Teoracing v Bratislave

Vaše skúsenosti so servismi, mechanikmi, špecializovanými firmami, rady, návody a referencie.
Bodo
panic
Príspevky: 64
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Mája 2013, 11:44

Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa Bodo » Utorok, 1. Októbra 2013, 09:25

Tak by som chcel prispieť aj ja svojou skúsenosťou s TEO racing vo Vlčom Hrdle..
Kúpil som Rav4ku s automatom a keďže už má 11 rokov a 190 000 myslím, že už pomaly končila životnosť doživotnej náplne v prevodovke.
Aj keď fungovala bez problémov pri zastavovaní už bolo trochu dačo počuť. Tak som sa rozhodol ísť cestou prevencie ako potom meniť prevodovku. Našiel som cez internet stránku http://www.teoracing.sk/?akciova-ponuka,112 a rozhodol sa to vyskúšať, znelo to veľmi profesionálne a bola tam napísaná akcia, že práca s tými dvoma špeci prostriedkami za 50€ + olej + filter a tesnenie. Termín som si to dohodol cez email s tým, že objednajú originál olej aj filter, keďže mi vypočítali lepšiu cenu ako v Toyote AWF, a o týždeň som tam prišiel, ako sme sa dohodli. Po príchode mi povedali, že o mne nevedia a že ten s ktorým som sa dohodol je v nemocnici a že ma nemôžu teraz zobrať lebo majú veľa roboty. Tak ma objednali o týždeň na pol ôsmu ráno.
Prišiel som tam presne o pol ôsmej a čuduj sa svete bol som tam prvý. Chvíľu na to tam prišiel mladý mechanik a slušne poprosil nech počkám kým príde vedúci. O 15 minút prišiel, pozdravil, spravil si kafe, potom niečo riešili s iným zákazníkom, ktorý medzitým prišiel a potom okolo 8:15 som prišiel na rad ja. Naliali nejaký prípravok do prevodovky a že nech sa idem povozit na nejakých 30 - 40 minut. Tak som išiel. Po príchode som sa spýtal či majú dosť kvapaliny a zistili sme, že nemajú a museli doobjednať. Na moje prekvapenie to nebol T4 čo tam má ísť originál a myslel som, že na tom sme sa mailom dohodli ale Divinol special R. Povedali, že T4 nezohnali ale že tento má rovnakú špecifikáciu a tak som im veril, potom som sa spýtal na filter, že či ten majú mi povedali že tam nie je filter ale iba sitko a že ho stačí vyčistiť. A znova som čakal, asi hodinu, kým mi dajú auto dnu a začnú s výmenou. Zhodili vaňu, vypustili olej a potom ju nahodili a že idú rozpojiť systém a vytláčať starú kvapalinu čo tam zostala novou a že to je nebezpečné že musím na hodinu odísť lebo sa to robí krátkym štartovaním a dolievaním kvapaliny a že to bude všade prskať, tak som sa išiel najesť a vrátil sa. Potom ešte nahodili spodný kryt motora. Pýtal som sa či vymenili aj tesnenie pod vaňou, na čo mi povedali že tesnenie tam nieje ani nebolo. Potom ešte doliali kvapalinu podla rysky a asi polku načatej fľaše kvapaliny mi dali že aby som to ráno s chladným motorom ešte skontroloval a dolial. Dostali sme sa k plateniu. Za osem litrov kvapaliny mi naúčtovali cca 100€ a za prácu daľších 100€ na čo som im povedal o akcii, ktorú majú na stránke za 50€. Ževraj je to stará akcia a že na stránke už dva mesiace memá byť. Nakoniec sme sa dohodli na dokopy 170€. Dal som mu peniaze a čakám na faktúru a on nič. Tak si ju pýtam a on že mi môže dať faktúru ale musím mu ešte 20 percent doplatiť, ale že záruku mám aj bez nej rok, že oni si ma budú pamätať. Tak som celý nasraný a znechutený po všetkom tom čakaní odišiel bez faktúry. Na ďalší deň som skontroloval kvapalinu ktorej tam nebolo ani po rysku, tak som tam dolial zvyšok fľaše čo mi ostala, ale aj tak málo, tak som cez internet objednal ešte liter za 5,60 čo ma prekvapilo, že v Teoracingu som platil za liter raz toľko, a celý ho tam postupne dolial.
Toyota RAV4 2002 2,0 VVTi A/T

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 1. Októbra 2013, 10:00

1. a zakladna vec, kdekolvek ked vidim napisane cistiaci pripravok do oleja alebo osetrujuci pripravok kondicioner a podobne nezmysly, tak odtial treba okamzite utekat. Najlepsi preplach ci motora alebo prevodovky je novy olej a nic ine.
2. vec, ja som menil prevodovkovy olej aj s filtrom a preplachom v domacich podmienkach uz dva krat a ziadne prskanie tam nie je a ked maju este odsavaci pristroj, tak tam ani nemoze byt, len sa napoji par hadic a ide sa. Ale ok, zjavne nechceli mat ziadnych svedkov pri tom ako budu "preplachovat" system. Pokial sa v tejto technickej veci mylim, tak nech ma niekto znaly opravi a hlavne nech mi vysvetli odkial tam ma prskat olej.
3. Vysvetlili ti ako sa ma spravne merat hladina v automatickej prevodovke? Pokial nie, tajk postup je nasledovny, nastartujem auto a dam ho na rovnu plochu, prebehnem vsetky pozicie na prevodovke od P po L s tym, ze v kazdej zotrvam okolo 5 sekund a naspat az do P. Robi sa to hlavne kvoli tomu aby sa pootvarali vsetky komory v prevodovke aj ked podla mna od D po L sa nic zasadne nemeni. Nasledne pri nastartovanom motore a zaradenom P sa kontroluje hladina, niektore prevodovky sa kontroluju na N ale pri toyotach je to myslim P. Kedze mame aktualne studenu prevodovku, tak kontrolujeme hladinu v rozmedzi cold. Odporuca sa ale kontrolovat na zohriatej prevodovke, lebo pri studenej to moze byt nepresne vzhladom na to, ze prevodovkovy olej ma velku rozpinavost a prevodovka pracuje. Ja osobne som mal velmi podobne vysledky aj pri studenej aj pri zohriatej prevodovke. Pozor nenalej tam viac oleja ako je max riska. V podstate postup je taky, ze skontrolujes za studena, dolejes ked treba a potom ides zohrit prevodovku a skontrolovat ci je naozaj v poriadku.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Bodo
panic
Príspevky: 64
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Mája 2013, 11:44

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa Bodo » Utorok, 1. Októbra 2013, 11:00

1. máš pravdu
2. odsávací pristroj asi nemali a v podstate krátkym štartovaním vytláčali olej z rozpojenej hadice (čo asi prskalo), čo mi prišlo ako ničenie štartéra a druhý krát by som im to nedovolil
3. jasné že nevysvetlili, ale keďže mám internet tak som si to zistil a kvapalinu som kontroloval tak ako píšeš, najprv som skontroloval za studena a kvapalina ani po prvu rysku oznacenu (cool) tak som dolial ten polliter potom som cely den behal po meste (bolo to v lete) prevodovka podla mna poriadne zahriata, prebehol som vsetky stupne, dal som N a kontrolujem a kvapalina na cool ryske tak som dolial este liter a teraz ked je zohriata este stale nie je na vrchnej ryske ale ked je studena tak je nad spodnou, proste sa to drzi tak medzi hot a cool ryskami.
Toyota RAV4 2002 2,0 VVTi A/T

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 1. Októbra 2013, 11:05

Ja som odpojil hadicu od chladica a ako to bolo nastartovane pomaly to tieklo von a priebezne som dolieval novu, ziadne prskanie.
Kvapalinu urcite dolej tak aby bola medzi min max riskami pri zohriatej prevodovke.
Hlavne nech dobre sluzi.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Bodo
panic
Príspevky: 64
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Mája 2013, 11:44

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa Bodo » Utorok, 1. Októbra 2013, 12:08

Dik.
Rysky tam mam iba cool a hot, tak to medzi nimi držalo, musím znova skontrolovať, zatiaľ po 5000 km prevodovka stále funguje, .
Toyota RAV4 2002 2,0 VVTi A/T

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa chmelo » Utorok, 1. Októbra 2013, 12:37

Viem, že ti to bude platné jak hadovi noha, ale "obdivujem" tvoju odvahu dať robiť tú výmenu neznámym ľuďom.
Na AVE som dával meniť ATF s filtrom a vaničkou pri cca 150 tisícoch u našeho dvorného mechanika a prisámbohu neviem, či by som bol ochotný to dať robiť niekomu inému...už aj tak sme mali obaja drdy a furt mi pripomínal, aby som prvých pár sto km netlačil moc na pílu.
U Palculienky bol mechanik ešte obozretnejší kvôli km...v tom čase jej ťahalo na 250 tisíc km....výmena sa robila v podstate na tri krát. Prvý a druhý krát vymenil tretinu ATF, pobehal som nejaký týždeň a až po týchto "preplachoch" vymenil kompletnú náplň aj s filtrom....tiež to nebol klasický filter, ale tzv. zachytávač so sitkom.
Bavili sme sa o tom dosť dlho a spomínal mi, že napr. u autorizovaných servisoch BMW ATFko nevymenia ani na požiadanie....neviem, čo je na tom pravdy, ale vraj boli prípady, že ho vymenili a prevodovka kľakla.
Dúfam, že to kRavka vydrží a nebudeš mať problémy, ale od hentakých odborníkov radšej ruky preč :roll:
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Bodo
panic
Príspevky: 64
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Mája 2013, 11:44

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa Bodo » Utorok, 1. Októbra 2013, 12:58

Aj môj brat bol meniť olej v prevodovke v teo racing. Hovoril som mu aby tam nechodil, ale zjavne ma vtedy nepočúval.
Ale od začiatku jeho príbeh v skratke.
Audi 1998 2,8 benzin quattro automat 5st., najazdených možno aj pol milióna podľa prednej sedačky, 280 000 na tachometri.
Prevodovka silno kopala a tak že najprv skúsi vymeniť olej a keď nepomôže tak že repas.
Kúpil olej na heureka.sk a filter s tesnením objednal s amazonu.
Auto im ráno nechal a poobede si prišiel po neho. Vypýtali 130€ za robotu a samozrejme, že keď chcel faktúru dopadol ako ja že chcú ešte 20 percent.
Ale prevodovka po pár sto km už nekope, radenie jej na trojku trvá dlhšie(asi lamela), ale radí hladko.
Toyota RAV4 2002 2,0 VVTi A/T

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 1. Októbra 2013, 14:10

Pozor, je tam minmax pre cool a pre hot. Mal by si tam mat 4 risky. Malo by to byt pre sadu risiek pri zohriati na hot.
Tu je ukazka http://www.agcoauto.com/content/images/ ... eading.jpg lepsi obrazok som nenasiel. Spodne dve je rozsah pre cool a horne pre hot.
Skontroluj si to pre istotu.

Co sa tyka vymeny oleja, tak nie je to az taka veda ako sa vsetci tvaria. Zaklad je nepouzivat a nestartovat prevodovku ked je tam malo alebo ziaden olej. Dodrzat specifikaciu a ked sa to neda, tak aspon co najblizsie k nej. Po skumani roznych zdrojov som dosiel k zaveru, ze kvapalinu treba menit tak kazdych 90000 km aj s filtrom. Pokial chcete mat istotu tak medzi velkymi vymenami menit po kazdych 45000 iba ciastkovo, vypustit a naliat. Po tom co som videl co vyteklo z auta po 120000km a po 220000km, tak nemam ziadne pochybnosti o nutnosti menit olej v prevodovke. Pri neudrziavanej prevodovke vymena oleja moze sposobit cokolvek, od pekneho fungovanie po kompletne odstavenie prevodovky. Hlavny problem je ten, ze tych prevodoviek je v europe malo a je je tym padom malo odbornikov a potom je okolo toho tolko roznych mytov a pochybnosti, ze ludia sa uchylia k nevymenaniu oleja namiesto toho aby urobili aspon zakladnu vymenu bez zmien filtrov a preplachu prevodovky. Urcite jej to pomoze viac ako ked sa nerobi nic.
Inak zaujimave je, ze ludia kceptuju formulku dozivotna napln, len nikto neuvadza aka je vlastne ta zivotnost.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Bodo
panic
Príspevky: 64
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Mája 2013, 11:44

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa Bodo » Utorok, 1. Októbra 2013, 14:29

Už si nie som istý, ale podla tohto návodu by to malo byt medzi cool a hot aj keď sú 4 rysky tak medzi druhou a tretou
http://www.autozone.com/autozone/repair ... 5280261837
Toyota RAV4 2002 2,0 VVTi A/T

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 1. Októbra 2013, 15:17

Mas to tam pekne nakreslene. Pokial je to studene, tak musi byt olej medzi riskami cool, pokial zohriate, tak medzi riskami hot. Pokial pri zohriatej prevodovke je olej pod spodnou riskou hot, tak tam mas malo oleja.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Bodo
panic
Príspevky: 64
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Mája 2013, 11:44

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa Bodo » Streda, 2. Októbra 2013, 09:04

Dnes som to kontroloval za studena a bolo to na cool, pri zohriatej prevodovke je to asi v strede medzi cool a hot, ale neviem či bola prevodovka maximálne zohriata.
Toyota RAV4 2002 2,0 VVTi A/T

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa smutok » Streda, 2. Októbra 2013, 10:03

Mozno najlepsie bude ked mi posles fotku tej kontrolnej tycky a ja ti poviem kde sa ma pohybovat hladina.
Je tu sice este jeden problem a to je ten, ze kedze tam mas inu kvapalinu ako predpisuje vyrobca, tak je mozne, ze ma mensiu rozpinavost a preto sa ti nepohybuje v horicom pasme.

Uz som nasiel ten obrazok:
http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 06ee86.gif
Prevadzkova teplota oleja ma byt medzi 70-80 stupnov celzia podla manuala
Tu je postup z manualu, je to sice ku Camry, ale postup je rovnaky.

1. CHECK FLUID LEVEL
HINT:
Drive the vehicle so that the engine and transaxle are at normal
operating temperature.
Fluid temperature: 70 – 80 °C (158 – 176 °F)
(a) Park the vehicle on a level surface and set the parking
brake.
(b) With the engine idling and the brake pedal depressed,
shift the shift lever into all positions from P to L position
and return to P position.
(c) Take out the dipstick and wipe it clean.
(d) Put it back fully into the pipe.
(e) Take it out and check that the fluid level is in the HOT position.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Bodo
panic
Príspevky: 64
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Mája 2013, 11:44

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa Bodo » Streda, 2. Októbra 2013, 10:30

Ok, len ako viem že ma 70 - 80 stupnov? Teraz sa ochladzuje viac ked je von 10 stupnov a v lete menej ked je 40, tym padom v lete dosiahne vacsiu teplotu a viac sa roztiahne.
Mam pravdu? Či to je jedno kolko stupnov je von a je tam termostat ktory ju udrzuje na prevadzkovej teplote ako motor?
Toyota RAV4 2002 2,0 VVTi A/T

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa smutok » Streda, 2. Októbra 2013, 12:55

Kvapalina sa ochladzuje cez chladic vody, takze ked mas poriadne zohriate auto a chladic, tak mas zohriaty aj olej v prevodovke. Pri dnesnych teplotach to moze byt podla mna tak po 10 km jazdy mozno 20, nikdy som to nemeral. Niekde som cital, ze nemala by sa kontrolovat hladina po velkej zatazi a po jazde pri vysokych vonkajsich teplotach, treba pockat kym sa trochu dochladi.
V podstate skontroluj kolko tam mas za studena, dolej to po max za studena a uz to neries.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Bodo
panic
Príspevky: 64
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Mája 2013, 11:44

Re: Teoracing v Bratislave

Príspevok od používateľa Bodo » Streda, 2. Októbra 2013, 13:56

Dnes dokúpim ešte liter toho divinolu a podľa tvojho návodu to dolejem.

Nepoznáte niekto nejakého odborníka na automatické prevodovky, najlepšie toyoťácke? Lebo asi to vidím tak že pri ďalšej servisnej, budúci rok, ten olej znova pre istotu vymením za originál toyoťácku T4.
Toyota RAV4 2002 2,0 VVTi A/T

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní