Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 4. Novembra 2010, 00:08

tak došiel...

Obrázok

Obrázok

všade to magické Made in Japan. Tak snáď keď to zapchám, že to nebude tiecť kade-tade... ale to asi až na budúci týždeň.. neni čas.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 17. Novembra 2010, 22:36

Decka, system som sice novou fičurou "(š)mejd in župan" krasne zacpal, ale naozaj len "zacpal. Cele je to derave jak reseto. Nakydal som tam 5L bandasku destilky a ani som nepokracoval, lebo za par minut som mal liter na dlazke. Ci na betone ci co to tam je za paznecht.

Dve miesta su jasne:

- LP cast chladica spredu močila jak brusselský pišul
- istý "peniščok" na tej slavnej prirube, ktoru som tu tak ospevoval, je tiez netesny a to mikrotesnenie z USA sady moc nepomohlo (nad vodnou pumpou)

Zvysne netesnosti neviem, lebo sa mi zdalo ze voda sa leje aj zozadu motora. Nadhera.

vysledok: zas klesla trochu nalada, ale to aj hlavne kvoli tomu, ze pracne odpileny konektor pre alternator, ktory mi s laskou venoval Grexos, neviem najst a-a-a-ani za tu p..u. Strasne, uz som zufaly a nevim kery nikchaj mi to ukradol. Celu garaz som prevratil hore nohami a nic.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 15. Júna 2011, 11:04

No, pozeram, ze od novembra som sem nijak neprispel, tak skusim zhrnut udalosti poslednych 2 mesiacov (v zime bol pokrok totiz nulovy).

Ani neviem, kde zacat, lebo na aute sa dlho nic nerobilo, ani nehybalo sa nic smerom dopredu. V aprili sme auto previezli k chalanom z Radical Performance na doladenie, nakolko auto startovalo, ale nemalo vyfuk, tiekla voda atd atd. Vid predosle prispevky.

Skusim zhrnut prace, ktore chalani za 2-3 vikendy spravili (auto tam stalo dlhsie, ale len kvasilo a nic sa na nom nerobilo). Pomyselny deadline aspon na ciastocnu prevadzkyschopnost bol 4.6.2011 - Toyota zraz.

1. dorobili vyfukove potrubie. Rezonator dodal JaFer (postou), koncovka je z Ebayu, ale je mimoriadne a hnusne hlucna a este som sa aj osral. Neviem ako svatosvate prehlasuju, ze je to cista 304 stainless steel a potom dojde Tofacik s magnetikom (mne by to nenapadlo..) a povie mi, ze telo koncovky je z nejake pa-zmesi? NIKDY VIAC! myslel som si, ze usetrim cas a lakalo ma, ze tieto vyfuky maju vzdy decibel killer (štupel), ale prd je mi to platne, ked inlet (vstup) je asi 7.5cm + vnutro vyfuku je tucne a siroke ako na 2.5L turbo, kdezto na AE86 je vyfuk dimenzovany na 55mm priemer. Zase to budem musiet dat prerobit odbornikovi... Som nastvany, lebo som myslel, ze taketo riesenie bude lepsie, nez nalozit auto na vozik a odviezt to jancimu do Bojnej na profi upravy. Smrt Ebayu. Zvody som zobral od nasho driftera Robiho, lebo povodny 4AGE motor uz predal a tieto mu ostali skladom aj s paskou na zvody.. tak ma presvedcil...

2. namontovali sanie vzduchu, lacna siska, samovyroba (hlinikova rura)

3. vymenili vsetky zostavajuce silentbloky na zadnej naprave, ocistili a natreli ju, nech to aspon nejak vyzera + dokoncil sa nastrek podvozku (este som nebol pod autom, tak snad to neodflinkali)

4. vyriesili uchyt baterie systemom "gurtna + protismykove podlozky samolepiace"

5. vymenili predne loziska kolies a axialne tiahla riadenia (čapy riadenia)

6. velmi dlho sa babrali s odstranenim netesnosti chladenia motora.. ale nie je to dokonale. Musim podakovat bratovi Ryousukemu, ktory zapozical starsi ale pomerne funkcny chladic do AE86, nakolko hlinikove, pseudoracing, z Ebayu su velmi drahe (kvoli postovnemu) a Toyota (overoval som to cez X zdrojov) uz dany chladic vobec nevyraba. Nakoniec sa mi podarilo cez 1 dodavatela objednat nejaku alternativu od Nissens, kompromis pre dve rozne OEM cisla, ale stale na to cakam.. Vodu to pusta uz menej, ale aj tak to nie je dokonale.

7. dost dlho maturovali nad netesnostou motora. Na volnobeh v garazi sa nic neprejavovalo, ale pri skusobnej jazde sa dost roztiekol ten motor. Skoro som zinfarktoval a uz som auto hadzal do Dunaja. Vlasto tam totiz robil KOMPLET pretesnenie a skoro uplnu GO motora (nove piesty - bez vybrusu, kruzky, vybrus kluky a jej osadenie, nove klukove loziska, ocistenie hlavy - bez vybrusu), takze to, ze z motora sa rinie olej jak malemu decku sopel, som fakt necakal. Nakoniec poriadne dotiahli dekel ventilov a na 90% sa to vyriesilo, ale aj tak sa mi nepaci, ze ten motor stale slzi.. tak neviem este cez ake gufera, alebo kde presne, vyzera to ze okolo vodnej pumpy niekde a podobne.

8. nedostraneny problem zostava variabilny volnobeh. Tomu autu NIECO je, ale nikto nevie zatial, ze CO. Ked sa zohreje, lietaju tomu otacky a hanbil som sa jak pes s tym jazdit. Lieta to systemom od 1500 do 2500 a pri tom hluku sa to naozaj neda vydrzat. Skusali vsetko mozne, volnobeh atd, vymenili tam snimac skrtiacej klapky z predokolky 4AGE AE82 (povodny bol zly), mozno nejake hadicky podtlaky nie su zapojene, ale nevieme ake, tak mudri nejsme zatial... treba to ladit.

9. Elektrina... nebudem rozpisovat nadavky a invektivy elektrikara smerom k madarskym lakyrnikom zo sladkovicova, ale ze tak boli nehorazne zasrate konektory, ze na kazdom zvazku kablovom a kazdom konektore (vsetko mechanicke, silove spoje, skoro nic neni cez relatka) bol odpor velky a tym padom VSETKO v aute fungovalo na heslo. Cize to, ze ja v garazi som sa tesil, ze smerovky idu, tak potom uz nesli. Svetla isli, potom uz nie. Stierace isli len raz a potom uz nikdy (az teraz)... a podobne. Perlicka: cestou domov som isiel v noci a zhasinali mi svetla!!!! bzucalo relatko, skripalo, kvililo, proste hroza... Ani najvacsiemu nepriatelovi neprajem zazit takuto pekelnu cestu domov. 3x som sa skoro zabil ked pred protiiducim autom vam zhasne cele vozidlo..

10. natiahli sa niektore kable na novo (kostra baterie, kable na poloch) + mam novy vystup a kabelaz pre elektricky ventilator so spinacom v kabine, pod volantom. Toto je jedna z najdolezitejsich a najbeznejsich uprav na AE86. Klasicka vrtula na motore pohanana remenom sa premontuje na styl "sahary" na radiator / chladic a bude elektricky ovladana zvnutra od vodica.

Zaver.... je to trochu zvlastne, ale ked to konecne jazdi, tak som neni spokojny. Zhltlo to uz neumerne vela financii, co by ma az tak nestvalo, avsak o niektorych viem, ze boli vyhodene peniaze. Ale co uz, clovek sa uci stale...

Aktualny stav je taky, ze auto mam na parkovisku odstavene, zda sa mi, ze nie je uplne vodotesne (urcite aspon v podbehoch a zadnych kapsach - pri jazdeni v megaburke v Paddocku den pred zrazom sa mi tam dostalo dost vody a musel som ju odsavat handrou). Problematicke miesta budu urcite predne dvere: aj tesnenia nie su 100%ne, aj dvere "lezia" moc na prahu dveri a nema kade voda odtekat cez spodok. Dalej celne sklo (nemam listy okolo okna, lebo su zle porobene, nedaju sa namontovat) a mozno aj zadne dvere (musim to dlhsie pozorovat nejak).

Po prvych jazdach sme zistili dalsie nedostatky:
- diferencial funguje, ale casom si vyziada urcite udrzbu, ma uz obmedzenejsiu svornost
- kardan ma vytlcene lozisko, bude to chciet vacsi servisny zasah, mozno aj vycentrovanie a repas
- spojku som nemenil (financie..) takze lamela sa pri velkom namahani uz pretaca, ale da sa s tym jazdit

Treba este doriesit:
- spominana netesnost motora...
- cakam na ten chladic, auto sa totiz brutalne prehrieva (vrie voda.. tak uvidime ci je to len chladicom a chybajucou saharou...)
- prednu masku... Kouki vyzera otrasne (treba ju zrepasovat) a povodna Zenki je rozlamana, takze je to otazne
- predne smerovky: nezohnatelny material, takze musim nieco vyspekulovat
- niekedy potom este geometriu spravit...

Pozitiva?
- podvozok ide fakt dobre, takze kombinacia Koni + Apex + Urethane je prijemne tvrda a auto pekne skacka na ceste
- pri troche cviku sa to auto da pomerne lahko poslat do boku

Obrázok

Vdaka Cahirovi vzniklo par peknych fotiek po TTS zraze 2011:

Obrázok

Obrázok

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 15. Júna 2011, 11:34

Andúch klobúk dole, o5 som sa vrátil k prvému príspevku aby som videl v akom stave bolo to auto a urobil si neskutočný pokrok. No máš ešte toho veľa pred sebou, hlavne želám pevné nervy a nech Ťa neopúšťa chuť dať to do 110%-ného stavu. Aj keď je to presne ako si písal v prvom príspevku - samovražda :)
Bolo mi cťou a neskutočným zážitkom pohladkať si toto auto na zraze. Priznám sa, srdce búchalo.. skoro som si cvrkol :D

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 16. Júna 2011, 14:31

dikez za podporu, kazdy mentalny support pomoze, lebo uz fakt som mal stavy, kde prevladla ta svata pravda o tom, ze som isiel z hovna robit nieco, z uplne zleho kusu aspon "nejake" auto, a mal som sto chuti to drbnut na smetisko a predat diely z toho.

no ale dnes DOSIEL KONECNE po mesiaci chladic od Nissens (Danska znacka), tak som zvedavy.. Aj ked cas na to bude az bohvie kedy, lebo ma cakaju vselijake svadby a vylety a podobne, takze najblizsie vikendy su zabite :)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa ondrik » Štvrtok, 16. Júna 2011, 14:51

AndyGTP napísal:dikez za podporu, kazdy mentalny support pomoze, lebo uz fakt som mal stavy, kde prevladla ta svata pravda o tom, ze som isiel z hovna robit nieco, z uplne zleho kusu aspon "nejake" auto, a mal som sto chuti to drbnut na smetisko a predat diely z toho.

no ale dnes DOSIEL KONECNE po mesiaci chladic od Nissens (Danska znacka), tak som zvedavy.. Aj ked cas na to bude az bohvie kedy, lebo ma cakaju vselijake svadby a vylety a podobne, takze najblizsie vikendy su zabite :)
Dufam ze tie "vseliake svatby" nie su nejake osobne... ;-)
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 16. Júna 2011, 14:55

Andy však už je v podstate len doladenie "maličkostí"..ten najväčší bordel máš za sebou..podľa mňa na nejaký pesimizmus už nie je miesto.

Však sa pozri čo si vytvoril sorry za výraz z polovraku.

Len spomeniem situáciu pár dní pred zrazom niekde v Petržalke..sedeli sme s Andym u mňa v aute a kecali o niečom..Corollka stála pred nami zaparkovaná pár metrov..
Zrazu okolo idúci firemný pickup zaparkoval, vyskočil z neho spolujazdec, pribehol k AE86, pozeral, vybral telefón odfotil, spravil pár krokov dozadu, zase pozeral, pokrútil hlavou, obišiel auto, pozeral, začal sa usmievať, zase odfotil, ešte chvílu pozeral...potom odbehol nazad do auta.. Keby ste videli ten neveriacy výraz v jeho tvári..a my sme sa len usmievali a pozerali sa na toto predstavenie 8)

Tak Andy a o takomto niečom to celé, čo robíš je.. ;-)
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 16. Júna 2011, 15:13

Thomas napísal: Len spomeniem situáciu pár dní pred zrazom niekde v Petržalke..sedeli sme s Andym u mňa v aute a kecali o niečom..Corollka stála pred nami zaparkovaná pár metrov..
Zrazu okolo idúci firemný pickup zaparkoval, vyskočil z neho spolujazdec, pribehol k AE86, pozeral, vybral telefón odfotil, spravil pár krokov dozadu, zase pozeral, pokrútil hlavou, obišiel auto, pozeral, začal sa usmievať, zase odfotil, ešte chvílu pozeral...potom odbehol nazad do auta.. Keby ste videli ten neveriacy výraz v jeho tvári..a my sme sa len usmievali a pozerali sa na toto predstavenie 8)
Tak Andy a o takomto niečom to celé, čo robíš je.. ;-)
tak to mas pravdu, to bolo naozaj nieco prijemne, taka mala charita mi to pripadalo, fakt usmevny zazitok, je to pravda.

Ondrik - nie OSOBNE nie, ale jeden pan inzinier tuto od nas, ale nebudem zalovat na neho, nech sa prizna sam ak uz tak neurobil :D

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa chmelo » Štvrtok, 16. Júna 2011, 15:35

Je fakt, že si blázon a ako útechu môžeš brať, že tu niesi jediný...aj keď je pravda, že si jeden z najväčších čo poznám....ale nebyť takých bláznov ako si ty, tak by nebolo čo obdivovať a nad čím slintať ;-)
Na peniaze zabudni...myslím, to že ich niekedy znovu uvidíš, ale to ti je určite jasné...keď si len zoberiem, že som naše Hondítko kúpil za 28 tisíc korún s vedomím, že je vylágrovaný motor, tečie z nej olej, nieje na papieroch....do papierológie som narval tisíc eurobrmbolcov a ďalších tisíc do generálky motora...ostatné veci nerátam....strávil noci rozoberaním, opravovaním a skladaním....a teraz vidím, že podobné mašiny idú za smiešne peniaze, tak sa niekedy sám sebe čudujem...ale nebanujem...a to hovorím o motorke, takže len zlomkovej cene oproti cene tvojho auta a všetkého, čo si doňho narval, vrátane času :roll:
Ale ten pocit, že neskončila v rukách nejakého dedinského tuzéra a hlavne, keď na ňu sadnem je na nezaplatenie....detto starý pán Reiner ;-)
Už som ti to kedysi vravel, že ak nie nič iné, tak satisfakcia bude, keď budeš raz ukazovať (dúfam, že nielen na fotkách) svojim detvákom čo si spravil a hlavne z čoho ;-)
Držím ti palce ;-)
Naposledy upravil/-a chmelo v Štvrtok, 16. Júna 2011, 20:10, upravené celkom 1 krát.
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Henry33
panic
Príspevky: 87
Dátum registrácie: Piatok, 16. Júla 2010, 14:27

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa Henry33 » Štvrtok, 16. Júna 2011, 16:04

wow len cumim a nemo zavidim ;)


vies co by si mohol spravit ? taky pekny PDF file z toho vsetkeho aby som si to mohol vytlacit a citat dokola pred spanim :razz:

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa sonnicek » Štvrtok, 16. Júna 2011, 18:00

Andy cumim cele precitane a neveril som z coho sa da spravit auto i ked pre toto nieje vyraz auto to spravne podla mna :razz: gratulujem a doladenie drobnosti oproti tomu co si robil predtym to uz ta len moze tesit a neskutocne si uzivat take auticko ;-)

EDIT: normalne sa hambim za moje afto ked kukam na to tvoje :twisted:
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 16. Júna 2011, 22:06

heh, dik hosi za podporu :)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa Legon » Štvrtok, 16. Júna 2011, 22:20

Myslim, ze to, ze vyhrala auto zrazu hovori samo za seba ;)

Skvela praca Obrázok

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa grexos » Piatok, 17. Júna 2011, 07:38

Ja uz som to Anduchovi viac krat vravel ze sice utopil kopu penazi a este utopi ale ma skusenosti na cely zivot, ktore ho posunuli daleko pred vacsicu z nas. Zachranil auto, na ktore (hlavne v zahranici) je pozerane ako na velky zivotny sen a ten si sucasne splnil. Auto je super aj ked nie je v dokonalom stave :)
A kym nemas deti a hypoteku za prdelou :)
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z

Príspevok od používateľa chmelo » Piatok, 17. Júna 2011, 08:12

Amen ;-)
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných