Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Vaše skúsenosti so servismi, mechanikmi, špecializovanými firmami, rady, návody a referencie.
Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 11. Apríla 2013, 08:47

Fesaci, mam pre vas otazku, ktora mna (laik jak slak) trapi a vas (zavodnici a predavaci brzd vseho druhu) urcite potesi. Ako zistim, na kolko mam zodrate brzdove platnicky resp. ci uz maju dost. Neviem ake hrube boli nove, neviem ake hrube musia minimalne byt, pohladom len vidim, ze tam nejake su. :mrgreen: Mate nejaku radu?
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa drgi » Štvrtok, 11. Apríla 2013, 08:57

Daj dole koleso, a cez dieru v brzdici by si mal vidieť hrubku platnicky. Ak je tam uz iba 2-3mm, najvyšší čas zháňať nové. Vacsina platniciek ma aj piskacie pliesky - uz piskas? Alebo elektronický senzor opotrebenia, niečo škaredé ti zasvieti na pristrojovke.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 11. Apríla 2013, 09:32

typicka hrubka platnicky je do 2cm vratane chrbta platnicky. Samotna brzdiaca vrstva moze mat okolo 1cm, takze ako drgi pise, pri 2mm uz zacni zhanat nove. Ak mas napr. dvojpiestikove strmene, moze sa na niektorych autach prilis dlhe jazdenie na "nizkoprofilovych" platnickach prejavit vyosenim jedneho z valcekov, co stazuje naslednu vymenu a moze sposobit jeho zaseknutie a viest az k repasu (moj pripad).

ty budes mat asi mechanicky senzor opotrebenia. Elektronicke su typicke pre MB, VW najma, ale nielen.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2139
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 11. Apríla 2013, 10:16

Ako pisu chalani, uz pri neakych 3 mm by si mal menit lebo tam je este lepidlo a od 3mm platnicka uz nemusi fungovat tak ako ma.
Vonkajsie zistis, ze sa pozris zboku popri kotuci, malo by ich byt dobre videt, vnutorne musis pozriet cez dieru v strmeni. Kazdopadne musis zhodit koleso aby si to videl presne.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 11. Apríla 2013, 10:56

este mi napadlo, ze u vacsiny aut sa to da aj nahmatat prstom cez disk. Ked si chytis platnicku z prednej strany kotuca, tak uz na dotyk vies odhadnut, ci tam mas napr. 5mm alebo viac, lebo chrbat platnicky presahuje brzdiacu vrstvu, takze mal by si to ucitit. Ale cez plechace alebo husty meshovy zliatinovy disk to nespravis :D

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 11. Apríla 2013, 12:06

Dakujem vam seckym za rychle odpovede a rady. No prave preto sa pytam, lebo idem v sobotu prezuvat na letne a tak ked uz bude koleso fuc, chcem to vyuzit na zhodnotenie stavu platniciek. Chrbat platnicky je ta sirsia kovova cast? A na nej je teda prilepena brzdiaca cast, ktora ma ten cca 1cm nova hej? A ta brzdiaca cast, ked ma uz len cca 2-3mm, tak treba menit - tak? Tiez si myslim, ze tam budem mat pliesok a budem piskat. To bola aj povodna motivacia zacat sa o platnicky zaujimat, lebo som pred nejakym casom zacal piskat. Ako laik som si neni isty, ale podla mna piskam kvoli nejakemu kamienku alebo podobne, nie kvoli opotrebeniu platniciek, ale tak chcem mat v tom jasno.

Este jedna otazka. Zda sa mi, ze brzdiacu cast mam predelenu na tusim 3 casti takymi Vckovymi drazkami. nesluzia tieto drazky ako znak opotrebenia - ze ked uz ich neni vidno a brzdiaca cast sa zleje do jednej plochy, tak treba menit? Alebo toto s tym nic nema?
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 11. Apríla 2013, 12:23

kuki napísal:Chrbat platnicky je ta sirsia kovova cast? A na nej je teda prilepena brzdiaca cast, ktora ma ten cca 1cm nova hej? A ta brzdiaca cast, ked ma uz len cca 2-3mm, tak treba menit - tak?
ANO
kuki napísal:Zda sa mi, ze brzdiacu cast mam predelenu na tusim 3 casti takymi Vckovymi drazkami. nesluzia tieto drazky ako znak opotrebenia - ze ked uz ich neni vidno a brzdiaca cast sa zleje do jednej plochy, tak treba menit?
ANO, aj na to sluzia ciastocne. Ale ma to aj vetraci odvadzaci odprasnovaci ochladzovaci ucinok. Aj ked to skor plnia drazky na kotuci (if available)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 12. Apríla 2013, 08:17

Dakujem. Preverim zajtra a pre istotu aj odfotim, ak sa bude dat.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

vitelo1
začiatočník
Príspevky: 189
Dátum registrácie: Streda, 3. Júna 2009, 09:52
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa vitelo1 » Utorok, 16. Apríla 2013, 14:34

neboj, ten zvuk pri opotrebovaných platničkách sa nedá pomýliť s normálnym pískaním .... to je taký zvuk že aj mrtveho preberie :D
ak jazdíš ďalej tak po čase to prestane, ale musíš mať silné nervy :lol:
E10 Corolla 1,33 xli sedan

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa kuki » Streda, 17. Apríla 2013, 08:12

Nj, tak super. Inak tie moje potvory piskaju stale viac, tak ma to zacina oneeee. Viem ze loctite ci nejaka ich podruzna firma vyraba nejaky sprej proti piskaniu brzd. Tusite niekto, ci je to na nieco dobre a ci to nezrusi 94,2% brzdneho ucinku?

Jo a este som neprezuval, lebo som mal mensiu havariju a nevladzem dvihat koleso. Snad tuto sobotu.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 17. Apríla 2013, 10:36

nepoznam zatial pastu, ktora by sa aplikovala na brzdiacu cast platnicky. Vsetky dostupne pasty sa davaju na gumene tesnenia, piestiky, zadnu stranu platniciek, aby zamedzili piskaniu. takze brzdny ucinok neovplyvnuju.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa kuki » Streda, 17. Apríla 2013, 13:20

Tak zas som mudrejsi - diki. Cize pisaknie brzd nesposobuje trenie platnicky o kotuc? :shock: Som myslel, ze protipiskaci sajrajt sa nanasa na kotuc. Na bicykloch sme to presne takto robili a fungovalo to. Samozrejme tam mi bolo 7, ak som pritom statil hoci aj polku brzdeho ucinku. Nebol som downhillak ani slalomar.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4390
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 17. Apríla 2013, 13:38

nepoznam zatial ziadne pasty, ktore by sa nanasali na stycnu plochu brzdovych segmentov. Neviem o tom, ze by take existovali. To piskanie moze byt aj mikrotrenie, ktore vznika pri praci platnicky. Tie frekvencie z vibracii a trenia sa mozu prenasat na kovove sucasti a takto zniet. Mnohokrat sa piskanie da vyriesit prave osetrenim gumenych a kovovych sucasti strmena, pripadne plieskov, podlozky a chrbtu platnicky prave takouto pastou. Ale nevravim, ze to bude tvoj pripad.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa drgi » Streda, 17. Apríla 2013, 14:45

piskanie moze sposobovat aj material platnicky, ale vacsinou iba pri zabehu. pocas normalneho zivota to zvykne piskat, ak clovek slabo, alebo prilis jemne brzdi. ale skus parkrat 'hodit kotvu', potom dochladit brzdy a piskanie by malo prestat (ak to nie je ten druhy pripad, ktory popisuje Andy)
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
lukasc
začiatočník
Príspevky: 184
Dátum registrácie: Streda, 20. Júla 2011, 17:58
Bydlisko: Brezno

Re: Brzdove platnicky - ako zistim opotrebenie

Príspevok od používateľa lukasc » Streda, 17. Apríla 2013, 15:28

Takto vyzerali moje pred vymenou :D

Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný