Strana 11 z 12

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 8. Novembra 2011, 15:58
od používateľa chmelo
Hmmmm....dnes pre mňa snáď najsmutnejšia správa....len tak som si mrkol dátumy, nech si to v hlave trochu usporiadam. V apríli 2007, sme ju tu začali riešiť, do novembra som pri nej a pod ňou strávil pár dní a nocí a potom od novembra 2007 doteraz si sa jej venoval Ty, takže klobúk dole a myslím, že aj veľké ĎAKUJEM za inšpiráciu ostatných...samozrejme to platí aj pre Andyho a Vám podobným exotom...nie raz som si na Vás spomenul napr. minulú zimu, keď som rozoberal a skladal Reinera a to hlavne pri chvíľach, keď som v hlbokej depke v noci kukal cez dieru v kapse zadného blatníka s veľkosťou, že mi do nej vbehla celá ruka, alebo keď som zvnútra blatníkov vystriekával záhradnou hadicou kilá dvadsaťročného humusu....nie raz som si nadával do debilov, že prečo som sa do toho pustil a či to stojí za to... :roll:
Tak či onak život prináša rôzne veci a priority sa menia, takže Ťa chápem a prisámbohu sa za tú tvoju priebežnú depku aj cítim trochu zodpovedný :roll:

Nech je ale ako chce, na Kačenu sa zabudnúť nedá...to auto má proste dušu ;-)

Hlavne nech sme všetci zdraví....drž si ;-)

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 8. Novembra 2011, 21:01
od používateľa Legon
Rasto sam vies kolko sme sa rozpravali o kacene, co vlastne pre mna znamena, ze to bol taky sialeny sen pre moju rolku.
Myslim ze to auto by nemalo "zomriet" a bolo v tych najlepsich rukach najprv chmelovych a potom tvojich. Necakal som, ze by si sa kacenky niekedy vzdal, ako sam pises "malými chybami ktoré sa dajú hravo odstrániť ak máte kde a máte čím"
Priority sa menia to je fakt, mas zenu, dom, casom urcite drobcov, ale ako si mi sam napisal na CHATE ze aj tvoj tato si popri rodine vzdy nasiel cas aj na svoje auto konicky a da sa to, moja na nase stare toytky tolko frfle, neuvolni mi ziaden cas na travenie s nimi, ale ked pride k tomu, vie co pre mna znamenaju a vzdy mi nejako ked je uz na hrane vide v ustrety, pokial sa len trochu da.

PS raz si mi povedal ze rolka mala byt ako zimne auto pre tvojho otca a s otcom si sa o nej bavil ako ju budete davat do kopy ... a neskorsie dokoncenie si bral podla tvojich slov ako zadostucinenie "za otca".

stk a ek mas, bohuzial tak ako mas, ale je doma a ber to tak ze mas dalsie 2 roky na to aby si ju postavil na nohy, za tie dva roky vies podla mna spravit provizornu garaz a provizorne ju vybavit nech je kde sa zabavat.
Ale sam viem ake je to obcas frustrujuce mat starsie auto a niekedy je pravda, ze proste clovek nevladze, taktiez ma obcas pochytia pochybnosti a uskost vykaslat sa na to, ze to proste pri mojich financiach a moznostiach nejde a nepojde a prisla by velka ulava ich odstranenim a zadovazenim niecoho "novsieho" a mat klud.

ale otazka znie ci nebudes nervoznejsi ked nebudes mat ziadne take auto ...

Neviem ako ty ale ja beriem tie moje "sroty" aj ako investiciu do rodiny, Kubiak velmi rad behal okolo mna ked som nieco opravoval a Zuzka miluje auta, dokazu v nich sediet a vrtiet volantom a lamat packy hodiny :D

Banda Bratislavska toyotacka priniesla celicu, odisli a celica ostala na dvore... nasadli sme do rolky a Kubko hovori "ten ujo si zabudol u nas celicu" mal si vidiet moj zaskoceny vyraz odkial on pre boha vie nazov CELICA a ze to auto je naozaj celica (ma 3 roky) a mal si vidiet tie svetielka v ociach ked som mu povedal, ze to je jeho celica a budeme ju opat spolu opravovat...

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Streda, 9. Novembra 2011, 07:35
od používateľa anitram
Legon napísal:Rasto sam vies kolko sme sa rozpravali o kacene, co vlastne pre mna znamena, ze to bol taky sialeny sen pre moju rolku.
Myslim ze to auto by nemalo "zomriet" a bolo v tych najlepsich rukach najprv chmelovych a potom tvojich. Necakal som, ze by si sa kacenky niekedy vzdal, ako sam pises "malými chybami ktoré sa dajú hravo odstrániť ak máte kde a máte čím"
Priority sa menia to je fakt, mas zenu, dom, casom urcite drobcov, ale ako si mi sam napisal na CHATE ze aj tvoj tato si popri rodine vzdy nasiel cas aj na svoje auto konicky a da sa to, moja na nase stare toytky tolko frfle, neuvolni mi ziaden cas na travenie s nimi, ale ked pride k tomu, vie co pre mna znamenaju a vzdy mi nejako ked je uz na hrane vide v ustrety, pokial sa len trochu da.

PS raz si mi povedal ze rolka mala byt ako zimne auto pre tvojho otca a s otcom si sa o nej bavil ako ju budete davat do kopy ... a neskorsie dokoncenie si bral podla tvojich slov ako zadostucinenie "za otca".

stk a ek mas, bohuzial tak ako mas, ale je doma a ber to tak ze mas dalsie 2 roky na to aby si ju postavil na nohy, za tie dva roky vies podla mna spravit provizornu garaz a provizorne ju vybavit nech je kde sa zabavat.
Ale sam viem ake je to obcas frustrujuce mat starsie auto a niekedy je pravda, ze proste clovek nevladze, taktiez ma obcas pochytia pochybnosti a uskost vykaslat sa na to, ze to proste pri mojich financiach a moznostiach nejde a nepojde a prisla by velka ulava ich odstranenim a zadovazenim niecoho "novsieho" a mat klud.

ale otazka znie ci nebudes nervoznejsi ked nebudes mat ziadne take auto ...

Neviem ako ty ale ja beriem tie moje "sroty" aj ako investiciu do rodiny, Kubiak velmi rad behal okolo mna ked som nieco opravoval a Zuzka miluje auta, dokazu v nich sediet a vrtiet volantom a lamat packy hodiny :D

Banda Bratislavska toyotacka priniesla celicu, odisli a celica ostala na dvore... nasadli sme do rolky a Kubko hovori "ten ujo si zabudol u nas celicu" mal si vidiet moj zaskoceny vyraz odkial on pre boha vie nazov CELICA a ze to auto je naozaj celica (ma 3 roky) a mal si vidiet tie svetielka v ociach ked som mu povedal, ze to je jeho celica a budeme ju opat spolu opravovat...
Vďaka za krásne riadky, ktoré majú zmysel... U nás sa to Bohužiaľ skončilo úplne inak. Každý z nás zostal sám... Dúfam, že to auto za to stálo....

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Streda, 9. Novembra 2011, 07:48
od používateľa Thomas
Tome krásne napísané..vidím že z Kubka niečo bude ;-)

Inak Rasťo, viem si predstaviť ako Tá STK poteší po takom rozsiahlom repairy..a potom Ti nejaký neznaboh povie aby si to predal alebo zošrotoval že je to stará k..va.
Ale ver tomu že keď sa jej zbavíš a kúpiš niečo o cca 15 rokov novšie a civilnejšie, pri každom prejazde prudšou zákrutou a pri každom rozbehu si uvedomíš aký je to rozdiel..ja to teraz zažívam po výmene mojej Celdy za E12 a som z toho značne "na větvi"..keby som nemal GT4 v garáži tak by som to naozaj nevydržal ;-)

Ale ako tu už niekto spomenul, je to o prioritách.

Drž sa

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 13. Marca 2012, 08:46
od používateľa Rasťo
Pôvodne zanedbateľný problémik progresívne gradoval do vážnych trablov...vedecky povedané že mám problém... Nie že by som nechcel motor rozhadzovať, ale možno niekto bude vedieť kam má presne šiahnuť a čo stačí vymeniť/vyčistiť a všetko bude zas OK.
Symptómy:
Pôvodné - Pri prudkom stlačení akcelerátora motor poriadne nezrýchľoval - len začal akoby hučať - šlo to do otáčok horšie ako 4E...keď som ale pridával pomaly, tak motor zrýchľoval krásne... :? Dnes už viem čo to asi spôsobovalo. Niekto sa snažil šikovným spôsobom oblbnúť ECU aby malo auto rýchlejšie reakcie na stlačenie akcelerátora - ten motor reagoval jak besný - ručička otáčkomera nestíhala kopírovať dupnutie na plyn na voľnobehu (som sa smial z Lex LFA a jeho elektronického otáčkomera - že ja mám taký motor s rokom výroby 88 :lol: ). Bolo to spôsobené zásahom do AFM - niekto jednoducho posunul vratnú pružinu mechanizmu o pár zubov dopredu a tým ju povolil, čo spôsobilo oné správanie.
Terajšie - Za studena motor šlape v pohode - pekne zrýchľuje v plnom rozsahu otáčok, T-VIS pekne spína - všetko OK. Akonáhle sa ale zohreje, totálne stráca výkon. Na stlačenie akcelerátora reaguje opačne ako by mal - motor sa rozcuká a otáčky znižuje - toto sa prejavuje ale len pokiaľ úplne nedupnem na plyn - potom to auto doslova vystrelí do predu a ide normálne až kým plyn nepovolím. Zároveň nedokáže udržať IDLE - proste voľnobežné otáčky sú okolo 600 a rýchlo klesajú až motor zdochne. Pri stlačení plynu z takéhoto "voľnobehu" motor nereaguje - proste má na háku pokyny od škrtiacej klapky. Keď pridám príliš, tak nastáva backflush - strelí do sania. Ak človek pocvičí s plynom, tak sa motor pomaly rozbehne do otáčok - potom ostatné symptómy ostávajú.
Moje hodnotenie:
Podtlaky sú všetky OK, škrtiaca klapka je čistá. Podľa mňa môže byť problém v troch veciach:
1. AFM - asi ho bude treba rozobrať a prestaviť do výrobného nastavenia (len verím že nie je KO - akože je to mechanická záležitosť s pár odpormi, tak hádam...)
2. Throttle position senzor - toto by mohol byť kameň úrazu
3. Snímače teplôt...ani Boh nevie...

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 13. Marca 2012, 17:51
od používateľa libor12
diagnostika nic?

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 13. Marca 2012, 18:13
od používateľa kracken
libor12 napísal:diagnostika nic?
tieto priznaky mi silne pripominaju moj minuly problem so zlutaskom, kvoli ktoremu bol v Dobrisi...
Libore.. lambda? ci??

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 13. Marca 2012, 19:51
od používateľa libor12
o prolezaní tvoji celicy s osciloskopem a simulátorem signálů a podobnými hračkami se mi už i zdálo. :) problém starších ecu je že pokud nějaká data ze snímacu dostanou,nepovažuji ho za špatný. Viz tvoje ls

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Nedeľa, 18. Marca 2012, 18:10
od používateľa Rasťo
Vyriešené...

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Nedeľa, 18. Marca 2012, 18:17
od používateľa ondrik
a v com bola chyba??

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Pondelok, 25. Júna 2012, 22:31
od používateľa stefan-celica
Corolla E9 1987 dosticky kotuce nove, lanka jedno nove druhe este dobre a rucna nebrzdi kde moze byt problem?

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Pondelok, 25. Júna 2012, 22:38
od používateľa AndyGTP
stefan-celica napísal:Corolla E9 1987 dosticky kotuce nove, lanka jedno nove druhe este dobre a rucna nebrzdi kde moze byt problem?
urcite je dobre zapojene lanko na strmeni? Mne sa inak na E9 alebo AE86 stalo, ze som zabudol po rozpojeni spravne zapojit stredny (tzv. prvy, najkratsi) diel lanka rucnej brzdy. Ten, ktory ide od paky k pravemu a lavemu dlhemu lanku. Je to banalita, ale pozri si dobre, ci si niekde pri zapajani nespravil chybu. Alebo ci ti nevyskocilo to prve lanko z paky na rucnej brzde.

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 26. Júna 2012, 10:10
od používateľa stefan-celica
zle som sa vyjadril ona "brzdi" ale len tak ze v podstate nebrzdi, vsetko je zapojene ako ma byt rucna zabera od 2 zuba dotiahnem ju po 5 ked rvem jak ... po 6 a na asfalte ci kamienkoch neide do fleku.

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 26. Júna 2012, 10:32
od používateľa smutok
Na rucnej mas stelovanie napnutia lanka s tym si sa nehral? Potom uz len ci nahodou to nove lanko nie je trochu dlhsie ako povodne.
Kazdoapdne skus si to nastavit pri rucnej brzde.

Re: E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Štvrtok, 17. Augusta 2017, 18:07
od používateľa Rasťo
Obrázok
free image hosting
Obrázok
free image hosting
Obrázok
free image hosting

Len aby som trochu oživil už skoro mrtve forum...
Včera som vytlačil s Ľubošovou pomocou Kačenu spod humna (každoročný "barnfind"), len s tým rozdielom že teraz ju bude čakať riadna zaťažkávacia skúška - bude musieť v zime so mnou jazdiť každý týždeň do PL (cca 1200 km).
Drapla na brnk - to som bol prekvapený, lebo som si myslel že bude KO štartér, ale nakoniec to bol len jeden skorodovaný konektor a všetko je OK.
Takto vypadá 8 rokov po generálke...a po dvoch hodinách umývania a čistenia od kadejakého bordelu. Som celkom milo prekvapený, že je na nej len kde-tu povrchová hrdza...fajn po tých rokoch...
Čo sa týka "odložencových" trablov, tak bude treba dať dokopy brzdy - zajtra zhodím jedno zadné koleso, ktoré pri skúšobnej jazde celkom šúchalo - tipujem nejaká hovadina typu zahryznuté obloženie...
No a bude na nej asi dosť roboty aby sa z tuningového kúsku stalo užitočné auto...
- nahodiť pôvodný podvozok
- pôvodné svetlá
- reparácia, alebo rovno nový tlmič výfuku
- asi nová palivová nádrž + všetok sersam k nej (plavák, čerpadlo,...)
Uvidíme...lebo polovička tlačí na to aby som ho predal, čo moc nechcem...hlavne keď si pomyslím čo je v v tom aute peňazí, času a sentimentálnych spomienok... :(