Na toto som narazil a povazoval som to za mimoriadne uzitocne, najma ta cast o teste jednotlivych kablov (aby ste si dali pozor na tie sracky z hypermarketov), ale aj zopakovanie spravneho postupu ich zapojenia.
http://www.auto.cz/startovaci-kabely-zr ... ouzi-77518
1. První (červený) kabel připojíme na kladný pól (+) vybité baterie.
To proto, že kovovými částmi karoserie či motoru testovaného vozidla vede záporný pól (-). Když bychom připojili kladný pól (+) jako první na nabitou baterii, stačí jedno nešikovné škrtnutí druhou koncovkou o vozidlo a začnou lítat jiskry. Zkrat může poškodit citlivou elektroniku vozidla. Vybitá baterka však žádný velký zkrat neudělá.
2. Druhý konec červeného kabelu připojíme na kladný pól (+) nabité baterie.
Když už jsou připojeny oba konce kabelu (+), je nebezpečí zažehnáno. Zkrat o kostru nehrozí. Také už nehrozí, že si škrtneme oběma kabely o sebe – jeden máme připojený, na druhý jdeme teď.
3. Druhý (černý či modrý) kabel připojíme na záporný pól (–) nabité baterie.
To proto, že teď ještě neuzavíráme obvod, nedojde proto k jiskření. Z baterie mohou unikat plyny (vodík), které by teoreticky mohly od jiskry vzplanout.
4. Druhý konec modrého či černého kabelu připojíme na dobře ukostřené místo, například na blok motoru vozidla s vybitou baterií.
Teď to bude jiskřit. Proto nepřipojujeme na baterii, ale na nějaké dobře ukostřené místo v motorovém prostoru, nejlépe na blok motoru. Zmenšíme tím i přechodové odpory, které normálně musí proud mezi akumulátorem a startérem překonat.
Správne použitie štartovacích káblov a test káblov
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Správne použitie štartovacích káblov a test káblov
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných