Aditíva Millers Oils (Petrol a Diesel Power EcoMax)

Vaše skúsenosti so servismi, mechanikmi, špecializovanými firmami, rady, návody a referencie.
Užívateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4375
Dátum registrácie: Po Apr 18, 2005 6:53 am
Bydlisko: Bratislava

Aditíva Millers Oils (Petrol a Diesel Power EcoMax)

Príspevok od užívateľa AndyGTP » Ut Okt 29, 2013 9:16 am

Kedze ma Ely poprosil, aby som spravil o tychto aditivach tiez nejaky prispevok so skusenostami, tak aspon strucne zhrniem ten zhruba rok, co to uz pouzivam a pridam aj nejake cudzie skusenosti.

Vseobecne su tieto palivove aditiva od Millers Oils rozdelene na dve skupiny, z ktorych kazda ma dva druhy baleni s roznymi koncentraciami. Jeden typ je DIESEL EcoMax a druhy PETROL EcoMax pre benzinove motory. Kazdy z nich sa da kupit v 250ml mensom baleni, ktore je jednorazovym koncentratom, za 10€ alebo v 500ml baleni za 20€, ktore sluzi na pravidelne davkovanie a osetri az 500L benzinu/nafty.

Ja osobne pouzivam to druhe, ktore pravidelne davam pred tankovanim. Tie jednorazove koncentraty su dost dobre pre specificke pripady, ked ma niekto nejaky vazny problem s kvalitou paliva (natankovanie nevhodneho paliva, spinaveho paliva) alebo problem s emisiami, starym benzinom u stojacich aut a podobne. Zvykne sa davat aj pred emisnou kontrolou na zlepsenie vysledkov. Je to dobra vec, niektori to davaju pred prechodom na pravidelnu aditivaciu, tj ze akoby narazovo precistia palivovu sustavu a vstrekovace a nasledne to udrziavaju tym vacsim balenim s 50ml davkovacom.

Inak vsetky mame v ponuke na nipponcars. http://www.nipponcars.sk/category/187/m ... ls-aditiva

Teraz napisem, co to oficialne ma robit, to aditivum + komenty:

- Zvyšuje oktánové číslo až o 2 jednotky.
Toto je jasne, netreba tankovat 98ku, davkovanie tohto aditiva vyjde lacnejsie. Vychadza to 2€ na jednu plnu nadrz a oplati sa to ovela viac ako davat drahu 98ku ci aditivovane premiove palivo na pumpach

- Garantuje zníženie spotreby (zefektívňuje spaľovanie benzínu)
U viacerych ludi sa mi to potvrdilo a u seba som si to vsimol tiez. Ja mam spotrebu vzdy okolo 10L, niekedy 11 a v zime som uz mal aj 12, samozrejme. Mam cisto kombinovanu prevadzku, malo dialnic, ale zas viac krat za den sa da presuvat konstantnou rychlostou okolo 60 az 90km/h, takze sa to trosku vyrovnava. 1 az 2 nadrze po prvom pouziti som naozaj zaznamenal pokles spotreby o par dl, co u tohto 3 litra je slusne a aj celkom logicke. Na ceskych forach maju niektori renomovani useri po niekolkorocnych skusenostiach aj niekolko dl usporu na beznych 1.6kach. U dieselu by sa to dalo tiez dobre pozorovat, ale tam to ludia beru aj z inych dovodov a beru to viac ako samozrejmost, ze je nutne aditivovat naftu, lebo sa im to na commonraile alebo v zime moze vypomstit. A je tam aj vacsia konkurencia aditiv, najma v zime ako ochrana proti vode atd. Dalsia vec je, ze ja tankujem vzdy plnu a casto mi to vyjde aj 60L a som lenivy tam pridat tych par ml navyse, takze mam na niektorych nadrzach mozno aj mensiu koncentraciu, nez je odporucane. Ale skusim to nabuduce tak, ze dam dvojitu davku a porovnam si to potom

- Zvyšuje výkon motora.
Je to logicke, ale nemozem to nejak potvrdit, lebo na aute nejazdim nejak divoko na sprinty, skor vyuzivam zotrvacnost a lepsie brzdy, nebavi ma nahanat sa a mat 15L spotrebu. Cize tych 213 koni nejak nepocitam na kazdej krizovatke, preto neviem posudit u seba, ci to aj nejak citim na vykone. Planujem to lepsie otestovat na AE92ke, ked sa mi opat dostane do ruk niekedy, na tom 4AGE s prestarnutym benzinom by to malo byt citelne.

- Čistí vstrekovače, sacie ventily a spaľovací priestor.
Toto posudit neviem, lebo nemam laboratorium, ale verim tomu. Osobne nie som zastancom aditiv do oleja, lebo neverim, ze sa chemicky neovplyvnuju s aditivami vyrobcu oleja, takze to povazujem za velke faux pas a marketing z lacnej pumpy na druzstve. Ale tu sa bavime o niecom inom, o aditivacii paliva a jeho skvalitnovani, co si ja interpretujem tak, ze nebudem tankovat predrazenu 100 VPower, ale si sam a kedy chcem nadavkujem aditivum a za niekolkonasobne nizsiu cenu na 1 nadrz mam ten isty efekt.

- Zabezpečuje hladší chod a nižšiu hlučnosť motora.
U Lexusu sa to neda posudit, ale rozhrkane diesle to potvrdzuju, takze ano, funguje to.

- Výrazne znižuje emisie a dymivosť.
Ano, funguje to, aj ked opat, Lexus je vo vybornom stave a nie je to vylagrovany diesel.

- Chráni palivový systém pred koróziou a opotrebovaním.
toto by sme museli testovat niekolko rokov asi

- Chráni a zefektívňuje funkciu katalyzátora.
kvalitne palivo = menej namahany KAT a lepsie emisie. To plati rovnako aj pre cerstvo vymeneny olej pred STK/EK. Vsetko to vyrazne ovplyvnuje meranie emisii na EK.

Jedno balenie 500ml vystačí na ošetrenie 500 litrov benzínu (napr. 10 x tankovanie 50L, alebo 10x plná nádrž). Vhodné pre všetky benzínové motory – od karburátorových cez elektronické vstrekovanie až po common-rail systémy. Pre zvýšenie účinnosti je možné dávkovanie zdvojnásobiť.


Co sa tyka Dieseloveho aditiva, tak tam sme mali viacero pozitivnych referencii. Cez lepsi tah a kultivovanejsi chod az po znizenu dymivost a ochranu pred nekvalitnym palivom, ktora sa meria az bezproblemovym chodom po 150tkm a podobne. To su veci, ktore sa nedaju hned zmerat, ale zistite ich sami az vtedy, ked vam mechanik povie, ze servisny ukon vyjde 2tis eur. Este strucny sumar vlastnosti dieseloveho aditiva:

- Zvyšuje cetanové číslo až o 4 jednotky.
- Garantuje zníženie spotreby (zefektívňuje spaľovanie nafty).
- Zvyšuje výkon a krútiaci moment.
- Čistí vstrekovače a spaľovací priestor.
- Zabezpečuje hladší chod a nižšiu hlučnosť motora.
- Výrazne znižuje emisie a dymivosť – ochrana filtrov pevných častíc DPF.
- Maže palivové čerpadlá a chráni vstrekovací systém pred koróziou.
- Prevencia pred starnutím paliva a negatívnymi vplyvmi bio-zložky.
- Zlepšuje studené štarty.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Užívateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4375
Dátum registrácie: Po Apr 18, 2005 6:53 am
Bydlisko: Bratislava

Re: Aditíva Millers Oils (Petrol a Diesel Power EcoMax)

Príspevok od užívateľa AndyGTP » Ut Okt 29, 2013 9:25 am

Este som zabudol napisat, ze dal som to aj do E11, ale kedze ta je dost sportovo upravena a v emisiach citim uz aj nejaky zavan oleja po tych rokoch, tazko sa mi to hodnoti. Malo na nej jazdim, takze nedokazem porovnat tu spotrebu napriklad a emisie uz vobec nie, lebo nemam KAT. Na Rav4 mi to prislo tak, ze sa trochu vyhladil chod toho 3SFE, ale opat, nemam to auto doma nonstop a pod dohladom, takze neviem tam to aditivum liat stale a robit si nejake dlhsie pozorovania.

urcite sa mnohym z vas stalo, ze ste natankovali niekedy nekvalitne palivo a auto sa zmenilo. Ja som si toto vsimol par mesiacov dozadu, ked som NAHODOU natankoval na OMV ten ich bezny najlacnejsi benzin a mal som pocit, ze asi uz nepojdem na tu pumpu, kde som tankoval dovtedy, lebo ju mam po ceste domov. Takze kvalita paliva robi divy na aute a niektore veci by som si dnes uz naopak vsimol, ak by som to aditivum vyradil. Co ale nechcem.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

ely
panic
Príspevky: 121
Dátum registrácie: Po Aug 08, 2011 12:00 pm
Bydlisko: Bratislava

Re: Aditíva Millers Oils (Petrol a Diesel Power EcoMax)

Príspevok od užívateľa ely » Ut Okt 29, 2013 11:58 am

diky za info :)
ja vacsinou tankujem obycajnu N95 v AT. na Slovensku len ked musim alebo ked necha Shelka na Panonskej dobre ceny budem tankovat aj tam.
rozmyslam, ze to skusim - preto som ti pisal. akurat idem na servisnu (vymena oleja). tak keby to pouzivam cely rok mozem ocekovat ci sa mi znizi spotreba s tymto rokom. aj ked pri spotrebe je mnoho inych faktorov. a moja spotreba nie je extra vysoka. ostatne veci asi neodkontrolujem.
Toyota Corolla E12 1,6 2004 Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný