E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy (aj E9 - 4A-F)

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Streda, 18. Júla 2007, 11:41

Ešte jedna otázka, alebo dve:
Čím potrieť závit lambdy, aby sa dala znova vymontovať? V múdrej knižke básnia o vazelíne BOSCH, nestačí tam dať trošku toho medeného spreju?
Ako spájať káble od napr. UNI lambdy? Pájkovať by sa to asi nemalo, dajú sa použiť tie samozmršťovacie trubičky, čo sa po nasunutí nahrievajú?
Drgi, hoď nejaké vedomosti, nechcel som ti to písať do SS, nech aj ostatní vedia ;-)
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa drgi » Streda, 18. Júla 2007, 12:31

v krabicke s uni sondou Magneti Marelli je prilozena troska ziaruvzdornej vazeliny, s tou na zavit. a ja som este napatlal trosku tesniaceho tmelu na vyfuky aj na ten tesniaci kruzok co ma lambda sonda, a takisto na tesnenie medzi vyfuk a lambdasondu.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Štvrtok, 19. Júla 2007, 09:41

No takže včera som tú lambdu prikúpil a vazelína je priamo na závite.
Čo sa týka napájania, je to riešené hliníkovými konektormi, ktoré sa zacvaknú kliešťami a potom sa na to navlečie priložená bužírka, tú treba nahriať a obalí spoj.
Som však v pomykove, lebo potom som našôl totok:
http://www.vyfukyonline.sk/Lambda-sondy---univerzalne/
a mám dilemu, či som kúpil dobre. Tu totiž uvádzajú štyri typy, s dvomi eletrofonickými parametrami. Ja mám na stole s vyrazeným označením 18W 4(omega- píšem slovne, značku neviem vložiť)F, oni uvádzajú 18V 4ohmy. Z elektriky som jeleň, tak skúste poradiť.
Dík

Edit: ja som ale jelito, tá omega označuje ohmy, nie?
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
kici
toyoťák
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Marca 2006, 10:15
Bydlisko: Prešov

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa kici » Štvrtok, 19. Júla 2007, 09:55

chmelo napísal:No takže včera som tú lambdu prikúpil a vazelína je priamo na závite.
Čo sa týka napájania, je to riešené hliníkovými konektormi, ktoré sa zacvaknú kliešťami a potom sa na to navlečie priložená bužírka, tú treba nahriať a obalí spoj.
Som však v pomykove, lebo potom som našôl totok:
http://www.vyfukyonline.sk/Lambda-sondy---univerzalne/
a mám dilemu, či som kúpil dobre. Tu totiž uvádzajú štyri typy, s dvomi eletrofonickými parametrami. Ja mám na stole s vyrazeným označením 18W 4(omega- píšem slovne, značku neviem vložiť)F, oni uvádzajú 18V 4ohmy. Z elektriky som jeleň, tak skúste poradiť.
Dík

Edit: ja som ale jelito, tá omega označuje ohmy, nie?
Ano. Omega oznacuje ohmy :D
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa drgi » Štvrtok, 19. Júla 2007, 10:01

a nemala by byt 12Voltova ?
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Štvrtok, 19. Júla 2007, 10:04

drgi napísal:a nemala by byt 12Voltova ?
To určite, len potom na čo by boli 18 voltové? Tie čísla z mojej som odpísal priamo z lambdy, ktoré sú na nej vyrazené. Mrkol som aj na stránku Magneti Marelli a tiež uvádzajú len Watty a Ohmy.
Nepamätáš si akú si kúpi ty?
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Štvrtok, 19. Júla 2007, 10:46

Ešte mi napadlo. Nebude ten výkon resp. príkon súvisieť skôr s vyhrievaním lambdy?
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
Hupi
panic
Príspevky: 95
Dátum registrácie: Utorok, 12. Decembra 2006, 00:37
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa Hupi » Štvrtok, 19. Júla 2007, 11:34

Jasne, ze je to vykon predsa W = Watt to je vykon (jednosmerny), cize 18 Wattov 4 Ohmy ako vykon a odpor vyhrievacieho telesa v lambda sonde. A podla mna tam ide 12 V, nemyslim, ze by tam niekto daval kvoli Lambda sonde DC/DC menic :)
Toyota Celica 1991 1.6STi 4A-FE

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Štvrtok, 19. Júla 2007, 11:55

12 voltov bude stopro, tou dilemou s wattmi sme si len vyštrngávali to označenie, lebo niekde uvádzajú 18W a niekde 18V.
Tak či onak, skôr mi ide o to, či špekulovať s výmenou tej 18W za 12W alebo to nebude bude mať viacmenej žiadny vplyv na funkciu lambdy.
Hupi napísal:Jasne, ze je to vykon predsa W = Watt to je vykon (jednosmerny), cize 18 Wattov 4 Ohmy ako vykon a odpor vyhrievacieho telesa v lambda sonde. A podla mna tam ide 12 V, nemyslim, ze by tam niekto daval kvoli Lambda sonde DC/DC menic :)
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Piatok, 20. Júla 2007, 08:03

Mňo, fčéra som zaľahol pod Kačenu vybral som jej ten tampón aj so šnúrkou :D Tajne som dúfal, že na lambde bude aj čosi vyrazené, ale pán Toyoda bol asi dosť veľký tajnostkár a bolo tam veľké trt.
Ináč, keď som videl v akom stave je to, čo bolo kedysi matkami, tak som myslel, že ich budem musieť trhať alebo čo. Nakoniec som to zvládol aj poležiačky s blickami, sám som bol prekvapkaný.
No ništ, skúsim ju dať premerať a ak sa niečo múdre dozviem, tak dám vedieť.
Napadla ma ešte jedna vec a to, že či ten výkon vyhrievania lambdy (teda ak to je on, čo si myslím že je) bude mať až taký vplyv. Podľa mňa by to malo hrať rolu hlavne pri studenom motore, pretože po zahriatí sa lambda zohrieva od výfukových plynov podstatne viac. Čo vy na to?
Držte si
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Piatok, 20. Júla 2007, 10:47

No, tak som to pomeral a zistil nasledovné:
Stará lambda - odpor 6 ohmov
Nová lambda - odpor 4 ohmy

z toho mi vychádza aký bude asi výkon:
Stará - 12 W
Nová - 18 W

Otázka znie, či bude mať vyšší výkon, teda aj väčší a rýchlejší ohrev vplyv na funkciu lambdy. Možno by to bolo aj lepšie, keď zoberiem, že by sa lambda rýchlejšie zahriala na prevádzkovú teplotu.
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Piatok, 20. Júla 2007, 14:36

No dnes si tu vediem plodný monológ. Škoda, že niesom schizofrenik, aspoň by som mal s kým pokecať.
Takže problém s lambdou idem vyriešiť prozaicky - 18Wattovú vrátim a objednám 12Wattovú a bude vybavené. Táááákže tak.
Zatiaľ si držte a užívajte si slniečko :evil:
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 20. Júla 2007, 17:29

sory, ja sa na toto absolutne nechytam a drgimu asi uz resuscituju srdce po infarkte na nepohode v trencine

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa chmelo » Piatok, 20. Júla 2007, 21:33

V pohode, nemyslel som to nejak v zlom. Len mi je celý deň hovadsky teplo, tak som z týchto letných dní nervous. Preto tento pikolík :evil: na konci.
Ono, k tejto téme mi nevedeli povedať nič poriadneho ani "odborníci" predávajúci lambda sondy. Dokonca som sa dozvedel, že ak tam dám tú 18 wattovú, tak mi to môže napríklad roztrhnúť klinový remeň, alebo inak poškodiť motor :D
Písal som aj priamo do Magneti Marelli, ale buď som ich vyšokoval počtom otázok, alebo nevedia mo americky :lol:
Pekný víkend a držte si

PS. Kua načo ste drgiho púšťali do sveta, čosi sa mu tam stane a s kým tu budeme všetci diskutúvať???
AndyGTP napísal:sory, ja sa na toto absolutne nechytam a drgimu asi uz resuscituju srdce po infarkte na nepohode v trencine
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
Hupi
panic
Príspevky: 95
Dátum registrácie: Utorok, 12. Decembra 2006, 00:37
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať používateľa:

Re: E11 - 4E-FE - Výmena Lambda sondy

Príspevok od používateľa Hupi » Sobota, 21. Júla 2007, 00:06

Na funkciu lambdy to podla mna bude mat vplyv hlavne za studena a v zime. Kedze 18 W sa rychlejsie zohreje a bude pracovat skor tak ako ma.
chmelo napísal:12 voltov bude stopro, tou dilemou s wattmi sme si len vyštrngávali to označenie, lebo niekde uvádzajú 18W a niekde 18V.
Tak či onak, skôr mi ide o to, či špekulovať s výmenou tej 18W za 12W alebo to nebude bude mať viacmenej žiadny vplyv na funkciu lambdy.
Hupi napísal:Jasne, ze je to vykon predsa W = Watt to je vykon (jednosmerny), cize 18 Wattov 4 Ohmy ako vykon a odpor vyhrievacieho telesa v lambda sonde. A podla mna tam ide 12 V, nemyslim, ze by tam niekto daval kvoli Lambda sonde DC/DC menic :)
Toyota Celica 1991 1.6STi 4A-FE

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných