Strana 1 z 12

E9 - Mám na ruke Corollku z 1988

Napísané: Utorok, 24. Apríla 2007, 12:51
od používateľa chmelo
Zdravím Vás všetkých, potrebujem poradiť. Mám na ruke Corollu, r.v. 88, 1,6 4AF, hatchback. Je za nejakých 20 papierov. Potrebujem to pre mangelínu, aby zaviezla prcka do škôlky a seba do obchodu. Ešte som ju nevidel (myslím to auto), pôjdem na ňu mrknúť cez víkend.
Na čo si mám dať bacha, čo býva u týchto áut problémové??? Aká je tá 1,6, papá moc?
Ja som bol zvyknutý u mojej Karolíny (r.v. 95) na absolútnu spoľahlivosť, super spotrebu atď. Ako je to u týchto starších ročníkov?
Dík a držte si

A ešte niečo

Napísané: Utorok, 24. Apríla 2007, 13:28
od používateľa chmelo
Tiež by ma zaujímalo ako je to so servisnými intervalmi, oleje, rozvody a podobné dobrútky.
Dík
Rasťo

Napísané: Utorok, 24. Apríla 2007, 13:52
od používateľa AndyGTP
drgi ti napise vsetko po com tuzis si myslim, ked sem zavita.

Napísané: Utorok, 24. Apríla 2007, 13:58
od používateľa chmelo
Tiež ma to napadlo, tak som mu šuchol súkromnú správu, či ako sa to zove. Ale dík za tipa.
Drž si

Napísané: Utorok, 24. Apríla 2007, 15:22
od používateľa Gabo
No to by bolo nieco, keby si nevidel este svoju manzelku :D :wink:

Napísané: Utorok, 24. Apríla 2007, 15:28
od používateľa chmelo
Gabo napísal:No to by bolo nieco, keby si nevidel este svoju manzelku :D :wink:
Srandičky, srandičky, chudák Stevie Wonder :cry:

Napísané: Utorok, 24. Apríla 2007, 19:02
od používateľa Rasťo
Pozri si značenie skiel - malo by byť identické - inak boli niektoré menené - príznak havárky. Tak isto farba dielov kasne - najlepšie na slnku - ak bolo niečo menené je vidieť rozdiel v laku, škrabancoch a ak to dával dokopy sedlák, tak bude rozdiel aj vo farebnom odtieni. Ako tá mašinka bude štartovať - resp hluk motora počas prvých sekund po štarte - to povie veľa o tom ako bol menený olej a hlučnosť motora hovorí často sama za seba. Keď sa motor zohreje, či príliš nepoklesnú voľnobežné otáčky - ono to môže dojsť tak ďaleko, že motor priam začne zdochýňať. Či z motora necáka olej. Keď sa na káru pozrieš zboku či zadok, alebo predok nesedí nižšie - ak hej budeš skôr či neskôr musieť meniť tlmiče. No a keď sa budeš viezť, tak skús trochu dynamiku jazdy - ako to ťahá, či motor už nie je totálne vyšľahaný (na počty km na tacháči ani nekukaj) a hlavne brzdy - aj za cenu, že skúsiš na nejakom bezpečnom úseku ísť do šmyku. Je toho kvantum - nie som špecialista a kopec ľudí ma dúfam opraví a doplní.
Potom sa pochváľ a capni sem foto, nech vieme ako si dopadol. Inak prajem šťastnú kúpu...

Napísané: Utorok, 24. Apríla 2007, 23:31
od používateľa drgi
o E9 sa uz pomlatilo vela prazdnej slamy, konkretne tu:

viewtopic.php?t=1300

hrdza: 19 rocna corolla bude zrejme hrdzava na lemoch blatnika, pod zadnymi zasterkami, podbehy pred zadnymi kolesami, za prednymi kolesami. lemy dveri.

motor: aj studeny musi startovat na prvy tuk (po zosliapnuti a uvolneni plynu), pocas zohrievania skus pridavat plyn, motor by nemal zdochnut (tak ako to robi ten moj :-( )
olej zvykne vytekat cez tesnenie veka ventilov (300 korun), O-kruzok na rozdelovaci (100 v toyote), cez palivove cerpadlo (1100), pripadne cez hadice na olejovom chladici.

vyfuk: tento model mal uz aj katalyzator, tak pripadne zisti ci je aj zapisany v technicaku a ci prejdes cez emisnu kontrolu. moze byt odidena lambda sonda (nedrzi konstatne otacky na volnobeh, vysoka spotreba benzinu)

spotreba: mimo mesta a do tych 100km/h to jazdi za 6litrov, po meste tusim aj 8. ak to jazdi mimo mesta za 8 pri kludnej jazde, tak to bude zrejme umreta lambda sonda.

spolahlivost: kebyze ma vidis ako sa v tom kazdu chvilu vrtam, tak mi neveris, ale menia sa iba brzdy, filtre. vyfuky podla veku, lambda sonda, pripadne raz za 15 rokov veko rozdelovaca, manzety homokinetickych klbov. a zavisi od vkusu kazdeho sudruha, ci chce mat polovicu auta novu (ja) alebo to bude jazdit iba na benzin a olej az kym sa nerozpadne.
spolubyvajuceho Corolla (89, 4AF, znama aj pod oznacenim 'Natasa') jazdila bez reptania, s mrtvou sondou, deravym vyfukom, spalenym rozdelovacom, furt za 8 litrov/100, ale nezastavila sama od seba. ja som na mojej corolle este aj defekt dostal doma na dvore.

tej hrdze by som sa asi bal najviac, navyse vo dverach nie su zadne vystuhy ci priecky, takze od okoliteho sveta ta deli iba tapacirung a dva plechy. ale nehody sposobuju vodici a nie auta ;-)

ak to auto nebude velmi hrdzave, za 20 000 je to myslim dobra kupa. pridas nejakych 10-15 na nove brzdy, filtre, vyfuk, trosku plechov a mangelka bude rada. btw, je dost mozne ze to auto nebude mat posilnovac riadenia, to by mozno mohlo vadit. kazdopadne nechaj soferku aby si vyskusala parkovanie.

drzim palce, aby ti za nou bolo rovnako smutno, ako za Karolinou :wink:

Napísané: Štvrtok, 26. Apríla 2007, 10:05
od používateľa drgi
este nieco:

motor 4A-F ma remen. Pokial povodny majitel nebude mat doveryhodny
doklad o vymene remena aj kladky, tak vymen oboje. Niektori experti
kladku nevymenia, kladka sa po 150 000km prestane tocit, a zacne drat
remen.

pozri sa aj na brzdy, hlavne predne kotuce zvyknu byt uplne zodrane a
dosticky nebrzdia ne celej ploche. komplet brzdy (2x kotuce, 2x bubny,
predne dosticky a zadne pakne, eventualne montazna sada - take
pruzinky dopredu stoja 6000 sk, JC auto)

motor - v otvore na nalievanie oleja by si mal vidiet optimalne cisty
kov bez nanosov, zlatozlty povlak je akceptovatelny, cierny povlak
znamena zakarbonovany motor a odflaknutu udrzbu.

karoseria, interier: zameraj sa hlavne na to, ci to bolo kvalitne opravene alebo len tak, aby vydrzalo do predaja. nevahaj a vyber rezervu, aj zdvihak a popozeraj ci tam nestoji voda, alebo to nehrdzavie. ak ma auto potahy, pozri pod ne.

a samozrejme vyskusaj vsetky mozne elektricke spotrebice - svetla,
stierace, ventilatory, bezpecnostne pasy, sklapanie sedadiel... aby si
vedel co kupujes.

simsalabim a už je v garáži

Napísané: Piatok, 27. Apríla 2007, 23:37
od používateľa chmelo
Zdravím všetkých a predovšetkým drgiho.
Dnes sme s mangelínou doviezli zo spišskej nového rodinného miláčika. Nakoniec sme sa s majiteľom dohodli na 18 litroch a myslím, že to bol dobrý kauf. Zatiaľ má pracovný názov Kačena, lebo sme sa zhodli, že je to také škaredé kačiatko.
Chúďa je obitá jak cigánske hračky, asi ju niekto chcel striekať, tak ju trochu pogitoval a nastriekal plničom, vybrúsil a zabudol streknúť vrch. Nuž aj také veci sa dejú.
Spredu bola drcnutá, nárazník je prasknutý a aj mriežka pred chladičom je taká všelijaká, kapota je vyklepávaná a vygitovaná, ale všetko ostatné (myslím nosníky a podobné srandy) je v pohode, nič dokrivené, takže to je super.
Čo sa týka hrdze je na tom vzhľadom na jej vek celkom dobre. Presne sedia tie problematické miesta, ktoré spomínal drgi. Zadné dvere sú tiež dosť hrdzavé, ale keď to porovnám s 10 ročnou felíciou, tak sú eňo ňuňo :lol: Trošku sa s tým priebežne pohrám a bude to OK.
Motoricky je na tom celkom dobre, štartuje na prvý ťuk, drží otáčky a po zahriatí nezdochýňa ani nekucká. Sem tam si kucne pri normálnej jazde, ale to bude len otázkou vyčistenia karburátora a nového palivového filtra. Tiež pôjde nový olej, filter, pravdepodobne vzducháč, vypláchnem motor a dám novú chladiacu zmes, ale hlavne musím kuknúť ako vyzerajú rozvody, lebo predávajúcemu bývalý majiteľ tvrdil, že ich menil pri 240tis km, ale budem sa držať toho čo mi poradil drgi a vymením ich hneď ako to pôjde.
Podvozok je v rámci normy tiež celkom fajn. Tlmiče ešte čosi požijú ale čo musím urobiť hneď je vymeniť tie kostičky a silentbloky na zadnom priečnom stabilizátore. Ten tam trtotálí jak divý a pri rýchlejšom prechode nerovnosti zadok zneistie a poskakuje zo strany na stranu.
Druhá vec, čo musím urobiť čo najskôr je vymeniť úplne potrhané manžety na homokineťákoch. Samotné kĺby vyzerajú byť v pohode.
Tiež musím zohnať expanznú nádobku na chladiacu kvapalinu, lebo momentálne je tam nejaká fľaška z nemrznúcej zmesi, no des. Ale aspoň sa môžem kultúrne vyžívať no nie?
Čo sa týka interiéru je celkom zachovalý. Čo ma prekvapilo, že sedačky, či už predné alebo zadné, sa mi zdajú lepšie, ako som mal na Karolíne. Hlavne predné lepšie držia do strán a aj poťahy sú také festovnejšie.
Výbava je tiež celkom slušná, posilovač riadenia, elektrické zrkadlá, otáčkomer, ekonomer a pôvodné toyoťácke rádio, z ktorého som celkom unesený, lebo je to absolútne retro.
Je tam ešte zopár drobností, ale tie sa budú vychytávať postupne za chodu.
Držte si
Pozdravujem všetkých a hlavne Drgiho a ešte raz dík za rady

Napísané: Sobota, 28. Apríla 2007, 00:52
od používateľa Sokol
Fiha,tak gratulujem k prirastku :D

Napísané: Sobota, 28. Apríla 2007, 11:29
od používateľa Rasťo
Takže už aj mangelka je členom klubu? :wink:
Pozerám, že najbližšia investícia bude asi v cene vozu, čo? :(
Ak sa Ti bude dať, tak popíš ak čo šlo, kde si čo zháňal, kto Ti čo robil a ako si bol spokojný - taký nejaký návod s vyčíslením koľko stojí také uvedenie starej Corolky do normálneho stavu...

Napísané: Sobota, 28. Apríla 2007, 16:59
od používateľa drgi
tak gratulujem, prajem vela stastnych kilometrov a som rad ze som trosku uzitocny 8)

expanznu nadrzku aj so stuplom by som mohol mat niekde odlozenu z trenazera, mas ju rezervovanu ;-)

klby by mali byt v pohode, ak sa nejazdilo s deravymi manzetami velmi. kazdopadne, ak bude vo vazeline na klboch bordel, tak sa novym klbom asi nevyhnes.

ps: daj fotku toho radia, nech ti mozem zavidiet :-)

Napísané: Sobota, 28. Apríla 2007, 19:48
od používateľa Gabriel Nagy
gratulujem k prirastku do rodiny a do TTS :D

Napísané: Sobota, 28. Apríla 2007, 20:47
od používateľa drgi
Rasťo napísal:taký nejaký návod s vyčíslením koľko stojí také uvedenie starej Corolky do normálneho stavu...
to zavisi od toho, co vsetko chces od toho auta, aky ma byt konecny stav. niekomu staci vymenit olej a filter, niekomu vadi aj vrzgajuca sedacka...