E10 - 4E-FE - únik oleja

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

E10 - 4E-FE - únik oleja

Príspevok od používateľa kuki » Utorok, 14. Novembra 2006, 08:27

Zdravim, mate niekto skusenosti s unikom/spalovanim oleja u starsich Corol E10? Ja mam r.v. 1996, motor 1.3i, najazdenych 130 000 km, auto vo vybornom stave, ale velmi rychlo mi klesa hladina oleja - zhruba 1l na 1000km, je to normalne? Ako rychlo klesa vam, ktori mate rovnaky model? Druha otazka, v pripade, ze treba vymenit piestne kruzky, kolko by stala oprava? Dal si to niekto robit? Dakujem

P.S. Servis v prievoze pod obchvatom je naozaj dobry, mozem len doporucit z vastnej skusenosti.

Používateľov profilový obrázok
kici
toyoťák
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Marca 2006, 10:15
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa kici » Utorok, 14. Novembra 2006, 08:50

Mne tiez papka, ale mne skor vyteka, este neviem presne skadial. Tak cca litrik na 1500. Motor 1.3 2e-e. Vymenu kruzkou som este nerobil, ale vraj tak cca 15tis.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa kuki » Utorok, 14. Novembra 2006, 09:32

Myslis, ze by vytiekol liter ojeja kazdych 1000 - 1500 km a nebolo by vidno kde/nebola by pod autom mlaka. Ja sem tam stojim so zapnutym motorom na mieste aj dlhsiu dobu a nikdy nic... zato z vyfuku ide riadny smrad. Az mam pocit, ze to neprejde cez STK

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa drgi » Utorok, 14. Novembra 2006, 11:19

jedna seria E10 1.3 motorov mala vyrobnu vadu na piestnych kruzkoch, zralo to olej ako dive, piestne kruzky sa menili v ramci zaruky.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
kici
toyoťák
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Marca 2006, 10:15
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa kici » Utorok, 14. Novembra 2006, 11:42

Ja viem ze mi tecie, lebo ked ho odstavim v garazi(normalne parkujem vonku) tak si najdem po nim mlacku. Ale to az tak po dni stania, kratkodobo sa to neprejavuje.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa kuki » Utorok, 14. Novembra 2006, 12:16

Drgi, ako zistim, ci moj kus je z tej serie?

Inak volal som s jednym na slovo vzatym odbornikom, ktory ma roky a roky praxe... no nebudem to opisovat, proste je povolanejsi ako ktokolvek iny z hociakeho servisu a dal mi velmi konkretne rady, ako zistit, kde unika olej. Keby niekto mal zaujem, napisem presne postup. Jedna sa o dva testy, ktore urcia, ci netesnia ventily alebo valce.

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa drgi » Utorok, 14. Novembra 2006, 12:48

kuki: myslim, ze v autorizovanom servise ti to budu vediet povedat. tie radyy sem samozrejme napis, aj my sa radi niecomu priucime :-)
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa wakkee » Utorok, 14. Novembra 2006, 12:56

kuki napísal:Inak volal som s jednym na slovo vzatym odbornikom, ktory ma roky a roky praxe... no nebudem to opisovat, proste je povolanejsi ako ktokolvek iny z hociakeho servisu
toto znie ako velky pruser ked niekto nieco o sebe take povie, ako technici z darexu :D
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa kuki » Utorok, 14. Novembra 2006, 14:09

wakee - ten clovek to sam o sebe netvrdi, tvrdim to o nom ja. Pol zivota pracoval ako automechanik a pol zivota pracuje vo vyzkume v oblasti motorov na vysokej urovni, auta su navyse jeho hobby, robil veci ak on-line uprava sw riadiacej jednotky pre auta jazdiace rally a desiatky podobnych projektov. To je jedno, ide o to, ze z hlavy bez zamyslenia mi pol hodinu rozpraval uplne konkretne, co a ako pozerat.

Takze: Unik oleja moze byt sposobeny (v pripade, ze neni nic prasnute alebo derave) troma vecami:

1) netesni hlava valcov. Toto je zriedkavy problem, ak motor normalne funguje a nevyzera "rozhegany" a spotreba oleja neni katastrofalna, tak toto urcite neni pricina.

TEST: Okom a uchom sledujeme

2) netesnost piestovych kruzkov. Casty problem. Hovoril, ze ani ich vymena este nemusi problem odstranit, netesnost je totiz trojakej povahy. jednak sa zoderie samotny kruzok na mensi priemer, jedna sa zoderie valec na vacsi priemer a su v nom rozne ryhy a jedna sa zoderie drazka, v ktorej je kruzok uchyteny, pricom nemozno podcenit vyznam ani jednej zlozky. vymena kruzkov odstrani prvu zlozku, druhe dve vsak zostanu, preto sa neda povedat, ze vymena kruzkov vsetko vyriesi. Najlepsie riesenie je nechat prevrtat valce na vacsi priemer, cim sa vyhladia steny a osadit vacsie kruzky, tym sa odstrania obe medzery, kedze vacsi kruzok je aj hrubsi. Dnes sa vsak taketo upravy uz skoro nerobia.

TEST: Ak netesnia kruzky, prejavi sa to tak, ze ak pri zahriatom a beziacom motore otvorime nadrzku s olejom, alebo otvor pre meranie vysky hladiny oleja, bude odial pod miernym tlakom stupat modrasty dym. Bud sledujeme dym - najlepsie pod svetlom lampy alebo mozme otvor zapchat a ucitime, ci sa odtial snazi nieco unikat.

3) netesnost v driekoch ventilov. V driekoch ventilov sa nachadzaju tesnenia, ktore ked su zle, prepustaju olej. Ich vymena je relativne lacna. len pre info, ten clovek mi po telefone zacal diktovat z hlavy aj presny postup, ako sa to robi, aj s rozdielmy pre konkretny typ motora (OHC, OHV), vedel z hlavy tlak vzduchu, pri ktorom sa to meni a podobne, kto by pochyboval, ci sa vyzna...

TEST: Ak mate v motore tuto netesnost, prejavi sa najma pri deceleracii (spomalovani, brzdeni motorom, alebo ako sa to este da nazvat). Test spociva v tom, ze auto rozkotulate na co najvysiu rychlost na najvyssom prevodovom stupni - minimalne doporucil 140km/h. Potom nahle pustite plyn a bez preradovania ci stlacania spojky sa nechate zabrzdit motorom na co najmensiu rychlost, ktoru este motor bez "kuckania" na danom prevode zvladne. Hned ako tuto rychlost dosiahnete, prudko stlacite spojku a hlavne plny plyn a vytocite motor co najrychlejsie az k obmedzovacu. Ak mate netesnost tohot typu, bude vtedy z vyfuku stupat modrasty kudol dymu. Doporucenie - najlepsie sa to skusa v noci, ked za vami ide spriateleny kolega a svieti na vas svetlami, vtedy dym vidno najlepsie.

Používateľov profilový obrázok
Sokol
Toyota guru
Príspevky: 1060
Dátum registrácie: Utorok, 18. Októbra 2005, 00:39
Bydlisko: Košice
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Sokol » Utorok, 14. Novembra 2006, 14:40

Teeeeda,dobre citanie a aj poucne.
Toyota RAV4 2,0,1AZ-FE,112kW,r.v.07 AT
ex:Toyota Avensis Liftback 3S-FE,2.0,16V,94kW,r.v.98
ex:Toyota Corolla 5D,4E-FE,1,3,16V,55kW,r.v.96

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa kuki » Utorok, 14. Novembra 2006, 14:59

Sokol - dakujem, tiez ma to potesilo, ze som dostal velmi konkretny nazor odbornika. Pozeram, ze ty mas rovnake auto ako ja, este aj r.v. a farba sedi, koko zerie oleja tebe? mal si s tymto dake problemy?

Používateľov profilový obrázok
Sokol
Toyota guru
Príspevky: 1060
Dátum registrácie: Utorok, 18. Októbra 2005, 00:39
Bydlisko: Košice
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Sokol » Utorok, 14. Novembra 2006, 15:35

kuki napísal:Sokol - dakujem, tiez ma to potesilo, ze som dostal velmi konkretny nazor odbornika. Pozeram, ze ty mas rovnake auto ako ja, este aj r.v. a farba sedi, koko zerie oleja tebe? mal si s tymto dake problemy?
No,E10,teda nasa Corollka,ma tusim v naplni iba 2.3 litra oleja,alebo tak nejako,takze treba sledovat rysku,s olejom nemam problem,nezerie mi nejako olej,aj ked myslim,ze kazde si trochu vypyta.Ak ano,tak hlavne pri vysokych rychlostiach po dialnici a aj pri vytacani motora.Myslim si,ze je to normalne.
No urcite,ale urcite mi nezerie liter/1000km.To je veeeeelmi vela.Nieco podobne platilo papierovo na starych skodovkach a nie na Toyotach.Tam to bolo myslim pripustne 0.8l/1000km...
Toyota RAV4 2,0,1AZ-FE,112kW,r.v.07 AT
ex:Toyota Avensis Liftback 3S-FE,2.0,16V,94kW,r.v.98
ex:Toyota Corolla 5D,4E-FE,1,3,16V,55kW,r.v.96

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa kuki » Utorok, 14. Novembra 2006, 16:06

presne to si myslim aj ja a presne to cislo mi povedal aj ten odbornik. Tiez si myslim, ze Toyota by mala zniest viac. Moja bola cely zivot garazovana a ma nabehanych "len" 130 tisic. Navyse vobec nechodim po dialnici a nikdy cez 100 km/h. Motor vysoko nevytacam, takze vobec sa mi to cislo nepaci. Spravim testy a uvidim. Dufam, ze to budu tie tesnenia ventilov. Kazdopadne dakjuem za tvoju skusenost, kolko mas nabehane ty?

Používateľov profilový obrázok
Sokol
Toyota guru
Príspevky: 1060
Dátum registrácie: Utorok, 18. Októbra 2005, 00:39
Bydlisko: Košice
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Sokol » Utorok, 14. Novembra 2006, 16:20

kuki napísal:presne to si myslim aj ja a presne to cislo mi povedal aj ten odbornik. Tiez si myslim, ze Toyota by mala zniest viac. Moja bola cely zivot garazovana a ma nabehanych "len" 130 tisic. Navyse vobec nechodim po dialnici a nikdy cez 100 km/h. Motor vysoko nevytacam, takze vobec sa mi to cislo nepaci. Spravim testy a uvidim. Dufam, ze to budu tie tesnenia ventilov. Kazdopadne dakjuem za tvoju skusenost, kolko mas nabehane ty?
Nie je zač.Mam 139 tisic km.
Toyota RAV4 2,0,1AZ-FE,112kW,r.v.07 AT
ex:Toyota Avensis Liftback 3S-FE,2.0,16V,94kW,r.v.98
ex:Toyota Corolla 5D,4E-FE,1,3,16V,55kW,r.v.96

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa AndyGTP » Utorok, 14. Novembra 2006, 17:02

zaujimave citanie. inac Sokolino, nemas 2.8 litra s filtrom nahodou? myslim ze ano, ci nie?

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní