E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy (aj E9 - 4A-F)
Moderátor: AndyGTP
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
v toyote budu mat urcite lambda sondu aj s prirubou
nevymyslaj, najdi si cloveka s vrtakom a zavitnikom (napr. strojarske uciliste, opravari z JRD - moj pripad ), a za hodinku nemate co robit. lambda sonda sa da na corolle vymenit aj na parkovisku, a to je v strede za motorom.
nevymyslaj, najdi si cloveka s vrtakom a zavitnikom (napr. strojarske uciliste, opravari z JRD - moj pripad ), a za hodinku nemate co robit. lambda sonda sa da na corolle vymenit aj na parkovisku, a to je v strede za motorom.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
- Hupi
- panic
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: Utorok, 12. Decembra 2006, 00:37
- Bydlisko: Pezinok
- Kontaktovať používateľa:
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
na celice je to trosku blizsie k motoru. No oki, asi to bude to jedine rozumne riesenie, zvesit lambdu, dat chlapovi urobit prirubu a navesit novu... diky za rady...
Toyota Celica 1991 1.6STi 4A-FE
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
Česť práci vo spolok, nerád sa zvraciam k tejto téme, ale mám taký tichý pocit, že Kačene asi umrela lambda sonda. Príznaky: sviečky suché ale čierne jak uhoľ, smrad z výfuku, podľa oka vysoká spotreba a semtam kuckanie motora, ako keby sa dusil vlastnými onými.
V Toyote mi povedali, že to nevedia otestovať, lebo nemá "diagnosys" šteker, ikeď sa naň kukám vždy keď otvorím kapotu Vraj to mám doviezť a dve hodiny sa v nej budú špŕtať, takže tam mám nechať prachy, ktoré by som aj tak vrazil do novej lambdy.
Otázka teda znie: ako zistiť, či je lambda mŕtva (teda okrem emisnej kontroly, ktorá ma aj tak čaká)?
Potom asi prikúpim univerzálnu lambdu, čo ste tu spomínali a budem ďalej špekulovať ako ju tam narvať.
Dík a držte si
V Toyote mi povedali, že to nevedia otestovať, lebo nemá "diagnosys" šteker, ikeď sa naň kukám vždy keď otvorím kapotu Vraj to mám doviezť a dve hodiny sa v nej budú špŕtať, takže tam mám nechať prachy, ktoré by som aj tak vrazil do novej lambdy.
Otázka teda znie: ako zistiť, či je lambda mŕtva (teda okrem emisnej kontroly, ktorá ma aj tak čaká)?
Potom asi prikúpim univerzálnu lambdu, čo ste tu spomínali a budem ďalej špekulovať ako ju tam narvať.
Dík a držte si
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
- sokce
- začiatočník
- Príspevky: 395
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Júna 2007, 09:39
- Bydlisko: Bratislava - Rača
- Kontaktovať používateľa:
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
Eh, zase sa prejaví moja neznalosť, ale učím sa, preto sa ospravedlňujem už vopred za moju lamerskú otázku, ale na čo je tá lambda sonda?
Toyota Celica T20 1,8
EX - Toyota Corolla e11 1.4 16v, 3dv, rv 1997 - "snowwhite"
www.androidzone.sk
EX - Toyota Corolla e11 1.4 16v, 3dv, rv 1997 - "snowwhite"
www.androidzone.sk
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
Totok nieje z moje hlavy, našiel som to na interfernete, takže je zbytočné polemizovať. Len na začiatku sú trošku pomýlené dojmy s pojmamy. Tá keramická fľaša je katalyzátor a ostatné je to už o lambda sonde. Možno ma ostatní opravia, upravia a doplnia, ale tento popis sa mi celkom pozdáva:
Lambda sonda je klucovou suciastkou katalickej regulacie, analyzuje zlozenie
splodin vo vyfukovom potrubi. Vdaka tomu regulacna elektronika vytvori
optimalny pomer zmesi na spalovanie. Je v tvare flase zo zirkondioxidovej
keramiky (ZrO2). Zo strany splodin je platina prepustajuca plyny potiahnuta
oteru odolavajucou poreznou keramikou. Vnutorna strana ma spojenie s
okolitym vzduchom. Funkcia sa zaklada na tom, ze keramicky material pri
teplote cez 600C vedie iony kyslika. Vnutorny vyhrievaci element preto musi
sondu zahriat na prevadzkovu teplotu. Ak je obsah O2 na vnutornej a
vonkajsej strane odlisny, vznika na elektrodach elektricke napetie.
Pri idealnom zmiesavacom pomere 14:1 sa meni napetie okolo 0,5V (frekvencia
je zavisla na casovej konstante regulacneho obvodu). Ak je napetie bez
kolisania presne 0,5V znamena to ze regulacny obvod nepracuje spravne, je
chybna lamda sonda alebo je studena. Trvale vysoke napetie znamena ze zmes
je prilis bohata (malo kyslika). Tato situacia tiez moze vzniknut za istych
okolnosti (studeny motor,velka zataz) aj za normalnej prevadzky. Pri
chudobnej zmesi zase pada napetie pod 0,5V. Aj tu su vsak iste dovolene
situacie (brzdenie motorom-uvolneny plynovy pedal pri vysokych otackach
motora).
Lambda sonda je klucovou suciastkou katalickej regulacie, analyzuje zlozenie
splodin vo vyfukovom potrubi. Vdaka tomu regulacna elektronika vytvori
optimalny pomer zmesi na spalovanie. Je v tvare flase zo zirkondioxidovej
keramiky (ZrO2). Zo strany splodin je platina prepustajuca plyny potiahnuta
oteru odolavajucou poreznou keramikou. Vnutorna strana ma spojenie s
okolitym vzduchom. Funkcia sa zaklada na tom, ze keramicky material pri
teplote cez 600C vedie iony kyslika. Vnutorny vyhrievaci element preto musi
sondu zahriat na prevadzkovu teplotu. Ak je obsah O2 na vnutornej a
vonkajsej strane odlisny, vznika na elektrodach elektricke napetie.
Pri idealnom zmiesavacom pomere 14:1 sa meni napetie okolo 0,5V (frekvencia
je zavisla na casovej konstante regulacneho obvodu). Ak je napetie bez
kolisania presne 0,5V znamena to ze regulacny obvod nepracuje spravne, je
chybna lamda sonda alebo je studena. Trvale vysoke napetie znamena ze zmes
je prilis bohata (malo kyslika). Tato situacia tiez moze vzniknut za istych
okolnosti (studeny motor,velka zataz) aj za normalnej prevadzky. Pri
chudobnej zmesi zase pada napetie pod 0,5V. Aj tu su vsak iste dovolene
situacie (brzdenie motorom-uvolneny plynovy pedal pri vysokych otackach
motora).
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
chmelo:
lambda sonda sa da zmerat, ci ma spravny odpor, ale na to sa nespolieham, pretoze obe lambda sondy (moja+ exnatasa) sa javili ako spravne, ale auto aj tak zralo ako besne, a pri merani emisii ukazalo lambda = 1.3; po vymene ukazuje lambda = 1.03 a jazdi to ako besne
tym som ti vlastne aj odpovedal, co s tym - behni kdesi, kde vedia zmerat emisie auta, a tam ti ukaze ci je lambda ok, alebo nie. inac, tu univerzalnu lambda sondu som videl na internete za 1700 (http://www.vyfukyonline.sk/Lambda-sondy---univerzalne/)
zavit na ten magneti marelli je M18x1.5, priruba na Corollu 4AF ma vyzerat takto:
http://drgi.yweb.sk/toyota/LS_priruba.jpg (podakujte sa Hupimu ze ma k tomu dokopal )
prvu prirubu som dal vysustruzit v strojarskom ucilisti, druhu som pouzil zo starej lambda sondy - sondu som odpilil, navrtal spravnu dierku a narezal zavit.
lambda sonda sa da zmerat, ci ma spravny odpor, ale na to sa nespolieham, pretoze obe lambda sondy (moja+ exnatasa) sa javili ako spravne, ale auto aj tak zralo ako besne, a pri merani emisii ukazalo lambda = 1.3; po vymene ukazuje lambda = 1.03 a jazdi to ako besne
tym som ti vlastne aj odpovedal, co s tym - behni kdesi, kde vedia zmerat emisie auta, a tam ti ukaze ci je lambda ok, alebo nie. inac, tu univerzalnu lambda sondu som videl na internete za 1700 (http://www.vyfukyonline.sk/Lambda-sondy---univerzalne/)
zavit na ten magneti marelli je M18x1.5, priruba na Corollu 4AF ma vyzerat takto:
http://drgi.yweb.sk/toyota/LS_priruba.jpg (podakujte sa Hupimu ze ma k tomu dokopal )
prvu prirubu som dal vysustruzit v strojarskom ucilisti, druhu som pouzil zo starej lambda sondy - sondu som odpilil, navrtal spravnu dierku a narezal zavit.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
ta keramicka flasa nie je katalyzator, ale naozaj je schovana v lambda sonde, pod kovovym krytom, akurat ma rozmery tak 2cm x 0.5 cmchmelo napísal:Totok nieje z moje hlavy, našiel som to na interfernete, takže je zbytočné polemizovať. Len na začiatku sú trošku pomýlené dojmy s pojmamy. Tá keramická fľaša je katalyzátor a ostatné je to už o lambda sonde. Možno ma ostatní opravia
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
No, tak už viem, čo budem rozoberať a študovať Dík za info.drgi napísal:ta keramicka flasa nie je katalyzator, ale naozaj je schovana v lambda sonde, pod kovovym krytom, akurat ma rozmery tak 2cm x 0.5 cmchmelo napísal:Totok nieje z moje hlavy, našiel som to na interfernete, takže je zbytočné polemizovať. Len na začiatku sú trošku pomýlené dojmy s pojmamy. Tá keramická fľaša je katalyzátor a ostatné je to už o lambda sonde. Možno ma ostatní opravia
Sondy som tiež našiel toť:
http://www.faro.sk/catalog/sondy/univerzalne.php
a mám to v mieste bydliska myslím, že správna je tá štvorvývodová, a či?
No ešte pošpekulujem, skúsim zohnať najaký ten tester a uviďám.
Ináč, čítaš mi myšlienky, bo som ťa chcel opáčiť s tou prírubou a hlavne závitmi. Já to tušil, já to vědel, já to dokonce i říkal, seš dobrej
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
no ved tolko vyvodov, kolko mas na tvojej. mali by to byt 4, ale napr. na 2EE som videl 2vyvodovu.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
Ano 2E-E ma dvojvyvodovu.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
No veď urchite, len som ešte nestihol pod Kačenu vliezť, ale mám pocit, že som tam videl 4 káble.drgi napísal:no ved tolko vyvodov, kolko mas na tvojej. mali by to byt 4, ale napr. na 2EE som videl 2vyvodovu.
Ináč, nakoniec to lambda možno ani nebude, len sa nechcem moc tešiť dopredu.
Prvá vec je, že na sviečkach (pôvodných Bosch, ešte som ich nestačil vymeniť, ale vyzerajú byť pomerne nové) bol odtrh elektród tak cca 0,6 mm, tak som ich nastavil na 1,1 podľa múdrej knižky. Samozrejme, som ich predtým očistil od toho čierneho nánosu. To som spáchal v nedeľu večer a včera som ju bol prebehnúť na cca 30 km a sviečky sú pekne šedo hnedé.
Ako vravím, nechcem sa tešiť moc dopredu, uviďám čo bude na emisnej...
Terazky sa zas plánujem pustiť do sýtiča, bo sa mi neľúbi ako funguje/nefunguje...aspoň sa po večeroch nenudím
PS. Drgi, sviečky som zaťahoval tým novým momentovým kľúčom a vyzerá byť ok. Ako s tým stojíš ty?
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
ako stojim ja s momentovym klucom? nijako
btw, nezda sa ti to ze to prehanas? to uz aj kecup budes zatvarat s momentovym klucom?
btw, nezda sa ti to ze to prehanas? to uz aj kecup budes zatvarat s momentovym klucom?
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
Áno, preháňam a budem preháňať Sa mi to veľmo ľúbi. Ten kečup vyskúšam hneď ako si k nemu objednám manuál a zistím, akým momentom to má byť zatiahnuté Potom Ti dám vedieť ako to má byťdrgi napísal:ako stojim ja s momentovym klucom? nijako
btw, nezda sa ti to ze to prehanas? to uz aj kecup budes zatvarat s momentovym klucom?
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
- Hupi
- panic
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: Utorok, 12. Decembra 2006, 00:37
- Bydlisko: Pezinok
- Kontaktovať používateľa:
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
Vidim, ze sa tu dost pise o lambda sonde a ze viacery maju problemy podobne mojim so spotrebou alebo s volnobehom. Len by som chcel dodat, ze lambda sonda akakolvek od vyroby vydrzi priblizne 160 000 km cize ak mate original lambda sondu a najazdene okolo alebo viacej ako 160 000 km tak uz mozu vznikat problemy. Cize odporucal by som kazdemu kto ma viacej vymenit lambda sondu. Zdroj tohoto faktu je internet ale www si uz nepametam, ked sa zase k tomu dopatram dam link. Tak vela zdaru pri meneni. Drzim palce.
Toyota Celica 1991 1.6STi 4A-FE
Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy
Moja ma 170tis, 14 rokov a podla emisnej je vporiadku, minimalny rozdiel, tusim 1.03 a podla meraca nieje ani spomalena.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných