Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Palo1
začiatočník
Príspevky: 168
Dátum registrácie: Pondelok, 4. Februára 2008, 18:00

Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

Príspevok od používateľa Palo1 » Utorok, 26. Novembra 2013, 11:08

Zdravím Vás.
Chcel by som sa spýtať, ako vždy pri výmene kolies sa snažím popozerať trochu podvozok, manžety... a zistil som také šúchanie zadného ľavého bubna. Ručne roztočím koleso a asi po 1/2 otáčky sa akoby zasekne a musím ho znova ručne pootočiť o 1/4 a potom už sa voľne točí a znova zastaví pri tej istej polohe (bez nahodeného kolesa sa sa dá pootočiť len dosť ťažko). Pričom pravý zadný bubon ručne roztočím a otočí a sám sa otočí aj 2 otáčky. Skúšali sme aj ručnú brzdu, ale tým to asi nebude. Sused mechanik hovoril, že mám krivý bubon, že to by zatial nemalo vadiť. Ale aj tak mi to nedá. Nechcem čakať kedy sa mi zasekne koleso, alebo, že by sa dodrbalo aj dačo iné.. napr. ložisko... Na čo sa mám pripraviť že bude treba vymeniť?

Napr:
http://www.nipponcars.sk/product/359953 ... bon-c62007
Corolla, r.v.97, Compact 3dv., 4E-FE, 63 kW

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 26. Novembra 2013, 11:13

Caves, moze ot byt kludne aj bubnom, ale aj opotrebovanym oblozenim zvnutra, pripadne posunutym / vzpriecenym oblozenim. Neviem kedy naposledy sa ti to na aute menilo, ale z vlastnej skusenosti by som pri vymene bubnov za nove odporucil nie len celuste, ale aj opravnu sadu s pruzinkami a kovovymi prichytkami. Je to dost naprd robota, ale trpezlivy mechanik to zvladne. Ked to robis sam, tak je to trochu ako za trest, mensia krizova cesta, ale da sa to aj svojpomocne.

diagnozu ale nestanovis inak, nez sundanim bubna. Zavit je tusim M8 alebo M10, su tam dve take dierky do ktorych das dva hocijake sroby a tie ti pomocou zavitu stiahnu bubon z naboja.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Palo1
začiatočník
Príspevky: 168
Dátum registrácie: Pondelok, 4. Februára 2008, 18:00

Re: Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

Príspevok od používateľa Palo1 » Utorok, 26. Novembra 2013, 11:25

Ďakujem za rýchlú odozvu :), ja som druhý majiteľ a zo zadnými brzdami som od kúpy cca 5 rokov nerobil nič. Takže keď sa rozhodnem to dať rozobrať tak keď naraz kúpim tieto diely:

http://www.nipponcars.sk/product/234647 ... rzdy-qb105
http://www.nipponcars.sk/product/552012 ... dne-c02034
http://www.nipponcars.sk/product/359953 ... bon-c62007


potom by to mal byť schopný mechanik ten deň spraviť, bez ohľadu na to, že by som musel dokupovať dačo iné?
Corolla, r.v.97, Compact 3dv., 4E-FE, 63 kW

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 26. Novembra 2013, 13:13

Toto by malo byt vsetko co z dielov potrebujes.
A ano, je to robotka tak na hodinku.
Este tam mozes mat teoreticky problem s brzdovym valcekom a automatickym stelovanim brzd, ale to len v pripade, ze by si ich mal vo fakt zlom stave.
Kazdopadne objednaval by som ich iba vtey keby sa zistilo, ze su problematicke.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 26. Novembra 2013, 13:14

ano v podstate tie veci, co si si vytipoval, tak ti bude treba, cize 2 bubny, 1 sada celusti a 1 opravna sada. Za hodinu by to mal mechanik zvladnut. Ak to ale budes od nas objednavat, tak tam prihod aj VIN kod auta, nech sa to overi pekne podla cisla podvozku.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Palo1
začiatočník
Príspevky: 168
Dátum registrácie: Pondelok, 4. Februára 2008, 18:00

Re: Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

Príspevok od používateľa Palo1 » Štvrtok, 28. Novembra 2013, 08:01

AndyGTP napísal:ano v podstate tie veci, co si si vytipoval, tak ti bude treba, cize 2 bubny, 1 sada celusti a 1 opravna sada. Za hodinu by to mal mechanik zvladnut. Ak to ale budes od nas objednavat, tak tam prihod aj VIN kod auta, nech sa to overi pekne podla cisla podvozku.

Zdravím Ťa.
To čo si spomínal, že mi treba 2 bubny, to si myslel, že to je na 1 koleso (to ktoré súcha)? Alebo to bolo myslené, že nech dám spraviť aj to druhé koleso, čo je zatial v poriadku?

Dík.
Corolla, r.v.97, Compact 3dv., 4E-FE, 63 kW

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 28. Novembra 2013, 08:08

pri vymene bubnov a celusti MUSIS postupovat na oboch stranach rovnako. To iste ako pri brzdovych platnickach, nesmies vymenit len jednu stranu. Mozno by si mohol vymenit len 1 problematicky bubon, ale neodporucal by som to. To potom mozes rovno rozobrat a zistit, ze v tom problem neni (lebo to si doteraz nevylucil a nemal si to rozobrate ani), alebo to skusit nejak opravit, neviem ako. Doma, na kolene, u sustruznika... Ale polovicne riesenie nerob. Aj tak sa predavaju bubny zvacsa v paroch, presne ako kotuce.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Corolla E11 compact - šúchanie zadného bubna

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 28. Novembra 2013, 09:53

Urcite obe strany menit naraz. Nechces pred sa riskovat, ze ti jedna strana bude brzdit viac ako druha.
To iste sa robi aj s tlmicmi, meniasa tiez v paroch.
Proste treba mat lavu a pravu stranu plus minus v rovnakom stave. Aj pneumatiky musis mat rovnake na jednej naprave podla zakona, to tiez nie je lan tak vymyslene ;)
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných