Zvýšené emisie

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
Ivan-LM
začiatočník
Príspevky: 166
Dátum registrácie: Streda, 21. Mája 2008, 09:26
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Kontaktovať používateľa:

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa Ivan-LM » Utorok, 15. Apríla 2014, 14:30

Koľko je životnosť lambdy? Dá sa zmerať jej funkčnosť?
Corolla E11 STD červená-sedan, r.v.1998,
moped Stadion S11, r.v. 1958
moped Stadion S22, r.v. 1962
JAWA 350/638 r.v. 1988

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 15. Apríla 2014, 20:44

da, ale 100% funkcnost asi len osciloskopom, a aj to musi clovek vediet.
Alebo cca funkcnost nejakym takymto pristrojom: http://www.michal.imre.szm.com/MER1V.htm

...mne pri merani emisii tiez ukazali ze lambda OK podla napatia, ale v reale bola zla. Tou krabickou hore som to zmeral a podla nej som zistil ze nie je plne funkca. Tá jej akoby sinusoida napatia ktoru ma davat nedosahovala urovne ktore by mala...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Ivan-LM
začiatočník
Príspevky: 166
Dátum registrácie: Streda, 21. Mája 2008, 09:26
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Kontaktovať používateľa:

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa Ivan-LM » Piatok, 18. Apríla 2014, 10:12

Lambda môže fungovať aj napr. na 80%? Či buď ide, alebo nejde?
Corolla E11 STD červená-sedan, r.v.1998,
moped Stadion S11, r.v. 1958
moped Stadion S22, r.v. 1962
JAWA 350/638 r.v. 1988

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa jarson » Sobota, 19. Apríla 2014, 10:42

ano, moze to byt aj tak.
Lambda moze v podstate fungovat, ibaze nereguje správne, tj, dostatocne rýchlo, alebo nemeni hodnoty teda signal pre RJ v správnom rozsahu. A toto sa prave da zistit iba premeranim na osciliskope alebo specialnom pristroji ( je to take "EKG" - graf , kde su male a velke "zuby" a vyzera to podobne ako toto od doktora :) Toto vsak pre vodica auto vacsinou ako chybu nesignalizuje. Kontrolka motora , resp. chybove hlasenie sa zial zobrazi casto iba v pripadoch , ak lambda nejde vobec, alebo ma napr. poruchu vyhrievania, zlomeny kabel a podobne. Avsak ak iba nereaguje dostatocne , toto ti auto neoznami. A navyse aj celkova hodnota lambda merana na emiske tiez moze byt aj v takom pripade v predpisanej tolerancii - teda verdikt - lambda v poriadku ( avsak iba z tohoto hladiska).
S autom teda jazdime , mame vecsiu spotrebu, ktora ale nastupuje postupne, cize si zvykneme a opat neriesime ako problem lambdy atd. Navyse ak sa jazdi v meste na kratko, nemusi sa v niektorych pripadoch auto zohriat ani natolko, aby lambda zacala vobec fungovat ( aby vobec reagovala, musi mat urcitu teplotu, to iste katalyzator) a potom motor ide iba na zakladne nastavenie, teda bez riadenia sondou (aj ked na 90% dnes su už lambdy s vyhrievanim, takze toto nie je az take podstatne). Toto byva mozno aj na 50% pricinou vysokej spotreby v meste.
Lambda by mala udajne vydrzat v priemere 150 tis.km. Na jej zivotnost vplyva napriklad aj spotreba oleja , ked sa na koncovke, ktora je v potrubi a na nej je vlastne nanesena ta reakcna vrstvicka ktora ma reagovat na kyslik v spalinach napecie bordel a potom sonda nereaguje ako ma.
Tazko vsak zovseobecnovat, osobne mam na aute neistých viac nez cca. 420 tis.km a lambda bola donedavna povodna. Aj teraz je tam lambda s este niestejsou minulostou aj to len preto, lebo som menil zvody z vrakoviska a boli aj s lambdou- kedze sa mi nechcelo, lambu som dal tak ako bola , nevidel som dovod nejako to prehadzovat.
Tiez mam problem s uhlovodikmi, ale spotreba zatial v norme. U mna to bude mat na svedomi asi z väcsej casti katalizator- bolo mi povedane, ze po tolkých km nemoze byt dostatocne ucinny ani teoreticky - a prave olej - vyssia spotreba rovna sa nedokonale spalovanie a teda uhlovodiky vo vyfuku prave z tohoto nespaleneho oleja. Výhladovo snad budem riesit az bude looove. Katalizator na navarenie - cca. 50€, sonda v mojom pripade zial aspon 100€ :?
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa stefan-celica » Utorok, 22. Apríla 2014, 11:42

ondrik napísal: ...mne pri merani emisii tiez ukazali ze lambda OK podla napatia, ale v reale bola zla. Tou krabickou hore som to zmeral a podla nej som zistil ze nie je plne funkca.
Mal si zvysenu spotrebu, alebo koli comu si podozrieval lambda sondu?
jarson napísal: Tiez mam problem s uhlovodikmi, ale spotreba zatial v norme. U mna to bude mat na svedomi asi z väcsej casti katalizator- bolo mi povedane, ze po tolkých km nemoze byt dostatocne ucinny ani teoreticky - a prave olej - vyssia spotreba rovna sa nedokonale spalovanie a teda uhlovodiky vo vyfuku prave z tohoto nespaleneho oleja.
Ak vsak motor neberie olej, teoreticky musi katalizator vydrzat aj 400-500tis km v podstate ho nema co poskodit.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
Ivan-LM
začiatočník
Príspevky: 166
Dátum registrácie: Streda, 21. Mája 2008, 09:26
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Kontaktovať používateľa:

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa Ivan-LM » Utorok, 22. Apríla 2014, 16:07

Veď práve to mi nie je jasné. Spotreba v norme(aspoň vyzerá), olej koľko vlejem pri výmene, toľko vypustím. Najazdených 152tis. Jediné v čom vidím problém je že autom jazdím málo, zhruba raz za mesiac-dva ho prebehnem cca 30km mimo mesto a zase odstavím. Dlhšia cesta je len dovolenka v lete okolo 2500km. Ešte ma napadlo, pred rokom mi menili výfuk(zadnú časť) za nejaký no name.
Corolla E11 STD červená-sedan, r.v.1998,
moped Stadion S11, r.v. 1958
moped Stadion S22, r.v. 1962
JAWA 350/638 r.v. 1988

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 22. Apríla 2014, 17:09

stefan-celica napísal:
ondrik napísal: ...mne pri merani emisii tiez ukazali ze lambda OK podla napatia, ale v reale bola zla. Tou krabickou hore som to zmeral a podla nej som zistil ze nie je plne funkca.
Mal si zvysenu spotrebu, alebo koli comu si podozrieval lambda sondu?

jj, spotrebu vysoku. A celkovo sa motor nechoval tak ako by som chcel, tak som vtedy skusal vsetko mozne....
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa jarson » Utorok, 22. Apríla 2014, 21:34

stefan-celica napísal:
Ak vsak motor neberie olej, teoreticky musi katalizator vydrzat aj 400-500tis km v podstate ho nema co poskodit.

....no vsak toto... moja je niekde v tomto km rozmädzi a olej berie. Nie ze by kat nefungoval, len uz vraj nema tu ucinnost. Kazdopadne, nema to kto ako zmerat, su to len reci. Niekto naopak hovori , ze kat by mal na svedomi skorej CO2. Uhlovodiky udajne maju pricinu v nedokonalom spalovani
- teda:
1, sviecky
2, kable
3, tesnost motora / ventily - cize spalovaci priestor
4, lambda
5, suvisi s bodom 3- zvysena spotreba oleja
takto mi to obcan emisny vysvetlil ( chlapik z malej dielnicky , ktory sa specializuje na emisne) - zujmave , ze u neho som bol v norme :)
na riadnej STK a EK podozrievali kat.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

josebanche
panic
Príspevky: 16
Dátum registrácie: Utorok, 8. Júla 2014, 01:16
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa josebanche » Utorok, 8. Júla 2014, 11:26

Zdravím.
Mám 15ročnú corollu liftback od februára 2014. Nerobil som žiadnu prípravu na Ek a TK. Známy mechanik mi poradil, že sa dá najprv ísť na kontrolu a z tých vypísaných nedostatkov urobiť následný servis. Tak som 30.6.2014 nastúpil- a prešiel som, he-he. Avšak, technik mi musel ešte dohriať teplotu oleja na cca až 86°C, pretože ešte otáčky voľnobehu boli mierne nad 800 a hodnoty HC tesne nad 100. Nevyznal som sa v tom, lebo muchy toyoty som ešte nepoznal. Pred vjazdom do haly som polietal po meste, ale asi to nestačilo + trochu som čakal a naraz ma volali prveho dnu. Po dohriatí oleja sme dosiahli tieto hodnoty:
otáčky 690min-1
CO 0.01%
HC 98 !!!!
zvýš.otáčky 2550
CO 0.01%
lambda 1.001
Stav počítadla 150183km, avšak je to dovezena v 2008 roku z Nemecka až potom su údaje STK.
Olej som nemenil, ani rozvody, filtre ostali staré, :-) , výfuk je len mierne načatý hrdzou, tipujem že má tak 3 roky, auto predtým viac stálo vonku ako jazdilo alebo bolo šetrne garážované.
Chcem sa opýtať na tie otáčky (horna hranica je 2600), čo znamenajú, a taktiež prečo limit na CO je 0,3/0,5% a namerané sú tak ako keby šlo o modernejší katalyzátor s nulovými hodnotami...a či tie vyššie HC nie je len známka bohatšej zmesy - teda menej vzduchu pre špinavší filter? A ešte, ake hodnoty HC by malo ukazovať? Na fabiach su cca 30-60% s rovnakým limitom 100.
Ďakujem za reakcie.
Corolla E11 LB, 1.4 63kW, 1999 modrá metal

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 8. Júla 2014, 11:37

Riadeny katalizator pokial je funkcny by mal skoro uplne eliminovat CO nemiesat si to s CO2, to sa na emisnej nemera.
Zvysene otacky si nevsimaj, to su predpisane otacky na ktorych sa robi emisna, tie su rovnake pre vsetky benzinove motory, diesle maju ine.
Zvysene HC moze mat za nasledok aj diera vo vyfuku, aspon ja som mal taku skusenost, ale to by si sa nezmestil do limitu pravdepodobne.
Kazdopadne je to zevraj celkovo problem 4efe a 4afe motorov.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

josebanche
panic
Príspevky: 16
Dátum registrácie: Utorok, 8. Júla 2014, 01:16
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa josebanche » Utorok, 8. Júla 2014, 11:58

smutok napísal:Riadeny katalizator pokial je funkcny by mal skoro uplne eliminovat CO nemiesat si to s CO2, to sa na emisnej nemera.
Zvysene otacky si nevsimaj, to su predpisane otacky na ktorych sa robi emisna, tie su rovnake pre vsetky benzinove motory, diesle maju ine.
Zvysene HC moze mat za nasledok aj diera vo vyfuku, aspon ja som mal taku skusenost, ale to by si sa nezmestil do limitu pravdepodobne.
Kazdopadne je to zevraj celkovo problem 4efe a 4afe motorov.
Ano, pred STK som si našiel, že tieto motory su také, sam som technika po prvom meraní upozornil, že nech ma neplaší s tými prvými údajmi. Vyfuk som si teraz pozrel na rampe za behu nastudeno - bez dzírok, ale neviem kolko este taky vyfuk na toyote vydrží...
Corolla E11 LB, 1.4 63kW, 1999 modrá metal

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Zvýšené emisie

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 8. Júla 2014, 12:29

Vela, ale najdolezitejsi je spoj pred koncovym tlmicom, tam to zvykne prehnit, uz som to riesil na dvoch autach v tom mieste.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných