Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z
Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 21:35
Takze....
ani neviem kde presne zacat, pretoze je toho vela, viaceri o tom nevedeli, iba velmi uzky okruh ludi, od ktorych som potreboval obcas nejaku radu, alebo iny druh podpory, o tom vedel. Dovod bol viac-menej prozaicky: mnozstvo problemov zarucovalo, ze nie je sa (a ani to nebolo vhodne) cim chvalit. Tymto sa teda ospravedlnujem vsetkym svojim znamym a kamaratom, ktori o tom nic nevedeli, snad mi to odpustite. Kazdemu, kto s niecim pomohol VELMI DAKUJEM.
Prejdem k veci:
Toyota Corolla 1984 Coupé GTi
1587 cc / 4AGE/ 91kW / 124 ps @ 6600 rpm / MAP verzia bez AFM
JT1C0AE86....
AE86L-ECMQFW
Doplnujuce info: 3dverový hatchback, Levin, povodne z Rakuska, bi-tón strieborna metaliza / cierna, modry interier, samosvorny LSD diferencial, zenki verzia (t.j. pred faceliftom)
Ako to zacalo...hm..velmi davno, tesne po mojej cervenej Corolle, takze tak 3.5roka dozadu pri dalsom a dalsom spoznavani starsich Coroll som dospel k nazoru, ze AE86 nikdy nezozeniem, tak aspon AE92. No a vidite ako to dopadlo, AE92 (zatial) nikde, a este aj nefunkncu AE82 mam, ale o tom potom...
Urcite okrem ineho zasielam vrele pozdravy dvom specialistom na AE86, oni sa spoznaju, takze publicitu nepotrebuju... Auto bolo v KATASTROFALNOM STAVE. Stalo takmer 3 roky, povodne urcene ako zdroj papierov a neskor uz iba nahradnych dielov. K zakladnym charakteristikam patri: absolutne zhnita kasna (podbehy, lemy, zadne kapsy, zadne nosniky, dutiny, celne sklo, zadne dvere, spodky dveri, pod zadnym naraznikom), "kurín" v priestore vodica, deravy lem nad celnym sklom a vlhky zateceny interier, ponicene plasty, od slnka skrehnute plasty palubovky, pach a stav z vrakoviska, prasknute celne sklo, podvozok v zlom stave. Stav tachometra je takmer 444 000 kilometrov, auto ma oficialne uz druhy motor, menena kapota (farebne nezladena, s doplnkami v style grafiti), amatersky vrtana diera pre antenu v streche, amatersky opravena vyhoreta elektrika, motor v nekorektnom stave (spinavy, s prechlastanou zmesou), rozbity svetlomet a mnohe ine. Na nejake veci som urcite zabudol.
Ak uz teraz krutite neveriacky hlavou, mate pravdu. Je to samovrazda. V kazdom pripade, s vervou som sa pustil do rozoberania auta, co je tiez slusna skola zivota a vyplynie z nej zopar cennych skusenosti a rad ostatnym ludom do zivota. V prvom rade treba povedat, ze ak niekto tuzi po tzv. Showroom condition, musi si pripravit extremny balik penazi a spickovych odbornikov, ktori sa za velke peniaze budu hrat s detailami. Ina moznost je zohnat si uz na prvy sup auto, ktore bude v korektnejsom technickom stave, nez to moje. Vrele to odporucam... Naozaj, na idealnu renovaciu treba auto v hodne lepsom stave.
Dalsia skusenost vravi, ze akekolvek auto E8 a jemu podobne automobily si vyzaduju pri akomkolvek dobrom stave kompletnu demontaz, cistenie a odhalenie vsetkych hrdzavych miest. Kto trpi falosnou nadejou, ze v AE86 za 50tisic, ktora vyzera "krutě dobře, ty pyčo", sa nic tak hrozne ako u mna nenachadza, je na velkom omyle. Je pravda, ze tyransku pracu v podobe novej strechy, zadnych kaps (vytvorenych zo vzduchu!!!) alebo niektorych inych veci, mozno nebude treba na kazdom aute, ale u strechy auto nekonci! Pod kobercom, interierom, plastami, pod sklami (!! nesmierne zradne a dolezite !!) su veci, ktore sa aj na zachovalych kuskoch tazko odhaluju a kto si tym nepresiel, neuveri.
Aby to nebol len samy nudny text, popripajam aj nejake fotky a pokracujem v dalsom prispevku...
ani neviem kde presne zacat, pretoze je toho vela, viaceri o tom nevedeli, iba velmi uzky okruh ludi, od ktorych som potreboval obcas nejaku radu, alebo iny druh podpory, o tom vedel. Dovod bol viac-menej prozaicky: mnozstvo problemov zarucovalo, ze nie je sa (a ani to nebolo vhodne) cim chvalit. Tymto sa teda ospravedlnujem vsetkym svojim znamym a kamaratom, ktori o tom nic nevedeli, snad mi to odpustite. Kazdemu, kto s niecim pomohol VELMI DAKUJEM.
Prejdem k veci:
Toyota Corolla 1984 Coupé GTi
1587 cc / 4AGE/ 91kW / 124 ps @ 6600 rpm / MAP verzia bez AFM
JT1C0AE86....
AE86L-ECMQFW
Doplnujuce info: 3dverový hatchback, Levin, povodne z Rakuska, bi-tón strieborna metaliza / cierna, modry interier, samosvorny LSD diferencial, zenki verzia (t.j. pred faceliftom)
Ako to zacalo...hm..velmi davno, tesne po mojej cervenej Corolle, takze tak 3.5roka dozadu pri dalsom a dalsom spoznavani starsich Coroll som dospel k nazoru, ze AE86 nikdy nezozeniem, tak aspon AE92. No a vidite ako to dopadlo, AE92 (zatial) nikde, a este aj nefunkncu AE82 mam, ale o tom potom...
Urcite okrem ineho zasielam vrele pozdravy dvom specialistom na AE86, oni sa spoznaju, takze publicitu nepotrebuju... Auto bolo v KATASTROFALNOM STAVE. Stalo takmer 3 roky, povodne urcene ako zdroj papierov a neskor uz iba nahradnych dielov. K zakladnym charakteristikam patri: absolutne zhnita kasna (podbehy, lemy, zadne kapsy, zadne nosniky, dutiny, celne sklo, zadne dvere, spodky dveri, pod zadnym naraznikom), "kurín" v priestore vodica, deravy lem nad celnym sklom a vlhky zateceny interier, ponicene plasty, od slnka skrehnute plasty palubovky, pach a stav z vrakoviska, prasknute celne sklo, podvozok v zlom stave. Stav tachometra je takmer 444 000 kilometrov, auto ma oficialne uz druhy motor, menena kapota (farebne nezladena, s doplnkami v style grafiti), amatersky vrtana diera pre antenu v streche, amatersky opravena vyhoreta elektrika, motor v nekorektnom stave (spinavy, s prechlastanou zmesou), rozbity svetlomet a mnohe ine. Na nejake veci som urcite zabudol.
Ak uz teraz krutite neveriacky hlavou, mate pravdu. Je to samovrazda. V kazdom pripade, s vervou som sa pustil do rozoberania auta, co je tiez slusna skola zivota a vyplynie z nej zopar cennych skusenosti a rad ostatnym ludom do zivota. V prvom rade treba povedat, ze ak niekto tuzi po tzv. Showroom condition, musi si pripravit extremny balik penazi a spickovych odbornikov, ktori sa za velke peniaze budu hrat s detailami. Ina moznost je zohnat si uz na prvy sup auto, ktore bude v korektnejsom technickom stave, nez to moje. Vrele to odporucam... Naozaj, na idealnu renovaciu treba auto v hodne lepsom stave.
Dalsia skusenost vravi, ze akekolvek auto E8 a jemu podobne automobily si vyzaduju pri akomkolvek dobrom stave kompletnu demontaz, cistenie a odhalenie vsetkych hrdzavych miest. Kto trpi falosnou nadejou, ze v AE86 za 50tisic, ktora vyzera "krutě dobře, ty pyčo", sa nic tak hrozne ako u mna nenachadza, je na velkom omyle. Je pravda, ze tyransku pracu v podobe novej strechy, zadnych kaps (vytvorenych zo vzduchu!!!) alebo niektorych inych veci, mozno nebude treba na kazdom aute, ale u strechy auto nekonci! Pod kobercom, interierom, plastami, pod sklami (!! nesmierne zradne a dolezite !!) su veci, ktore sa aj na zachovalych kuskoch tazko odhaluju a kto si tym nepresiel, neuveri.
Aby to nebol len samy nudny text, popripajam aj nejake fotky a pokracujem v dalsom prispevku...