E11 - kurenie a teplota motora

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa grexos » Nedeľa, 24. Januára 2010, 14:37

Ahojte mam mensi problem. v poslednom case sa moja rolla rozhodla ze nebude kurit ci je 0,-3 alebo -8 proste je v aute kosa, teplota nastavena na max a ide len vlazny vzduch z vyduchov a to napriek tomu ze idem z BA do Gbelov (pri CR) takze cez mesto, dielnicu a okresku tak na konci je furt rovnako zima.
ruka v ruke s tym som si vsimol ze mi teplomer motora ani len nestupne pripadne len 1/10 z jeho dlzky.

Mudra knizka hovori ze co sa tyka kurenia tak je mozno zaneseny len pelovy filter a jelikoz nebol meneny 3 roky tak ho vymenim asi aj tak. Mam ale podozrenie ci nie je nieco s termostatom co vy na to hosi ?

ps: spotreba benzinu je u mojho tatosa vseobecne akasi velka
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa Elvis » Nedeľa, 24. Januára 2010, 16:46

no auto nekuri aj vtedy napriklad, ak ma nedostatok chladiacej zmesy. takze cekni ci mas dost vody v chladici...
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

jurosik.km
panic
Príspevky: 118
Dátum registrácie: Nedeľa, 5. Októbra 2008, 13:09

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa jurosik.km » Nedeľa, 24. Januára 2010, 19:52

tak tak pozri ci mas daco v chladici tobybol ten mensi pripad uz horsi zeto fakt bude termostat..oskusaj ci je horuca hadica co ide od motora do kabiny ak studena bratku men termostat..iked vtakej zime kurnik... :shock: ...pobav sa

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa chmelo » Nedeľa, 24. Januára 2010, 22:14

Tiež to skôr šacujem na málo chladiacej kvapaliny....zistíš to jednoducho....nechaj auto zohriať bez na mieste, alebo daj pred chladič kus kartónu, alebo nejakú fóliu...ak nebude kúriť ani vtedy, tak nemôže byť problém v termostate ;-) ....alebo rovno čeknúť tú kvapalinu :mrgreen:
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 24. Januára 2010, 22:50

Elvis napísal:no auto nekuri aj vtedy napriklad, ak ma nedostatok chladiacej zmesy. takze cekni ci mas dost vody v chladici...
nam sa stalo nieco podobne, v sobotu som isiel s kamaratom v jeho C3 a zacalo mu to pipat ze "stop, high engine temperature", auto slabsie kurilo a podobne. AVSAK: dolial nemrznucu zmes, lenze hlaska sa pri ceste spat zobrazila zas, takze problem moze byt aj inde.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa grexos » Pondelok, 25. Januára 2010, 07:17

skontrolujem to. o tom pisali v mudrej knizke tiez ale kedze som pomerne nedavno pri vymene oleja konotrloval aj chladiacu nepredpokladal som ze by to mohlo byt tou svinou. damv ediet ked najedm odvahu v -10 otvarat kapotu :D
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa chmelo » Pondelok, 25. Januára 2010, 07:44

Čiste hypoteticky by to mohlo byť tou bohatšou zmesou...akurvát minule sme to rozoberali s drgim na čete, lenže na 4A-F s karburátorom, čo je trošku iná situácia...každopádne príliš bohatá zmes má pri horení nižšiu teplotu, čerstvá zmes viac ochladzuje vnútro valca a spaľovací priestor sa menej ohrieva a tým pádom aj samotný motor, chudobná zmes sa chová presne naopak, keďže je tam viac kyslíku a lepšie horí...
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

vitelo1
začiatočník
Príspevky: 189
Dátum registrácie: Streda, 3. Júna 2009, 09:52
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa vitelo1 » Pondelok, 25. Januára 2010, 10:00

... píšeš, že motor je stále "zohriaty" len na 1/10 tak a k tomu ešte pustíš kúrenie na plno tak sa nečuduj, že máš vysokú spotrebu a nechcem ani hovoriť ako dostáva zabrať studený motor pri dlhej jazde (mazanie !!!!) ... nerozmýšľaj ani 5 minút, utekaj rýchlo do servisua a daj vymeniť termostat (je určite vadný), za tých pár € to stojí (mal som podobný problém nedohriateho motora na E10)
E10 Corolla 1,33 xli sedan

vitelo1
začiatočník
Príspevky: 189
Dátum registrácie: Streda, 3. Júna 2009, 09:52
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa vitelo1 » Pondelok, 25. Januára 2010, 10:04

... ešte malá poznámka - jazdíš stále dlhodobo na sytič s bohatou zmesou a nechcem vidieť ako sa "škeríí :mrgreen: "tvoja lambda sonda a katalyzátor a to sú už iné pálky...
E10 Corolla 1,33 xli sedan

Používateľov profilový obrázok
mr.fatal
začiatočník
Príspevky: 162
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Apríla 2009, 23:40
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa mr.fatal » Pondelok, 25. Januára 2010, 19:38

Tento isty problem som mal na honde.Vyriesila to vymena termostatu, zalezitost par € a kuri ako diva 8)
Toyota Corolla E10 1.3 4E-FE
Honda Civic sedan 1.5 VTEC LS
EX: Skoda 130 L 5 Speed

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa grexos » Utorok, 26. Januára 2010, 07:44

oki kupim novy a dam vediet. ale asi az buduci tyzden dovtedy nemma kedy :) zatim
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
ivo_PN
panic
Príspevky: 94
Dátum registrácie: Pondelok, 11. Januára 2010, 13:43
Bydlisko: Piešťany
Kontaktovať používateľa:

jednoznačne termostat!

Príspevok od používateľa ivo_PN » Piatok, 29. Januára 2010, 19:24

Ja som riešil podobný problém na mojej E9. Tiež nekúrila a neukazovalo teplotu.
Myslel som, že na krátke vzdialenosti na ktoré som jazdil sa ani ten malý motorček nestihol ohriať...
Keď som raz išiel s otcovym passatom, a ten sa stihol zahriať, už som vedel, že niečo nieje OK...
Vymenil som najprv čidlo teploty chladiacej kvapaliny. Staré bolo zlé, ale nové neukazovalo tiež
to čo by som chcel vidieť. Motor sa zohrial asi cca na 30 stupňov. To, že auto nekúrilo, som pripisoval
zapchatému radiátoru.
Potom som vymenil termostat. Stál 13€ a 1 hodinu roboty. Auto sa zohrieva na 90 stupnov a kúri tak, že sa musím
vyzliekať! ;-)
Toyota corolla E9, hatchback, 1,3 12V karburator, r.v91 strieborna metla

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa grexos » Sobota, 30. Januára 2010, 08:51

skusim to poriesit najblizsi tyzden co bude. ako pises termostat stoji par korun akurat neviem ci mam brat do 82 alebo do 88. asi ten 88nie ?
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
ivo_PN
panic
Príspevky: 94
Dátum registrácie: Pondelok, 11. Januára 2010, 13:43
Bydlisko: Piešťany
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa ivo_PN » Sobota, 30. Januára 2010, 13:03

grexos napísal:skusim to poriesit najblizsi tyzden co bude. ako pises termostat stoji par korun akurat neviem ci mam brat do 82 alebo do 88. asi ten 88nie ?

co tym myslis 82 alebo 88? najlepsie by bolo keby ten termostat vyberies a pomeras ho. hlavne priemer a tesnenie. ale má to hacik,
ze motor by nemal vymrznut bez kvapaliny... takze teraz to asi nepojde. V predajnach ND maju take knizky - katalogy kde maju presne urcene typy a rozmery suciastok ake do daneho auta mozu ist...
s tym nebudes mat problem...
Toyota corolla E9, hatchback, 1,3 12V karburator, r.v91 strieborna metla

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - kurenie a teplota motora

Príspevok od používateľa grexos » Sobota, 30. Januára 2010, 13:09

v katalogu su dva a jeden ma uvedenu otvaraciu teplotu 82 stupnov priemer 48, armaturta 47 a priemer2 je 28, a druhy 88 st. priemer 55, armatura 25 a priemer2 je 22

takze najprv stary pomeram ako pises
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných