CT 200h - Recenzie, testy..

tichá revolúcia začína
Užívateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2838
Dátum registrácie: Ne Máj 10, 2009 2:57 pm
Bydlisko: Zvolen

CT 200h - Recenzie, testy..

Príspevok od užívateľa spider207 » St Apr 20, 2011 12:23 pm

Lexus CT 200h – Reklama na ticho
Auto „navržené pro Evropu“ chce vyvolat revoluci v nižší střední třídě. A umí jezdit opravdu úsporně!
Obrázok

Hybridní pohon vstupuje i do prémiové nižší střední třídy. Není překvapením, že úlohy průkopníka se ujal Lexus, který pro tento účel navrhl zcela nový model CT. Novinka vstupuje do stále lukrativnějšího segmentu a volí zcela odlišný přístup než německá konkurence – hybridní pohon nebude jen klíčovým marketingovým prvkem, on bude také jedinou motorizací.

Ačkoliv Toyota v nižší střední třídě disponuje již dvěma podobnými modely (Prius a Auris Hybrid), Lexus CT 200h razí nový přístup. V zásadě mají tyto modely společné jen pohonné ústrojí, jinak se navzájem výrazně liší.

Design není a ani nechce být každému po chuti. Buclatá karoserie s kolmými boky téměř důsledně využívá půdorys vozu. Vpředu nacházíme elegantní světla s decentním pásem diod pro denní svícení a novou masku chladiče – její tvar zřejmě postupně nahradí vějíř u současných Lexusů.

V kontrastu s bílým lakem ale zaujmou zejména kulaté mlhovky – inspiraci pro jejich tvar jakoby designéři hledali v dřívějších generacích Mitsubishi Lancer Evolution.

Tvary bočních oken a sloupků rozehrávají typicky japonský koncert oblin, které zaručují autu originální vzhled. Záď pak svým krabicovým tvarem zachraňuje něco z litrů, které odebrala vysoká podlaha zavazadlového prostoru. Na celém autě vždy nakonec nejvíc zaujmou kreativně pojatá zadní světla.

Z designového hlediska bychom jednoznačně uvítali větší kola, která by nebyla utopená v podbězích – ideálně vyšší profil při zachování průměru ráfků a mírné rozšíření rozchodu. Faktem ale je, že zvolené řešení je praktické. Boky se totiž skoro vůbec nešpiní (zato ale záď pro změnu ano).

Obrázok

I když Lexus s CT 200h nemíří do vod sportovně pojatých automobilů, interiér tomu nenasvědčuje. Naopak – překvapí a potěší na dnešní poměry nízký posaz, masivní středový tunel nebo na Lexus výrazné boční vedení sedadel. Velmi pozitivní je také to, že se Lexus definitivě vzdává designové vazby na Toyoty – podobnost lze spatřovat jen v detailech.

Řidič, pohodlně usazen za palubní desku, má před sebou volant s tlustým věncem. Kromě něj k obsluze auta potřebuje jen dvojici pedálů a nekonvenční volič směru jízdy. Ten má stejný princip jako v Toyotě Prius – nabízí D pro jízdu vpřed, R pro couvání a N jako neutrál. Doplňkem je režim B, kdy motor při jízdě vpřed zvýší dobíjení akumulátorů. V řadě situací lze touto cestou plynule dosáhnout požadovaného zpomalení bez nutnosti sešlápnout brzdový pedál. Parkovací režim P se volí tlačítkem nebo se aktivuje samočinně po vypnutí hybridního pohonu.

Převodovka je typu E-CVT. Dvojice planetových převodů se chová stejně jako běžná bezestupňová převodovka (variátor) – toto konstrukční řešení umožňuje hladce měnit způsob pohonu auta. Vypnutí spalovacího motoru, stejně jako nástup elektromotoru jsou ve skutečnosti opravdu neznatelné.

Na rozdíl od limuzíny LS 600h bohužel chybí možnost manuální volby některého z přednastavených převodů. Myslím si, že tato funkce by společně s pádly na volantu Cétéčku docela slušela.

Palubní systém s výklopným displejem se ovládá pomocí joysticku, známého už z SUV RX. U vcelku intuitivního a snadno použitelného řešení může občas iritovat nechtěný pohyb kurzoru po displeji, když řidič omylem rukou zavadí o joystick. K dokonalosti ještě chybí více tlačítek pro rychlou volbu, než je jen hlavní menu a mapa.

Obrázok

Po stisknutí tlačítka Power se nestane nic. Na řidiče pouze blikne kontrolka Ready a Lexus je po zařazení směru vpřed připraven k jízdě. Jako správný full-hybrid se z místa odlepí jen pomocí elektromotoru a při umírněné akceleraci je schopen touto cestou pokračovat nečekaně dlouho.

Samozřejmostí je volba jízdní charakteristiky ECO – právě v ní spočívá smysl testovaného hybridu. Touha jezdit elektricky a tedy i ekonomicky by byla, už na prvním semaforu ale zjišťujeme, že elektromotor k rozjezdu v rozumném čase nestačí. Chtě nechtě, ke slovu přichází benzinová osmnáctistovka s Atkinsonovým cyklem.

60 elektrickým kilowattům a 207 Newtonmetrům musí přispět poměrně vydatně, což ukazuje ručička eko-indikátoru uvězněná v poli Power. Po uvolnění plynového pedálu se ale motor samozřejmě ihned vypíná a Lexus se při udržování rychlosti nebo mírné akceleraci snaží spoléhat na elektromotor.

Překvapivě často ale musí zážehová jednotka pomáhat i v kopcích. Ano, Lexus CT 200h slibuje vlastnosti na úrovni dvoulitru a vskutku nemá přebytek sil. Hybridní soustava dá dohromady přesně 100 kW a to v podmínkách dnešního provozu není nijak mnoho.

Na spotřebě paliva ve městě se ale tato charakteristika nijak výrazně nepodepisuje. Energie spálená při akceleraci se částečně vrací do akumulátorů rekuperací brzděním a především díky druhému motoru v roli generátoru. Ten odebírá přebytečný výkon, když běží spalovací motor – ve všech jízdních podmínkách kromě plné akcelerace, v rekuperačním režimu B ale především.

Obrázok

Při jízdách po Praze se proto spotřeba neustále pohybovala mezi 4,5 a 5,0 l/100 km. Poněkud paradoxně čím byl provoz hustší a méně plynulý, tím se průměrná spotřeba benzinu dostávala níž a níž. Naopak s městskými čtyřproudovkami si CT 200h úplně nerozumí. Ustálené tempo kolem 80 km/h nedovoluje čistě elektrickou jízdu a v palivové nádrži vzniká konstantní vír, nebo spíš víreček, abychom nepřeháněli.

V našich obvyklých testech překvapil Lexus při jízdě rychlostí 100 km/h. V takovém případě totiž podle palubního počítače spotřeboval jen 4,3 l/100 km, což se příliš nevzdaluje homologačnímu příslibu ultranízké spotřeby a emisí CO2. Dálničních 130 km/h už dá oběma motorům více zabrat, odběr 6,1 l/100 km je ale plně srovnatelný s konkurenčními turbodiesely!

Hlavně nesportovat
Prvním problematickým bodem je již zmíněný relativní nedostatek výkonu. Pro běžnou jízdu s přehledem stačí, od prémiového hatchbacku, nota bene s milionovou cenovkou, ale člověk jaksi podvědomě očekává víc – alespoň za příplatek. V segmentu, kde Audi nabízí vedle sebe 1,2 TSI o 77 kW a 2,0 TSI se 147 kW (a to uvažujeme jen motorizace s pohonem předních kol), nabízí Lexus výhradně 100kilowattový hybrid.

Podruhé typický Evropan zaváhá, když se rozhodně oněch 100 kW naplno využít. Spalovací motor naskočí a převodovka jej plynule vytočí do oblasti mezi maximy točivého momentu a výkonu. Tuto úroveň pak otáčky motoru drží, bez jakékoliv vazby na rychlost jízdy,

Vůbec ničemu by to nevadilo, kdyby se to nedělo poměrně často a motor u toho nevydával nevyzrálý zvuk vytočeného čtyřválce. Osobně s tím problém nemám a beru to jako vlastnost auta, jistě se ale najde dost lidí, které takový projev odradí od koupě.

Obrázok

Na každý pád se režim ECO osvědčil a splnil střízlivá očekávání. S ním dokáže Lexus CT suverénně fungovat přesně způsobem, pro jaký byl navržen. Přichází čas nastavit otočný ovladač na Sport.

Modré podsvícení střídá rudá barva, eko-indikátor na přístrojovém štítu nahrazuje otáčkoměr, který využívá stejné ručičky. Lexus kromě vizuální změny slibuje zostření reakcí pohonného ústrojí, upravenou charakteristiku řízení a také jiné nastavení stabilizačního systému.

V praxi se spalovací motor méně často vypíná a převodovka jej při akceleraci nutí do vyšších otáček – 3000 min-1 jsou samozřejmostí i při mírném sešlápnutí plynového pedálu. Pěkně ostrý nástup ale negraduje k žádnému radostnému vrcholu – agregáty se jen rychleji dopracují k oněm 100 kW a víc prostě neumí.

Řízení, už tak na elektromechanický systém dobře odladěné, se skutečně přiostří. Potěší pak především zcela jiný projev podvozku v zatáčkách. Standardně má CT v mezních situacích tendenci přejít do smyku všech čtyř kol, který jej vzdaluje od středu zatáčení. Ve Sportu se tak ale neděje, stabilizace to bere za správný konec a jemným přetáčivým pohybem zádi auto usměrňuje od zatáčky. Pomáhá samozřejmě také nízké těžiště a vhodné rozložení hmotnosti.

Jinak je ale podvozek spíše zdrojem starostí. Ozývá se při přejezdu jednotlivých nerovností a k tomu se přidává valivý hluk pneumatik na hrubším povrchu. Samozřejmě je na vině i absence jiných ruchů – motor není za jízdy po většinu času slyšet a aerodynamický hluk se omezuje na turbulence u zrcátek ve vysokých rychlostech. Tím spíš pak hluk od kol a od náprav vynikne. Ale známe řešení: zesílit velmi kvalitní audio Mark Levinson.

Pochválit nelze zavazadlový prostor. Ale ruku na srdce – komu by 275 litrů v autě určeném hlavně do města nestačilo? Litry jsou navíc vcelku prakticky rozděleny mezi menší prostor v plastové vaně pod dnem (400 x 720 x 160 mm) a objemem nad dnem (790 x 970 x 350 mm). Po sklopení sedadel vzniká rovná, 139 cm dlouhá, plocha ve výšce 70 cm nad zemí.

Jeden motor a tři výbavy
Obrázok
Japonci pohříchu nepovažovali za důležité do auta implantovat některé rádoby nepostradatelné prvky výbavy. Absence trojbliku je dnes trestuhodná, zákazník prémiového segmentu by ale určitě rád v autě měl alespoň za příplatek také elektricky nastavitelný sloupek řízení. Nemluvě o elektrickém nastavování sedadla spolujezdce nebo klimatizovaným předním sedadlům.

Z trojice nabízených konfigurací jsme zkoušeli tu nejvyšší – Premium s cenou 979 tisíc korun. Motorizace je jediná, osmnáctistovka s elektromotorem. Upřímně… kdyby nešlo o to dostat Lexus Hybrid Drive do nižší střední třídy, doporučoval bych vyhodit elektromotory a přidat turbo. Nějakých 200 koníků by totiž v evropských podmínkách udělalo víc parády než úsporně laděný motor s elektrickou výpomocí.

Lexus ale buduje svoji image na hybridním pohonu, a tak nezbývá než se smířit s motorizací 200h nebo doufat alespoň v příchod silnějšího hybridu. A nebo nás třeba luxusní divize Toyoty ještě jednou překvapí…

Pro ty, kdo porozumí filozofii vozu (tzn. smíří se s výkonem a způsobem práce pohonného ústrojí), zvládnou specifický přístup k designu karoserie, překousnou hlučný projev podvozku a podprůměrný objem zavazadlového prostoru, je Lexus CT 200h na každý pád dobrou volbou.

První cena vozu 699.000,- Kč (CT 200h Comfort)
První cena vozu s testovanou motorizací 699.000,- Kč (CT 200h Comfort)
Základní cena testovaného vozu 979.000,- Kč (CT 200h Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 1.059.000,- Kč (CT 200h Premium)
Plusy

* - mimořádně úsporný ve městě
* - kvalita zpracování materiálů v interiéru
* - nižší posaz, pohodlná sedadla
* - kvalita zvuku audia Mark Levinson
* - efektivní brzdění rekuperací
* - u tempomatu lze deaktivovat adaptivní funkci

Minusy

* - valivý hluk od kol
* - odhlučnění podvozku při přejezdu nerovností
* - objem zavazadlového prostoru
* - výkon motoru
* - omezené množství konfigurací
* - absence některých prvků výbavy

Odkaz na článok: Lexus CT 200h – Reklama na ticho

Užívateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2838
Dátum registrácie: Ne Máj 10, 2009 2:57 pm
Bydlisko: Zvolen

Re: CT 200h - Recenzie, testy..

Príspevok od užívateľa spider207 » Pi Máj 06, 2011 10:08 am

Atlet kardiak: Lexus CT 200h

Nejmenší lexus má skvělý podvozek a prima interiér, táhnou ho ale leniví elektrokoně původem z Toyoty Prius. Lexusářskému dorostu nabídne vstup do precizního světa téhle japonské značky.

Obrázok

Je pro vás prius moc technicistní a auris příliš obyčejný? Právě na takové "ctčko" cílí. Nejmenší model v nabídce téhle prémiové odnože japonské Toyoty využívá pohon nejznámějšího hybridu na Zemi (priusu). A právě ten je nejslabším článkem povedeného auta.

Nalijme si čistého saké: BMW 1 nebo audi A3 můžou klidně spát. Nejnovější lexus není dravec. Je to přehlídka moderní techniky, ovšem zaměřená na klidné ladné plutí v tichu a ideálně s vypnutým motorem, pro auto pro radost musíte jinam.

Dokonalá čistota
Je to stoprocentní lexus, hybridní pohon vyrábějí v japonské Kokuře společně s ostatními lexusími hybridy. V té továrně udržují přetlak, aby "vyfoukávala" prach a za vchodem mají sítě, po kterých stéká voda a znovu čistí vzduch, výroba je čistá skoro jako u léčiv...

Není nejsportovnější nebo nejrychlejší. Je úplně jiné. A úsporné. Hlavně při pojížďkách městem. Asi to bude ideál generace, která se narodila s počítači, videohrami a mobily v rukou. Jejím cílem už není jízda, ale množství udělátek, které vás při pojížďkách městem z facebookového rande na kyberparty zabaví.

Nečekejte požitek z jízdy, to živočišné sepjetí řidiče a auta jako v bavorské jedničce. Spíš videohrovou virtuální realitu, ve které si jen tak ladně bzučivě plujete. Těšit se můžete na auto promyšlené do posledního detailu a vyšlechtěné k dokonalosti.

Tenhle nový lexus má skvělý podvozek a přivítá vás tradiční japonské pojetí luxusu (které se ale projevuje i tím, že směrovky neumí "trojblik", i fabie první generace ho měla...).

Žádnou jinou variantu, než hybridní do "ctčka" nepořídíte a to je jeho problém. Lexusáři jsou samozřejmě trochu jiní zákazníci, nejsou tolik závodiví, čekají vytříbenou techniku, kvalitu a ekologické myšlení, ale v případě CT 200h něco živějšího rozhodně moc chybí.

Podvozek čeká na něco silnějšího
Nejmenší lexus v historii a vůbec první malý hatchback značky má hlavně výborný podvozek: hezky tlumí díry a parádně drží v zatáčce. Je rozhodně o moc rychlejší než motor.

Řízení je přesné a na poměry toyoty docela komunikativní, na vyžehlených portugalských silnicích, kde jsme se na pozvání automobilky s novinkou seznámili, podvozek fungoval skvěle. Vzhledem k tomu, že lexus rozumně dává na základní provedení patnáctipalcová kola (i základní jsou hliníková) a největší jsou sedmnáctky, mohlo by CT být pohodlné i na českém tankodromu. Výborně tlumí nerovnosti, je skvěle ovladatelný, při ostřejším zatáčení se nenaklání...

Benzinová jedna osmička nemá nijak ohromující výkony, je zaměřená na úspornou klidnou jízdu. V partnerství s elektromotorem (60 kW, 207 Nm) rozjede 73 kw benzinový čtyřválec Lexus CT 200h na stoosmdesátku a rozjezd na stovku trvá přes deset sekund. Když chcete jet svižněji, je vytočený benziňák hodně slyšet. V kategorii se nejvíc prodávají auta s výkony od sta do 140 koní, tam nový lexus přesně zapadá, konkurence je ale svižnější. Ctčko taky není žádný drobek, váží skoro 1,4 tuny, kvůli baterkám hybridního systému.

Dietu drží ve městě
Na první pohled tohle auto klame. Vypadá jako po zásahu tuningové firmy, velké výdechy, hranaté mohutné nárazníky zostřující ladné křivky a vzadu dokonce náznak difuzoru v nárazníku.

Obrázok

Trhače asfaltu z CTčka ale nedělá. Všechno se děje plynule, to se ale vyžaduje i od řidiče. Jen tak se totiž naladíte na spořílkovskou notu hybridu: Nespěchat, jet ladně, co nejvíc využívat setrvačnost...

Na slibované 4 litry spotřeby jsme se nedostali. Jezdit úsporně řidiče učí velký budík nalevo. Když velkým kruhovým ovladačem na středovém tunelu zvolíte sportovní režim (upraví reakci plynového pedálu a odezvu řízení), změní se pole v otáčkoměr a celá kaplička budíků zrudne.

Automobilka naměřila průměrnou spotřebu 3,8 litru na 100 km. Už tři kilometry ujedete jen na baterky maximálně pětačtyřicetikilometrovou rychlostí, pak startuje benziňák. To známe z priusu. Při umírněné jízdě jsme jezdili od 4,9 do 5,6 litrů spotřeby. Dá se jet možná ještě úsporněji, ale běžná jízda bude odhadem s šestilitrovou spotřebou.

Vyplatí se naučit pracovat s malou páčkou vedle pravého kolene, která funguje jako volič automatu. Kromě tradičních písmenek známých z automatů (Dopředu,Neutrál,Revers) má ještě polohu B. Ta funguje jako retardér, když jedete z kopce, nebo dojíždíte ke křižovatce, navolíte B, auto intenzivněji zpomaluje a zároveň více dobíjí rekuperací baterky. Má to jedinou vadu: když pak chcete pokračovat, musíte znovu navolit "dčko", jinak vás B-mód stále přibržďuje.

Lexus srovnává svůj hybrid s konkurencí vybavenou turbodiesely. S naftovým autem budete mít podobnou spotřebu. V Lexusu zase ušetříte na servisu. Nečeká vás strach o kvalitu nafty, na kterou jsou moderní diesely citlivé. Lexus počítá ale i další úspory na servisu: hybrid nemá startér, alternátor, rozvodové řemeny, nebo spojku, všechno věci, které se rády časem hlásí o výměnu.

Malému lexusu hodně ubírá na řízu převodovka hybridního pohonu. V priusu od kterého jízdní zážitky nečekáte, vám to nevadí. v ctčku vám bezestupňový variátorový projev planetové převodovky kazí radost z jízdy.

Lexusní luxus
Řidiči nutí malý lexus nízký posaz za hodně tlustým volantem. Ven nevidíte pořádně jinam než dopředu - CT200h má totiž nízká boční i zadní okna a široké sloupky. Je to daň za hodně tuhou karoserii.

Líbí se skvěle odhlučněný interiér, čemuž napomáhá výborná aerodynamika, a parádní velká křesla vepředu. Vzadu je místa tolik, kolik ho od malého prémiového hatchbacku čekáte. Do nějakých 180 cm výšky se dva za sebe vejdou, ale výskat si nebudou.

Kufr je dobře přístupný, ale malý. Základní objem (pod roletku) je 275 litrů, po střechu je to o sto litrů víc. Pod podlahou je ještě hluboká velká vanička. Baterky (typ NiMh) jsou pod a za zadky zadních cestujících, ještě hlouběji dvojité lichoběžníky zadní nápravy.

Hezkou architekturu přístrojovky kazí předpotopní ztvárnění některých ovladačů. To, že na středovém panelu najdeme v každém lexusu digitálky jako z osmdesátých let, bereme už jako tradici. Vyloženě laciný a nestylový je ale třeba panel radia, hraje sice hezky, ale obrovské plastové čudlíky prémiové, jak se o lexusu vyjadřuje ceník, nejsou. Výhodou je ale dokonalá přehlednost. Což už se nedá prohlásit o navigaci a vůbec celém palubním komunikačním centru.

I do nejmenšího lexusu ho pořídíte za příplatek. Pracujete s ním pomocí velkého ovladače, podobně jako myší na počítači. Je to technicistní a stylové, při pohybu v menu ale musíte obrazovku stále sledovat očima, poslepu na něm nic neuděláte. A až si budete chtít nastavit něco v supernepřehledné navigaci, radši si zastavíte. Ovládání chce prostě cvik a vášeň pro moderní techniku japonského teenagera.

Ostatně, na ně novinka míří. CT 200h má být vstupenkou do světa lexusů, automobilka doufá, že jím přetáhne hlavně nové zákazníky a ti pak skončí u větších modelů. Právě hatchbacky velikosti ctčka jsou v Evropě, pro kterou novinku postavili především, nejprodávanější kategorií; loviště je tedy obrovské. Ale pozor, prodává se i v USA a chystá se jeho japonská premiéra.

Že lexus patří do vyšší ligy prémiových značek dokazuje i výbava: v základní - bohaté tak, že ostatní závidí - nabídne mimo jiné osm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, všechny myslitelné asistenční systémy, rádio s CD/MP3/AUW/USB a bluetooth ovládaný z volantu, za příplatek můžete mít třeba adaptivní tempomat. Základní cena je 699 900 korun.

V západní Evropě zvýhodní majitelům ctčka provoz státní podpora (úlevy na daních, mýtu, parkování zdarma), v Česku musí vystačit s jinými benefity. Průměrnému majiteli priusu prý vydrží pneumatiky přes devadesát tisíc kilometrů, Luxus slibuje, že s jednou sadou vystačíte tolik i u ctčka. Díky rekuperativnímu brzdění ušetříte i za výměnu brzdových komponent. Na baterku je záruka pět let nebo 100 000 kilometrů, automobilka ale říká, že vydrží 12 až 15 let.

Okaz na idnes.cz: Atlet kardiak: Lexus CT 200h
Naposledy upravil/-a spider207 v Pi Máj 06, 2011 10:12 am, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2838
Dátum registrácie: Ne Máj 10, 2009 2:57 pm
Bydlisko: Zvolen

Re: CT 200h - Recenzie, testy..

Príspevok od užívateľa spider207 » Pi Máj 06, 2011 10:12 am

TEST: Najmenší Lexus jazdí ako veľký

Obrázok

BANSKÁ BYSTRICA. Najmenší a nie lacný Lexus CT 200h prináša do kompaktnej triedy tichú revolúciu. Dokáže jazdiť na elektrický pohon do rýchlosti 45 kilometrov za hodinu, šetrí palivo znížením odporov a minimalizovaním energetickej náročnosti na palube. Hoci v podzemných garážach, v uliciach mesta alebo pri bežnom parkovaní neobťažuje okolie hlukom, v dnešnom rachote miest to ticho nevynikne.

Ticho sme si chceli užiť aspoň počas sobotnej noci a ukázať okoliu, že máme tiché auto. Skončilo to fiaskom, pretože mladí ľudia šaleli na diskotéke, v uliciach zneli hasičské sirény a parkovanie bez použitia benzínového motora si slečny na chodníku ani len nevšimli. Preto sme naštartovali prémiový audiosystém Mark and Levinson s trinástimi reproduktormi, ktoré majú membrány z bambusu a začali holdovať muzike.

Jazdí ako veľký Lexus
Hoci je CT 200h drahý malý Lexus, kvalitou jazdy nezaprie značku. Všetky detaily sú spracované v najvyššej kvalite a pokiaľ sa benzínový motor pri plyne na podlahe a prevodovke CVT nejde rozdrapiť , interiér je tichý a počúvanie hudby relax.

Dokonca aj na nový systém ovládania Remote Touch sme si rýchlo zvykli, pretože ovládač dáva spätnú väzbu rôznym odporom voči ruke a z časti pripomína počítačovú myš, na ktorú sme zvyknutí. Keď raz BMW, Lexus a Audi skombinujú ovládanie palubného systému do jedného celku môže to byť výborné. Každý je totiž v niečom dobrý.

Rázvor náprav 2600 mm a krátke previsy karosérie zabezpečujú v prvom rade stabilné správanie na ceste a redukciu bočných zotrvačných síl. Kým pohonný hybridný agregát s celkovým výkonom 100kW (136k) nevykazuje známky deklarovanej športovosti ani náhodou, podvozok má na viac.

V meste a j v zákrutách potešilo pomerne strmé riadenie a perfektný veniec volantu. Na otočenie kolies medzi krajné polohy stačí 2,6 otáčky volantu. Priestorové zázraky nečakajte avšak pocitovo viac priestoru ako v modeloch IS určite. Najmä vzadu sa celkom dobre sedí aj nastupuje.

Farebná zábavka
Zrejme aby pohonné ústrojenstvo hybridu v podstate rovnaké ako v Aurise HSD a Priuse nevyzeralo málo honosne, Lexus CT 200h dostal prepínač voľby jazdného režimu. Okrem toho, že mení nepodstatnú farbu podsvietenia prístrojovej dosky, mení sa charakter auta a to dosť výrazne. V ekonomickom režime je rozbiehanie naozaj vláčne a pri troche šikovnosti môžete v meste jazdiť od 4 do 5 litrov na sto kilometrov.

Obrázok

V športovom režime je odozva na plyn ostrejšia, povedzme ako v bežnom aute, a spotreba sa pohybuje do 6,5 litra na 100 kilometrov. Úprimne si treba priznať, že testovanému kompaktnému Lexusu, ktorý v základnej výbave stojí 27 900 eur bude na ceste stíhať ktorákoľvek naftová Octavia.

V meste bude spotreba Lexusu možno o niečo lepšia, avšak kvalita jazdy, ktorú ponúka, je na míle vzdialená bežným kompaktom. Jednoducho je to veľký a tradičný Lexus v malom balení.

Zmeny k lepšiemu
Hoci ticho auta pri parkovaní a rozbiehaní nikoho nezaujme, na nočnom teste potešilo hneď niekoľko vecí. Aj výrobca veľkých limuzín ponúka malú alternatívu do mesta, Lexus neprovokuje k predvádzaniu rýchlou jazdou, lebo už na prvej križovatke mu zdúchne načipovaný Golf TDI a ukazuje ako kvalitne možno jazdiť v menšom aute.

Potešilo tiež, že taxíky sa pred diskotékou nezastavia a mladí radšej zoberú taxi, než riskovať s poldeci za volantom. Možno to bola výnimočná Jozefovská noc ale policajti, čudujte sa svete, boli tam kde treba a kontrolovali rizikové skupiny. Dokonca dolapili chlapcov čo ťukli iné auto na parkovisku a ušli.

Článok na sme.sk: http://auto.sme.sk/c/5859936/test-najme ... z1LYtnvkfD

bexiczek
panic
Príspevky: 20
Dátum registrácie: Po Dec 12, 2011 7:57 pm

Re: CT 200h - Recenzie, testy..

Príspevok od užívateľa bexiczek » Ut Dec 13, 2011 4:14 pm

Moc se mi to auto líbí, chtěl bych ho ale ta cena je moc vysoká.
Pokud potřebujete cestovní pojištění, klikněte na předchozí odkaz.
Také článek půjčka ihned online.
Předejděte pokutám, a udělejte si pojištění proti pokutám.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný