Strana 1 z 12

Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 21:35
od používateľa AndyGTP
Takze....

ani neviem kde presne zacat, pretoze je toho vela, viaceri o tom nevedeli, iba velmi uzky okruh ludi, od ktorych som potreboval obcas nejaku radu, alebo iny druh podpory, o tom vedel. Dovod bol viac-menej prozaicky: mnozstvo problemov zarucovalo, ze nie je sa (a ani to nebolo vhodne) cim chvalit. Tymto sa teda ospravedlnujem vsetkym svojim znamym a kamaratom, ktori o tom nic nevedeli, snad mi to odpustite. Kazdemu, kto s niecim pomohol VELMI DAKUJEM.

Prejdem k veci:
Toyota Corolla 1984 Coupé GTi
1587 cc / 4AGE/ 91kW / 124 ps @ 6600 rpm / MAP verzia bez AFM
JT1C0AE86....
AE86L-ECMQFW


Doplnujuce info: 3dverový hatchback, Levin, povodne z Rakuska, bi-tón strieborna metaliza / cierna, modry interier, samosvorny LSD diferencial, zenki verzia (t.j. pred faceliftom)


Ako to zacalo...hm..velmi davno, tesne po mojej cervenej Corolle, takze tak 3.5roka dozadu pri dalsom a dalsom spoznavani starsich Coroll som dospel k nazoru, ze AE86 nikdy nezozeniem, tak aspon AE92. No a vidite ako to dopadlo, AE92 (zatial) nikde, a este aj nefunkncu AE82 mam, ale o tom potom...

Urcite okrem ineho zasielam vrele pozdravy dvom specialistom na AE86, oni sa spoznaju, takze publicitu nepotrebuju... Auto bolo v KATASTROFALNOM STAVE. Stalo takmer 3 roky, povodne urcene ako zdroj papierov a neskor uz iba nahradnych dielov. K zakladnym charakteristikam patri: absolutne zhnita kasna (podbehy, lemy, zadne kapsy, zadne nosniky, dutiny, celne sklo, zadne dvere, spodky dveri, pod zadnym naraznikom), "kurín" v priestore vodica, deravy lem nad celnym sklom a vlhky zateceny interier, ponicene plasty, od slnka skrehnute plasty palubovky, pach a stav z vrakoviska, prasknute celne sklo, podvozok v zlom stave. Stav tachometra je takmer 444 000 kilometrov, auto ma oficialne uz druhy motor, menena kapota (farebne nezladena, s doplnkami v style grafiti), amatersky vrtana diera pre antenu v streche, amatersky opravena vyhoreta elektrika, motor v nekorektnom stave (spinavy, s prechlastanou zmesou), rozbity svetlomet a mnohe ine. Na nejake veci som urcite zabudol.

Ak uz teraz krutite neveriacky hlavou, mate pravdu. Je to samovrazda. V kazdom pripade, s vervou som sa pustil do rozoberania auta, co je tiez slusna skola zivota a vyplynie z nej zopar cennych skusenosti a rad ostatnym ludom do zivota. V prvom rade treba povedat, ze ak niekto tuzi po tzv. Showroom condition, musi si pripravit extremny balik penazi a spickovych odbornikov, ktori sa za velke peniaze budu hrat s detailami. Ina moznost je zohnat si uz na prvy sup auto, ktore bude v korektnejsom technickom stave, nez to moje. Vrele to odporucam... Naozaj, na idealnu renovaciu treba auto v hodne lepsom stave.

Dalsia skusenost vravi, ze akekolvek auto E8 a jemu podobne automobily si vyzaduju pri akomkolvek dobrom stave kompletnu demontaz, cistenie a odhalenie vsetkych hrdzavych miest. Kto trpi falosnou nadejou, ze v AE86 za 50tisic, ktora vyzera "krutě dobře, ty pyčo", sa nic tak hrozne ako u mna nenachadza, je na velkom omyle. Je pravda, ze tyransku pracu v podobe novej strechy, zadnych kaps (vytvorenych zo vzduchu!!!) alebo niektorych inych veci, mozno nebude treba na kazdom aute, ale u strechy auto nekonci! Pod kobercom, interierom, plastami, pod sklami (!! nesmierne zradne a dolezite !!) su veci, ktore sa aj na zachovalych kuskoch tazko odhaluju a kto si tym nepresiel, neuveri.

Aby to nebol len samy nudny text, popripajam aj nejake fotky a pokracujem v dalsom prispevku...

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 22:01
od používateľa AndyGTP
Po vasnivej rozoberacke pokracovali prace miernym tempom. V lete som mal trochu viac casu, mal som peknu a priestornu garaz u kamaratov, ked bolo treba pomoct, vyborne sa nam robilo. Za niekolko sobot bolo auto celkom dobre rozobrane a nasala velka zmena v povodnych planoch.

Prvy plan bol zistit, ci sa vobec oplati to auto davat dokopy, cielom bolo spojazdnit ho a vyskusat najma motor, diferencial, zakladnu mechaniku. Pri rozoberacke vsak vysli na povrch take hrdzave vady, ze povodny zamer bol ihned zahnany do uzadia, lebo kasna by sa asi rozpadla. Motor po 3 rokoch chytil na prvy pokus, vyfuk nejestvuje, takze to bol pekny rachot. Hned po tom, co som zmenil svoje pochabe sny, rozhodol som sa na komplet odstrojenie a neskor aj (nutene) na posunutie auta klampiarovi. Viacere veci som si mienil spravit sam, ale osud chcel, aby som o garaz prisiel (skrz rozne komplikacie u rodiny kamarata, kde som to mal), takze bol zrazu zo mna bezdomovec.

Kvantum dielov, vybraty motor, prevodovka, proste cele smetisko, som zrazu nemal kam dat. Nechcite vediet, aky dopad na moju moralku to malo. Prvotny rychly postup sa vyrazne spomalil, auto "sa odpratalo" k prvemu klampiarovi, ktory vsak ako pravy dedinsky umelec a slovensky "ponnykatel" riesil lahucke, drobnejsie a ziskovejsie zakazky, ktore mal uz dlhorocnymi skusenostami nacvicene (zhnite favority, lahke burance atd). Nezvazujem tym jeho kvality, ale starsi pan uz je za vodou a jednoducho MFP. Po mesiaci co mi kvazi "strazil" auto v suchu, sa toho ujal kamaratov otec. Z nudze cnost: jemu skapal biznis, ja som nemal garaz, slovo dalo slovo, auto sa preslo o 200m vedla a za 4 tyzdne "sa" vyvarilo. To uz bola polovica decembra a tucny balik penazi zo mna vykrvacal len za klampiarske veci. Avsak, posudte sami, klobuk dole, vytvorit na niektorych miestach zo vzduchu nic, je super umenie.

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 22:04
od používateľa ondrik
anduch, dve otazky:
1. to si si len tak zobral zadarmo z vlastnej iniciativy alebo ta este aj poprosili a zaplatili ti?
2. ten kontajner na poslednej fotke, kde je "prazdne auto" je plny coho??? :D

Drzim palcaky... zatial len palcaky, lebo si daleko... ;-)

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 22:19
od používateľa AndyGTP
Dolezita poznamka pre zvedavcov: zadne lemy boli pouzite zo Starlet P7 a bocne prahy zo stvordveroveho sedanu Corolla E80. Bohuzial, ani jeden z dielov nie je tak proklamovane vhodny, ako sa vravi. Su sice v poriadku, ale rovnaku sluzbu vam ohladne lemov spravia aj lemy z GolfII a ohladne prahov vlastna vyroba (aplikovane u znameho na jeho AE86).

Kedze klampiarske prace sa chylili ku koncu, moju depresiu prehlbovalo to, ze som stale nemal garaz: mnoho veci bolo u kamarata, nejake u mna doma a musel som to uz riesit. Zvlast, ked som akceptoval, ze hned za horuca, po vyvareni auta, sa auto odvezie k lakyrnikom. Navsteva u lakyrnika prebehla hladko, povedali sme si zakladne podmienky (ja som si chcel doniest farbu sam), dostal som termin na 1-2 decembrovy tyzden a tak aj bolo. Medzicasom som zohnal v Pezinku garaz, tak som postupne odnasal veci. Lakyrnik bohuzial asi 4x odlozil termin dokoncenia auta, celkovo sa to natiahlo takmer na 5 tyzdnov a preto som si auto vyzdvihol az takmer na konci januara, namiesto vianoc. Jeho sluzby som musel preplatit, kedze na aute bolo extremne vela brusenia a gitovania, aby sa mohlo dostat do svojej dnesnej podoby.

Celkovo by som tu rad zdoraznil, ze ak niekto chce spickovu robotu a spominany Showroom Condition, je nevyhnutne, aby ste vyrazne viac zaplatili za sluzby klampiara a lakyrnika. V takych pripadoch treba ratat dvojnasobne sumy za ich pracu. Cim menej platite, tym menej dokonalosti na vyslednom produkte je. Mozno by ma niektori vysmiali s niektorymi detailami, ale ja som perfekcionista a ked sa na niecom dohodnem, tak cakam adekvatne vysledky. Ale to je jedno, v zasade je auto vyborne spravene, s jeho povodnym stavom to nema nic spolocne...

Kratke info:
zavareny zadny stierac (nikdy sa tam uz nevrati), zavarena diera na streche po amaterskej antene, zavarena diera na blatniku po original antene, dodrzany original bi-tón, okrem zadnej casti auta, kde to mierne posrali (ale asi to skorigujem), zmena farby na bielu (+ cierny spodok), jednoducho - mojim snom bola biela panda, aj ked strieborna je tiez pekna, bielu som chcel mat... antikorozna ochrana (prelakovana) na prahoch, v motorovom priestore (na dvoch citlivych miestach vratane jedneho buraneho boku), antikorozna ochrana pod prednymi blatnikmi a zvnutra blatnikov (este spodok kasne treba osetrit).

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 22:47
od používateľa AndyGTP
Uz som toho popisal strasne vela... Hm Ondrik sa nespravne domnieval mozno, ze v kontajneri su zbytky auta :D nastastie tam skoncilo iba celne sklo a nejake smetie. V tejto "kapitole" sa pokusim vymenovat vsetky veci, ktore som musel na auto kupit. A zoznam nekonci. Ako ste si vsimli, cely projekt sa velmi necakane zvrtol (v neprospech mojej penazenky, napriklad). Rozoberacku som zacal riesit v marci 2008, vydatny pokrok nastal v lete 2008 a jesen 2008 som popisal vyssie. Co je pozitivum, ze klampiarinu a lakyrnika, ktore som odkladal mozno na tento rok, mozno na nikdy, mozno na daleku buducnost, mam nechtiac uz za sebou... Tym sa to nestastne auto posunulo do roviny: bud - alebo... To znamena, ze musel som riesit uz uplne vsetko. Cez administrativu az po GO motora. Sucasny stav je taky, ze auto by sa malo coskoro dostat do "mojej" garaze, kde bude pokracovat:


1. skladanie (montaz celneho skla, ofoliovanych ostatnych okien)
2. repas podvozku (vymena silentblokov, prebrus, nater, antikorozna ochrana)
3. GO motora, instalacia chladica z AE82 GT, oprava zadnych brzd
4. kontrola kardanu, prevodovky a LSD
5. docasne zavarenie zhyzdneho stareho vyfuku
6. brutalny JaFer style vyfukovy system (asi bez zvodov zatial)


??? klietka ??? sportovy interier ??? samy otaznik...toto neriesim, az to bude jazdit, vychytaju sa muchy. Prvorady je pre mna velmi dobry technicky stav, korektne jazdne vlastnosti, dobre odvedena karosarska, lakyrnicka a monterska praca.... zvysok je buducnost.

Zoznam veci:

- vsetky kotuce, dosticky, filtre, svieckove kable, kvapaliny (kupene na zaciatku kvoli 1.cielu..)
- opravne sady na brzdy (predne som pekne zrepasoval hned na zaciatku)
- kolesa Konig Rewind 14x7", ET minus 9
- otvorene, dlhe, lahke zavodne matice, 2 sady (gunmetal + red)
- sada silentblokov Prothane z USA
- holandske pruziny APEX minus 30mm - 3kg/mm
- tlmice Koni Sport yellow
- original celne sklo Pilkington za ludovych 6tis Sk (ine Nove uz neexistuje ludia!!! uz nikde!)
- sportovy volant
- pravy predny svetlomet, prava klucka dveri, prava smerovka
- vela dalsich nemenovatelnych veci

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 23:13
od používateľa tropi
Andy klobuk dole. Paradna roboticka. Drzim palce,aby si to auticko dotiahol do konca.

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 23:17
od používateľa saboter
Krása :) . A rešpekt 8) .

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 23:33
od používateľa ondrik
tak tie kolecka su akyyyyy styyyyyyl.... ;-)

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 23:39
od používateľa AndyGTP
Este k tomu repasu prednych brzd... som na to celkom pysny, no ale az prevadzka ukaze, ci sa dane natery a postup osvedci, ci ich spravne rozbeham atd... lebo sa bojim ich teraz po niekolkych mesiacoch vobec vytiahnut, ze ako budu vyzerat...

Povodne boli opieskovane, natrete antikorozne, zinkovymi sprejmi, neskor ciernym lakom, takze uvidime, ako to bude drzat. Dalej som si dal vyrobit nove brzdove hadicky. Ak vas to inak zaujima, skusenosti inych vravia, ze povodny brzdovy system je pomerne dobre dimenzovany a bohato staci, preto som zvolil supervyhodnu kupu aftermarket dielov, ktore pasuju ako rit na serbel.

So zadnymi brzdami je problem, pretoze jeden kryci plech nejde dole (nemam stahovak na poloos, jeden isiel dole, ale druha nejde...). Dalsia vec: prava zadna brzda je pokazena, zlomena, dosrana...proste co len chcete. Pri demontazi casti brzd som musel dalej surovo ulomit zahrdzavenu a rozpadnutu trubku brzdoveho vedenia, takze ma caka vyroba vedenia na zadnej naprave (ergo demontaz z AE82). Skusim rozobrat the Donor car (AE82 GT) a zistit, ci zadne kotucove brzdy nahodou niesu kompatibilne. Zatial som nemal cas.

Ak by niekoho inak zaujimalo, AE82 (ako predokolkova sestra AE86) nema s mojim autom okrem mena a motoru skoro nic spolocne... je to priam neuveritelne, ale interierovo, koncepcne atd. sa AE82 ponasala (logicky) na svoje predokolkove nastupkyne - vsetky Corolly (AE92 a vyssie). Cez ovladanie svetiel na volante, koncepciu interieru, rozperu, celne sklo, karosarske diely, svetla az po neviem co je to auto odlisne od AE86. Pardon, poopravim sa: je to AE86 coupé, ktora je najdivotvornejsim autom z 5. generacie Corolly. Paradoxne, priecne ulozeny predokolkovy 4AGE je identicky s pozdlzne ulozenym v AE86 (okrem vykonovej toyotackej "dezorientacie" v style verzii 85-91-89 kW)

V sucasnosti na toto auto uz takmer nic nezozeniete. Dobre info, stare 1.5 roka az 2 roky, ze Toyota predava svetlomety je uz neaktualne. Na vsetko sa zastavila vyroba. Ja som celne sklo z viedenskeho skladu Pilkingtonu objednal este v pohode, ale neviem ako to budu riesit "ti po mne". Ohladne brzd sa vsetko riesi pomerne lahko, lebo mnoho spotrebneho materialu je lahko zamenitelneho cez viacere generacie a motor 4AGE bol velmi popularny, preto nan zozeniete takmer vsetko.

Moja Donor car by tym padom mala podarovat chladic do AE86, mozno aj celuste zadnej brzdy. Motor (zadrety) skonci v kamaratovej AE86 SR5 US verzii, ale to je zas iny projekt...

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Pondelok, 2. Februára 2009, 23:46
od používateľa AndyGTP
dik hoši za support. tie kolesa su znalcom velmi dobre zname, niektori im nadavaju do lacnych kopii, ale ja som skor toho nazoru, ze ide o dobru a najma cenovo ovela vyhodnejsiu verziu typickych zadokolkovych kolies (hlboky zalis, falc). V tomto pripade ide o inspiraciu u legendarnych Watanabe RS 8spoke. Ich cena je ale strasne vysoka oproti Konig Rewind.

Ak vas inak zaujima, aky je celkovy ciel, tak tu ho mate (az na par detailikov...)

ja som z toho proste v prdeli....ked to vidim.

Obrázok

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 07:33
od používateľa liguere
nemas tych kolesovych skrutiek nejak moc?
ty ale teda, WAU :shock:

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 07:35
od používateľa grexos
Anduch idem sa posrat z toho. toho typka co ti robil klampiarinu mi raz nakontaktujes. posuniem mu jednu mk3 z mojho podpisu :)

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 09:29
od používateľa AndyGTP
liguere napísal:nemas tych kolesovych skrutiek nejak moc?
aj ked treba iba 4x4 matic, bral som vzdy za (velmi nizky) priplatok radsej 20 kusov, pretoze sa to eventuelne lepsie predava a vzdy po case nejaku maticu zadries, je vhodne mat v zasobe.

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 09:40
od používateľa Rasťo
Sviňucha - Ty to snáď stihneš skôr ako ja... :?
Ale na zraze bude teda čo očumovať... :lol:

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)

Napísané: Utorok, 3. Februára 2009, 10:05
od používateľa Legon
Chlape, klobuk dole a drzim palce nech uz to ide bez problemov a rychle dokoncenie...