CT 200h - Prvé dojmy

tichá revolúcia začína
Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

CT 200h - Prvé dojmy

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 20. Apríla 2011, 12:02

Takže prinášam nejaké dojmy z testovania Lexusu CT 200h, ktorý sa mi dostal na menšiu/väčšiu chvíľu do rúk. Jednalo sa o stupeň výbavy Executive + tam boli príplatkové balíky Luxury a Dynamics.

Začnem exteriérom - designom. Ako som počul už od viacerých tak auto vyzerá naživo omnoho lepšie ako na fotkách – s tým môžem naozaj súhlasiť. Pôsobilo na mňa celkom športovo, malo pekné dynamické tvary, ale zároveň proste typický decentný Lexus. Navyše v (dnes) módnej bielej pôsobilo veľmi príťažlivo, aj keď praktická farba to rozhodne nebola (osobne by som volil niečo praktickejšie).

Interiér – typický Lexus, najmä čo sa týka kvality spracovania. Použité skvelé, fantastické a veľmi príjemné materiály, keď si do toho sadnete tak hneď viete, že to nie je nejaké „ľudové vozítko“ ale kus poctivého auta. Mäkčené materiály, koža, alkantara, kvalitné plasty, naozaj radosť sa na to pozerať a dotýkať sa.

Výborná pozícia za volantom. Behom chvíle som našiel ideálnu pozíciu, „posez“ mi pripadal pomerne športový, nízky. Sedačky krásne obopínajú telo, no čo ma prekvapilo, že aj v tejto verzii boli sedačky len manuálne nastaviteľné, žiadna elektrika. Osobne mi to čisto z praktického hľadiska nevadí, nepotrpím si na tieto vecičky, ale pri takomto aute a značke by som to rozhodne nečakal. Najmä keď sa človek kukne po interiéri a vidí všade tie materiály a luxus, ktorým ho auto hýčka. S volantom som tuším ani nehýbal, bol nastavený tak ako som potreboval, takže nebol dôvod niečo meniť.

Pochvalu dostávajú aj veľké spätné zrkadlá, bolo pomocou nich veľmi dobre vidieť dozadu, takisto aj cez zadné okno, hatch je proste hatch. Pekná vychytávka bola kamera v treťom spätnom zrkadle, ktorá sa objavila po zaradení spiatočky. Osobne som takéto niečo konkrétne na zrkadle nevidel, tak som bol celkom prekvapený a aj ma to potešilo. Myslím, že to bola celkom praktická vecička pri parkovaní, aj keď osobne som stále dosť stará škola a prevažne som parkoval podľa vonkajších spätných zrkadiel a kameru na treťom som využíval len na kontrolu resp. ako také spríjemnenie parkovania.

Málom miesta som netrpel, ale tiež nie som žiadny „cvalík“. Pre mňa to bolo dostačujúce, keď som si nastavil ideálnu pozíciu za volantom tak za miestom vodiča bolo stále dostatok miesta, ale objektívne sa mi zdalo, že menej ako v mojej IS200ke.

Kufor sa zdá na prvý pohľad malý, v základe má nejakých 275l, ale má dvojité dno, takže po odkrytí koberca pribudne pár litrov. Až po strechu má nejakých 375l čo je už rozumnejšia hodnota. Po sklopení sedačiek 985l a vytvorí sa rovná podlaha.

Jazda. Musím povedať, že jazda čisto na elektriku je veľmi zaujímavý (a príjemný pocit). To ticho po „naštartovaní“ je niečo veľmi zvláštne čo som ešte nezažil. Auto sa len tak sunulo a jediné čo bolo počuť tak bol okolitý vzduch prípadne hluk od pneumatík. Potešila komunikácia cez volant, vôbec nebol preposilovaný, dokonca bol možno lepšie nastavený ako v IS250ke, mal som z neho celkom dobrý pocit. Bol vynikajúco tvarovaný a perfektne sadol do ruky.

Správanie auta dosť záviselo na zvolenom móde – Eco, Normal alebo Sport. Najviac som si po meste pochvaľoval Eco, auto malo vtedy také akoby tlmenejšie reakcie, ale po meste to bolo veľmi príjemné a na presun rýchlosťou okolo 50-60km/h to bolo vynikajúce. Auto krásne plávalo po ceste, dobre tlmilo nárazy (vo všetkých režimoch), ale ak by som auto využíval prevažne len na mesto tak by som si príplatkové 17“ disky odpustil. Najmä priečne nerovnosti autu nerobili až tak dobre.

Priznám sa, že mód Normal som ani veľmi nevyužíval. Bol proste normal :-) . Auto reagovalo už rýchlejšie, povedal by som, že taká zlatá stredná cesta, na prímestské jazdy by som si to vedel predstaviť.

Mód Sport bol asi najväčším skokom/šokom, z „Eco“ displeja s modrým podsvietením sa zrazu stal normálny otáčkomer, podsvietenie sčervenalo a auto malo okamžitú odozvu na plyn. Celkovo sa aj prevodovka začala správať úplne inak, začala motor viac „točiť“ resp. hnala ho častejšie do tých vyšších otáčok aby bol záber čo najlepší. Toto bol tiež veľmi zvláštny pocit, keďže prevodovka E-CVT je bezstupňová a tak bol záťah konštantný. A na moje prekvapenie motor 1.8VVTi celkom stačil, ale samozrejme, že to nebol žiadny závodník. Kto chce športovať tak si kúpi iné auto.

Prevodovku som už opisoval, ale nedá mi spomenúť jeden môj postreh. V zásade nič proti automatom nemám, ale povedzme, že nie som ich prílišný priaznivec resp. dávam stále prednosť manuálu pred automatom. Treba však povedať, že čo u mňa začala IS250ka s automatom, tak pekne pokračovalo tuto v CTčku. Áno, kľudne by som si niečo také vedel vo svojom aute predstaviť. Jasné, že E-CVT je trošku iná ako automat, ale na mestské jazdenie príp. možno aj na jazdenie ako celok by som takúto voľbu celkom chápal. Osobne si myslím, že niečo v štýle ako má IS-F by mi absolútne nevadilo, ak je tam aj možnosť manuálnej voľby prevodových stupňov tak by som s tým na 95% problém nemal. U E-CVT je to zložitejšie, ale chápem na čo je Lexus CT200 určený a práve preto si myslím, že táto prevodovka tam je naozaj vynikajúce riešenie. Ako som už spomínal, auto reagovalo podľa zvoleného módu a aj prevodovka sa vedela veľmi dobre prispôsobiť požiadavkám vodiča. To sa mi naozaj páčilo.

Audio aparatúra bola tiež príplatková, namiesto štandardnými 6 reproduktormi disponovala táto CT200h Premium audiom s 10 reproduktormi. Nebolo to zlé, celkom slušne to vedelo zahrať, ale chýbalo mi nastavenie stredov, našiel som len nastavenie basov a výšok a mne tam tie stredy proste chýbali. Výkon bol dobrý, basy hrali dobre, ku skresleniu dochádzalo už pri dosť nebezpečnej hladine hluku, výšky tiež boli celkom fajn, len tie stredy.. Proste mi chýbalo nastavenie stredov tak na +2 a bolo by to tip-top. Tuto by som povedal, že moja „stará“ IS200ka vyhráva, audio v nej mi moje ušká pohladí určite viac. Ale zase, nie je to nič čo by ma odrádzalo od potenciálnej kúpy CTčka, skôr by ma to akurát lákalo priplatiť si za Mark Levinson s 13 reprákmi. Áno, to by bolo podľa mňa ono.

Celkovo na mňa CT200h urobilo veľmi dobrý dojem, jeho silnou stránkou je určite jazda po meste, aj keď športové vlastnosti CTčku nemožno uprieť. Tu je len škoda, že sa zatiaľ montuje len s 1,8l motorom, podvozok by určite zvládol viac. Veľa ľudí sa zhodlo, že keby dostalo CTčko V6ku z ISka tak by išlo o vynikajúci zážitok z jazdy aj pre nadšeného vodiča. Mne osobne by k tomu ešte bol treba aj pohon zadných kolies :-) . Ale vzhľadom k cieľovej skupine si myslím, že kombinácia elektromotora a 1,8l benzínu je veľmi dobrá voľba. Nie je to žiadny športovec, ale pre vodiča, ktorý sa rád zvezie z času na čas trošku dynamickejšie to bohato postačuje.

A na záver ešte doplním spotrebu. Koľko by ste tipli? Úprimne, bol som pomerne prekvapený. Moja jazda 4,8l/100km, celkovo priemer 5,5l/100km. Vzhľadom na to, že auto je pravdepodobne ešte v zábehu a skúša sa na ňom všetko možné aj nemožné (predvádzačka), tak je to myslím veľmi slušná hodnota. Tipujem, že kľudnejší vodiči a v mestskej prevádzke musia vedieť atakovať hranicu 4l/100km. Pre mňa by to bol jednoznačne veľmi dobrý argument na kúpu, treba predsa aj manželke/priateľke/partnerke dopriať trošku Lexusu ;-)

Spravil som aj pár fotiek, ale všetko je (a v lepšej kvalite) na webe tak som ich tu neuploadoval.

Touto cestou chcem veľmi pekne poďakovať môjmu potenciálnemu svokrovi, ktorý mi tento zážitok umožnil. Bolo to naozaj veľmi pekne strávených niekoľko hodín a ja dúfam, že sa mu jedného dňa budem môcť nejakým, jeho srdcu blízkym, spôsobom revanšovať aj ja. Takže ešte raz - ďakujem ;-)

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: CT 200h - Prvé dojmy

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 30. Apríla 2011, 19:43

dnes sa toto auticko zjavilo v nasej ulici BL znacka... :-) len som pozeral, co to ide...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
kracken
toyoťák
Príspevky: 652
Dátum registrácie: Utorok, 25. Augusta 2009, 08:55
Bydlisko: BA

Re: CT 200h - Prvé dojmy

Príspevok od používateľa kracken » Sobota, 30. Apríla 2011, 20:05

... fajn recenzia... :)
kolegynka sa z takehoto niecoho vytesuje... sme to obdivovali... a v hnedej metalize je super. :)
„ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ʎpǝʞǝıu”

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: CT 200h - Prvé dojmy

Príspevok od používateľa spider207 » Nedeľa, 1. Mája 2011, 15:16

Na mňa to auto dosť zapôsobilo, v pozitívnom zmysle slova. K dokonalosti v mojich očiach mu chýba len lepší motor (nejaký 6 valec) a zadný pohon :) Ale vzhľadom na cieľovú skupinu resp filozofiu toho auta chápem prečo tam je to čo tam je. Hodnotenie: U mňa čo sa týka bodov tak dávam 6 zo 7.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní