Strana 1 z 1

E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Nedeľa, 14. Júla 2013, 16:10
od používateľa drobecpd
Zasekava sa mi brzdovy valec na prednej pravej strane. Chcel by som ho opravit, alebo vymenit. Vie mi niekto poradit kde a co (znacku) kupit, pripade, ako opravit, ak je to mozne?
vdaka

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Streda, 31. Júla 2013, 09:34
od používateľa 2Usiak
Ako sa to prejavuje? Mne sa zda tiez akoby mi obcas nieco pribrzdovalo, ale ked pohybem s rucnou brzdou, tak to subjektivne prestane.

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Streda, 31. Júla 2013, 09:37
od používateľa tofak
Brzdovy valec sa nezasekava, len uz cely brzdic nechodi tak lahko po voditkach ako kedysi. Staci len rozobrat, vycistit, jemne natret medenou vazelinou, ale ozaj jemne a este menej. Zlozit a je to.

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Streda, 31. Júla 2013, 20:30
od používateľa moschino
Mam dokonca informaciu ze pastu ci mazivo nedavat.... Pri jej pouziti sa prave na nu nalepia necistoty. Staci teda len vycistit a mozno len oliznut pastou ak chces....

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Sobota, 3. Augusta 2013, 21:51
od používateľa drobecpd
@Tofak - cely brzdic chodil, pretoze tak 5 mesiacov predtym sa tiez zasekol. Takze bol cely pekne pohyblivy a aj manzety boly cele, vsetko OK

@2Usiak - ak sme stale pri Corolle E12, tak ta ma rucnu brzdu riesenu ako maly brzdovy bubon na zadnych kolesach. Takze nic so zaseknutym brzdovym valcom, ty mas iny problem. Mozno ti tazko chodia lanka, alebo ten mechanizmus v brzdovom bubne...

@ moschino - ked som to rozobral, valec bol suchy, dokonca na nom boli take jemne hrdzave flaky, akoby mapy. Neviem, ci to Toyotaci mazu, alebo nie, ale nejaky jemny film by som tam asi nechal, pokial je manzeta dobra, tak sa tam bordel nedostane a ak nie je manzeta OK, tak je jedno, ci tam mazivo je, alebo nie

...takze, valec bol zaseknuty, alebo presnejsie pridrhnuty, von siel (ked som brzdil) predsa len brzdovy system vyvinie dost velku silu, ale naspat velmi tazko (ked mal brzdy uvolnit).

Detekovat takuto chybu mozete jednoducho:
- podla zvuku (kovovy suchot, alebo piskot, aj prerusovany), niekedy mi to zacalo vydavat zvuky, ked som v 90tke jemne pohol s volantom do strany (uz neviem ktorej, tusim lavej)
- podla teploty kolesa - po dlhsej jazde (povedzme 20minut) si obehnite vsetky kolesa a prilozte ruku na kazdy disk/elektron (pomaly, ten problemovy moze byt zeravy). Ak bude nejaky vyrazne teplejsi, mate pravdepodobne pridrhnutu brzdu na danom kolese.
- idete dole kopcom s vyradenou rychlostou a auto nezrychluje, alebo dokonca spomaluje

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Piatok, 9. Augusta 2013, 11:47
od používateľa Jimmi
Pod prachovky jak na váleček, tak na pohyblivé čepy, by se měla dávat speciální vazelína určená pro tyto účely a nenapadající gumu.

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2013, 21:08
od používateľa liguere
rozobrat, jemnym smirglom precistit valcek aj vnutro strmena, poskladat. mazanie - z dovodu potreby maziva ktore nenapada gumu som to ja riesil silikonovym olejom (bolo mi tu na fore poradene). pri tejto prilezitosti odporucam pomenit gumicky, ked uz skladat nazad stary strmen a valcek, tak aspon s novymi gumickami. na moj ave taka sada stala okolo 10eur.
a treba castejsie menit brzdovu kvapalinu, potom nedojde k zahrdzaveniu

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Piatok, 20. Septembra 2013, 07:50
od používateľa tofak
Uz to ma asi od aprila vyriesene, ale uz ked pokracujes, smirgel radsej nie, alebo ozaj moc jemny 1500-2000. Ja pouzivam lestidlo na chrom Slichrom je dostupne vo farby-laky.
Ale hovori o valci co tlaci priamo na brzdovu platnicku, uz ked ho treba vytlacit von, tak vymenit aj tesnenia, ak ma neposkodeny povrch, len take chrasty od brzdovky a ide to zalestit tak je dobre, ak tam ostanu dake preliaciny len vymenit.
Platnicky vracaju len 10tiny mm, to staci, nie vzdy je po prestani brzdenia vsetko ticho, min.zvuk na chvilu tam moze byt.
Vecsinou byva potom chyba v tom, ze platnicky+strmene zahrdzaveju a platnicka sa nehybe v strmeni volne, takze sa nevrati a ak tam chybaju tie pliesky v ktorych chodi tak je zle. Pliesky tam musia byt, oni drzia tu platnicku aby sa nepritlacila ku kotucu stranou proti kruteniu kolesa a nezacala vybrovat (dakedy az tak ze sa neda ist dalej).

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Pondelok, 18. Júna 2018, 13:18
od používateľa Miro_B
Zdravím.
Viete mi niekto povedať z akého dôvodu sú vodiace púzdra rozdielne? A kde sa má nachádzať to púzdro ktoré je s gumičkou? Mal som trochu problém s ľavou zadnou brzdou, obloženie aj brzdový valček boli maximálne zatuhnuté. Komplet celú brzda, full repair okrem výmeny valčeka a tesnenia kedže bolo v poriadku. Pri demontáži valček som nevedel ani pootočiť s kliešťami, naspäť vošiel krásne s dvoma prstami. Ale napriek tomu je po jazde brzda o dosť teplejšia ako pravé koleso. Neviete čím by to mohlo byť?
Vďaka za nejaký nápad.
https://1drv.ms/u/s!Agp3ImLdV4fcg6EbET3tzbxjM2eOXg

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Utorok, 19. Júna 2018, 11:14
od používateľa Miro_B
No tak s tou teplotou asi to vnímam veľmi subjektívne, po 20km jazde a krátkom brzdení pred zaparkovaním som odmeral teplotu disku infra teplomerom, mala cca 31 stupňov, druhé koleso, pravé malo 29 stupňov, takže to asi riešiť nebudem. Urobím repas druhého kolesa a uvidím.
Ale tie vodiace púzdra, to ak niekto vie budem rád za vysvetlenie. Vďaka.

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Utorok, 19. Júna 2018, 11:24
od používateľa smutok
2 stupne nie je ziaden rozdiel medzi brzdami. Pokial by ti jedno pribrzdovalo, tak tam budu desiatky stupnov rozdiel.
A co sa tyka rozdelnych voditok, tak to je proste konstrukcne riesenie, mozno kvoli mensej chybovosti pri montazi, mozno kvoli niecomu inemu.
Co z toho ked sa dozvies presny dovod? Chystas sa to cele vymenit?

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Utorok, 19. Júna 2018, 13:56
od používateľa Miro_B
Nemá zmysel meniť, myslím že repas som urobil dobre. Nič za tým nie je, chcel som to len vedieť. Či ta tyčka s gumičkou je kvôli eliminácii vibrácii alebo či to drží obloženie bližšie pri kotúči a tým pádom stačí menší pohyb na začatie brzdenia ... Podľa ToyoDIY je tyčka na nabehovej strane bez gumičky, na výbehovej strane s gumičkou. Mám to aj tak odfotené ihneď ako som to rozobral. Ale pri skladaní mi tyčka s gumičkou išla dnu veľmi ťažko a aj tak drží, nechodí voľne ako tá bez gumičky.
https://1drv.ms/u/s!Agp3ImLdV4fcg6EYC64XSpqD_Z7WEw

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Utorok, 19. Júna 2018, 14:04
od používateľa Miro_B
Poliak robí repas dosť podrobne a tak ako jemu tyčka vošla dnu v 19:30 min. mne neišla.
https://www.youtube.com/watch?v=xfye1xn1vfU

a podľa toho poliaka som to asi dal opačne :oops:

Re: E12 Brzdový valec - zaseknutý

Napísané: Utorok, 19. Júna 2018, 16:30
od používateľa smutok
Co si pamatam moju E12 tak tam to chodilo ztuha ale bez nutnosti vacsej sily.
Ale ze by to tak lahko chovilo ako na videu si napamatam mam pocit, ze to bolo viac ztuha.
Ten plast tam moze byt aj pre znizenie vibracii, ale to je v podstate jedno.