klapku zakryj ji dlaní a zkus zatočit starterem. Pokud ti to nebude přicucávat ruku jako velmi silný vysavač tak máš jasno.
corolla ae92gti
celica ra61

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa tofak » Štvrtok, 5. Novembra 2015, 15:00

Skus najprv tu ruku.

Ten podtlak taha spoza klapky a tam to byva skoro vzdy riadne spinave,

nech odpoji tu hadicku a skusi ci to nema pripchate ( napr. 1 vlakno lanka z bicykla ) ,

a neni tam nahodou taka ozaj ze mini dierka ??? raz som videl aj v nejakej podtlakovej hadicke original vopchaty

maly bronzovy sulok a v nom 0,3 - 0,5 mm dierka , ako nejaka mala prietokova brzda.

A nechcem robit reklamu , ale ( co uz ) da sa pouzit aj toto :

http://cat.hansa-flex.com/sk/Meracia_te ... 0_mm/RVM40

a zmeraj si na AE86 aky je tam podtlak a potom na E9 ,

alebo do AE86 vloz T a nastartuj vedla E9 a podtlak zober odtial , ci sa to otvori naplno.

Raz som to meral a taky podtlak neurobis napr. ustami .
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
Ryousuke
začiatočník
Príspevky: 334
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Augusta 2004, 09:38
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa Ryousuke » Piatok, 6. Novembra 2015, 17:18

No kedze auto je odomna 155km takze skusim co sa da ked tam na vikend pojdem co ste my navrhli. Vdaka za pomoc dam vediet co som zistil. Pravda je ze uz by som to rad pred zimou videl jazdit je to naozaj smutny pohlad ze tolko prace to auto uz zhltlo a stale vysledok v nedohladne :-(
85' AE86 GT Coupe silver/black - 2003 - 2016 - Toyota AE86 zavislost :-)
88' Suzuki Swift GTi
88' Mitsubishi Colt GTi
ex. 89' Toyota Corolla E9 gti 4A-GE Tvis


http://go2id.net
http://www.aeu86.org
http://www.club4ag.com

Používateľov profilový obrázok
Ryousuke
začiatočník
Príspevky: 334
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Augusta 2004, 09:38
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa Ryousuke » Sobota, 7. Novembra 2015, 21:40

Tak stale nic skusil som cele uplne ine AFM a problem ostava.
Skratka bez toho aby som tam mal nieco strcene v AFM aby bola pootvorena klapka to za malu chvilku zdochne.
Ked tam nieco je to ale neznamena ze to ide do vyssich otacok ked stlacim plyn. Skor sa to zdusi.
Saci tlak tam citim ale ak prekryjem otvor rukou hned to zakape takze je to celkom tazke urcit bez meraca kompresii.
Kazdopadne ako som uz pisal ked otvorim viac klapku na AFM a aj skrtiacu tak to dostanem do vyssich otacok ale len ak tomu manualne pomozem. Skratka sa to dusi ale neviem preco a asi budem musiet rozobrat cely saci manifold mam dojem. Tusim ze je tam vela bordelu ale to je len moj tip mozno sa mylim.
85' AE86 GT Coupe silver/black - 2003 - 2016 - Toyota AE86 zavislost :-)
88' Suzuki Swift GTi
88' Mitsubishi Colt GTi
ex. 89' Toyota Corolla E9 gti 4A-GE Tvis


http://go2id.net
http://www.aeu86.org
http://www.club4ag.com

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa libor12 » Nedeľa, 8. Novembra 2015, 17:47

Je to divné. Bud je motor po smrti nebo je zaseklý třeba tvis,ale víc věřím tomu,že motor je po smrti.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
Ryousuke
začiatočník
Príspevky: 334
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Augusta 2004, 09:38
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa Ryousuke » Pondelok, 9. Novembra 2015, 19:40

Takze 2 den zistovania priniesol nasledovne:
- rozhodol som sa vycistit skrtiacu klapku a ta vyzerala tak luxusne ze ako taka co sa pouziva a ma 292tis km cize uplny mazut smola hnus. Vycistil som to liqui moly pripravkom uplne docista a je ako nova a prefukal kompresorom.
Vysledok ziadna zmena.
Ako vidno ale vo vnutry toho tvisu je slusny podobny bordel.
Ako som skumal dalej tak uz viem ze ked mam odpojenu hadicu z AFM a vsetky konektory zapojene a v AFM klapke srovbovak aby bola naplno otvorena tak pri hrani sa zo skrtiacou klapkou pri pomalom otvarani (bez hrania sa z klapkou na AFM) som schopny dostat ten motor na 6500rpm. Akykolvek prudky pohyb (rychle otvorenie skrtiacej klapky) znamena zdusenie motora ze skoro skape.
Znamena to ze mam silne znecisteny TVIS teda tie sacie klapky a to nedostava dostatocne mnozstvo vzduchu?
Je tam nieco co tie klapky v tvise riadi co moze byt zaspinene?
Ako to ze je motor po smrti neverim pretoze ked som tam dal ruku my ju to pri tom sacom tlaku skoro zozralo takze to papa vzduch dost silne ale nie ked to prudko otvaram potom sa ten tlak strati.
Viac som nezistil na rozoberanie tvisu nebolo moc casu a neviem ci ked to rozoberiem nebudem potrebovat nejake tesnenie tiez pomenit pri opatovnom skladani. Chcel som skusit aj inu skrtiacu klapku ale mal som len k dispozicii z blue topu z map senzorom a tam je akosi menej podtlakov.
Este ma napadlo ci tam nieje zly predzapal (predstih) a tym padom ze tomu viac pridam to nevladze. Neviem ci tam tiez nieje mozny problem z dodavkou paliva momentalne tam mam totiz palivove cerpadlo z AE86 pretoze stare cerpadlo umrelo tak som ho musel nahradit. Je to cerpadlo z blue top map motora. Celkovo som vymenil nadrz vycistil potrubia a vymenil filter skratka cely palivovy trakt bol rozoberany a cisteny koli hrdzi a oxidacii a roznemu bordelu v nadrzi. Treba ale stale brat v uvahu ze pomalym zvysovanim otacok ten motor dostanem aj na 6500rpm to bol ale limit viac to neslo a neviem preco.
85' AE86 GT Coupe silver/black - 2003 - 2016 - Toyota AE86 zavislost :-)
88' Suzuki Swift GTi
88' Mitsubishi Colt GTi
ex. 89' Toyota Corolla E9 gti 4A-GE Tvis


http://go2id.net
http://www.aeu86.org
http://www.club4ag.com

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa sonnicek » Štvrtok, 12. Novembra 2015, 17:01

Čítam si tvoj problém aj keď sa objaví nové info, tlaky si meral? prípadne mám otázku čo znamená že je motor po smrti? čo do toho spadá
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
Ryousuke
začiatočník
Príspevky: 334
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Augusta 2004, 09:38
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa Ryousuke » Piatok, 20. Novembra 2015, 16:14

Skusam to preberat z ludmi aj na inom fore ale zda sa ze bez nejakych merakov ktore nemam na to nedojdem. Je to skratka chudak auto do ktoreho sa montovalo vela ludia a takto to dopadlo. Stracam chut sa s tym zaoberat a lutujem ze som sa do toho pustal. Kazdopadne dakujem za rady ktore aspon my ukazali co ako funguje takze mam lepsiu predstavu ale jednoducho nemam cas a hlavne sa my nechce dalej financovat nejaky nezmysel ktory ani neviem ci ma zmysel lebo ci to niekedy bude fungovat a nepreinvestujem do toho viac ako do ineho auta to je naozaj vo hiezdach.
85' AE86 GT Coupe silver/black - 2003 - 2016 - Toyota AE86 zavislost :-)
88' Suzuki Swift GTi
88' Mitsubishi Colt GTi
ex. 89' Toyota Corolla E9 gti 4A-GE Tvis


http://go2id.net
http://www.aeu86.org
http://www.club4ag.com

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Corolla E9 gti 4age problem

Príspevok od používateľa libor12 » Pondelok, 23. Novembra 2015, 14:29

Základem je prostě prověřit mechanický stav motoru. Měřák na komprese by měl mít každý garážový mechanik a určitě by ti ho někdo v okolí půjčil. Tím se vyloučí jestli hledat dál v motoru nebo v elektronice.
corolla ae92gti
celica ra61

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných