Strana 1 z 2

E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Sobota, 8. Septembra 2007, 15:10
od používateľa kre
moja corolla ma nabehanych servisno-jubilejnych 45.000 (aj s rezervou uz :) a ked som tak pozeral do katalogu servisnych prac, tak vidim, ze cena servisky 3.500 (plusminus) ze to nie je take zle... hned mi ale servisak povedal, ze ale tam nie je zapocitana vymena oleja v prevodovke, co sa odporuca. (plus 2.500)

co vy na to? mam tam ten olej nechat vymenit, alebo...

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Sobota, 8. Septembra 2007, 19:29
od používateľa drgi
vymenit.
sice sa mi to zda prilis skoro, ale ked treba, tak treba. pripadne, ak sa da, tak doniest vlastny prevodovy olej, ktory bude stat tak cca 200-250sk/liter a platit iba pracu, co bude tak cca pol hodina (vypustit stary, dat NOVE tesnenia na sroby - maju to menit ;-), naliat novy olej)

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Sobota, 8. Septembra 2007, 21:14
od používateľa chmelo
Nejak sa mi to nezdá :roll: V starých Corollách prvý krát menili prevodový olej po sto tisícoch a v nových budú tak skoro? Zdá sa mi to byť volovina. Skús sa spýtať, či ti padne záruka ak to vymeniť nedáš ;-)
Pokiaľ viem, tak toyota do plánovaných servisných intervalov, ktoré uvádzajú pri kúpe auta (hlavne ako lákadlo nízkych prevádzkových nákladov) uvádza pomerne reálne čísla a úkony, ktoré sa na aute v stanovených intervaloch robia. Hento sa mi zdá ako ťahanie bubákov z tvojho vrecka :roll:
V robote máme 4 e12ky v záruke a pochybujem, že mali menený prevodový olej pri 45tisícoch. Skúsim ti to v pondelok mrknúť. To isté by malo potom platiť aj u Yarisov a vôbec u všetkých manuálnych prevodoviek v Toykách nie?

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Sobota, 8. Septembra 2007, 21:30
od používateľa ToyoCarE
poviem to takto,,, mal by sa menit ale nie podla mna tak skoro,, a ked sa aj nevymeni,, tak to vyznamne neovplyvni fungovanie,,, priklad,,, na nasej celde ma ten olej mozno 400 000 a mozno viacej,,, my sme ho urcite nemenili,,, najazdili sme na nom asi 200 000,,, a predchadzajuci asi tiez tazko menil,,, na ex celde to bolo asi tak,, ze sa menil raz,, a to mala najazdene asi 500 000,,, neviem,,, jazdili sme vela,, a nehladeli na to,,, chyba? mozno. ale nestalo sa nastastie nic

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Sobota, 8. Septembra 2007, 22:26
od používateľa drgi
teraz som si spomenul.

kre, ty mas tusim MMT prevodovku, vsak? ako sa lisi od normalnej mechanickej prevodovky?

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Nedeľa, 9. Septembra 2007, 16:41
od používateľa AndyGTP
aaah MMT je to jasne. Vymen to, neviem sice ako casto sa pri automatickych meni olej, ale u normalnych iba raz, tiez sa mi zda ze aj u mna to bolo ca 90-105tkm

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Pondelok, 10. Septembra 2007, 10:06
od používateľa chmelo
Mrkol som interval pri automate na Avensise a po 45tis je kontrola a pri 90tis je výmena oleja, takže rovnako ako u manuálov. U MMT sa to môže líšiť, ale skôr si myslím, že nie.
Aj tak by som sa spýtal servismanov, či by padla záruka pokiaľ ten olej nevymeníš po 45tis :roll:
Andy, čo myslíš tým, že iba raz??? Chceš tým naznačiť, že 200tis sa auto nedožije??? :mrgreen:
AndyGTP napísal:aaah MMT je to jasne. Vymen to, neviem sice ako casto sa pri automatickych meni olej, ale u normalnych iba raz, tiez sa mi zda ze aj u mna to bolo ca 90-105tkm

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Pondelok, 10. Septembra 2007, 18:43
od používateľa AndyGTP
a nemeni sa iba raz, cchmelo? ja som mal info take...ze to menia iba RAZ za zivotnost afta...

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Utorok, 11. Septembra 2007, 08:02
od používateľa chmelo
No pokiaľ viem ja, tak interval 90 až 100 tisíc platí aj pre ďalšie výmeny. Na Karolíne som tiež menil pri 200 tisícoch a Kačene som ho tiež minule vymenil.
Viem, že sa to hovorilo, že plná syntetika (výraz uvádzam hlavne kvôli drgimu :mrgreen: )v prevodovke je doživotná. Podľa mňa ho treba meniť kvôli tomu, že aj po prvej výmene (kvázi po zábehu) vzniká v prevodovke trenie a tým pádom aj nejaký ten kovový saigon, ktorý treba z času na čas vypustiť. Takisto zmeny teplôt, vlhkosť vzduchu a podobné oné vplývajú na životnosť oleja. Koniec koncov, tá tisícka každých 100 tisíc kilometrov nikoho nezabije ;-)
Alebo ma len ťaháš za fúzy a ja sa tu rozpisujem ako Hviezdoslav :roll:

Ešte čo sa týka toho MMT. Včera som mrkal do múdrej knižky k Avensisu a zistil som, že tá automatika, ktorú mám je vraj Multifunkčná. Neviem, či je to predchádzajúce označenie MMT, ale v podstate to v praxi funguje tak, že buď sa jazdí v D-čku ako plný automat, alebo si to hodím do S-ka (čo preferujem) a môžem si voliť rýchlostný stupeň, ktorý prevodovka zaradí ako najvyšší. Pripájam foto, aby to bolo jasné.
Obrázok
Ak má Kre totok, tak potom stačí urobiť výmenu po 90 tisíc km. Mrkal som aj servisné intervaly a platí to, čo som písal vyššie. Teda kontrola po 45tis a výmena po 90tis.
Držte si ;-)

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Utorok, 11. Septembra 2007, 17:53
od používateľa AndyGTP
nenatahujem mne vazne servisny technik vo VVauto povedal ze v prevodovke menia olej len raz a basta....

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Štvrtok, 13. Septembra 2007, 18:45
od používateľa kre
ja nemam automat... mmt je manual, ale ako ta prevodovka vyzera zvnutra netusim. rozdiel oproti klasickemu manualu je v tom, ze neriesim spojku a radenie rychlosti, to za mna spravi riadiaca jednotka a servomotory...

technik povedal, ze sa ODPORUCA vymenit olej v prevodovke, je to nad ramec standardnej prehliadky... preto som rozmyslal, ze to spravim pri 60.000 za polroka cca. to bude posledna serviska v zaruke.

dik za postrehy...

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Sobota, 15. Septembra 2007, 19:26
od používateľa chmelo
Myslím, že si to vyriešil šalamúnsky. Potom pred koncom záruky skontroluj všetko čo sa dá, nech ti to prípadne ešte v rámci záruky vymenia ;-) Ja som nafasoval Avensisa krátko po skončení záruky, takže výmena pokazeného vyhrievaného zrkadla už musela byť hradená :roll:
Čo sa týka prevodovky, tak či sa ti to ľúbi alebo nie, máš v podstate to čo ja. Priznaj, že tam máš aj polohu E, ktorá je v podstate zhodná s D polohou u mňa. Presunutím z Éčka doľava sa potom dostávaš k radeniu stupňov. Ale to len tak naokraj.
Viac by ma zaujímalo, že ak zaradíš za jazdy napr. štvorku a potom prudko dupneš na plyn, či ti to automaticky podradí???
Vyskúšaj a daj vedieť ;-)

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Pondelok, 17. Septembra 2007, 13:47
od používateľa kre
no v podstate je tam velky rozdiel, kedze ja mam manualnu prevodovku a ty automaticku ;)

samozrejme ze podradi ;) niekedy az moc na moj vkus, ale hej. ked zatlacim "zazracne tlacitko" ES tak podradi ochotnejsie a malicko aj rychlejsie a toci do 4.600ot. radi podla toho, ako prudko, pripadne do akej miery je zatlaceny pedal... a tiez podradi, ked brzdis dole kopcom... je to take celkom ze inteligentne. lubi sa mi to a tak... ale poviem vam tajomstvo, potichucky si brusim zubky na corollu TS... len este sa neviem rozhodnut, ale myslienka ma vazne laka. (kamarat kupil Swift Sport a neviem ho dobehnut, heh :) ale nie, mna to lakalo aj skorej...)

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Pondelok, 17. Septembra 2007, 13:58
od používateľa chmelo
No nechcem sa zbytočne špŕtať, ale čistý manuál to podľa toho čo píšeš nieje. Ide totiž o to, že pokiaľ tam cvakneš napr. tú 4ku a samo to podradí pri prudšom stlačení pedálu, tak je to v podstate to čo mám ja ;-) Oprav ma ak sa mýlim, ale nefunguje to tak, že vlastne navolíš najvyšší prevodový stupeň, ktorý má prevodovka použiť? Najlepšie by bolo dať si spicha, porovnať funkcie a ako sa to chová, fakt by ma to zaujímalo :roll:
Jak tak mrkám, tak tu z toho robíme trošku inú tému :mrgreen:

Re: E12: vymena oleja v prevodovke

Napísané: Utorok, 18. Septembra 2007, 16:30
od používateľa kre
prevodovka jak prevodovka... nemam problem to porovnat. ono sa to dost tazko vysvetluje, ked niekomu poviem, ze je to manualna prevodovka, ale radi automaticky. ze halo paradox, bum bac... MMT = multimode manual transmission. nezaradujem tam rychlosti ja pohybom radiacej paky, ale servomotory po prikaze z riadiacej jednotky spravia prakticky tie iste pohyby. to iste spojka, ked treba, tak servomotor "zatlaci pedal" a ked treba, tak "pusti". je to manual :)