Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa spider207 » Nedeľa, 21. Augusta 2011, 09:55

Tak super, zase si sa pohol o kus ďalej. Hlavne som zvedavý či sa budeš zase musieť vracať k niektorým veciam a robiť ich znova, ja dúfam že nie.. hlavne by som bol rád keby si si toho auta aj užil, nie len to x rokov skladal a potom nič.. to by človeka fakt naštvalo :) Dúfajme, že autíčko sa revanšuje za Tvoju náležitú pozornosť a záchranu pred šrotoviskom ;-)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 21. Augusta 2011, 12:43

dik, myslim, ze si vystihol absolutne vsetko o tom aute. Serie ma dvojita robota, a aj to ma trapi, ze si ho az tak neuzivam. Ale zas obcas to ma svetle chvilky. Na rovinke pri obiehani ten rachot 4AGE a petardy z vyfuku pri preradovani zdvihnu naladu, aj ked je na bode 0 :)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 21. Augusta 2011, 18:37

tak, je to potvrdene. Štvorito-pätoritá robota ma neminie.. Chalani nadavali ako pohani. Povedali mi, ze ten mechanik (par ludi vie, kto...) mi asi nevymenil vsetky tesnenia a toto a hento.. no proste motor je po dnesnej 3-4h nakladacke cely zababrany, voda stale unika (nestastne priruby a spoje nad vodnou pumpou...derave jak reseto.), uz je zadrbana zospodu aj kapota, ale na druhej strane, chladenie funguje dobre a auto ide jak drak. To, ci je motor dodrbany mechanikom, alebo ci je to proste nekvalitou pouziteho materialu, uz nezistim. Treba vsak povedat, ze tie komplet sady z Ebayu isli na 2 4AGE motory, z toho jeden je zavodny (dnes jazdi v cechach!!!) a ani jeden nemal take katastrofalne problemy ako ja!!!

Fakt 3h nonstop slalomovania a driftu, auto dostali do ruk aj "pán driftér" s mechanikmi, takze som sa kochal, ako to na tych 14"kach pekne driftuje. Nechal som tam komplet pneumatiky, drzte palce aby ma žaby nikde nečapli :D Snad budu nejake fotky a videa. Za tie tri hodky som sa s tym autom celkom zžil a aj som mu odpustil, ze na 3 miestach uz praskol lak (aj tak sme trafili asi 3 kuzelky, tak uz je pokrstena), ze je obcas nedotacave skrz geometriu zlu, ale musim uznat, ze je to dobre auto.

Rozlozenie vahy, zadny nahon.. zacinam rozumiet tym legendam o AE86 coraz viac a viac. Ked sa s tym clovek zzije, tak sa da celkom čitatelne ovladat, pretacavost pomaha v zakrutach a uspesne skorigovany pretacavy smyk na trojke v zakrute je velka satisfakcia... alebo zbesile pretacave vyjazdy z prudsich zakrut na rovinku do kopca na slalomovej trati.. fakt som sa aspon trochu zrelaxoval..

dalsie bonusy a pozorovania:
- rozdiel medzi vyfukom so stuplom a bez je citelny. Nielen zvukovo (strasny kraval) ale aj vykonovo
- na zadnom tlmici som urval 1 silentblok, tak "mi visel" :D
- uz je deravy koberec pod pravou nohou (kriva podlaha + tlak päty robia svoje)
- unik spojkovej kvapaliny docasne pozastaveny :shock:
- spojkove lozisko naozaj huci, obcas je pri extremnej zatazi tazsie zaradit rychlost (aj s medziplynom) :roll:
- OEM sedacky su rozheglane, takze nic moc.. ale uz som dnes jazdil aj bez prilby (ale s otvorenym oknom, pre istotu) a uz som si gebulu netrieskal, tak asi uz si rozumieme s corollou :D
- riešenie Koni Yellow Sport + APEX (-30mm) je sice OK, ale nie je to dokonale. Stale je auto vysoke a naklana sa. Podvozok D2 by bol lepsi. Takze komukolvek dobuducna odporucam jednoznacne D2!!!!!!!!!!!!! Stelovatelne odklony, tuhost, vyska, proste nezamenitelne!!! Jedine seriovym jedincom typu Ryousuke odporucam to co mam ja. Nahrada za OEM je to skvela, ale na drift to nie je 100% vhodne riesenie! Objektivne musim uznat, ze na slalom je to OK. Este okruh vyskusam dakedy.

ked mi nieco este napadne, tak napisem

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa drgi » Nedeľa, 21. Augusta 2011, 20:14

no pekne. a to sme dotycneho mechanika mali za poloboha, ked islo o toyoty :x

nejak to daj dokopy, v oktobri-novembri nas caka RacingWheels day na Slovakiaringu 8)
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa Thomas » Pondelok, 22. Augusta 2011, 08:55

Pekne Andy, konečne trochu radosti..po tých strastiach. Inak na AE86 sú mraky podvozkov tak aby si sa s tou D2 neunáhlil..

A nabudúce daj vedieť, prišiel by som okukať ako to jazdí ;-)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 22. Augusta 2011, 12:05

ok dam vediet, toto bolo tak narychlo zbuchane :)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa Legon » Pondelok, 22. Augusta 2011, 17:15

ejha ako citam zacinas si ju uzivat v plnej krase :)
pekne pekne :)

a to pretesnenie snad uz potom doriesi vsetko, len fakt skoda dvojitej roboty :(

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 19. Septembra 2011, 23:16

Takze opat velke sklamanie, aj ked uz to zo mna vyprchalo, lebo je to stare asi tak tyzden a pol... Mal som ist s autom na seriozny trening, ale vymena tesnenia na spojkovom valci sa dlho odkladala a teraz aj lutujem, ze som sa na to vobec nechal ukecat. Poucenie pre vas vsetkych: nic nerieste na tychto kraksniach, az ked ide naozaj do tuheho...

Tiekla mi do kabiny kvapalina zo spojkoveho valca, tak spolu s preventivnym pretesnenim brzdoveho som to nechal chalanom spravit.. ale co sa nestalo... mily spojkovy valec sa musel navzdy dodrbat, nik nevie preco, ale to rozlozenie a zlozenie ho asi definitivne odrovnalo. Spojkove valce z roznych generacii Coroll su odlisne, nie zrovna zamenitelne, a skladom nikde neni po ruke hlavny valec zrovna na AE86. Takze docasne som dost v riti.

Aspon nieco: na chladic sa kupil novy stupel, foto davam schvalne kvoli tym trom slovam, ze made in japan :)

Obrázok

Obrázok

Neviem, ci som sa uz chvastal, ale vdaka Danovi mam aj novy Sparco volant, nie semisovy, ale umela koza a musim uznat, ze ten kvalitativny rozdiel je citit, neveril som tomu, az kym som nevyskusal!!! Vyzera presne tak, ako ten lacnejsi cerveny, len je tusim o 1cm sirsi a so zltym pasikom.

No a top novinka, ktora sa riesila spolu s elektrikou, nestastnymi spojkami a brzdami a valcami a keketinami, je zadna rozpera.. uz na aute.. neotestovana...

Obrázok

No ale to by nebol moj CREP, kebyze nema nejaky problem!! uz som to mozno spominal, ale pri rozbehu, radeni a proste pri hocijakom mechanickom naznaku zmeny v hviezdnej sustave pohyboveho ustrojenstva tohto vesmirneho korabu, sa z diferaku ozve kovovy cvakavy zvuk. Diferak sme dali von, ale nikto nemal odvahu to rozoberat, kedze hosi este tu cest s LSD nemali (malo fetuju :mrgreen: ). No ale na obrazku som oznacil, ze co tam pri pohybani poloosami klepoce. Nemam sajnu, co to je, hovno sa do toho vyznam, ale mozno sa tu najde nejaky mechanik ci zadokolkar, ktory ma vysmeje a odporuci mi nejaku opravnu sadu za 3 talianske liry alebo 2 forinty (potom ma zobudte, ked dosnivam..)

Obrázok

Obrázok
zlava/sprava idu poloosi, zhora ide kardan, spredu je vidiet zadnu cast diffu.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 20. Septembra 2011, 08:56

Anduch, anduch, este ta nejeblo? Tak "kíp smajlin", uz ta ani nejebne z nicoho ;-)
Inak ta zadna rozpera, natvrdo navarena, nebolo by lepsie miesto tych spodnych ramien zafixovat ju "trojuholnikom" o podlahu? Fakt neviem, len sa pytam, videl som na vacsine aut tak...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 20. Septembra 2011, 10:44

no kamo, uz ma .eblo fakt ze asi 10 krat, ale kardiovaskularny system zacina byt asi odolny... Pri tej zadnej rozpere dobry postreh, ale ono to trochu skresluje. Je robena tak, aby splnala FIA normy a pripadne dorobenie ramu, jedneho dna. Videl som jednu aplikaciu na hatchbacku, kde ta priecna tyc bola naozaj spojena este dole, ale nam sa to uz zdalo zbytocne, lebo tuhost kasne na tom spodnom diele / podlahe, je velmi dobra a co trebalo riesit su tie uchytenia tlmicov a to vzduchoprazdno, kde ma klasicke coupé plechy pre sedadla, kufor a zadne plato. Ono to neni v 1 rovine, takto sa to zda, ale su tie spodne uchyty nizsie. Ved uvidim, ako sa to bude spravat....

EDIT: kvoli uchyteniu tej hlavnej tyce sa museli odbodovat dve take male zbytocnosti, kde sa tusim montovali nejake prkotiny kvoli sedadlam ci opierkam alebo plastovemu oblozeniu.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa tofak » Utorok, 20. Septembra 2011, 11:48

Mam doma komplet obrazok diferaku LSD, poslali mi to z Toy Trencin, neni to chyba, su to len vrchy tych lamiel a tam vola proste je. Ani v motorke to neni na presno, lenze tam to drzia strunky... aha este to skusim pohladat a poslem foto z coho sa dif. sklada.
Inak z Trencina mi to babenka hned poslala na mail, nemali ziaden problem.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa stenky » Piatok, 23. Septembra 2011, 12:16

ja sem do corolla sekcie moc nechodim, preto som tento inspirativny thread objavil az po 2 rokoch, tj teraz...!!!!!! andy mas pokarhanie ze to nemas medzi nasimi karami. uz som ta chcel obvinit zo snobstva a nafukanosti ze si sa este nepodelil a ono to tu je ale schovane pred mojimi zrakmi :D
Naposledy upravil/-a stenky v Piatok, 23. Septembra 2011, 14:58, upravené celkom 1 krát.
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 23. Septembra 2011, 14:52

Vidis to, to by mi ani nenapadlo, ze o tom nevies. Aj som sa cudoval, ze ako to, ze sa pytas na niektore veci mailom, co neznamena, ze ti neodpisem este osobne par veci... a skusenosti hlavne.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa stenky » Piatok, 23. Septembra 2011, 14:59

cize ja si to tu nastudujema uz sa budem pytat konkretne volake pikosky :)

inac zbezne som to prebehol a pri zopar veciach ako by som o sebe cital :D
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa Thomas » Piatok, 23. Septembra 2011, 15:06

Japan čiapka je aj u mňa nejaký ten piatok..chlapina to auto Ťa nemá rado asi tak ako to moje mňa..nechcú nám dopriať zábavu, hehe, ale oni sa podvolia..

Inak kierownica pekná, videl som v krabici ;-)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných