Olej Shell a Toyota
Olej Shell a Toyota
Čafte všetci toyotaci.Kupil som Corollu Verso 2,2 D-4D 100kW 2AD-FTV,r.v.:2007.Ma 167000 km.
Aky olej odporúčate?V servise mi radia vraj Shell Helix HX7 diesel 5W30,alebo Shell Helix Ultra 5W-40.
(ten 5W-40 sa mi pozdáva viac, ACEA majú to isté)
Este niečo mrmlali o Castrole,ale do vsetkého co som mal pred Toyotou som používal Shell,a bol som max spokojný.
Tak co vy na to?
Aky olej odporúčate?V servise mi radia vraj Shell Helix HX7 diesel 5W30,alebo Shell Helix Ultra 5W-40.
(ten 5W-40 sa mi pozdáva viac, ACEA majú to isté)
Este niečo mrmlali o Castrole,ale do vsetkého co som mal pred Toyotou som používal Shell,a bol som max spokojný.
Tak co vy na to?
- ondrik
- Toyota guru
- Príspevky: 2442
- Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
- Bydlisko: PB - Mogoňov
Re: Olej Shell a Toyota
v ramci hentych dvoch je to skoro jedno, ale ja by som sa priklonil k tomu 5w40 - vyssie "letne cislo"
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: Olej Shell a Toyota
urcite 5w40, vzhladom na kilometre kludne aj 10w40 a pri castych jazdach v meste menit olej a filter skor, aj po 10 000km, najviac 15 000. ziadne predlzene intervaly, ziadne longlife oleje.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
Re: Olej Shell a Toyota
Tiež som naklonený našupať tam 10W-40,u nás v zime občas -25,ale taký čas nehodno ani nos vystrčiť od pece.Všeliake long..tiny nemam príliš v oblube,podľa mňa motor si zaslúži každých 10000
čerstvý a čistý olej aj filter.Pri väčších záťažiach aj častejšie.Na long..tinách ma odrádza už len to,že motor a filter sa zanáša (zvlášť u dieslov-sadze) a tu môže vzniknúť časom problémik.
A ešte jeden dotaz.Ako sa na Corolle Verse nuluje interval výmeny?Dá sa to aj doma-kuchynsky,alebo cez diagnostiku?
Na prístrojovke je tuším na to kontrolka.
Dobrá rada,návod by pomohol.Chystám sa vymeniť olej-predošlý majiteľ ho vraj menil nie tak dávno,no nevie ani aký mu tam dali.
tak pre pokoj duše ho vymenim,skontrolujem remeň,kladky,brzdy a hadam bude kľud.Rozvod je reťaz,takže nateraz odpadá.
Ozaj,je nejaký predpis aj ohľadne týchto rozvodov?Interval výmeny alebo kontroly a tak.Nemam zatial skúsenosť s takýmito agregátmi.
Vraj su to dobré motory.Podľa mňa veľa záleží aj od medzikusu medzi volantom,pedalmi,šaltpakou a sedačkou!
Ďakujem vopred za cenné rady.
čerstvý a čistý olej aj filter.Pri väčších záťažiach aj častejšie.Na long..tinách ma odrádza už len to,že motor a filter sa zanáša (zvlášť u dieslov-sadze) a tu môže vzniknúť časom problémik.
A ešte jeden dotaz.Ako sa na Corolle Verse nuluje interval výmeny?Dá sa to aj doma-kuchynsky,alebo cez diagnostiku?
Na prístrojovke je tuším na to kontrolka.
Dobrá rada,návod by pomohol.Chystám sa vymeniť olej-predošlý majiteľ ho vraj menil nie tak dávno,no nevie ani aký mu tam dali.
tak pre pokoj duše ho vymenim,skontrolujem remeň,kladky,brzdy a hadam bude kľud.Rozvod je reťaz,takže nateraz odpadá.
Ozaj,je nejaký predpis aj ohľadne týchto rozvodov?Interval výmeny alebo kontroly a tak.Nemam zatial skúsenosť s takýmito agregátmi.
Vraj su to dobré motory.Podľa mňa veľa záleží aj od medzikusu medzi volantom,pedalmi,šaltpakou a sedačkou!
Ďakujem vopred za cenné rady.
Re: Olej Shell a Toyota
Shell mas dobru znacku aj ked to mas dnes uz uplne jedno ak ma ten olej specifikaciu.... Ja by som tam nalial 5w30 hlavne koli tomu ze ten 5w40 sa rychlejsie zdegraduje viac tu: http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2
A Drgi preco 10w40 vsak ked niekde netecie olej tak zbytocne davat hustejsi, alebo?
A Drgi preco 10w40 vsak ked niekde netecie olej tak zbytocne davat hustejsi, alebo?
Re: Olej Shell a Toyota
Čafte.Ešte mam jednu otázku.Automatické zapínanie svetiel.Nastaviť cez Diagnostiku,alebo tam možem dodatočne zapojiť automat.spínač?VW a Škoda fúriky novšieho dátumu splodenia majú na svetlá riadiačku a da sa to len cez diagnostiku,inak to narobí paseku v softe a je to v háji."Omotajú" celé auto CAN-BUS-mi a potom sa škrabu za ušami čo stym,keď to začne blbnúť.
Viem o čom hovorím,živím sa autoelektrikou.Z japoncami mam za 15 rokov minimum skuseností,lebo sa to jednoducho nedrbká,max.štarter,alternátor (aj to po veľaaaa km),nejaké kontakové prkotiny a vypálené žiarovky.Toť vsio.Žiadne softové galimatiáše,čidloviny,snímačoviny,poodhnívané káblovačky ako európske samochody.Aj preto som si kúpil Toyotu.
Viem o čom hovorím,živím sa autoelektrikou.Z japoncami mam za 15 rokov minimum skuseností,lebo sa to jednoducho nedrbká,max.štarter,alternátor (aj to po veľaaaa km),nejaké kontakové prkotiny a vypálené žiarovky.Toť vsio.Žiadne softové galimatiáše,čidloviny,snímačoviny,poodhnívané káblovačky ako európske samochody.Aj preto som si kúpil Toyotu.
Re: Olej Shell a Toyota
Čafte!Nik nema chuť odpovedať na moje otázky?Dopadnem ako v origo servise,kde mi zaobalene odkázali,že načo su mi také informácie,mám nechať auto u nich a urobia čo treba,len je to už staršie (5 roky),tak si musia k tomu nazhanať info a veci.
Kukal som ako bača do TUZEXU.Ešte dodali že o cenách sa zatiaľ nevedia vyjadriť,že to až potom ma čas.Zháňal som u nich info,cez chlapa čo u nich vybavoval nakup a servis na firemné autá.
Zaujímavý prístup.
Kukal som ako bača do TUZEXU.Ešte dodali že o cenách sa zatiaľ nevedia vyjadriť,že to až potom ma čas.Zháňal som u nich info,cez chlapa čo u nich vybavoval nakup a servis na firemné autá.
Zaujímavý prístup.
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Olej Shell a Toyota
Pokial viem, tak v e12 sa ziadne zbernice na bezne veci nepoizivaju a o zapnuti denneho svietenia cez pocitac nic neviem. Podla mna mozes smelo tam domontovat krabicku.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
Re: Olej Shell a Toyota
Dík,Smutok,zasa som o niečo múdrejší.Sa mi ta moja Toyota stale viac popačuje.Momentálne ale musím sušiť koberec pod nohami spolujazdca,lebo nejaký mudrák neprepchal trubku na odvod kondenzu s klímy cez precodku von ale ju narval len tak pod koberec a Toyotka sa pošťala.Kua trafi ma šľak!Už som bol laknutý že odkialsi dnu teče,Jazdil som nedávno po daždi a potom som zistil to s tou trubkou.No čo už,musím to len sušiť,sušiť a sušiť.
- drgi
- Vševed
- Príspevky: 2734
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
- Bydlisko: doma.
- Kontaktovať používateľa:
Re: Olej Shell a Toyota
ten clanok som kedysi davno cital, ale vypadol mi z hlavy. popravde neviem ako s tou informaciou nalozit, jedine dufat ze nie vsetky 10w40 su 'horsie' ako Xw30.. ale v autach mam 10W60 a 5W50moschino napísal:Shell mas dobru znacku aj ked to mas dnes uz uplne jedno ak ma ten olej specifikaciu.... Ja by som tam nalial 5w30 hlavne koli tomu ze ten 5w40 sa rychlejsie zdegraduje viac tu: http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2
A Drgi preco 10w40 vsak ked niekde netecie olej tak zbytocne davat hustejsi, alebo?
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km
Re: Olej Shell a Toyota
Tato tabulka vysvetluje (ako som pochopil) vsetko teda degradovanie oleja a zmenu jeho viskozity v kilometrovom priebehu
takze ked tam nalejes olej 5w40 tak po 4000km ma viskozitu pri prevadzkovej teplote ako 5w30 a stale bude klesat pricom viskozita 5w30 pri prevadzke stupa teda sa zvacsuje ochranny film
ma opravte ak sa mylim alebo mate niekdo ine informacie
takze ked tam nalejes olej 5w40 tak po 4000km ma viskozitu pri prevadzkovej teplote ako 5w30 a stale bude klesat pricom viskozita 5w30 pri prevadzke stupa teda sa zvacsuje ochranny film
ma opravte ak sa mylim alebo mate niekdo ine informacie
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Olej Shell a Toyota
ano, pochopil si to spravne, len v tom clanku je skryta aj informacia, ze konkretne u 5W30 a dieselovych motorov stupa viskozita kvoli zvysenemu vyskytu sadzi a inych neziaducich latok, ktore mozu zvysovat opotrebovanie trecich sucasti. Tak som to pochopil ja. Mne z toho vychadza, ze menit olej castejsie a viskozitu dodrziavat podla predpisu vyrobcu a geografickej polohy (ak byvam v ladovej a hladovej doline, kde 88% casu v zime startujem pri -25°C, tak si dam aspon 5W a nie 10W atd)
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Olej Shell a Toyota
pripadne, ak sa nad tym zamyslim, tak mozno 5W40 obsahuje viac tzv. modifikatorov viskozity nez napr. 10W40 alebo 5W30, ktore pri pouzivani a degradacii oleja trpia tou tzv. strihovou nestabilitou a preto REALNA viskozita 5W40 casom viac klesa nez u 10W40 a 5W30. Vsimnite si, ze u 5W30 je rozdiel indexov iba 25 pricom u 5W40 je to az 35. Dufam, ze su moje dedukcie a uvahy spravne, ale mne to vychadza tak, ze 5W40 ma asi najviac tych modifikatorov viskozity a preto je ten pokles najvyraznejsi.
Ale ked si to citam este raz teraz, tak je to tam pekne rozpisane aj s nasledkami, zrovna pod tym grafom, co si citoval. Je tam aj vysvetlene, ze u zazihovych / benzinovych motorov je ten pokles viskozity menej vazny ako u dieslov. Takze neriesil by som teraz, ze 5W40 je "zle" alebo nieco podobne.
Ale ked si to citam este raz teraz, tak je to tam pekne rozpisane aj s nasledkami, zrovna pod tym grafom, co si citoval. Je tam aj vysvetlene, ze u zazihovych / benzinovych motorov je ten pokles viskozity menej vazny ako u dieslov. Takze neriesil by som teraz, ze 5W40 je "zle" alebo nieco podobne.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
Re: Olej Shell a Toyota
Naozaj je vhodne liat olej podla vyrobcu a menit ho ako treba v meste by som povedal ze skratit vymenu na 2/3. olej 5w40 nieje ,,zly,, a podla tohto citatu je to asi uple jedno co sa tam naleje:
Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva...
A do stareho dizla ako si Andy napisal naozaj dat asi Xw40 aj ked sa to vlastne vylucuje s predchadzajucim citatom... Ked sa zmazavaju rozdieli medzi nimi, ale zas podla tohoto dalsieho citatu je lepsie dat hustejsi lebo tak ,,nenasava,, necistoty...
Příliš viskózní oleje jsou již buďto hodně oxidačně degradované a obsahují velmi mnoho korozivních kyselých produktů oxidace, nebo obsahují nadměrné množství sazí (u vznětových motorů), které pak působí abrazivně na třecí povrchy, a tím se zvyšuje jejich opotřebení.
Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva...
A do stareho dizla ako si Andy napisal naozaj dat asi Xw40 aj ked sa to vlastne vylucuje s predchadzajucim citatom... Ked sa zmazavaju rozdieli medzi nimi, ale zas podla tohoto dalsieho citatu je lepsie dat hustejsi lebo tak ,,nenasava,, necistoty...
Příliš viskózní oleje jsou již buďto hodně oxidačně degradované a obsahují velmi mnoho korozivních kyselých produktů oxidace, nebo obsahují nadměrné množství sazí (u vznětových motorů), které pak působí abrazivně na třecí povrchy, a tím se zvyšuje jejich opotřebení.
Re: Olej Shell a Toyota
Ahojte!Tak som sa rozhodol že tam dam 5W-40 a vymenný interval si dam 10000km.Používam toyotu hlavne na dlhšie cesty,ale aj na krátke trate,takže skusim tuto variantu.Inak doteraz som menil olej v predošlých autách večšinou na začiatku zimy a km som až tak uzkostlivo nesledoval.Myslím si že nejakých 30,40,50 ečiek človeka nezruinuje a motor sa odvďačí.Aspoň mňa nenechal nikdy v štichu.(Škoda fav.,fel.suzuky-sice všeto benzín ale aj tak).To isté aj chladiaca zmes.Menil som ju každé 2,3 roky a vymena vod.pumpy ani neviem čo znamená,problémy s prehrievaním tiež.Najviac "opracovavané" som mal nápravy-na tychto kvázi cestách sa ale nieje čo čudovať.Je to veľakrát o tom,trafiť radšej menšiu jamu ako odtrhnúť celé rameno,príp rozbiť ešte aj olej.vaňu ako sa to stalo švagrovi.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných