E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

dzordzie
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Piatok, 16. Novembra 2012, 09:42

E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa dzordzie » Streda, 16. Júla 2014, 17:33

Zdravim

neviete mi povedat, kde by som zistil kolko mg chladiva a ako ma byt natlakovana klima ked sa plni? Mam Corollu E12 1.4 vvt-i r.v. 2002.
Pred nedavnom som si daval plnit klimu, netesnosti som vraj nemal ziadne. Po naplneni chladila ako blazon...ale po par dnoch to kleslo a teraz ked dam na maximum tak sice fuka ale nechladi. Zrejme mi vyfucalo chladivo a studoval som na nete koli comu by to mohlo byt...moze toho byt vela ale rad by som vedel kolko tam toho ma ist, pretoze v servise nenasli uplne presne moj typ, alebo skor nasli ale nebolo to uplne presne zadanie. Tak teda ze ci to nemohlo byt pretlakovanim klimy ktora potom aktivovala pretlakovy ventil a ten mi to vyfucal. Pripadne nemoze sa stat ze to vypusti ked idem do vysokych otacok?? Dajme tomu 5000 pri obiehani??

Dakujem, kazda rada dobra

EDIT:
Tak som porobil par testov co som sa docital na nete a vysledky su tu. Nastartujem auto, necham neutral a pozrem na kompresor ci sa toci....toci sa iba stred, tak pustim klimu, pocujem cuknutie....asi zopnutie niecoho...pozrem a na kompresory sa toci uz aj stred. Takze elektromag. cievka by to nemala byt, ci?? Ale kompresor pracuje. Klima fuka naplno ale nechladi. Ale je pocut take sycanie z vetrakov ked je zapnuta, ked ju vypnem tak este par sekund syci a pomaly do stratena prestane sycat. Skusal som ci je nejaky tlak v obehu. Odskrutkoval som capicky H a L a skusil zatlacit cuplik vo ventile...asi na pol sekundy a bol tam tlak, zasicalo to. Z toho Lka mi vyfucalo aj trosicku oleja. Ale studene nebolo nic (pokial malo byt). Takze neviem. Prosim poradte mi
Toyota Corolla 1.4 VVT-i E12

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa drgi » Štvrtok, 17. Júla 2014, 01:21

Ja ti poradim len tolko, behni tam kde ti to doplnali, a postazuj sa im.
Pri doplnani by mali dat aj farbivo, takze ak bol niekde unik, mal by si vidiet zelenu/zltu/oranzovu farbu.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 17. Júla 2014, 07:20

Pod kapotou by mal byt stitok kde je napisane mnozstvo chladiva. Najlepsie riesenie je ist tam kde ti to plnili a riesit to s nimi, mozes mat malu dierku ktoru si pri podtlakovej skuske nezistili, pripadne mohla vzniknut po natlakovani, alebo tesne ie povolilo. Kazdopadne pri plneni sa zvykne davat uv fardivo a pri osvetleni uv svetlom potrubii najdes miesto uniku.
Kompresor ti pracuje spravne podla vsetkeho, ale moze byt vnutri poskodeny, ze ti nedava dostatocny tlak. Vytacanie motora aj k obmedzovacu nema ziaden vplyv na mnozstvo chladiva v systeme. Ale pokial si myslis, ze tam kde ti to robili su suflikanti, tak kludne chod inam a nech sa ti na to pozru.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

dzordzie
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Piatok, 16. Novembra 2012, 09:42

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa dzordzie » Štvrtok, 17. Júla 2014, 11:36

No praveze som hladal stitok ale nikde som nic nenasiel. Neviem ci to niekto odtrhol alebo to skovali predomnou. Skocim teda do servisu zase nech to porobia a uvidim.
Toyota Corolla 1.4 VVT-i E12

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 17. Júla 2014, 12:33

Pozeral som to na svojej a je to 450g +-30g.
Stitok je na zadnej priecke na strane spolujazdca.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

ely
panic
Príspevky: 121
Dátum registrácie: Pondelok, 8. Augusta 2011, 13:00
Bydlisko: Bratislava

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa ely » Štvrtok, 17. Júla 2014, 12:53

na 1,6 je to tiez 450 g
Toyota Corolla E12 1,6 2004 Obrázok

dzordzie
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Piatok, 16. Novembra 2012, 09:42

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa dzordzie » Utorok, 22. Júla 2014, 13:18

No tak je to teda deravá trubka od klímy. Myslím, že je to tá s označením H a je deravá úplne na konci dole pri chladiči. Tak sa chcem opýtať ako sa to dá opraviť? Dá sa zohnať taká trubka nová? čo by to asi stálo? Prípadne dá sa nejako zalepiť, zavariť aby to ozaj tesnilo?? Ďakujem
Toyota Corolla 1.4 VVT-i E12

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 22. Júla 2014, 13:30

Niekedy sa daju zavarit, ale nie vzdy, skus zistit v servise kde opravuju klimy. Nova trubka nebude lacna zalezitost aspon ked vychadzam z toho co to stalo na peugeote kde sa ina ako original nedala zohnat. Ale zalezi dost aj od dlzky.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

dzordzie
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Piatok, 16. Novembra 2012, 09:42

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa dzordzie » Utorok, 22. Júla 2014, 13:36

no asi to budem riešiť zatiaľ cestou zavarenia. a uvidíme. nejaký tmel alebo niečo čím sa to dá spolahlivo zalepiť alebo utesnit neexistuje??
Toyota Corolla 1.4 VVT-i E12

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 22. Júla 2014, 17:51

Musis si uvedomit, ze je to tlakovy system a jedine, ze by si to zalepil z vnutra inak to ten tlak pravdepodobne vytlaci. Musis pohladat niekoho kto zvara hlinik a modlit sa aby to nebolo moc zhnite zvnutra. Ja som takto musel menit dve trubky lebo nedalo sa to uz zavarit, stale sa to trhalo. A na peugeot boxer to vychadzalo oko 150 er za trubku. Zisti si pre istotu cenu, mozno sa ti viac oplati kupit novu trubku ako experimentovat. Skus napisat napriklad chlanom z nipponcars.sk ci to vedia zohnat a za kolko.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

dzordzie
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Piatok, 16. Novembra 2012, 09:42

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa dzordzie » Piatok, 1. Augusta 2014, 19:04

Taakze bol som tuto u jedneho pana v servise, zhodili sme naraznik a zistili ze trubka sa uplne dole opierala o taky plech pri chladici ze casom vysekal dieru do tej trubky. Ale hned vedla je jedna firma kde maju specialnu laserovu zvaracku, vraj su take masiny len tri na slovensku. Tak sme trubku vytiahli a dali zavarit...pan zvarac to pozrel aj cez mikroskop a videl tam tu minidierku ktoru potom bodol. Oprava ma stala 20€ plus 30€ naplnenie klimy. Zatial od pondelka klima krasne chladi...dufam ze to bude fungovat dlho. Pokial by to vydrzalo vzdy aspon tu sezonu tak by som bol rad. No uvidime, budem to sledovat ci to neprestava menej chladit ale snad nebude :)
Toyota Corolla 1.4 VVT-i E12

dzordzie
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Piatok, 16. Novembra 2012, 09:42

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa dzordzie » Utorok, 21. Júla 2015, 22:08

Skusim opat obnovit tuto moju temu aj ked sa terraz bude trochu lisit. Slabo mi chladi klima. Unik by nemal byt, lebo som bol na doplnanie a povedali ze doplnili nejak jednu tretinu chladiva takze tolko mi vyfucalo za rok, to je celkom ok. Mam automatiku a ked prepnem na "Max Cold" tak chladi ale slabo. Pritom fuka ako blazon, len nie studeny. Neviete co by to mohlo byt?? Vysusac mi menili pred rokom ale kto vie. Alebo nemoze byt nieco niekde upchate alebo zasrate?? Uz zacinam byt z toho zufaly.
Toyota Corolla 1.4 VVT-i E12

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa smutok » Streda, 22. Júla 2015, 18:53

Daj skontrolovat mnozstvo chladiva. Pokial ti ho pred nedavnom doplnali este neznamena, ze tam nemohla vzniknut netesnost.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

dzordzie
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Piatok, 16. Novembra 2012, 09:42

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa dzordzie » Streda, 22. Júla 2015, 20:24

Praveze vec sa ma tak, ze slabo to chladilo uz pred plnenim. Myslel som si, ze mi uniklo chladivo, tak som siel na doplnenie. Tam mi doplnili asi 100mg a v celej nadrzke je nejak 330mg. Cize behom roka mi unikla ani nie tretina, tak podla toho som usudil, ze nedostatkom chladiva to nebude. Inak som si este vsimol celkom viditelny pokles vykonu pri zapnutej klime. Toto mi auto nikdy nerobilo. Pomaly mi to ide skapat ked idem na dvojke tak pomalicky napr v kolone. Pokial vypnem klimu tak ok. Celkovo byvalo aj pri zapnutej klime pominule roky auto hlavne na dvojke zivsie. Ako keby ten kompresor bral viac vykonu. Niekde som pocul teoriu,ze ak mam zasraty vysusac tak kompresor cez neho tahsie pretlaca a tym padom musi viac valit aby to pretlacil. Ale led vznikne velky tlak tak to potom cez expanzny pretlaca von a ak by bolo ozaj vela tak ho otvori/odpali. Je na tom nieco pravda??
Toyota Corolla 1.4 VVT-i E12

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: E12 - tlak a objem chladiva v klimatizacii

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 23. Júla 2015, 07:58

Pokial si nemal dlhodobo netesny system, tak to co pises su blbosti a nema sa tam o upchat. Mozes mat spinavy vyparnik alebo chladic a vtedy to moze mat slaby vykon ale kompresor nema preco tlacit viac. Ja by som dal skontrolovat kompresor. Podlammna problem bude tam. Ale ako lacnejsie riesenie najprvmskus umyt chladic klimy. Nastriekas saponatom a hadicou oplachnes. Vapkou radsej nie lebo mozes lamely ohnut.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných