Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 28. Júna 2011, 01:11

Hoši, tak dnes trochu pozitiva aspon... Vcera, (teda pardon uz predvcerom) v nedelu som vymenil chladic za ten novy, dansky Nissens. Pasoval presne, tak som spokojny. Nasledoval 3 nasoby preplach systemu, ale bude to treba spravit este viac krat.. pouzil som aj cast akehosi sersamu od Valvoline, nieco v style Radiator flush, biela nezapachajuca kvapalina, ale zdalo sa mi ze to bolo nejake spenene, tak som to tam cele nedal.

Voda vytekala uz menej hrdzava, ale chcem to este niekolko krat spravit, lebo neverim mechanikovi, ze si dal zalezat na vycisteni chladiacich kanalikov...

VYSLEDOK:

CHLADENIE: naozaj to pekne chladi, dakujem Ryovi za zapozicany chladic, ale ten je naozaj v zlom stave a ma vylupane rebra + asi je uz aj zaneseny a sposoboval vyvretie vody. Dnes som bol na aute pokusnych 30km + vcera som to tiez trochu poprehanal a voda sa drzi krasne na polovici, co som hrozne rad. Zoberiem to este na zatazkavajucu skusku na pezinsku babu a potom budem mudrejsi.

SPATNE ZRKADLO: Dalej sa mi podarilo opravit LP spatne zrkadlo, musel som kvoli rozlomenemu plastovemu telesu transplantovat plastove telo z AE82. Creva spatneho zrkadla su podobne, zrkadlo samotne a plast su identicke, ale uchyt na kasnu, ten trojuholnik, maju obe auta ine. Tuto operaciu neodporucam slabsim povaham a vyslovene odporucam vysoku opatrnost, lebo tieto suciastky su extremne hrdzave (vnutro spatneho zrkadla) a aj vybratie samotneho zrkadla z telesa je velmi nestastna vec, kedze som si jedno zrkadlo aj praskol... tym padom namiesto 2 dobrych zrkadiel mam jedno uplne rozj.. a druhe v rohu odlupene. NAAAADHERA...............

NESVIETIACE SVETLA:
zahada vyriesena.. esteze to relatko / spinac svetiel na pristrojovej doske je velmi hlucne a moja vesmirna inteligencia nekonecna, takze podozrenie som opravnene smeroval na tuto suciastku. Avsak.. toto je vec, ktora sa nema ako normalne pokazit. Pokazit ju moze len sprosty dzedzinsky sedlak, murar s kelnou, ktory mi lakoval auto. A lakoval to tak, ze ten moj spinac je zateceny, zahrdzaveny a zafarbeny. Mozno ho rozchodim, ale zatial mam od Rya ovladac, takze uz nemam nebezpecne auto.

este perlicka.. to auto v noci zjavne laka kadejake dedinske kreatury na otlcenych accordoch a podobne (cez den skor zacudovane pohlady), lebo jeden sa na mna tak strasne lepil, zeby som mu najradsej zaflekoval a nechal si rozbit prdel, ale tohto auta mi je zatial luto. Len ma mrzi, ze to auto nie je zatial v uplne bojaschopnom stave (spojka je naozaj kaput..vcera sa mi lamela krutila jak lunapark - pri jazde nad 130km a prudsom podradovani ci preradovani), geometria naprd, gumy storocne a k tomu obligatny respekt. S E11 som ovela viac zžitý. Nakoniec sa pankhartik ukojil na nejakej poslednej rovine a to som si prdkal nočných dedkovskych 120 stale 8)

PS: na ceskom fore som polozil par odbornych otazok ohladne toho volnobehu...
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=18792

Obrázok

Obrázok

Obrázok

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 28. Júna 2011, 01:15

a este mi napadlo.. dufam, ze nikto nebude brat moje "venkovske" invektivy nejak vztahovacne, prosim, len to nie... som len opravnene nasraty na pracu niektorych buranov a je jedno, odkial su.. tak ma tu snad neroznesiete v mojom vlastnom topicu na kopytach :lol:

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa spider207 » Utorok, 28. Júna 2011, 06:35

ja to plne chápem Andy, na mňa sa tiež lepia niektorí ako buzeranti, aj mám chuť šlápnuť na brzdu ale tiež nechcem rozbiť zadok na Lexíkovi :)
Napreduješ pekne, len tak dalej.. držím palce nech Ťa optimizmus neopúšťa, ja by som už asi vypenil pri toľkých dorábačkách a prispôsobovačkách :mrgreen:

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa ondrik » Utorok, 28. Júna 2011, 09:36

andula, to so zrkadlom ti nezavidim, ja som este na mojej byvalej starej natasi tiez chcel vymenit spetak, teda na aute som mal kustik odlupnute z krytu a zohnal som si z vraku druhy kryt. Cize rozobrat moje, prehadzat vnutornosti aj so zrkadlom do druheho... no ine nervy som mal po asi 3 hodinach... :-D
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
CorollaAE86
nula
Príspevky: 9
Dátum registrácie: Streda, 3. Júna 2009, 20:32
Bydlisko: Detva

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa CorollaAE86 » Utorok, 5. Júla 2011, 10:57

velmi pekny levin,len tie kolesa su uz dost okukane ,ale to je len moj nazor
:mrgreen:

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 17. Júla 2011, 15:33

tak mam nejake novinky.. predok som aspon "naoko" nejak zlozil. Smerovky nemozu byt zapojene, nakolko na jednej mi chyba konektor a predna maska je rozlamana, ale nemam nervy ju nejak repasovat a skraslovat, aj tak su tam dolezitejsie veci. A ta "kouki" maska, ktoru som kdesi za Brnom vykseftil je otrasnejsia, nez tato povodna, takze eska pasky to istia :)

Smerovky su fungl nove, vycarovali mi ich v Letocars cez Nemecko. Spojku som kupil len tak zaklad, iba lamelu Aisin a lozisko MKR, obe Made in Japan.. momentalne najlacnejsie riesenie pre mna. Snad buduci tyzden sa to nahodi, spolu s ventilatorom (saharou) a potom podam report ze co a ako.

Inak padlo rozhodnutie, ze idem kupit kovove tesnenie pod hlavu Cometic, nakolko toto co tam je je uz asi prdnute.. voda sa rinie z auta dost... A cometic vydrzi X rozoberaciek.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

A este pripajam zopar pózerských fotiek :D to auto na nich vyzera celkom slusne, lepsie nez zblizka 8)

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa spider207 » Nedeľa, 17. Júla 2011, 17:33

nádhera.. takto z diaľky/z fotiek by som povedal, že to je úplný cukrík.. asi len Ty vieš najlepšie čo tomu ešte chýba :) ale fajne to vyzerá, dávam plusový bod za prednú masku, na zraze mi tam moooc chýbala (to vieš, imidž je nanič, ale..) :D

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa sonnicek » Nedeľa, 17. Júla 2011, 19:29

uplna zavist :twisted: len tolko :D
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa Rasťo » Piatok, 22. Júla 2011, 07:27

Andy ozvi sa mi - viem o jednej hačine na kanibalizáciu.
Pre ostatných - značky to nemá a motor je KO!
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa tofak » Piatok, 22. Júla 2011, 18:32

Andy, auto je krasne, k tym diskom, mal som tam tie origos (male falce a zopar okruhlych dier), boli tiez pekne, take retro, ale tieto tvoje su krajsie. A az teraz som si vsimol to pekne uchytenie baterky :D
Inak k tomu chladeniu a teoretickemu zvyseniu vykonu bez vrtule. Dost som sa cudoval, ze si bez tej vrtule vobec dosiel na Babu (ked som videl ten chladic), ale ak ju mas a aj visko spojka je funkcna, tak si to kludne porovnaj, ci bude to auto bez nej zivsie. Ja mam take skusenosti ze nebude. Je sice pravda ze pohlad na tociacu sa vrtulu je dost adrenalinovy( o prsty sa neboj, ta spojka HADAM presmykne), ale mozno sa ti podari niekde zohnat ten kryt,alebo ho vkusne vyrobit, vsak nemusi byt dookola celej vrtule, staci len hore kus nalesteneho antikoru a vypaleny napis TUNING :D
Na elektricku tam asi neni moc miesta, ale na vecsine tych starsich sa da vrtula obratit aby tlacila vzduch a dat ju z predu.

A este apropo ANTIKOR a tvoj vyfuk, bol u nas kolega z BA na vypomoci, programuje CNC stroje, ten mi prezradil.........

..........tajomstvo.........
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa tofak » Piatok, 22. Júla 2011, 18:36

to tajomstvo bolo o tom, ze existuje okolo 30 druhov (miesanim) antikoru a z toho viac ako polovica je magneticka.
Takze hrdze sa nemusis odavat.

Sorry.


Ale v kravine na mliecko bol len nemagneticky antikor :D



Takze pite mliecko, z vodovodu. ??? aha to bolo nieco ine
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 22. Júla 2011, 23:11

diky za zaujimave postrehy mato 8) nad tou vrtulou porozmyslam. Cielom bolo mat elektricku, aby bola ovladana zvnutra, kabel je uz natiahnuty, tak verim, ze to tam niekedy nejak namontujeme a bude to fungovat uz dobre...

Cometic Head gasket je uz na ceste z USA.. tak cakam kedy dojde a skusim(e) to prehodit.. som velmi zvedavy, ako bude vyzerat to papierove tesnenie a ci sa unik kvapaliny zastavi...

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 25. Júla 2011, 00:21

No dnes sme vymenili spojku. Pritlacny tanier sa mi zdal trochu opotrebovany, obtlaceny a s mensou ryhou od loziska, ale chalani ma utvrdili, ze je to este ok a ze to par desat tisic (cize navzdy..) vydrzi. Foto nemam, ale nelutujem, ze som dal len lamelu a lozisko. Jazdilo to v sobotu aj so starou spojkou (aj bokom...) ale teraz je to hodne lepsie. Celkom adrenalin, ist na tom srote 150 :lol: a ten smrad v interieri.. no plynovu masku si asi kupim.

Asi pockam este na to Cometic tesnenie + ventilator a potom to v Paddocku poriadne otestujem. Zatial su skusenosti take, ze na tom drsnom asfalte, 14" (185/60) a seriovym vykonom bez zadnej rozpery sa to roztaca jednoznacne nakopnutim spojky a v dobrom uhle, takze az take lahke to neni, ale ide to. S novou lamelou to bude asi lepsie.

Dnes sme aj vymenili prednu cast kardanu zo starej SR5. Na moj udiv su tie kardany TAKMER rovnake, ale cakal som, ze budu IDENTICKE. Ale nie su.... SR5 mala o nieco dlhsiu druhu cast (medzi diff a strednym klbom / ulozenim). Rozdiel bol cca 3cm. Menili sme to, lebo na mojom povodnom kardane je to ulozenie v horsom stave, tak som si pomohol ako sa da.

Dalsim problemom je buchot v diferaku... bud nie su dotiahnute skrutky, alebo sa same uvolnili alebo neviem co. Ked bude cas, bude nutne to rozobrat. Ale svornost ma celkom ok, hoci nie ako za nova.

Kedze som sa vracal za burky, tak som si netesnost auta overil nazivo.. LZ kapsa nabera odniekial slusne decilitre vody, takze treba to auto odlozit do garaze a vozit sa s tym iba za sucha, inak to nema zmysel.

Este perlicka.. ked som dnes isiel v aute, tak na tachaci sa pretocila magicka hranica 444 000km. KEd bude 444 444, hodim foto :)

Este par foto pre zvedavcov, ze ako to vyzera zospodu...

mnohymi vyvreniami a netesnostami zakydany motor zospodu:
Obrázok

zadna naprava po ciastocnej (nedokladnej..ale plniacej ucel) renovacii
Obrázok

zadna naprava + riesenie vyfuku PONAD napravu (tak som si to zelal.. kvoli jamam na cestach)
Obrázok

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 21. Augusta 2011, 00:57

Dnes sme pravdepodobne vyriesili moj slavny problem s volnobehom... Pisal som to aj na CZ forum..

Pri prilezitosti otvorenia motora a vymeny tesnenia pod hlavou za kovovy Cometic gasket, sme "nechtiac" prisli na to, ze cast kovovych trubiek pod sacim pavukom (T-VISom) bola UPLNE UPCHATA!!! Neviem, ci mam dolamat ruky predoslym majitelom, alebo mechanikovi, ktory robil GO motora, alebo vsetkym ludom, ktori sa kedy okolo toho auta obsmietli.

Jedna z trubiek (vlastne 2 hadicky z trubky) obsluhuje aj volnobeh a tam vobec neprudila voda. Museli sme to namacat do roztokov typu "Calgon", drotom to vysparat a vysledok sa dostavil.. ked sme to cele zlozili, chvilu to este blblo, ale potom sa historicky prvy krat podarilo nastavit volnobeh a znizili sme ho na luxusnych 1000rpm za tepla (+ klesne to na cca 800 po manualnom zapnuti noveho chladenia / sahary) a uz ten volnobeh nekolise!

dolezite bude, co to spravi, ked to otestujem... neviem este, ci nahodou nemam ohnutu hlavu, ale snad nie. Ak sa neprejavia nikde dalsie netesnosti (ci uz voda, alebo olej), tak budem spokojny. Mechanik co to skladal pred rokom v zimnych mrazoch nejak "divne" dotiahol hlavu, na dvoch valcoch bolo vidiet, ze "žrali vodu" a prislusne sroby hlavove neboli na 100% dotiahnute, tesnenie nepriliehalo rovnomerne. Snad ten Cometic pomoze (ma to az 3 kovove vrstvy).

zajtra, teda dnes to skusim nejak otestovat pod extra zatazou, aj s novym chladenim, ze ci bude voda miznut a olej slzit.. som zvedavy. Volnobeh je zatial tip top, snad sa to na 3x uz odvzdusnilo uplne. Spokojny som aj s mojim elektrickym chladenim. Je to sahara Valéo s asi 300W vrtulou, bolo mi povedane, ze je to z dvojlitra Kia Ceed, ale nie je to iste. Ventilator je pripevneny 3 hlinikovymi home made ramenami a zapina sa zvnutra :twisted: Poviem vam, ze je to riadna helikoptera! zozerie plnych 200rpm z otacok na volnobehu.

Na fotkach je vidiet rozrabku motora, stare tesnenie, ocistenu (ta bolo to ucpate) chladiacu rampu pod T-VISOM, nove tesnenie a vypulirovany kutik valca, kde sa dostavala na 90% voda do spalovacej komory.

Dalej som dosiel na to, ze to, co mi vlhci koberec pod nohami neni dazdova voda, ale posrany spojkovy valec!!!! bol uplne prazdny ale to cloveku napadne az ked sa zacnu radit tazsie rychlosti..ze... obavam sa, ze tie drifty + 200 beznych km dali tomu novemu lozisku od MRK zabrat, lebo v spolupraci so zavzdusnenou spojkou mu tento typ "zábehu" asi nepomohol... Ani po odvzdusneni sa mi to nejak nepozdava a mam pocit ze huci. A ma naozaj max 300km.

Rozobrat rozhrkane LSD a navarit zadnu rozperu sme uz, logicky, dnes nestihli. Tak snad zase o rok :lol: :lol: ako vzdy...

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 21. Augusta 2011, 01:00

a este som zabudol, ze radost mi robi to auto: malinko uz hrdzavie, z dveri rano vytiekli 3dl vody, ale hlavne ze uz sa nehanbim to nastartovat :) po zohriati to pekne ticho prdka, ziadne sialene vykyvy z 2000rpm volnobehu na 2500 ci 3000. Hanbim sa uz len za jazdy na hladkom asfalte. Geometria je jak skulave oci a piska to auto, najma na vodorovnom dopravnom znaceni.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných